Grotetijd | vrijdag 14 maart 2025 @ 22:16 |
Ik heb sinds Augustus een Volkswagen Polo 6r 1.2 TSI uit 2009. Niet het beste blok wat VW gemaakt heeft, maar het is een auto die mij tot nu toe geen problemen heeft gegeven en die heerlijk stuurt en ben er ook oprecht heel erg tevreden mee. Ketting is vervangen bij 220k voor een gemodificeerde variant als ik 't onderhoudsboekje met VW stempels mag geloven. Originele ketting staat te boek voor +- elke 100k, ik wil 'm bij 300k weer laten vervangen mocht dat bij dit type nodig zijn. Nou is mijn planning om het beestje gewoon netjes z'n onderhoud te geven terwijl ik spaar voor iets jongers voor over een jaar of 3-5. Met mijn huidige kilometrage weet ik niet zeker wat er eerder komt een nieuwe ketting of genoeg geld voor een jongere auto. Ik rij 10-15k per jaar. Olieverbruik vind ik op dit moment ook nog niet echt een probleem, is nu 1 liter per 4000 Kilometer om en nabij. Maar als het olieverbruik naar 1 liter per 2000 Kilometer gaat 'ie wel weg.. Heb ook nog nooit een auto gehad waar ik sinds aanschaf al 2x olie bij heb hoeven vullen maar omdat 'ie zo ontzettend fijn rijdt en het een erg prettige metgezel vind is't 'm vergeven.. (kocht 'm met 235, staat nu op 240) Wat is jullie advies hier in. Zeggen jullie kijk die 3-5 jaar aan en als de auto dan nog bevalt gooi er een nieuwe ketting op en blijf lekker karren als ook het olieverbruik blijft wat het is? Of zeggen jullie. Als je 3-5 jaar verder bent en een lekker beetje spaarcentjes hebt (ik verwacht dan rond de 15k spaarcentjes te hebben) de auto verkopen en lekker wat jongers (of misschien wel nieuws) kopen? Dit klinkt natuurlijk ontzettend raar, want ik heb 'm amper 8 maanden. Maar dit is typisch zo'n vraag die opeens in mijn hoofd schoot en dacht, waarom zou ik 'm ook niet gewoon al vrij voorbarig op FOK! gooien? Wat is overigens jullie ervaring met dit type Polo (en dit type motorblok) en olieverbruik/hoge kilometerstanden? | |
Moonversion | vrijdag 14 maart 2025 @ 23:05 |
wat is de huidige KM stand en de waarde van de auto ongeveer? | |
Vliegbaard | vrijdag 14 maart 2025 @ 23:07 |
Niets zo goedkoop als gewoon je oude rammelbak aftrappen. JC olie bij de action kost je ook de wereld niet. | |
Grotetijd | vrijdag 14 maart 2025 @ 23:16 |
Ligt nu een fles 5 liter Castrol achter in ![]() ![]() Volgende fles word gewoon Action olie inderdaad. | |
Grotetijd | vrijdag 14 maart 2025 @ 23:17 |
Ik heb er 3000 euro voor betaald met inruil van echt een prutbak, kreeg geloof ik 500 euro terug ![]() | |
Hyaenidae | vrijdag 14 maart 2025 @ 23:28 |
Ja bijvullen met 'dure' Castrol olie gaat je dus 25 euro per jaar extra kosten. Dus je wint max 2 tientjes per jaar met Action olie? Met het risico op snellere vervuiling en andere ongein. Een uurtje diagnose in de garage kost wel meer dan 2 tientjes, nog afgezien van de reparatie. Bezuinigen op motorolie is zowat de domste besparing die je kunt doen bij een auto, al helemaal op een direct ingespoten downsize turboblokje die nog veel gevoeliger zijn voor kutkwaliteit olie. | |
Grotetijd | vrijdag 14 maart 2025 @ 23:30 |
Mmhhh.... Zo heb ik er nog nooit over nagedacht. Dank je wel voor deze info, Castrol it stays. | |
Moonversion | zaterdag 15 maart 2025 @ 10:32 |
Dan oprijden en niet naar de distributieriem kijken ![]() met nu 240k op de klok en 12.5 (gemiddeld) per jaar is die pas over 4~5 jaar aan vervanging toe volgens het boekje, dat ding gaat echt niet direct bij 300k stuk en de waarde van je auto wordt er exact 0 hoger van als je hem dan zou verkopen, iedem met de olielekkage, als dat niet voor andere problemen zorgt gewoon blijven aftoppen en rijden tot je er mee stil komt te staan. | |
Grotetijd | zaterdag 15 maart 2025 @ 11:43 |
Dank je wel voor dit advies ![]() Als het blijft wat het is dan blijf ik gewoon karren. Tot nu toe elke 2-3 maanden een half litertje erbij is ook weer niet zo'n drama. | |
halfway | zaterdag 15 maart 2025 @ 14:55 |
Iets dikkere olie kan geen kwaad. | |
Filosoofert | zaterdag 15 maart 2025 @ 21:27 |
Oprijden is economisch meestal de beste keuze. | |
Vincent_student | zaterdag 15 maart 2025 @ 21:32 |
Precies. Als die auto niets meer opbrengt in de verkoop, gewoon lekker oprijden tot hij erbij neervalt (lees: teveel gaat kosten om hem op de weg te houden). Doe ik ook. Kost je toch niks. | |
Grotetijd | zaterdag 15 maart 2025 @ 21:58 |
Kom er trouwens net achter dat mijn 1.2 helemaal geen TSI is want is een 3 cylinder en geen 4 cylinder dus heb geen turbo ![]() ![]() Maar goed. Oprijden it is! | |
Hyaenidae | zaterdag 15 maart 2025 @ 22:09 |
Man man man ![]() Je hebt dus zo'n 0-100 in 16seconde geval, soort van brommobiel vermomd als Polo. | |
Grotetijd | zaterdag 15 maart 2025 @ 22:39 |
Ja ![]() ![]() | |
Captain_Ghost | zaterdag 15 maart 2025 @ 23:18 |
Bovendien kost die auto je nu niets en bij de verkoop ook niet.. Zolang het aan APK plicht voldoet, is het prima.. Tot het dood is of je betere vindt. | |
Grotetijd | zaterdag 15 maart 2025 @ 23:41 |
Sowieso tot de ketting weer vervangen moet worden bij de 300k dus. En we zien wel hoe het verder verloopt. Maar de 300k (dus zeg maar 5 jaartjes) is wel iets waar naar toe gewerkt word. En daarna zou het wel prettig zijn wat anders te kunnen kopen wat nog net ff wat jonger is. | |
dick_laurent | zondag 16 maart 2025 @ 12:53 |
Nee, ik ga je heel ander advies geven op basis van dikgedrukte tekst: Stop je spaargeld NOOIT in de aankoop van een nieuwe(re) auto. Een auto is een vreselijke, intens slechte investering. Zelfs een van de slechtste dingen om je geld in te investeren durf ik te zeggen. Het is een object dat mega snel depriciëert in waarde. My advice would be; rijd lekker zo lang mogelijk rond in je huidige auto en spaar zo hard en lang als je kan en ga dan kijken of je i.c.m. je spaargeld mogelijk een hypotheek voor een kleine woning/appartement kan krijgen. Dan gaat je geld voor je werken terwijl je er geen reet voor hoeft te doen want real estate stijgt altijd in waarde, ipv dat het letterlijk voor je ogen verdampt in de vorm van een stomme auto ![]() | |
SebbeSwensje | zondag 16 maart 2025 @ 13:01 |
Zelf ga ik voor een Kawateca nadat ik mijn VGB op het bureau van die overbetaalde snollen heb gegooid. Ben wel een beetje klaar met afgetrapte rammelbakken. | |
Tomatenboer | maandag 17 maart 2025 @ 11:31 |
Het is geen wetmatigheid dat de huizenprijzen altijd maar tot in de eeuwigheid zullen blijven doorstijgen. Daarnaast valt er echt wel wat te zeggen voor de aankoop van een andere auto als de huidige auto een oud barrel is geworden waar je niet meer op kunt vertrouwen en die elk jaar een paar duizend euro kost. Idealiter ligt de heilige graal ergens bij een auto kopen van ongeveer 4 jaar oud met pakweg 60.000 kilometer van het liefst een betrouwbaar merk en deze vervolgens tegen minimale kosten 10 jaar doorrijden. | |
dick_laurent | maandag 17 maart 2025 @ 12:09 |
In de afgelopen zeg 40 jaar zijn de huizenprijzen, zij het met een flinke dip tijdens de financiële crisis in 2007/2008, consistent gestegen. Uiteraard kan er weer een dip tussen zitten in de toekomst, maar over de gehele linie genomen kan je er vrijwel zeker van zijn dat je huis altijd in waarde blijft stijgen. Het is dus een enorm goede en solide investering. Bij een auto daarentegen, kan je er vrijwel zeker van zijn, dat deze altijd alleen maar in waarde zal dalen en is derhalve mijns inziens een veel slechtere investering. | |
michiel_merk | maandag 17 maart 2025 @ 12:22 |
Welke viscositeit olie gebruik je ? Wellicht bij de volgende beurt even een flush laten doen en dan nieuwe olie erin, Als je nu 5 w 30 erin doet, dan 5 w 40 erin gooien. De distributieketting kent geen vaste vervangingstermijn toch? is onderhoudsarm en wordt alleen vervangen als er aanleiding is, bij nieuwe auto's is dat een ander verhaal door de goedkope materialen die ze tegenwoordig gebruiken. | |
Grotetijd | maandag 17 maart 2025 @ 12:27 |
Ik gebruk 5W30 olie. Distributieketting kent normaliter geen vaste vervangingstermijn maar bij Volkswagen word wel heel vaak ter sprake gebracht dat als de ketting begint te ratelen (en dan niet die 2-3 seconden die 'ie dat doet bij koude start, dat is normaal) het wel tijd is voor een nieuwe. | |
Grotetijd | zaterdag 26 april 2025 @ 19:59 |
Hoewel ik ook echt zeer tevreden ben met de auto merk ik dat er toch een aantal dingen zijn waarbij ik mij afvraag "dit is volgens mij niet helemaal normaal toch?" Het brandstofverbruik zit gemiddeld op een kleine 1:13. In de stad kan dit terugzakken naar 1:10. Nou staat 'ie wel op wat grotere sloffen dan gemiddeld (235/55/17) maar dat lijkt mij toch niet zó heftig impact te hebben op het verbruik? Scheelt bijna 7 Kilometer per liter. Het olieverbruik, ik dacht dat alleen de TSI motoren hier een probleem mee hadden, maar nee. Het zijn ook de MPI motoren. Ik heb mijzelf altijd gezegd, als de auto verbruikt wat 'ie nu verbruikt dat vind ik het akkoord. Afgelopen 2x een half litertje er bij moeten gooien elke zeg maar 2000 Kilometer. Gisteravond begon m'n lampje te branden toen ik 'm startte, en toen was 't bij nog geen 900 Kilometer, nou goed. Ik olie erbij gegooid, peilen. Prima op peil. Starten, en gewoon echt beroerd lopen. Ontzettend pruttelen, als ik een klein beetje gas gaf stationair zakte 'ie af na 500-600 toeren en sloeg bijna af. Uiteindelijk na even 10 Minuten de boel uit te hebben gelaten en weer te starten liep 'ie eigenlijk gewoon weer goed. Ik vraag mij dan nu af, heb 'm nu een maand of 8-9 en heb mijzelf voorgenomen gewoon lang met de auto te blijven doen omdat 't echt een hele fijne auto is. Brandstofverbruik kan óók komen door het luchtfilter bedenk ik mijn net, de auto die ik hiervoor had ging ook de helft minder verbruiken na vervangen van het luchtfilter. Olieverbruik? Ik heb oprecht geen idee, heb het er met een vriend over gehad en die zei "poepoe, elke 1000 Kilometer een halve liter olie erbij, dát is erg zeg, hij doet het nog toch?" maar ik heb nooit auto's gehad die olieverbruikte, nog nooit. Het meest wat een auto van mij ooit verbruikte was een oude Ford Focus en dat was 1 liter per 10k en dat vond ik al veel. Volkswagen geeft aan dat dit nog ruim binnen de marge zit, maar voor mij voelt het niet prettig, en ik hoop eigenlijk dat er iets tegen te doen is, verstopte carterventilatie had ik iets over gelezen maar geen idee verder. Iemand die kan helpen? Wat is wijsheid? | |
Lospedrosa | zaterdag 26 april 2025 @ 20:05 |
De 1.2 TSI is echt een slechte motor zeker boven de 200-250K km. Z.s.m. inruilen en geen nieuwe ketting doen | |
Grotetijd | zaterdag 26 april 2025 @ 20:09 |
Dit is geen TSI. Dit is een gewone ongeblazen 1.2. MPI dus. | |
Lospedrosa | zaterdag 26 april 2025 @ 20:13 |
In de OP staat 1.2 TSI godver | |
Grotetijd | zaterdag 26 april 2025 @ 20:14 |
Klopt verdomme. Ik dacht dat de 1.2 altijd een TSI was ![]() | |
spectrumanalyser | zaterdag 26 april 2025 @ 20:30 |
Nee, geen dikkere olie gebruiken. Gewoon de viscociteit die voorgeschreven is voor je auto. Als je auto olie lekt of verbruikt dan los je dat niet op met andere olie. Een fabrikant komt niet zomaar met een olie-specificatie. | |
Grotetijd | zaterdag 26 april 2025 @ 20:44 |
5W30 is voorgeschreven en dat slikt 'ie ook. | |
Bart2002 | zaterdag 26 april 2025 @ 20:51 |
Wij hebben de Poljo net weggedaan. Was uit 2001, toen nieuw gekocht. M.i. zijn het robuuste dingen. Kilometers was +- 15.000 per jaar dus wel heel rustig aan. Paar keer de dingen die de vonk verzorgen (bobine?) kapot en verder eigenlijk niks. Gebruikte inderdaad wel wat meer olie dan je zou verwachten. Hebben er anno nu nog 4.000(!) euri voor teruggekregen bij inruil voor een Fiat 500 van 2021. Vraag niet hoe het kan maar die Poljos zijn behoorlijk populair. Dus lekker door blijven karren tot het echt niet meer kan. De onze was ook 24 jaar oud en dus niks op aan te merken. Type was een 1.6 (denk ik..) met handversnelling. Wel veel opties die het niet allemaal meer deden. Airco nog wel en cruisecontrol ook. Ik durf te wedden dat zoiets nog gewoon 10+ jaar doorrijdt in het oostblok. ![]() | |
Grotetijd | zaterdag 26 april 2025 @ 20:54 |
Lees anders even mijn update.... ![]() | |
R-woud93 | zaterdag 26 april 2025 @ 20:55 |
Ander type Polo dan die van TS, ik vind het 6N2 model nog steeds geweldig en tijdloos. Ik had zelf de 1.4MPI, verkocht omdat ik wat anders wou, de volgende eigenaar heeft 'm in puin gereden helaas. | |
Grotetijd | zaterdag 26 april 2025 @ 20:58 |
6N en 6N2 zijn prachtig, alleen zonde van de roest ![]() | |
Bart2002 | zaterdag 26 april 2025 @ 20:59 |
Doe hem dan gewoon weg en neem een Aygo of zo. Een VW is altijd duurder dan een gewoon Pinda boodschappenwagentje. De Jappen en Koreanen zijn sowieso veel minder problematisch en veel goedkoper in het onderhoud. Het is mij een raadsel waarom men nog altijd Duitse of Franse auto's koopt. | |
R-woud93 | zaterdag 26 april 2025 @ 20:59 |
Heb de 6N ook gehad met de 1.6, dat was een pittig dingetje, helaas door een lekke waterpomp icm de roest heb ik die ook maar weg gedaan destijds. ![]() | |
R-woud93 | zaterdag 26 april 2025 @ 21:00 |
Ik vind een Aygo zo klein, dan liever een Panda oid. | |
Grotetijd | zaterdag 26 april 2025 @ 21:01 |
Volgens mij mis je een beetje het hele ding. Punt is niet dat een VW duurder is dan een Aygo, wat kan mij dat verrotten ![]() ![]() | |
Bart2002 | zaterdag 26 april 2025 @ 21:03 |
Dat lijkt me dan weer een groot voordeel. ![]() | |
R-woud93 | zaterdag 26 april 2025 @ 21:03 |
Flink oppoetsen en inruilen, daar hoef je geen seconde langer meer over na te denken | |
Hyaenidae | zaterdag 26 april 2025 @ 21:04 |
Een auto 24 jaar hebben en dan niet weten welke motor erin ligt, man man man ![]() | |
Grotetijd | zaterdag 26 april 2025 @ 21:06 |
Ga 'm v/d week ff door de wasstraat gooien en kijk dan wel even rustiger hoe en wat. Misschien dat ik 'm nog tot de keuring in Juni hou, er een verse keuring op gooi en 'm dan doorverkoop/inruil, zal er nu minder voor krijgen ![]() | |
Bart2002 | zaterdag 26 april 2025 @ 21:07 |
Interesseert me met alle respect niks. Die kinderachtige interesse voor cc's en pk's vind ik dus ja een beetje kinderachtig. Hij moet van A naar B en met welke motor dat gaat... Boeiuh. ![]() | |
R-woud93 | zaterdag 26 april 2025 @ 21:08 |
Akkoord | |
Hyaenidae | zaterdag 26 april 2025 @ 21:25 |
Zolang het maar binnen 6 seconde naar 100 blaft. | |
Lospedrosa | zaterdag 26 april 2025 @ 21:26 |
Ook al interesseert je de pk’s niet, je moet weten welk blok het is, met zonder turbo? Distributie ketting of snaar? Voor het omgaan met de auto, de olie en het onderhoud (aangeven wanneer distributie vervangen moet worden) Als je denkt dat garages je dat allemaal vertellen kom je bedrogen uit. | |
Grotetijd | zondag 27 april 2025 @ 11:56 |
Update: Net even langs degene geweest bij wie ik de auto kocht (handig open op Zondag) en die gaf aan dat een liter per 2k wat 'ie nu doet vrij normaal is, maar dat omdat 'ie tijdens de vorige x dat lampje ging branden er 1 liter bij 4k in ging, het ook gewoon kan zijn dat ik zelf niet lekker heb bijgevuld. Maar dat het ook wel kan schelen om de auto een goede beurt te geven omdat ie met vieze filters meer olie KAN verbruiken. EN dat het juist slecht is als een auto geen olie verbruikt omdat mensen dan sneller een beurt overslaan want ze denken "het is prima zo" en dus de auto laten "versludgen" Dus ik weet het ook niet. Ik blijf er mee karren tot de keuring, dan kijken we wel verder. Als ik 'm nu weg doe met amper 2 maanden APK dan is een eventuele inruil toch minder gunstig dan wanneer ik 'm weg doe met APK. [ Bericht 34% gewijzigd door Grotetijd op 27-04-2025 13:04:40 ] | |
angels_on_the_sideline | zondag 27 april 2025 @ 14:26 |
Kleine piemel gespot | |
Hyaenidae | zondag 27 april 2025 @ 14:46 |
Beter een kleine piemel dan een slome kutauto. Kleine piemel heb je geen last, slome kutauto wel. | |
TheFreshPrince | zondag 27 april 2025 @ 14:49 |
Je kan de keuring ook eerder doen. | |
borbit | zondag 27 april 2025 @ 14:49 |
Ik heb een oude rammelbak (2002). In 6 jaar 1 keer een melding gekregen dat er olie bij moest, dat was 2020. Tussentijds heeft de garage bij de apk 1 keer de olie vervangen. Prima bakkie. (knocks on wood). apk met wat onderhoud is wel 3 a 4 honderd per jaar. En de eerste beurt was 1200, dat was het wel waard denk ik. Een goede garage is wel goud in mijn ervaring. [ Bericht 2% gewijzigd door borbit op 27-04-2025 15:06:58 ] | |
Hyperdude | zondag 27 april 2025 @ 14:55 |
Wat een kul van die garage. Die kunnen beter op zondag wat bijscholen ipv.onzin te verkopen. | |
Grotetijd | zondag 27 april 2025 @ 15:06 |
Als 't olieverbruik verbeterd naar wat 't eerst was (halve liter op +- 2500 Kilometer) dan vind ik het echt prima. Dus als het vanuit mij User Error was. En anders gaat 'ie weg. Kijk wel ff hoe we d'r bij staan dan. Tot nu toe hou ik alle keren dat 'ie roept om een halve liter olie bij. | |
Grotetijd | zondag 27 april 2025 @ 15:07 |
Ja, ik lulde maar met 'm mee. Maar dacht ook wel, joh.... Dit is natuurlijk pure kolder ![]() | |
Bart2002 | zondag 27 april 2025 @ 15:11 |
Ja Bro ik had even niet in de gaten in welke afdeling ik me bevond... Ik zal me gaan verdiepen in snaren en "natte riem" en geblazen 1100 cc gebakjes. ![]() Maar ik begrijp wel door jouw post dat als de particulier geen sjoege heeft van "het blok" omdat dat hem totaal niet boeit wegens zwaar onbelangrijk dat je dan af bent alhier. [ Bericht 7% gewijzigd door Bart2002 op 27-04-2025 15:19:28 ] | |
Mano_ | zondag 27 april 2025 @ 16:34 |
In wat voor wereld is dat normaal joh ![]() ![]() 0 liter op 10.000km, dat is normaal. | |
Grotetijd | zondag 27 april 2025 @ 17:35 |
Welkom bij VAG. In het boekje staat dat 1 liter op 1000 Kilometer normaal is ![]() Vind het ook absurd. Maar ik hou 'm voorlopig, want ben net al naar wat bedrijfjes gegaan die vandaag open waren, en ik kreeg een maximale inruilwaarde van 1000 euro terug, heb er 3000 voor betaald vorig jaar. Dus ik kijk wel of het verbetert, dat olie verbruik na een beurt, evt het laten uitlezen en kijken hoe en wat er vervangen moet worden en of het niet gewoon user error was vanuit mij dat 't opeens na 900 Kilometer al een halve liter was en ik niet gewoon veel te weinig had toegevoegd de vorige keer ![]() | |
loveli | maandag 28 april 2025 @ 08:03 |
Waarom wachten tot het lampje brandt? Als je weet dat je olie verbruikt, gebruik dan je peilstok wat vaker. | |
loveli | maandag 28 april 2025 @ 08:12 |
235/55/17, wat hoort er standaard onder? Dit lijkt een beetje overdreven. Zal niet bevorderlijk zijn voor je verbruik. | |
Grotetijd | maandag 28 april 2025 @ 10:37 |
Nou, ik weet dat 'ie olie verbruikt ja. Dus ik peil al standaard elke 1500 Kilometer. Laatste x was er bij 1500 km niks te zien maar begon na 1800 kilometer toch het lampje te branden (dus het peil was heel snel gezakt) | |
Grotetijd | maandag 28 april 2025 @ 10:39 |
175/70/14 hoort er standaard onder. Ik vind het ook overdreven maar zo heb ik 'm gekocht. Moet je wel bekennen het staat de auto wel erg goed. | |
Grotetijd | maandag 28 april 2025 @ 15:30 |
Heb vanochtend nog even goed na zitten denken. Tijdens een rondje rijden begon er iets aan die auto als een gek te piepen, ijzer op ijzer. Geen idee wat het was: Auto gaat de deur uit per direct. Ik heb mijn oog laten vallen op 2 auto's een Panda uit 2008 of een Ignis uit 2002. Nou zegt iets in mij dat ik weg moet blijven bij die Panda want dat is wel echt een stadsautootje en het is en blijft Italiaans. Aan de andere kant heeft 'ie wel beduidend minder gelopen dan de 290 van die Ignis. Aan de andere kant, die Ignis is wel Suzuki en dus Aziatisch, en dus betrouwbaar. Grotendeels komen Japanners altijd heel hoog uit de tests, ergens durf ik het eerder aan om die Suzuki te kopen dan die Fiat. Maar als ik dan kijk naar bouwjaar en kilometerstanden denk ik "mmhhh.... Misschien toch die Fiat" ![]() Iemand met inzichten en verstand? | |
SebbeSwensje | maandag 28 april 2025 @ 15:35 |
Ik vind het niet passend voor jouw gezinssituatie. | |
Grotetijd | maandag 28 april 2025 @ 15:37 |
Want? | |
SebbeSwensje | maandag 28 april 2025 @ 15:39 |
Jij bent alleen toch? Dan heb je al die ruimte helemaal niet nodig. | |
Grotetijd | maandag 28 april 2025 @ 15:40 |
Dat is waar, ik ben alleen. Maar heb wel af en toe vrienden waar ik wat mee doe, en heb mijn bandjes dus er moet wel het e.e.a mee kunnen. | |
Pajanus | dinsdag 29 april 2025 @ 11:35 |
Ik zou, zeker gezien de weinige km die je rijdt, zoeken naar een mega economisch japans koekblikje en dan het liefst eentje die niet zoveel roest. is een Hyundai i10 niet een goede kanshebber bijv. ? | |
Grotetijd | dinsdag 29 april 2025 @ 12:11 |
Het is de Panda 169 geworden. Vooral door de absurde deal die ik kreeg ![]() Maar mocht dit probleem weer de kop op steken dan laat ik 't repareren ![]()
| |
dick_laurent | dinsdag 29 april 2025 @ 12:47 |
![]() 2 dagen later ennnn.... Maar goed, gefeliciteerd met auto nummer.... ehmm... hoeveel? ![]() | |
Pajanus | dinsdag 29 april 2025 @ 12:47 |
Hahah is dit topic ondertussen nog wel serieus? Auto heeft al gebreken voordat je weggereden bent en toch koop je hem? Man man man inb4 volgende week nog zo'n topic. | |
dick_laurent | dinsdag 29 april 2025 @ 12:51 |
Toen ik wegreed voor de proefrit klapte het voorwiel eruit, maar de dealer zei dat dat normaal was bij dit type auto als ie wat langer stil heeft gestaan. Ik maak me er dus niet echt druk over ![]() | |
Grotetijd | dinsdag 29 april 2025 @ 12:52 |
Dit topic is hartstikke serieus. En ja, ik koop de auto ondanks dit issue omdat hij zelf aangaf dat het een probleem betrof met de accu vanwege het lange stilstaan en het een probleem is bij dit type Panda. En hij zei ook dat mocht het probleem zich weer voordoen dan laat hij dat repareren, dus ja dan durf ik dat wel aan ![]() | |
Pajanus | dinsdag 29 april 2025 @ 13:09 |
Dat is toch echt heel erg raar of niet? Bij je vorige auto ben je ook al beetgenomen, omdat o.a. de monteur zei dat het allemaal we normaal was. Nu heb je exact hetzelfde eigenlijk.. Begrijp me niet verkeerd, wil je liever helpen dan afbranden maar dit is toch echt gek.. Dit is zoiets als een nieuw huis kopen met lekkend dak, maar 'hij lekt alleen als het regent' | |
Vliegbaard | dinsdag 29 april 2025 @ 13:13 |
Ahh je kent Braddie nog niet zie ik. | |
Bargehassus | dinsdag 29 april 2025 @ 13:38 |
Nou, ik heb dit dus serieus gehad tijdens een proefrit. Auto trilt een beetje meneer, komt door de lagers, die zijn aan vervanging toe. Okay dan maar. Dus ik op een gegeven moment de snelweg op. Auto begint steeds meer te trillen tot het moment dat ik dacht, dit wordt te gek. Stuur dus richting de vluchtstrook en op dat moment komt het linker voorwiel me voorbij... Auto maar niet gekocht. | |
Grotetijd | dinsdag 29 april 2025 @ 13:44 |
Normaal zou ik de auto ook niet hebben gekocht. Maar wetende dat het OF gewoon komt door een matige accu door stilstand OF dat het gewoon gefixt word EN ik geld toe heb gekregen durfde ik het wel aan. | |
koemleit | dinsdag 29 april 2025 @ 13:50 |
Heerlijk braddir topic. Dat begint met het idee dat een auto nog zeker 5 jaar wil rijden. Gedurende het topic wordt het "kleine mankement" steeds erger. En 6 weken na de eerste post is er een andere auto. Ben overigens wel benieuwd. Je bent een tijdje weggeweest. Heb je wellicht een timeline van al je auto's? En als het kan met reden van wegdoen? | |
koemleit | dinsdag 29 april 2025 @ 13:56 |
Wacht ff. Je kreeg en de auto en 1000 euro. Terwijl andere dealers je max 1000 als inruilwaarde wilde geven. Dat betekent dan. Dat die auto een waarde heeft van 0. (Waarschijnlijk nog minder). Ben benieuwd naar welke mankementen je nog meer gaat tegenkomen de aankomende week. | |
Pajanus | dinsdag 29 april 2025 @ 15:02 |
Is dit Braadslee dan? Toevallig ken ik Braddie wel, zelfs face-to-face mee mogen maken. | |
Vliegbaard | dinsdag 29 april 2025 @ 15:10 |
Dit is inderdaad The Bradge | |
SebbeSwensje | dinsdag 29 april 2025 @ 15:31 |
Lekker bezig Braad. Ik zat er aan te denken om het gewoon eens op een hele aaaaaandere manier te doen. De motor wordt waarschijnlijk een BMW en de auto misschien wel een Fransoos. | |
Doug-Heffernan | dinsdag 29 april 2025 @ 15:52 |
Hoi | |
dick_laurent | dinsdag 29 april 2025 @ 17:10 |
Auto in dit topic is niet meer relevant want = ingeruild dus slotje op verzoek van TS. |