abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 maart 2025 @ 12:25:44 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217045251
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:59 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Meer betaling is altijd leuk om te krijgen natuurlijk. Maar om daar nou voor te gaan lopen overwerken is ook weer zo wat, dat geeft ook geen enkele garantie op meer betaling.

Meer verantwoordelijkheden motiveert mij niet per se superveel eigenlijk, ik hoef bv. niet per se leidinggevende te worden. Als ze me vragen doe ik het wel maar ik ga niet zelf aan ze vragen of ik dat mag doen zegmaar.

Sociale status heb ik toch al niet, want ik heb geen partner. Dan tel je sowieso bij voorbaat al totaal niet mee sociaal gezien als dertiger. Dus met een betere baan zou ik niet per se meer sociale status krijgen, ik ben gewoon een alleenstaande en daarmee ben je bij voorbaat al 'af'.

Ik ben eigenlijk altijd al ontevreden over mijn eigen leven, nooit tevreden over geweest.
Kijk, daar zit em de crux. Dat ga je niet veranderen met de vragen die je hier stelt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217045261
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 12:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Kijk, daar zit em de crux. Dat ga je niet veranderen met de vragen die je hier stelt.
Nou ja dat is ook nogal een grote opgave hè dit ging meer over een deel daarvan namelijk workaholic worden.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 12:56:54 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217045627
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 12:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Nou ja dat is ook nogal een grote opgave hè dit ging meer over een deel daarvan namelijk workaholic worden.
Dat is niet iets wat je zomaar wordt. Het is een vrij onzinnige vraag.
pi_217045693
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 12:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Waarom denk je dat je meer tevreden wordt over je leven als je meer tijd aan je schijnbaar niet extreem bevredigende en nuttige baan zou besteden?

Ik zou dan eerder denken aan nut van je leven buiten je baan zoeken. Dat kan via een relatie (waarnaar jij blijkbaar niet zoekt), maar ook naar je nuttig maken in de maatschappij via bijvoorbeeld vrijwilligerswerk. En nee, alleenstaanden zijn niks minder dan mensen met een relatie.

Of een baan zoeken waar je wel echt gelukkig van wordt.

Ik ken trouwens volgens mij geen enkele echt gelukkige workaholic in loondienst.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 14-03-2025 13:49:26 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217045722
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:59 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Meer betaling is altijd leuk om te krijgen natuurlijk. Maar om daar nou voor te gaan lopen overwerken is ook weer zo wat, dat geeft ook geen enkele garantie op meer betaling.
Je hoeft helemaal niks...
wat ik aangeef is iets dat een keuze is, waarvan het verder hooguit de vraag is of je zelf nu tevreden bent met je huidige leven of niet..

Niet of je gaat mekkeren dat een 'ander' leven dat je zou kunnen leiden als je zelf andere keuze zou nemen, dan wat je nu doet, misschien ook nadelen heeft.

Ik kan je hooguit aan te raden gewoon op te houden met allemaal "wat-als"-gedachtes die je nergens brengen, maar je zelf te concentreren op de vraag _wat_ je met je eigen leven verder wilt, wil je iets bereiken en wat wil je daarvoor doen...

en dan ophouden met dat eeuwige gemekker rondom allerhande "wat-als"-scenarios of wat andere mensen met hun leven doen... ijk gewoon naar je eigen leven en doe zelf iets dat je gelukkig maakt (en verwacht niet dat anderen jou gelukkig maken, maar doe er zelf wat voor)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_217045763
zoek werk dat je echt oprecht leuk vind, ik vind ict leuk hoor, maar ga mij niet op een saai kantoorbaantje zette, dan ben ik weg
pi_217046140
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:46 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Die mensen hebben vaak veel geld, een mooi huis en een leuke partner bijvoorbeeld. Het zijn succesvolle mensen
:')
pi_217046212
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:13 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Want workaholics hebben het over het algemeen wel beter. Die hebben een koophuis, leven gezonder, hebben vaak een partner etc.
:')
  vrijdag 14 maart 2025 @ 13:58:03 #59
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_217046275
quote:

[..]
Kan je iets concreter zijn?
[..]
Ok dus het is gewoon een karaktereigenschap van hoe workaholic je bent en daar kan je verder niets aan veranderen?

Want workaholics hebben het over het algemeen wel beter. Die hebben een koophuis, leven gezonder, hebben vaak een partner etc.
Ik ben het wel geweest, maar dat leverde me een pracht van een burnout op. Ik werk ook in de ICT, al ruim 30 jaar. Workaholic worden begint met geen nee kunnen zeggen. En dat deed ik dus. En voor ik het wist, werkte ik 7 dagen in de week. En na een paar jaar zat ik thuis met een burnout. Half jaar eruit geweest. Daarna heb ik wat dingen aangepast. Ik kreeg ook een coach die me het nodige leerde, dat was erg nuttig. Ik werk nu 4 dagen in de week, waarvan 2 thuis. En ze hebben het al geprobeerd, het liefst willen ze me 4 dagen op kantoor, maar ik ga dat niet veranderen. Ik bescherm mezelf nu. En als ik dat uitleg en over de burnout vertel snappen ze het ook wel, maar ze kunnen het niet laten om het telkens toch weer te proberen. Ik trap daar echt nooit meer in. Het is maar werk.
Gevaccineerd.
pi_217046914
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik wil op zich wel graag veel geld, maar dan vooral zodat ik niet meer hoef te werken. Ik hoef niet per se een lamborghini te kopen of zo. Je mag hiero p de meeste wegen toch maar 60 km/u rijden, wat heb je dan aan een lamborghini? Als je daarmee gaat racen word je gewoon geflitst. Er rijdt in Nieuw Vennep iemand rond in een ferrari (dorp hier in de buurt), ik moet toch altijd een beetje lachen als ik hem zie. Als je toevallig uit deze regio komt heb je hem vast ook wel eens rond zien rijden :')
Helemaal waar dit ja, veel geld is leuk omdat je dan gewoon een stuk minder kunt gaan werken later. En wat heb je aan 500+pk in een auto, 300pk is al meer dan genoeg om door het verkeer heen te knallen. Je bent echt niet sneller op bestemming met die 200pk extra zelfs al zou je overal schijt hebben aan de max snelheid. De grootste vertragende factor is namelijk ander verkeer.
pindazakje
pi_217046931
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 13:58 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Ik ben het wel geweest, maar dat leverde me een pracht van een burnout op. Ik werk ook in de ICT, al ruim 30 jaar. Workaholic worden begint met geen nee kunnen zeggen. En dat deed ik dus. En voor ik het wist, werkte ik 7 dagen in de week. En na een paar jaar zat ik thuis met een burnout. Half jaar eruit geweest. Daarna heb ik wat dingen aangepast. Ik kreeg ook een coach die me het nodige leerde, dat was erg nuttig. Ik werk nu 4 dagen in de week, waarvan 2 thuis. En ze hebben het al geprobeerd, het liefst willen ze me 4 dagen op kantoor, maar ik ga dat niet veranderen. Ik bescherm mezelf nu. En als ik dat uitleg en over de burnout vertel snappen ze het ook wel, maar ze kunnen het niet laten om het telkens toch weer te proberen. Ik trap daar echt nooit meer in. Het is maar werk.
Dus je werkt 2 dagen thuis omdat je dan een beetje bij kunt komen/ op halve kracht werken en een beetje fokken?
pindazakje
pi_217046983
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:46 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Die mensen hebben vaak veel geld, een mooi huis en een leuke partner bijvoorbeeld. Het zijn succesvolle mensen
Een jonge vriendin hebben is alleen leuk voor de seks. Maar een vrouw hebben is gewoon kut, ik hoor collega's altijd klagen over hun vrouw. Je bent al je vrijheid kwijt, moet klusjes doen in het weekend of dingen met de kinderen doen als ze die ook al heeft uitgepoept. Wees sterker dan je pik en vermijd deze val.
pindazakje
  vrijdag 14 maart 2025 @ 15:11:58 #63
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217047045
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 15:07 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Een jonge vriendin hebben is alleen leuk voor de seks. Maar een vrouw hebben is gewoon kut, ik hoor collega's altijd klagen over hun vrouw. Je bent al je vrijheid kwijt, moet klusjes doen in het weekend of dingen met de kinderen doen als ze die ook al heeft uitgepoept. Wees sterker dan je pik en vermijd deze val.
En zelfs seks is eigenlijk helemaal niet zo boeiend. Tuurlijk, het kunnen geweldige sessies zijn, maar je moet de kosten en de baten toch wel afwegen voor jezelf. Er zijn genoeg geneugten in het leven om van te genieten en seks is ook maar seks.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217047094
quote:
ik hoor collega's altijd klagen over hun vrouw.
Misschien een idee dat nieuw voor je is... Maar mensen die vooral klagen over iets dat ze an sich best kunnen veranderen, willen meestal liever enkel dat er naar hun klaagzang geluisterd wordt en zijn zuchtig naar medelijden van anderen, om hun eigen zelfmedelijden aan te vullen.

TS hier heeft hetzelfde... dolgraag klagen over allerhande zaken die best te veranderen zijn, mits hij er zelf iets aan wil doen, maar hij verkiest het zichzelf zielig te voelen en wil vooral ook dat anderen hem ook zielig vinden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 14 maart 2025 @ 15:16:43 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217047108
Sommige mensen zijn workaholic omdat ze liever met hun werk bezig zijn dan met hun partner en/of gezin.....
Dan is het werk gewoon een vlucht, dat workaholics door hun (werk)omgeving vaak geprezen worden voor hun inzet versterkt dat ook nog een keer, dat ze op hun werk als lichtend voorbeeld worden gezien, de held zijn.

Het wordt er over het algemeen geen fijner persoon van, maar sommige zaken hoef je je nou eenmaal geen zorgen over te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 14 maart 2025 @ 15:17:28 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217047120
quote:

[..]
:') x2
pi_217047158
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 11:56 schreef RM-rf het volgende:
Veel mensen die bv wel een periode hebben waarin ze mogelijk heel veel inzet tonen voor hun baan/werkgever, zullen dat veelal doen vanuit een motivatie die gericht is op het bereiken van bepaalde doelstellingen qua beroepscarriere.. dus hopen een promotie te behalen, meer verantwoordelijkheden en/of meer betaling.
Ik moet er persoonlijk niet aan denken... :) En de TS ook niet.

Laten we wel wezen: het meeste geld wordt verdiend met bullshit. Zijnde "finance" en "banking". Dienstverlenende weinig toevoegende tussenhandel. De rechtgesnaarde ICT'er is vaak een soort "ingenieur" die best goed verdient maar niet schokkend. Het is vaak een kunstje doen.

Persoonlijk vind ik dat kunstje doodsaai worden. Maar dat zal de leeftijd zijn. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_217047283
quote:

[..]
Kan me geen verschrikkelijker leven voorstellen dan zonder mijn vrouw. En dat is ook de tip aan TS: zoek de zin van je leven niet in je werk, maar in relaties met andere mensen. Dat kan een liefdesrelatie zijn, maar hoeft niet. Van alleen maar je werk worden mensen over het algemeen gewoon niet gelukkig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217047417
quote:

Wow, jij bent raar :')
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_217047452
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 15:44 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Joh...
  vrijdag 14 maart 2025 @ 15:49:42 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217047460
quote:

[..]
En toch blijven ze in dat verschrikkelijke leven met die vreselijke vrouw hangen.... zijn ze te laf om er een punt achter te zetten, of vinden ze het eigenlijk wel prettig, iemand die samen met hen zorgt dat het huishouden en het gezin goed draait?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 14 maart 2025 @ 15:53:41 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217047506
Ik wacht op de post waarin TS meldt dat hij homo is en geen kinderen wil.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 15:53:52 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217047507
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 15:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kan me geen verschrikkelijker leven voorstellen dan zonder mijn vrouw. En dat is ook de tip aan TS: zoek de zin van je leven niet in je werk, maar in relaties met andere mensen. Dat kan een liefdesrelatie zijn, maar hoeft niet. Van alleen maar je werk worden mensen over het algemeen gewoon niet gelukkig.
Als mijn man liever zonder mij dan met mij is dan hoop ik dat hij dat gewoon zegt, dan bellen we een mediator en een makelaar en halen we weer uit elkaar wat we samengevoegd hebben.
Als er iets is wat ik verschrikkelijk zou vinden is het dat hij tegen zijn zin in een relatie zou blijven hangen waar hij helemaal niet in wil zitten.
Andersom werkt dat overigens net zo: zodra ik liever zonder hem dan met hem wil zijn dan meld ik dat en kunnen we de boel afronden.

Wat ik echt niet snap is mensen die alleen maar zeiken over hun partner maar toch gewoon blijven.
Als je relatie of partner zo verschrikkelijk is, waarom blijf je dan toch? En nee "om de kinderen" is geen antwoord.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 14 maart 2025 @ 15:56:08 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217047530
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 15:53 schreef Lienekien het volgende:
Dat is overigens in mijn omgeving de categorie die het nog veel beter heeft dan het gemiddelde man-vrouw gezin met 2 kinderen.
DINK's in huizen tussen de ¤ 750.000 en ¤ 1.234.567
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator vrijdag 14 maart 2025 @ 15:59:20 #75
236264 crew  capricia
pi_217047571
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 15:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
En toch blijven ze in dat verschrikkelijke leven met die vreselijke vrouw hangen.... zijn ze te laf om er een punt achter te zetten, of vinden ze het eigenlijk wel prettig, iemand die samen met hen zorgt dat het huishouden en het gezin goed draait?
Gingen mannen zonder vrouw (of partner) ook niet eerder dood, dan mannen met?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 14 maart 2025 @ 15:59:52 #76
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_217047575
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 15:01 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Dus je werkt 2 dagen thuis omdat je dan een beetje bij kunt komen/ op halve kracht werken en een beetje fokken?
Precies. En geen drukte om me heen, dat is nog het belangrijkste. En die laatste paar jaar dat ik nog moet werken hou ik dat zo en langzaamaan bouw ik dat werken dan af. En dan met pensioen. :Y
Gevaccineerd.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 16:01:02 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217047588
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 15:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Gingen mannen zonder vrouw (of partner) ook niet eerder dood, dan mannen met?
Yep.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2002/23/gehuwden-leven-het-langst
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 14 maart 2025 @ 16:01:26 #78
503714 SebbeSwensje
pi_217047593
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 15:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is overigens in mijn omgeving de categorie die het nog veel beter heeft dan het gemiddelde man-vrouw gezin met 2 kinderen.
Zij worden ook niet de hele dag lastiggevallen met onzin als "hij voelt zich niet eens aangetrokken tot die willekeurige vrouw". Peace of mind zal een hoop helpen in sociaalmaatschappelijk succes.
Appears.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 16:04:18 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217047627
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 16:01 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Zij worden ook niet de hele dag lastiggevallen met onzin als "hij voelt zich niet eens aangetrokken tot die willekeurige vrouw". Peace of mind zal een hoop helpen in sociaalmaatschappelijk succes.
Peace of mind sowieso..... dan weet je ook gelijk waarom het bij TS allemaal niet wil lukken; hij is chronisch ontevreden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 14 maart 2025 @ 16:04:26 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217047629
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 16:01 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Lekker overdrijven op de vrijdagmiddag. :')
  vrijdag 14 maart 2025 @ 16:05:07 #81
503714 SebbeSwensje
pi_217047636
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 16:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Lekker overdrijven op de vrijdagmiddag. :')
Of het nou maandagochtend of vrijdagmiddag is, dat doe ik sowieso graag!
Appears.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 16:05:35 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217047642
quote:

[..]
Geluk is niet uit te drukken in geld, Leandra. Het helpt wel, maar het is niet zaligmakend.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 16:06:07 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217047647
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 16:05 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Of het nou maandagochtend of vrijdagmiddag is, dat doe ik sowieso graag!
Ja, en ik moet dat 24/7 aanhoren van jou.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 16:08:06 #84
503714 SebbeSwensje
pi_217047679
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 16:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, en ik moet dat 24/7 aanhoren van jou.
Het was niet eens een reactie op jouw post, bovendien heb je een abo en kun je me gewoon blokkeren. Tot slot slaap ik ook gewoon nog, dus als je wegblijft uit mijn dromen *wink wink* pak je daar in elk geval al zo'n 1/3e van de tijd mee.
Appears.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 16:10:29 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217047694
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 16:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Geluk is niet uit te drukken in geld, Leandra. Het helpt wel, maar het is niet zaligmakend.
Nee inderdaad.... maar TS denkt dat het hebben van een koopwoning gelukkig gaat maken, zoals hij dacht dat het hebben van woonruimte in NL, een baan in NL, een rijbewijs en een auto gelukkig zou maken, maar als je chronisch ontevreden bent dan word je ook niet gelukkig van de zaken waarvan je dacht dat het je wel gelukkig zou maken.
Ergo; al heeft hij een vrijstaande villa van een miljoen: hij is nog steeds ontevreden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217047724
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 12:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat is niet iets wat je zomaar wordt. Het is een vrij onzinnige vraag.
Is dat aangeboren?
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 13:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarom denk je dat je meer tevreden wordt over je leven als je meer tijd aan je schijnbaar niet extreem bevredigende en nuttige baan zou besteden?

Ik zou dan eerder denken aan nut van je leven buiten je baan zoeken. Dat kan via een relatie (waarnaar jij blijkbaar niet zoekt), maar ook naar je nuttig maken in de maatschappij via bijvoorbeeld vrijwilligerswerk. En nee, alleenstaanden zijn niks minder dan mensen met een relatie.

Of een baan zoeken waar je wel echt gelukkig van wordt.

Ik ken trouwens volgens mij geen enkele echt gelukkige workaholic in loondienst.
Ja ik doe ook wel wat vrijwilligerswerk hoor al ging het deze week helaas niet door. Zo geef ik bijvoorbeeld vrijwillig NL les.

Ik wil op zich wel iets meer gaan doen wat dit betreft maar heb meestal wel ook koudwatervrees.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 13:58 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
7 dagen in de week werken? Maar kreeg je dan zo veel betaald want ik heb zelf maar een 36 u contract. Of werkte je onbetaald? En waarom zou je dan onbetaal werken? Hoe zorg ik dat ik zelf ook zo workaholic word dat ik zelfs onbetaald ga lopen werken want op dit moment denk ik echt van 'geen haar op mijn hoofd die eraan denkt'.

Ik werk 4 en een halve dag per week en meestal thuis. Ik ga 1 x per maand naar kantoor, soms zoals deze maand wat vaker. Dit omdat het een remote functie betreft.
pi_217047752
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 15:01 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
De weinige dagen dat ik op kantoor ben krijg ik vrijwel niets gedaan.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 16:16:06 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217047765
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 16:08 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Het was niet eens een reactie op jouw post, bovendien heb je een abo en kun je me gewoon blokkeren. Tot slot slaap ik ook gewoon nog, dus als je wegblijft uit mijn dromen *wink wink* pak je daar in elk geval al zo'n 1/3e van de tijd mee.
Ironie gaat ook woesh zo over je hoofd, hè.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 16:18:22 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217047796
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 16:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Is dat aangeboren?
[..]
Het is een combinatie van opvoeding en aanleg.

Waarom word je dan niet gewoon een workaholic, als je er zoveel voordeel in ziet?
pi_217047814
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 15:11 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
En zelfs seks is eigenlijk helemaal niet zo boeiend. Tuurlijk, het kunnen geweldige sessies zijn, maar je moet de kosten en de baten toch wel afwegen voor jezelf. Er zijn genoeg geneugten in het leven om van te genieten en seks is ook maar seks.
Ja ik vind seks zelf ook niet super boeiend.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 15:16 schreef Leandra het volgende:
Sommige mensen zijn workaholic omdat ze liever met hun werk bezig zijn dan met hun partner en/of gezin.....
Dan is het werk gewoon een vlucht, dat workaholics door hun (werk)omgeving vaak geprezen worden voor hun inzet versterkt dat ook nog een keer, dat ze op hun werk als lichtend voorbeeld worden gezien, de held zijn.

Het wordt er over het algemeen geen fijner persoon van, maar sommige zaken hoef je je nou eenmaal geen zorgen over te maken.
Ja ik heb zelf geen gezin dus kan nergens in vluchten door meer te werken helaas.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 15:21 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ik moet er persoonlijk niet aan denken... :) En de TS ook niet.

Laten we wel wezen: het meeste geld wordt verdiend met bullshit. Zijnde "finance" en "banking". Dienstverlenende weinig toevoegende tussenhandel. De rechtgesnaarde ICT'er is vaak een soort "ingenieur" die best goed verdient maar niet schokkend. Het is vaak een kunstje doen.

Persoonlijk vind ik dat kunstje doodsaai worden. Maar dat zal de leeftijd zijn. :)
Eens.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 15:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ben al van begin 20 tot nu (begin 30) bezig geweest met daten maar er is zelfs geen kortstondige relatie uit gekomen dus ik ben gestopt met online dating. Ik kom verder niet echt mensen tegen zo in het dagelijks leven dus de kans dat ik nog een partner vind is nihil. Qua vriendschappelijke relaties merk ik dat ik toch echt degene moet zijn die dingen aanzwengelt en dan komen de mensen alleen maar opdagen als ik alles heb geregeld en ze niets hoeven te doen, enig initiatief vanuit hun kant is er niet bij en soms zeggen ze zelfs op het laatste moment af of komen ze gewoon niet, vandaar dat het met de meeste vriendschappen niet zo lekker gaat want ik ben continu zelf het initiatief moeten nemen op een gegeven moment ook beu. Het moet wel van 2 kanten komen en als zij zo laks erin staan is het voor mij ook niet meer leuk.
pi_217047818
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 15:44 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Wat heeft dit met dit topic te maken?
  vrijdag 14 maart 2025 @ 16:20:07 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217047819
quote:
Ik werk 4 en een halve dag per week en meestal thuis. Ik ga 1 x per maand naar kantoor, soms zoals deze maand wat vaker. Dit omdat het een remote functie betreft.
En de reden dat je niet in Groningen of Zeeland zou kunnen wonen is?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217047822
quote:

[..]
Is dat aangeboren?
[..]
Ja ik doe ook wel wat vrijwilligerswerk hoor al ging het deze week helaas niet door. Zo geef ik bijvoorbeeld vrijwillig NL les.

Ik wil op zich wel iets meer gaan doen wat dit betreft maar heb meestal wel ook koudwatervrees.
[..]
7 dagen in de week werken? Maar kreeg je dan zo veel betaald want ik heb zelf maar een 36 u contract. Of werkte je onbetaald? En waarom zou je dan onbetaal werken? Hoe zorg ik dat ik zelf ook zo workaholic word dat ik zelfs onbetaald ga lopen werken want op dit moment denk ik echt van 'geen haar op mijn hoofd die eraan denkt'.

Wat vreet je dan uit heel de week als je zowat alleen maar thuiswerkt? Thuiswerkdagen zijn voor mij de lambaldagen waarop ik amper iets uitvoer. Logisch ook dat dat maar 1x in de week mag bij ons op kantoor.
Verder lijkt het me voor jou soberso wel goed om meer contact te hebben met mensen en dus vaker naar kantoor te gaan. Het zullen ook niet de best betaalde baantjes zijn, als je 36 uur werkt in de week en dan ook nog 'remote'.
pindazakje
pi_217047829
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 15:53 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou op zich nog wel kinderen willen hoor maar ik ga daarvoor niet een liefdesrelatie aan met een vrouw want daar kan ik het niet op want ik ben homo. En aan draagmoeders, adoptie etc. ga ik ook niet beginnen.
pi_217047843
quote:

[..]
Ja als ik een rijke homo van 50 jaar zou doen dan zou ik ook in een villa van een paar miljoen kunnen zitten.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 16:22:55 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217047852
Nou, ga er eens serieus voor zitten.

Zet op een rijtje aan welke zaken een workaholic voldoet.

Zet er dan vervolgens achter hoe jij aan elk van die zaken zou kunnen voldoen.

Maak vervolgens een stappenplan hoe je dat zou kunnen bereiken.
pi_217047869
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 16:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee inderdaad.... maar TS denkt dat het hebben van een koopwoning gelukkig gaat maken, zoals hij dacht dat het hebben van woonruimte in NL, een baan in NL, een rijbewijs en een auto gelukkig zou maken, maar als je chronisch ontevreden bent dan word je ook niet gelukkig van de zaken waarvan je dacht dat het je wel gelukkig zou maken.
Ergo; al heeft hij een vrijstaande villa van een miljoen: hij is nog steeds ontevreden.
Ja dat is ergens ook wel weer zo, al geeft het wel een soort van doel om naartoe te werken ook zegmaar dus ik heb dan bijvoorbeeld ook weer geen spijt van dat ik zoveel moeite heb gedaan voor de zaken die je noemt.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 16:24:21 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217047870
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 16:20 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik zou op zich nog wel kinderen willen hoor maar ik ga daarvoor niet een liefdesrelatie aan met een vrouw want daar kan ik het niet op want ik ben homo. En aan draagmoeders, adoptie etc. ga ik ook niet beginnen.
Jij verandert ook iedere keer weer van mening. Lastig hoor, mensen die zo wispelturig zijn.
pi_217047874
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 16:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het is een combinatie van opvoeding en
Ja ik denk dan toch dat ik daar te weinig energie voor heb of zo?
pi_217047881
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 16:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
En de reden dat je niet in Groningen of Zeeland zou kunnen wonen is?
Ja an sich zou het nou wel kunnen maar ik ben zo bang dat ik mijn rijbewijs kwijtraak of zo en dan zit je daar weer vast zeg maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')