quote:
Erasmus Universiteit verklaart scriptie PVV-staatssecretaris ongeldig om plagiaat
Staatssecretaris Vicky Maeijer (Langdurige Zorg) gaat een nieuwe scriptie schrijven. De Erasmus Universiteit Rotterdam nam haar scriptie uit 2009 onder de loep na beschuldigingen van plagiaat en heeft haar werk inmiddels ongeldig verklaard.
Maeijer schreef een masterscriptie voor haar opleiding International & European Public Law aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. BNR controleerde haar 69 pagina's tellende scriptie en ontdekte dat meer dan de helft van haar werk afkomstig was uit andere bronnen.
De universiteit kondigde daarop een onderzoek aan. Dat is inmiddels afgerond. "De examencommissie van de Erasmus Universiteit Rotterdam heeft na onderzoek besloten om mijn scriptie ongeldig te verklaren en het afgegeven getuigschrift in te trekken", zegt Maeijer donderdag in een verklaring.
De PVV-staatssecretaris zegt dat ze niet uitgesloten is van de mogelijkheid om een nieuwe scriptie te schrijven. Die moet dan wel over een nieuw onderwerp gaan.
In de verklaring zegt Maeijer dat ze het zichzelf "zeer kwalijk neemt" en dat dit "nooit had mogen gebeuren". "Dit besluit is een enorme klap voor mij. Ik heb met de beste intenties mijn studie afgerond, maar naar nu blijkt daarbij grote fouten gemaakt."
De staatssecretaris zegt de kans om opnieuw een scriptie te schrijven "met beide handen aan te grijpen". Ze gaat met de universiteit in gesprek over het afronden van haar studie. Haar politieke positie heeft overigens nooit ter discussie gestaan. De plagiaatbeschuldiging heeft geen invloed gehad op haar werk.
https://www.nu.nl/politie(...)dig-om-plagiaat.htmlEn dat wordt dan staatssecretaris gemaakt door dit
amateurpartijtje amateurbeweginkje en dat moet beleid maken.