quote:De oorlogsrol van Mick Jagger begrijp ik niet helemaal. En wat betreft Ratelband; ik sta niet te springen om een oorlog, maar kunnen we Bush niet verzoeken te beginnen op het moment dat Emiel bij Saddam in het paleis is?
Emile Ratelband met vredesvlag naar Irak
OOSTERBEEK - Emile Ratelband vertrekt zaterdag naar Irak. De voorman van LijstRatelband.nl wil er de Iraakse leider Saddam Hussein volgende week een blauwe vredesvlag geven. Op hetzelfde moment zou Johan Vlemmix (Partij van de Toekomst) in New York eenzelfde vlag aan Rolling Stones-voorman Mick Jagger moeten geven.De Arnhemmer zei vrijdag dat hij met zijn bezoek een daad wil stellen "omdat het Iraakse volk straks onschuldig wordt afgeslacht". Hij hoopt dat de Amerikaanse nieuwszender CNN de overhandiging van de vlaggen uitzendt. "Het zou toch geweldig zijn als CNN Saddam en Mick Jagger laat zien met dezelfde blauwe vredesvlag in de hand."
Volgens Ratelband kwam het idee voor de publiciteitsstunt in de loop van deze week. "Ik ken de rechterhand van Arafat en heb op wat knoppen gedrukt. Toen was het zo geregeld." Naar eigen zeggen heeft hij van de Iraakse ambassadeur inmiddels de nodige papieren gekregen en ook een principeovereenkomst voor een ontmoeting met Hussein. "De laatste zaken regelen we vanmiddag." Ratelband vliegt naar de Jordaanse hoofdstad Amman en reist daarna over land naar Bagdad.
http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.ratelband.vredesvlag.html
quote:lijkt me een heel straks plan, op die manier lossen we 2 problemen in een keer op.
Op vrijdag 21 februari 2003 11:14 schreef Kozzmic het volgende:[..]
De oorlogsrol van Mick Jagger begrijp ik niet helemaal. En wat betreft Ratelband; ik sta niet te springen om een oorlog, maar kunnen we Bush niet verzoeken te beginnen op het moment dat Emiel bij Saddam in het paleis is?
quote:Tzal toch de echte Saddam niet zijn, maar goed, Ratelband is dan wel in de zevende hemel.
De oorlogsrol van Mick Jagger begrijp ik niet helemaal. En wat betreft Ratelband; ik sta niet te springen om een oorlog, maar kunnen we Bush niet verzoeken te beginnen op het moment dat Emiel bij Saddam in het paleis is?
Misschien doet hij wel een zelf moord aanslag, verbaast die Ratelband me een keer positief
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 11:17 schreef Ultrawuft het volgende:
wat een debiel, een vredes vlag gegeven aan een massamoordenaar.Misschien doet hij wel een zelf moord aanslag, verbaast die Ratelband me een keer positief
quote:beter idee
quote:Nee, liever niet. Ik zal die beulshond van de gloeiende kolen marteling missen. Maar eerlijk gezegd begrijp ik ook de rol van emile niet .... en zeker niet die van Mick Jagger. Had eerder Bono van U2 verwacht.
quote:Waarom moet ik denken aan DeeDee?
Ik ken de rechterhand van Arafat en heb op wat knoppen gedrukt.
Wat een 'ongeloofwaardig' bericht, is het nog geen 1 april?
Maar ja, Emile is het land uit, en daar gaat het om.
quote:Hahaha, Emiel ook een scud Irakees
Op vrijdag 21 februari 2003 11:17 schreef G1Ace het volgende:[..]
beter idee
we overtuigen bush ervan dat emiel een hoge pief is uit al qaida en de link tussen saddam en emiel zo is gelegd
quote:\
Op vrijdag 21 februari 2003 11:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hij moet iets doen om weer eens aandacht te krijgen.
quote:tuurlijk wel je moet alleen wel een rol mariakaakjes meenemen anders kom je er bij Saddam niet in
Op vrijdag 21 februari 2003 11:42 schreef 303 het volgende:
Tuurlijk, het is zo makkelijk om daar even op koffievisite te komen...
quote:Waarschijnlijk gaat Gerrit Zalm proberen om bij Carlos Tuanakotta die videoband te kopen
Tijdens een cruciale partijbijeenkomst in 1979 rookte Saddam rustig een sigaar terwijl de ene na de andere vooraanstaande partijman na een "bekentenis" ter dood werd veroordeeld. Af en toe liet Saddam een traan - zogenaamd uit droefheid dat sommigen van zijn beste vrienden tot de "verraderskliek" behoorden. Hij liet de hele bijeenkomst op film vastleggen en gaf opdracht de video aan alle partijleden te sturen
quote:Inderdaad. Na zijn mislukte politieke avontuurtjes bij LN en met zijn eigen Lijst Ratelband moet meneer toch op een of andere manier weer met z'n kop op TV komen.
Op vrijdag 21 februari 2003 11:42 schreef schatje het volgende:[..]
\
Dit is echt ordinair aandacht vragen.![]()
![]()
quote:Voorlopig ben jij degene die commentaar zit te leveren (al dan niet zittende op een luie reet), en is hij degene die daadwerkelijk wat probeert te verwezenlijken (al dan niet om persoonlijke redenen)
Op vrijdag 21 februari 2003 11:42 schreef schatje het volgende:[..]
\
Dit is echt ordinair aandacht vragen.![]()
![]()
quote:Hij is gewoon uit op media-aandacht. Nou wat een held, geef hem een lintje.
Op vrijdag 21 februari 2003 12:43 schreef bastardjimmy het volgende:[..]
Voorlopig ben jij degene die commentaar zit te leveren (al dan niet zittende op een luie reet), en is hij degene die daadwerkelijk wat probeert te verwezenlijken (al dan niet om persoonlijke redenen)
quote:Precies.
Op vrijdag 21 februari 2003 12:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Hij is gewoon uit op media-aandacht. Nou wat een held, geef hem een lintje.
Maar dit is gemeen, laag en onmenselijk. NIEMAND verdiend het om Ratelband op bezoek te krijgen...........
quote:Precies! De rest blijft maar lekker zitten en commentaar leveren. Saddam mogen ze mij afschieten maar die zal zoals gewoonlijk wel in zijn dikke bunker diep onder de grond zitten. En wie worden er dan afgeschoten??? Bush idem dito... die vlucht wel in zijn super vliegtuigje. Maarja de burgers kunnen weer nergens heen en zijn dus het slachtoffer van dat stelletje eikels.
Voorlopig ben jij degene die commentaar zit te leveren (al dan niet zittende op een luie reet), en is hij degene die daadwerkelijk wat probeert te verwezenlijken (al dan niet om persoonlijke redenen)
quote:Dat was voor of tegen de doodstraf.
Op vrijdag 21 februari 2003 12:45 schreef ThunderCracker het volgende:
Toen hij als clown voor LN voorgesteld werd wist ie niet of ze VOOR of TEGEN een oorlog waren...weet ie het nu wel?
In het artikeltje is het ook niet duidelijk WAT IE WIL BEREIKEN...behalve mediaaandacht!!!
Wil ie vrede...of juist niet...wil ie Saddam doodpraten?
Blijft Ratelband nu als human shield, als menselijk schild, of gaat hij die human shields, die menselijke schilden, bezoeken om die human shields, de menselijke schilden, een hart onder de riem te steken of wil hij geen human shield, een menselijk schild dus, zijn? De komende week is hij iig wel een human shield, zo'n menselijk schild, want als Bush gaat aanvallen wanneer Ratelband daar is, dan is hij een human shield, een menselijk schild. Zullen deze human shields, menselijke schilden, enig effect hebben op de oorlog?
Omdat human shield misschien niet bekend is, heb ik net als de correspondent in Baghdad van Netwerk overal even bijvermeld dat het gaat om een menselijk schild, zodat het hele verhaal duidelijker wordt.
sorry, ff wat frustraties wegtypen vanwege Netwerk gisteren
quote:Nou als ik dat lees ben je eerder bang dat mensen niet begrijpen wat human shields, menselijke schilden, inhouden....
Op vrijdag 21 februari 2003 13:00 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dat was voor of tegen de doodstraf.
Blijft Ratelband nu als human shield, als menselijk schild, of gaat hij die human shields, die menselijke schilden, bezoeken om die human shields, de menselijke schilden, een hart onder de riem te steken of wil hij geen human shield, een menselijk schild dus, zijn? De komende week is hij iig wel een human shield, zo'n menselijk schild, want als Bush gaat aanvallen wanneer Ratelband daar is, dan is hij een human shield, een menselijk schild. Zullen deze human shields, menselijke schilden, enig effect hebben op de oorlog?
Omdat human shield misschien niet bekend is, heb ik net als de correspondent in Baghdad van Netwerk overal even bijvermeld dat het gaat om een menselijk schild, zodat het hele verhaal duidelijker wordt.
sorry, ff wat frustraties wegtypen vanwege Netwerk gisteren
quote:ik vind 'm ook een eikel, en ik denk ook dat hij 't voor de media-aandacht doet, maar ik blijf bij mn standpunt dat wij hier makkelijk commentaar kunnen geven, al zittende op onze luie reet.
hij krijgt van mij zeker 't voordeel van de twijfel, en de kans dat hij met z'n actie iets bereikt is, hoe klein dan ook, altijd nog groter als de kans dat wij iets bereiken met ons zure commentaar op hem.
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 13:15 schreef bastardjimmy het volgende:[..]
ik vind 'm ook een eikel, en ik denk ook dat hij 't voor de media-aandacht doet, maar ik blijf bij mn standpunt dat wij hier makkelijk commentaar kunnen geven, al zittende op onze luie reet.
hij krijgt van mij zeker 't voordeel van de twijfel, en de kans dat hij met z'n actie iets bereikt is, hoe klein dan ook, altijd nog groter als de kans dat wij iets bereiken met ons zure commentaar op hem.
quote:Om z'n nek misschien.
Tja ik mag hopen dat de Amerikanen hem ook raken
Bij deze dus
quote:Mongooltje
Op vrijdag 21 februari 2003 14:03 schreef Sidekick het volgende:
He, het woord Tsjakka is nog niet gevallen.
Waterpistool trouwens ook niet.
En clown.Bij deze dus
Bij deze.
Waarom hebben jullie zo'n hekel aan Ratelband, dat jullie hem het liefst dood willen hebben.
Ik vind Ratelband zelf een vervelend druk persoon, maar een hekel heb ik niet aan hem. Hij is tenminste iemand die weet hoe dingen aan te pakken, hij onderneemt dingen en heeft daar veel succes in. Hij faalt regelmatig, maar laat zich daardoor niet lijden. De meeste mensen haken bij iedere tegenslag af, maar hij laat zich niet kennen. Zelfs niet als bijna de gehele Nederlandse bevolkingeen hekel aan hem heeft, wat ik overigens niet snap. Je hoeft het niet met hem eens te zijn en je hoeft niet naar hem te luisteren als je dat niet wilt.
Het feit dat hij nu naar Irak wil voor deze actie vind ik ook niet zo'n goed plan. Maar hij flikt 't wel! Dat heeft niemand in de hele wereld ooit voor elkaar gekregen! Dat is stijl, of het nou goed of slecht is...
quote:Alsof Ratelband daar heen gaat voor enige aanleiding buiten de media-aandacht.
Op vrijdag 21 februari 2003 13:15 schreef bastardjimmy het volgende:[..]
ik vind 'm ook een eikel, en ik denk ook dat hij 't voor de media-aandacht doet, maar ik blijf bij mn standpunt dat wij hier makkelijk commentaar kunnen geven, al zittende op onze luie reet.
quote:Precies, hij is op zijn retour.
Op vrijdag 21 februari 2003 14:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Alsof Ratelband daar heen gaat voor enige aanleiding buiten de media-aandacht.
Vind het een beetje triest dat deze man toch weer persé in de belangstelling moet komen.
Past een beetje in het rijtje Gerard Joling en de Ted Braak van tien jaar geleden
quote:Uitgerangeerde media-geilers op hun retour halen de raarste fratsen uit om toch maar weer in de aandacht te komen, hopende op een revival. Kijk maar eens naar Corry Konings met d'r Hup Hop Song.
Op vrijdag 21 februari 2003 14:38 schreef BAZZA het volgende:[..]
Precies, hij is op zijn retour.
Past een beetje in het rijtje Gerard Joling en de Ted Braak van tien jaar geleden
quote:
... hij onderneemt dingen en heeft daar veel succes in. Hij faalt regelmatig ...
Hij heeft veel succes in het falen idd.
quote:Nee wij zijn degenen die dat doen...
Op vrijdag 21 februari 2003 14:33 schreef FokSpy het volgende:
Jullie zijn![]()
![]()
die alles maar meebrullen.
Waarom hebben jullie zo'n hekel aan Ratelband, dat jullie hem het liefst dood willen hebben.
Ik vind Ratelband zelf een vervelend druk persoon, maar een hekel heb ik niet aan hem. Hij is tenminste iemand die weet hoe dingen aan te pakken, hij onderneemt dingen en heeft daar veel succes in. Hij faalt regelmatig, maar laat zich daardoor niet lijden. De meeste mensen haken bij iedere tegenslag af, maar hij laat zich niet kennen. Zelfs niet als bijna de gehele Nederlandse bevolkingeen hekel aan hem heeft, wat ik overigens niet snap. Je hoeft het niet met hem eens te zijn en je hoeft niet naar hem te luisteren als je dat niet wilt.
Het feit dat hij nu naar Irak wil voor deze actie vind ik ook niet zo'n goed plan. Maar hij flikt 't wel! Dat heeft niemand in de hele wereld ooit voor elkaar gekregen! Dat is stijl, of het nou goed of slecht is...
laten we alstublieft zaterdag ofzo een 'pro oorlog en zo snel mogenlijk' demonstratie houden want met een beetje geluk is het dan afgelopen voor Ratelband daar aankomt ... dit kunnen we die mensen niet aandoen!!!
quote:Gelukkig gaan ze niet in op de details!
,Ik ken de rechterhand van Arafat en heb op wat knoppen gedrukt.
Hoe ziet die vredesvlag er eigenlijk uit? Staat er een duif op en daarbij 'Tsjakka!!!!!'?
quote:Dat hoeft ook weer niet kleine BAZZA.
Op vrijdag 21 februari 2003 13:51 schreef BAZZA het volgende:
Ach zijn vader zat ook bij de Nazi's en nu gaat hij net als Haider op de koffie bij Saddam of zijn kloonTja ik mag hopen dat de Amerikanen hem ook raken
quote:Onderbouw die uitspraak eens
Op vrijdag 21 februari 2003 19:45 schreef schatje het volgende:
Dat hoeft ook weer niet kleine BAZZA.
quote:Zijn bedoelingen zijn gewoon niet oprecht.
Op vrijdag 21 februari 2003 20:15 schreef thetruth het volgende:
Ratelband is gewoon zo'n k****r publiciteitsgeil mannetje die zelfs van een oorlogsdreiging gebruikt maakt om in the picture te komen.
quote:Hij gaat Saddam leren tussen neervallende raketten te lopen als variatie op het gloeiende kolenritueel. Saddam moet het positief zien
ff serieus nu: Ik zou werkelijk niet weten wat Emile bij Saddam denkt te bereiken, als hij hem of één van zijn dubbelgangers al te spreken krijgt...
*We volgen Willibrord die driftig achter een besnorde man in uniform aanbeent.
"Meneer Hoessein, klopt het dat u chemische wapens heeft? Hé, zeg eens wat!"
Hoessein zwaait met z'n hand naar de camera, van diverse kanten komen lijfwachten om Willibrord tegen te houden. Het helpt weinig, Willibrord laat zich niet zomaar grijpen.
"Hé blijf van me af, man! Mag toch zeker wel een vraag stellen? Wat is dit nou? Hé Saddam, geef nou eens antwoord MAN!"
Na dat laatste woord valt het schot. Vanuit de huiskamer klinkt applaus.*
quote:Hahaha
Op vrijdag 21 februari 2003 22:49 schreef OK_DAN het volgende:*We volgen Willibrord die driftig achter een besnorde man in uniform aanbeent.
"Meneer Hoessein, klopt het dat u chemische wapens heeft? Hé, zeg eens wat!"
Hoessein zwaait met z'n hand naar de camera, van diverse kanten komen lijfwachten om Willibrord tegen te houden. Het helpt weinig, Willibrord laat zich niet zomaar grijpen.
"Hé blijf van me af, man! Mag toch zeker wel een vraag stellen? Wat is dit nou? Hé Saddam, geef nou eens antwoord MAN!"
(AD van vandaag)
quote:Wat gebeurde daar dan?
Op zaterdag 22 februari 2003 19:51 schreef Labtech het volgende:
"t is te hopen dat Ratelgeval op dezelfde manier tekeer gaat als in Bulgarije..dan zien we hem niet meer terug...(AD van vandaag)
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 19:53 schreef BAZZA het volgende:[..]
Wat gebeurde daar dan?
quote:
Ratelband veroorzaakt rel in BulgarijeEmile Ratelband reist dit weekeinde naar Irak. Het laatste land waar hij in het nieuws was, Bulgarije, bewaart bizarre herinneringen aan de politicus. ,,Alle Bulgaren zijn dieven en moordenaars''
Bulgaren kennen sinds kort één Nederlandse politicus: een fanatiek Bulgarenhater met een 'enorme steun' van de bevolking. De 'bakker/goeroe' veroorzaakte onlangs in hoofdstad Sofia tumult met uitspraken als: ,,Bulgaren zijn allemaal gangsters, dieven en moordenaars''.
(...)
De weg naar roem op de Balkan begon voor hem half januari met een artikel in The Washington Post. Niet veel later stond de goeroe van het positieve denken op de voorpagina van de grootste krant van Bulgarije, Troed. Binnenin volgde een paginagroot interview. ,,De schurken uit het oosten veroorzaken alleen maar problemen'', legde hij uit. Zij schieten met pistolen. Het zijn geen normale wezens. En dan kun je ze nog niet herkennen ook. Arabieren vallen op door hun snorren en hun rare kleren. Bulgaren zien eruit als Fransen, Duitsers of Nederlanders, maar we hebben er zo veel problemen mee.''
Ratelband kende 'te veel' Bulgaren, zei hij in Troed. ,,Maar geen enkele nette arbeider, die belasting betaalt, een gewoon en normaal mens is, een gezin heeft, naar zijn werk gaat en zijn kinderen naar school stuurt. Alleen maar kranten lezen, tv kijken, iets 'exporteren', illegaal wonen in Nederland, oude mensen beroven of bedelen.'' Het interview veroorzaakte grote opschudding.
De zondag voor de verkiezingen was Ratelband op de Bulgaarse tv via een live-verbinding met Gouda. Het gesprek ging met tussenkomst van een tolk en verliep wat moeizaam. Ratelband bleef bij zijn standpunten en de boodschap kwam wel goed over.
De Nederlandse ambassade probeerde nog via de pers duidelijk te maken dat de nieuwe politicus niet zo heel veel status had en voorspelde dat hij bij de verkiezingen geen enkele zetel zou halen, maar dat verhaal vond weinig weerklank.
Ratelband was onmiddellijk het gesprek van de dag. Het arme Bulgarije wil in 2007 lid worden van de EU en is zeer gevoelig voor het oordeel van westerlingen. De landelijke pers maakte zich druk over kritiek op Bulgarije vanuit de rest van de wereld. Het financiële dagblad Pari klaagde: ,,De wereld tegen Bulgarije: 3-0 in vijf dagen.'' Ratelband draaide het mes nog eens om door te pleiten voor toetreding van het 'hardwerkende' en 'pro-westerse' Turkije tot de EU. Dat is voor Bulgarije, dat 500 jaar zuchtte onder het 'Turkse Juk', de ultieme belediging.
De publieke opinie eiste opheldering en journalisten drongen bij de regering aan op een stevige reactie. Maar minister Solomon Passy (Buitenlandse Zaken) had daar geen zin in. ,,Het is goed gebruik niet te reageren op uitlatingen van politici in verkiezingstijd'', liet hij weten. De ambassade in Den Haag wilde nog wel kwijt dat de Bulgaarse media en de bevolking 'nogal levendig' hebben gereageerd.
Tv-maker Rossen Petrov reageerde woest op de afhoudende reactie van de regering. Bulgaren moesten Nederland en zijn producten boycotten, betoogde hij. ,,Andere landen zouden nu extreme maatregelen nemen. Denk aan de Turken. Toen Rome politiek asiel gaf aan de Koerdische leider Öcalan, riep de Turkse tv op geen spaghetti meer te kopen.''
(...)
Sommige Bulgaren vinden de ophef wat overdreven. ,,Hij is hier wel heel snel een 'held' geworden'', zegt een journalist in Sofia. ,,Maar zoals wij hier zeggen: een wonder straalt niet langer dan drie dagen. Daarna is het weer de harde realiteit van het overleven. Talkshow host Slavi Trifonov begrijpt nu in elk geval wel waarom Vincent van Gogh zijn oor afsneed: ,,Om niet naar het gelul van Nederlandse politici te hoeven luisteren.''
Dat je tegen een oorlog in Irak bent, ok, moet je zelf weten, maar om dan bij Saddam langs te gaan..
Wat bereik je daar nou mee?
quote:Nou ja zeg, heeft Bush geeneens tijd voor Johan Vlemmix?
"Eigenlijk wilden we dat doen aan Bush, maar het lukt niet met hem in contact te treden."
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 22:49 schreef OK_DAN het volgende:
*We volgen Willibrord die driftig achter een besnorde man in uniform aanbeent."Meneer Hoessein, klopt het dat u chemische wapens heeft? Hé, zeg eens wat!"
quote:Op een moment als dit schaam ik mij Nederlander te zijn
Op zaterdag 22 februari 2003 19:58 schreef Kozzmic het volgende:*text*
maar ik snap ook niet waar iedereen zich druk om maakt? die man heeft gewoon een errug moeilijk jeugd gehad en zoekt inderdaad gewoon de aandacht op, om zich voor zichzelf te bewijzen, maar waarom moet ie nou weer dood?
hij krijgt mijn woonplaats tenminste nog in t nieuws (waar t bericht geschreven is)
Het schijnt dat ie zich na het inchecken op het vliegveld van Bagdad had moeten melden bij een of andere instantie. Dit is tot op heden nog niet gebeurd!
Er wordt een zoekactie opgestart
quote:'wie' zijn hem kwijt?
Op woensdag 26 februari 2003 17:43 schreef greatgonzo het volgende:
Ze zijn hem kwijt!Het schijnt dat ie zich na het inchecken op het vliegveld van Bagdad had moeten melden bij een of andere instantie. Dit is tot op heden nog niet gebeurd!
quote:Zou mooi zijn... en uhm... laat die zoekactie maar achterwege
Op woensdag 26 februari 2003 17:43 schreef greatgonzo het volgende:
Ze zijn hem kwijt!Het schijnt dat ie zich na het inchecken op het vliegveld van Bagdad had moeten melden bij een of andere instantie. Dit is tot op heden nog niet gebeurd!
quote:Eerst nog maar eens afwachten of het ook allemaal zo laat als ratelband zegt....
Op vrijdag 21 februari 2003 14:33 schreef FokSpy het volgende:
Jullie zijn![]()
![]()
die alles maar meebrullen.
Logisch dat Mick Jagger het laat afweten, hij heeft geen 7 dubbelgangers die hem kunnen vervangen.
Zoals u misschien al weet ben ik op dit moment op reis naar Bagdad.
Als het nu zo moeilijk is voor de VN om wapens te vinden waarom maakt men
zich dan zo druk dat
chemische en biologische wapens als aanval op Israël en als verdediging
gebruikt zullen gaan worden?
Mijn doel is om wereldwijde pers te halen er druk uitgeoefend wordt om de
Irakese bevolking NIET te
bombarderen want zij zijn niet verantwoordelijk voor Sadam.
In een democratie is het volk verantwoordelijk voor de regering dus wij en
het Amerikaanse volk beslissen uit via Bush.
Groeten,
Emile Ratelband
quote:Dus omdat Saddam ze verstopt heeft moeten we ons niet zo druk maken? Ik denk dat 'ie ze zelf nog wel weet terug te vinden, hoor.
Zoals u misschien al weet ben ik op dit moment op reis naar Bagdad.Als het nu zo moeilijk is voor de VN om wapens te vinden waarom maakt men
zich dan zo druk dat
quote:Waarom zit 'ie daar dan nog steeds? Paar miljoen Irakezen moeten toch wel in opstand kunnen komen, lijkt me zo. Of misschien hebben ze dat topic over de goede daden van Saddam gelezen en zijn ze het stiekem toch wel een beetje met hem eens.
quote:En de Irakezen zijn niet verantwoordelijk voor Saddam? Oh ja, dat is helemaal geen democratisch leider. Die moet je dus maar gewoon met rust laten, he Emile. Wij beslissen trouwens helemaal niet voor de Amerikanen, als die zich bedreigd voelen door Saddam moeten ze fijn ingrijpen. Dat Nederland nou zo snel over zich heen laat lopen als een dictator de macht wil grijpen.
quote:'
Op vrijdag 28 februari 2003 17:08 schreef SunChaser het volgende:
Kreeg net mail van de ratelkrant.nl
Zoals u misschien al weet ben ik op dit moment op reis naar Bagdad.
Als het nu zo moeilijk is voor de VN om wapens te vinden waarom maakt men
zich dan zo druk dat
Groeten,
Emile Ratelband
hmmmm dit keer wel wijze woorden van Ratelbandje
(ik kan het niet laten)
Tjakka!!!!!!!!!!
De man misbruikt de oorlogsdreiging om een beetje publiciteit te krijgen.
Beetje zijn ego op poetsen , laat ie nou in het vervolg een hobby zoeken waar hij niemand mee lastigvalt.
En dan die Vlemminx reisje naar Australie is hem te veel moeite.
Van mij mag hij weer snel zijn Oranje bril opzettten , dat koningshuis kan wel weer wat humor gebruiken dacht ik zo.
quote:(NOS Teletekst)
Ratelband "geïmponeerd" door Saddam
AMMAN Emile Ratelband,de goeroe van het positief denken,heeft naar eigen zeggen gisteravond een ontmoeting gehad met Saddam Hussein.Zijn voornemen om Saddam onder het oog van de camera's een vredesvlag te overhandigen,is mislukt. Ratelband zei erg onder de indruk te zijn van zijn onderhoud met Saddam."Je denkt dat het duivels zijn,dat ze uit zijn op de vernietiging van het Westen. Maar dat is dus niet zo.Ik heb zelfs geen afweergeschut in Bagdad gezien." De 'tsjakka-goeroe' zegt dat hij vrij met iedereen heeft kunnen praten.Zo sprak hij met vredesactivisten die als menselijk schild in Bagdad bivakkeren.
quote:Ik denk het niet, want ik geloof niet dat het echt gebeurd is. misschien kan hij iets photoshoppen.
Op vrijdag 28 februari 2003 20:27 schreef Kozzmic het volgende:
Hij zal toch in ieder geval wel foto's hebben gemaakt?
Emile Ratelband is zeer 'geïmponeerd' door Saddam Hoessein, met wie hij donderdag een ontmoeting heeft gehad. Tegen Radio 1 zei hij alleen maar positief te kunnen zijn over de Iraakse leider. Ratelbands plan om een blauwe vredesvlag aan Saddam te overhandigen in het bijzijn van camera's is echter mislukt.
Volgens Ratelband heerst er in het Westen een verkeerd beeld over de situatie in Irak. "Je denkt dat het duivels zijn, die erop uit zijn het Westen te vernietigen. Maar dat is dus niet zo", aldus de tjakka-goeroe. Ratelband zei alleen maar respect voor Saddam te kunnen hebben, ook al verliep de communicatie wat moeizaam. Hij had niet alles meegekregen van de monoloog die Saddam hield, zo verklaarde Ratelband enigszins aangedaan.
Van een dictatuur had Ratelband niets gemerkt in het straatbeeld van Bagdad. Hij mocht vrijelijk met iedereen spreken, zag drommen vrouwen zonder hoofddoek, en zag een synagoge die vrij bezocht werd door de Joodse bevolking. Ook sprak Ratelband met de westerse vredesactivisten die in Bagdad als menselijk schild fungeren. Hij zei daar van onder de indruk te zijn. "Dat zijn pas echte helden."
[Copyright 2003, Novum]
quote:Dat lijkt me geen probleem......
Op vrijdag 28 februari 2003 20:41 schreef mbn het volgende:[..]
Ik denk het niet, want ik geloof niet dat het echt gebeurd is. misschien kan hij iets photoshoppen.
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 20:48 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Dat lijkt me geen probleem......
quote:bron: AD
Ratelband: Ik schudde Saddam de hand
door Bert HuisjesHet is een beetje als een klimmer die de top van de Mount Everest heeft bereikt, maar zonder bewijzen terugkeert. ,,Ik heb geen foto'', bekent Emile Ratelband, tegenwoordig vredesactivist. ,,Maar ik heb Saddam Hussein wél tien minuten lang gesproken. Ik heb hem een hand gegeven en hem mijn vredesvlag overhandigd.''
Drie dagen lang duurde zijn missie naar Bagdad, zegt hij. Maandag was er voor het laatst contact met de goeroe van het positief denken, tevens politicus en (sinds vorig weekeinde) vredesbemiddelaar. Tot gisteren meldde zijn voicemail steevast: ,,Helaas, ik ben er niet. Ik zit in Bagdad, het land van 1000 dromen, maar nu vermoedelijk van de 1000 kleuren die mij door de broek lopen.''
Gisteren meldde Ratelband zich, vanuit de Jordaanse hoofdstad Amman: ,,Ik ben terug, en alles is goed gegaan! Dinsdag kwam ik aan in Bagdad, maar ik was te laat voor mijn eerste afspraak met vice-premier Tareq Aziz. Donderdagavond werd ik alsnog bij mijn hotel opgehaald voor een ontmoeting met Saddam.''
Volgens Ratelband was het een indrukwekkende ontmoeting'. ,,Hij wist alles van me, ongelooflijk. Dat ik een politiek partijtje had, of heb eigenlijk. Ook wist hij precies wat ik de afgelopen dagen in Bagdad had gedaan. Dat ik bij de human shields was geweest bij de elektriciteitscentrale en een ziekenhuis had bezocht. Hij had zelfs een stukje gelezen in mijn boek, zei hij.''
![]()
Aan de human shields, vredesactivisten die met hun aanwezigheid bombardementen hopen te voorkomen, zegt Ratelband de afgelopen dagen vlaggen te hebben uitgedeeld. ,,Dat heeft me wel bij zinnen gebracht. Ik dacht: wat ben ik toch een blaaskaak. Deze mensen zijn straks misschien allemaal dood, en dan kom ik aan met zo'n lullige vlag.''
Saddam Hussein noemt hij een 'vriendelijke man'. ,,Hij was veel ouder dan ik me had voorgesteld. Ik heb nog gevraagd
Ratelband noemt zijn missie geslaagd, al beschikt hij dan niet over bewijs. ,,Stom, ik heb er gewoon niet aan gedacht. Maar het doet er ook niet toe. Ik ben behoorlijk aangeslagen door wat ik heb gezien. Dat ziekenhuis, die mensen... Luchtafweer heb ik er helemaal niet gezien, zelfs nauwelijks militairen. Het leven ging gewoon zijn gangetje. De missie is geslaagd, ja, maar of hij nu van belang was...''
Vandaag is Ratelband terug in Nederland. De ambassade van Irak in Den Haag kon de ontmoeting met Saddam niet bevestigen. Van zijn mede-activist Johan Vlemmix, die naar de VS reisde om symbolisch een vredesvlag te overhandigen aan Mick Jagger, is nog niets vernomen.
Ratelband fantaseerd er lekker op los.
quote:http://www.utrechtsnieuwsblad.nl/regioportal/UN/0,2622,954-Voorpagina-__1474896_,00.html#_
Ratelband op de koffie bij Saddam
AMMAN - Emile Ratelband is donderdagavond op de koffie geweest bij Saddam Hussein. "Ik kan alleen maar positief berichten over Saddam Hussein. Ik kan alleen maar respect hebben als ik zie wat hij heeft bereikt", aldus Ratelband.
Ratelband in de Jordaanse hoofdstad Amman. (Foto - GPD)
De politicus en tsjakka-goeroe is vrijdag 'bescheiden en aangeslagen' teruggekomen uit Irak. "Ik kan alleen maar positief berichten over Saddam Hussein. Ik ben zo onder de indruk. Je denkt dat het duivels zijn, dat die mensen maar een ding willen en dat is het Westen vernietigen. Maar dat is dus niet zo", aldus Ratelband.
Hoe lang het onderhoud tussen beide leiders heeft geduurd, weet Ratelband zich na terugkeer in de Jordaanse hoofdstad Amman niet meer te herinneren. "Mijn horloge was niet helemaal goed. Ik had het in het hotel achtergelaten. Maar voor mijn gevoel was het wel vijf uur."
De Oosterbeker ging vorige week zaterdag naar Irak om Saddam Hussein onder het oog van de CNN-camera's een blauwe vredesvlag te overhandigen. Dat is hem niet gelukt. "Hussein hield een monoloog en ik zat erbij en keek ernaar. Ik registreerde alleen maar, het overkwam me, het was als in een waas." Ratelband werd in een colonne van vier geblindeerde limousines naar Saddam gebracht. "Ik zat in een zaaltje tegenover Hussein die in een grote gouden stoel zat. Tussen ons een tafeltje met een kleedje van zijde. Ik kreeg ook een gouden stoel, maar die zat ongemakkelijk. De zitting was bol, dus ik gleed er steeds af."
Bij binnenkomst lag een van Ratelbands boeken, Vuurloper, op het tafeltje. "Hussein liet weten dat hij het had gelezen. Wist ook dat ik een politieke partij had opgericht. Hij zei het jammer te vinden dat ik geen zetel had gekregen, want hij vond mij tolerant en zeker de moeite waard."
Volgens Ratelband werd de ontmoeting met Hussein overschaduwd door het bezoek aan ziekenhuizen. "Ik heb er kinderen dood zien gaan." De westerse media berichten volgens hem 'volledig verkeerd' over de situatie in Irak. "Ik zag rijen voor de theaters, verliefde stelletjes op terrassen, volle cafés, maar van een zwaar gecontroleerde maatschappij heb ik niets gemerkt."
Het meest onder de indruk raakte Ratelband van ruim honderd westerlingen die zich als menselijk schild tegen Amerikaanse raketten hebben 'vastgeketend' aan bruggen, ziekenhuizen en scholen.
Zelf durft hij dat niet. "Ik voel me daartoe niet geroepen, kan er de moed niet voor opbrengen. Ik heb afscheid van ze genomen, in de wetenschap dat zij doodgaan. Dat zijn echt helden. Ik ben gewoon een waardeloze vent, een lafaard, dat ik niet blijf."
quote:Ratelband vertelde op de radio dat hij geen foto's heeft gemaakt, maar de staf van Saddam wel dus hij hoopt dat ze nog een paar fotootjes opsturen.
Op vrijdag 28 februari 2003 20:27 schreef Kozzmic het volgende:
Hij zal toch in ieder geval wel foto's hebben gemaakt?
quote:
,,Maar ik heb Saddam Hussein wél tien minuten lang gesproken. Ik heb hem een hand gegeven en hem mijn vredesvlag overhandigd.''
quote:Tien minuten of vijf uur, het lijkt me nogal een verschil. De beschrijving van het leven in Bagdad komt me ook nogal onwerkelijk over. Kinderen die van ellende doodgaan in ziekenhuizen, ondertussen het dagelijkse leven dat vrolijk doorgaat, de volle cafés, theaters en bioscopen enzo, maar ook weer de honderd westerlingen die daar al vastgeketend aan de bruggen liggen...
Hoe lang het onderhoud tussen beide leiders heeft geduurd, weet Ratelband zich na terugkeer in de Jordaanse hoofdstad Amman niet meer te herinneren. "Mijn horloge was niet helemaal goed. Ik had het in het hotel achtergelaten. Maar voor mijn gevoel was het wel vijf uur."
Volgens mij is Ratelband nooit Amman uitgeweest.
quote:Zou Saddam nu binnen de paleismuren ook Tjakkaa roepen elke keer als er een VN inspectie onverichterzake weggaat na een inspectie...
Bij binnenkomst lag een van Ratelbands boeken, Vuurloper, op het tafeltje. "Hussein liet weten dat hij het had gelezen.
Zoek maar eens op "ratelband" in Fok.. voor de grap..
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 10:31 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Maar zou idd goed kunnen.
quote:was ie niet per ongeluk in isreal?
Op vrijdag 28 februari 2003 20:44 schreef Nyrem het volgende:
Van een dictatuur had Ratelband niets gemerkt in het straatbeeld van Bagdad. Hij mocht vrijelijk met iedereen spreken, zag drommen vrouwen zonder hoofddoek, en zag een synagoge die vrij bezocht werd door de Joodse bevolking. Ook sprak Ratelband met de westerse vredesactivisten die in Bagdad als menselijk schild fungeren. Hij zei daar van onder de indruk te zijn. "Dat zijn pas echte helden."
quote:De vlag van Ratelband hing bij de Human shields (zag ik in een rtl4 reportage), dus Ratelband is wel in Bagdad geweest, of ie Saddam heeft gesproken is een tweede.
Op zaterdag 1 maart 2003 10:31 schreef Kozzmic het volgende:[..]
[..]Tien minuten of vijf uur, het lijkt me nogal een verschil. De beschrijving van het leven in Bagdad komt me ook nogal onwerkelijk over. Kinderen die van ellende doodgaan in ziekenhuizen, ondertussen het dagelijkse leven dat vrolijk doorgaat, de volle cafés, theaters en bioscopen enzo, maar ook weer de honderd westerlingen die daar al vastgeketend aan de bruggen liggen...
quote:Ja, ik heb het ook gezien. In de reportage zeiden ze overigens dat dat de vlag was die Ratelband aan Saddam had willen geven. Volgens het artikel hier ergens boven had hij echter meerdere vlaggen bij zich.
Op zaterdag 8 maart 2003 10:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
De vlag van Ratelband hing bij de Human shields (zag ik in een rtl4 reportage), dus Ratelband is wel in Bagdad geweest, of ie Saddam heeft gesproken is een tweede.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |