Ligt nu een fles 5 liter Castrol achter inquote:Op vrijdag 14 maart 2025 23:07 schreef Vliegbaard het volgende:
Niets zo goedkoop als gewoon je oude rammelbak aftrappen. JC olie bij de action kost je ook de wereld niet.
Ik heb er 3000 euro voor betaald met inruil van echt een prutbak, kreeg geloof ik 500 euro terugquote:Op vrijdag 14 maart 2025 23:05 schreef Moonversion het volgende:
wat is de huidige KM stand en de waarde van de auto ongeveer?
Ja bijvullen met 'dure' Castrol olie gaat je dus 25 euro per jaar extra kosten. Dus je wint max 2 tientjes per jaar met Action olie?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 23:16 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Ligt nu een fles 5 liter Castrol achter inDacht, ik geef 1x even goed 60 euro uit voor 5 liter, dat gaat toch wel een mooie poos mee. Maar we zijn nu 6-7 maanden verder en er is al ongeveer 1 liter uit
Volgende fles word gewoon Action olie inderdaad.
Mmhhh.... Zo heb ik er nog nooit over nagedacht. Dank je wel voor deze info, Castrol it stays.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 23:28 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja bijvullen met 'dure' Castrol olie gaat je dus 25 euro per jaar extra kosten. Dus je wint max 2 tientjes per jaar met Action olie?
Met het risico op snellere vervuiling en andere ongein. Een uurtje diagnose in de garage kost wel meer dan 2 tientjes, nog afgezien van de reparatie.
Bezuinigen op motorolie is zowat de domste besparing die je kunt doen bij een auto, al helemaal op een direct ingespoten downsize turboblokje die nog veel gevoeliger zijn voor kutkwaliteit olie.
Dan oprijden en niet naar de distributieriem kijkenquote:Op vrijdag 14 maart 2025 23:17 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Ik heb er 3000 euro voor betaald met inruil van echt een prutbak, kreeg geloof ik 500 euro terugKilometerstand is op een paar km na 240k.
Dank je wel voor dit adviesquote:Op zaterdag 15 maart 2025 10:32 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Dan oprijden en niet naar de distributieriem kijken
met nu 240k op de klok en 12.5 (gemiddeld) per jaar is die pas over 4~5 jaar aan vervanging toe volgens het boekje, dat ding gaat echt niet direct bij 300k stuk en de waarde van je auto wordt er exact 0 hoger van als je hem dan zou verkopen, iedem met de olielekkage, als dat niet voor andere problemen zorgt gewoon blijven aftoppen en rijden tot je er mee stil komt te staan.
Man man manquote:Op zaterdag 15 maart 2025 21:58 schreef Grotetijd het volgende:
Kom er trouwens net achter dat mijn 1.2 helemaal geen TSI is want is een 3 cylinder en geen 4 cylinder dus heb geen turboWaar dan alsnog dat olieverbruik vandaan komt
Maar goed. Oprijden it is!
Jaquote:Op zaterdag 15 maart 2025 22:09 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Man man man
Je hebt dus zo'n 0-100 in 16seconde geval, soort van brommobiel vermomd als Polo.
Nee, ik ga je heel ander advies geven op basis van dikgedrukte tekst: Stop je spaargeld NOOIT in de aankoop van een nieuwe(re) auto.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:16 schreef Grotetijd het volgende:
Of zeggen jullie. Als je 3-5 jaar verder bent en een lekker beetje spaarcentjes hebt (ik verwacht dan rond de 15k spaarcentjes te hebben) de auto verkopen en lekker wat jongers (of misschien wel nieuws) kopen?
Het is geen wetmatigheid dat de huizenprijzen altijd maar tot in de eeuwigheid zullen blijven doorstijgen.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee, ik ga je heel ander advies geven op basis van dikgedrukte tekst: Stop je spaargeld NOOIT in de aankoop van een nieuwe(re) auto.
Een auto is een vreselijke, intens slechte investering. Zelfs een van de slechtste dingen om je geld in te investeren durf ik te zeggen.
Het is een object dat mega snel depriciëert in waarde.
My advice would be; rijd lekker zo lang mogelijk rond in je huidige auto en spaar zo hard en lang als je kan en ga dan kijken of je i.c.m. je spaargeld mogelijk een hypotheek voor een kleine woning/appartement kan krijgen.
Dan gaat je geld voor je werken terwijl je er geen reet voor hoeft te doen want real estate stijgt altijd in waarde, ipv dat het letterlijk voor je ogen verdampt in de vorm van een stomme auto
In de afgelopen zeg 40 jaar zijn de huizenprijzen, zij het met een flinke dip tijdens de financiële crisis in 2007/2008, consistent gestegen.quote:Op maandag 17 maart 2025 11:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het is geen wetmatigheid dat de huizenprijzen altijd maar tot in de eeuwigheid zullen blijven doorstijgen.
Daarnaast valt er echt wel wat te zeggen voor de aankoop van een andere auto als de huidige auto een oud barrel is geworden waar je niet meer op kunt vertrouwen en die elk jaar een paar duizend euro kost.
Idealiter ligt de heilige graal ergens bij een auto kopen van ongeveer 4 jaar oud met pakweg 60.000 kilometer van het liefst een betrouwbaar merk en deze vervolgens tegen minimale kosten 10 jaar doorrijden.
Ik gebruk 5W30 olie.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:22 schreef michiel_merk het volgende:
Welke viscositeit olie gebruik je ? Wellicht bij de volgende beurt even een flush laten doen en dan nieuwe olie erin, Als je nu 5 w 30 erin doet, dan 5 w 40 erin gooien. De distributieketting kent geen vaste vervangingstermijn toch? is onderhoudsarm en wordt alleen vervangen als er aanleiding is, bij nieuwe auto's is dat een ander verhaal door de goedkope materialen die ze tegenwoordig gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |