quote:Union City tornado becomes the earliest EF-3 on record for Michigan
The deadly tornado that struck Union City, Michigan, on March 6, 2026, was rated EF-3 after damage surveys by the National Weather Service (NWS). It is the earliest EF-3 recorded in Michigan and the strongest to strike the state in 49 years, with estimated peak winds exceeding 247 km/h (160 mph). Meanwhile, the tornado in Edwardsburg was rated EF-1, and an EF-2 rating was given to the Three Rivers tornadoes.
The National Weather Service surveyed the tornado damage in the townships of Union City, Edwardsburg, and Three Rivers on March 8 and classified the deadly Union City tornado as an EF-3.
While the rating is preliminary, the Union City tornado is the earliest occurrence of an EF-3 tornado for Michigan on record.
The previous earliest EF-3 for any calendar year was an EF-3 that struck north of Ann Arbor on March 15, 2012. Meanwhile, the last EF-3 to strike Michigan was the Gaylord EF-3 tornado on May 20, 2022.
With estimated peak winds of over 247 km/h (160 mph), it was also the strongest tornado to have struck Michigan since the F-4 tornado that struck Kalamazoo and Eaton County on April 2, 1977.
Tering jantje... dat hele gebied van vandaag (enhanced) verschuift dus morgen naar het oosten en de gehele oostkust staat op scherpquote:Op zondag 15 maart 2026 07:51 schreef Drass het volgende:
https://www.spc.noaa.gov/products/outlook/day2otlk.html
Moderate risk voor morgen. Gaat weer een bende worden in een wat gebied meer inwoners.
4quote:
5quote:
Zijn mien een terreur buien actiefquote:Op vrijdag 17 april 2026 22:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Begint nu wel een serieuze uitbraak van zwaar weer te worden.
Ik kijk Maxquote:Op maandag 27 april 2026 21:03 schreef DemonRage het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Max Velocity ook.
Bekijk deze YouTube-video
Reed Timmer ook
Zit ook een moderate risk bijquote:Op dinsdag 28 april 2026 22:56 schreef Nattekat het volgende:
Lijkt vandaag wel iets actiever te zijn.
Ja dat klopt. Er was zon kaart met allemaal autootjes waar je dan op kon klikken en je onboard kon meekijken.quote:Op maandag 18 mei 2026 22:52 schreef Drass het volgende:
Youtube. Meestal Ryan, maar soms een chaser. Copic oa.
Blijkbaar zijn er honderden spotters aan het rondrijden..
Of Max Velocity.quote:Op maandag 18 mei 2026 23:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Er was zon kaart met allemaal autootjes waar je dan op kon klikken en je onboard kon meekijken.
Ryan volg ik ook.
Steve van AgendaTV doet het volgens mij niet.
Dit heb ik nog nooit gezien. Absurd hoe die kleinere bui gewoon opgegeten wordt en vervolgens uitgroeit tot dat beest.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:40 schreef Frutsel het volgende:
[ [url=]https://twitter.com/DualDoppler/status/2057107356442353711]x[/url] ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |