Mooi beschreven. Herken dat ook wel. Het weigeren om ook maar een stukje mee te bewegen of begrip te hebben voor het perspectief van de ander. Dan schiet je zelf ook in herhaling en dat is dodelijk vermoeiend.quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die is heel apart. Het heeft geen ziel lijkt het. Het lijkt met alle respect een soort bot met een missie waar nooit van afgeweken wordt. De interactie is inderdaad zeer ver te zoeken en daarom reageer ik niet meer. Zo zinloos.
Ja ik heb een soort ingebakken wantrouwen tegen mensen (of AI gegenereerde) overtuigingen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mooi beschreven. Herken dat ook wel. Het weigeren om ook maar een stukje mee te bewegen of begrip te hebben voor het perspectief van de ander. Dan schiet je zelf ook in herhaling en dat is dodelijk vermoeiend.
Het verklaart overigens ook wel de grote leegloop van dit forum. Zie je eigen signature: Ringo zei het al in 2016.
Dude, Tweakers is juist hartstikke leuk! Vooral omdat sealioning, zoals we dat hier maar al te vaak zien, daar gewoon bestraft word met een ban!quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:17 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Tweakers. Is minder leuk maar wel informatief om de meningen en inzichten over het onderwerp van dienst te volgen. Wat voor de users maar ook voor de lurkers en ook gewoon voor de geschiedschrijving best goed is.
Heel herkenbaar.quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja ik heb een soort ingebakken wantrouwen tegen mensen (of AI gegenereerde) overtuigingen.
Het is zonder meer dubieus en niet menselijk als je nooit twijfelt aan je eigen overtuiging.
Toch zie je dat veel. Wat dat niet oplevert is een discussie uiteraard. Dat is min of meer zaaddodend en dat zag de legendarische Ringo zeer goed.
Het blijft voor mij best een leuke hobby om eens iets te schrijven hier maar een echte discussie wordt het niet echt meer en vaak gaat het al op pagina 1 off-topic en ontspoort het op pagina 2 waarna iedereen het zat is.
Xenofobie komt van de Griekse woorden "Xenos" = vreemdeling en "Phobos" = angst. Echter een fobie beschrijft een irrationele angst.quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou laten we dat eens doen: de algemene angst en afkeer van de mens voor alles wat vreemd, ongewoon of zeldzaam is.
Provocerende omschrijving en onnodig om hier geld aan te willen verdienen. Handhaaf of het seculiere karakter van de staat of niet, maar dit is een provocerende maatregel.quote:- Kopvoddentax
Heeft weinig zin.quote:- verbod op de Koran
Hoeft niet a priori. Monitoring, sluiting bij maatschappijontwrichtende boodschappen en aanpakken verkeerde geldstromen van radicale clubs wel.quote:- verbod op moskeeën
Nogal debiele uitspraak en onnodig provocerend. Hij had het over criminele Marokkanen kunnen hebben bijvoorbeeld. Dan had je er nog wat van kunnen vinden maar dat is ter discussie.quote:- minder minder Marokkanen (gaan we even regelen).
Dat is geen ireële angst, dat is empirie. Libanon is overgenomen, Egypte en de Kopten vermoord, verdreven en gedwongen bekeerd. Een zekere president praat over Europa via de baarmoeder veroveren. Hijab praat erover. Bepaalde imams. Er wordt openlijk gesproken over Rome na Constantinopel (een oude profetie over welke het eerste zou vallen).quote:Ingegeven door de irreële angst dat moslims als collectief 'het land overnemen,
Uit data blijkt dat er genoeg moslims zijn die de Sharia willen boven onze wetten.quote:ons omver willen werpen,
Moslims zijn oververtegenwoordigd in terrorisme op Europese bodem. Er zijn geen moslimlanden met degelijke mensenrechten en goede bescherming van minderheden.quote:terroristisch zijn - noem maar op'.
Notabene Thierry Baudet uitte dit voordat hij full wappie ging. Helaas een onderbelicht punt op de rechterflank ja.quote:Of laten we gewoon eens kijken naar hoe er tegen asielzoekers gekeken wordt. Het argument dat onze opvangcapaciteit als land gewoon te beperkt is, is namelijk niet het hoofdargument van de rechterflank.
Die heb ik niet gehoord, zou kunnen.quote:Nee het argument is: ze zijn gevaarlijk,
is niet onwaar. En ja, dat is een deel en niet de hele groep. Maar ook daar zitten we aan onze tax als maatschappij.quote:zorgen voor overlast,
Dat zijn toch geen irreële angsten? Er wordt op de angstknoppen gedrukt, maar die angsten an sich zijn niet irreëel.quote:het zijn fraudeurs,
teren op onze kosten, jatten onze huizen. Het zijn allemaal vooroordelen, clichés waar men op teert.
0 humor of iets van zelfspot ookquote:Op woensdag 12 maart 2025 21:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die is heel apart. Het heeft geen ziel lijkt het. Het lijkt met alle respect een soort bot met een missie waar nooit van afgeweken wordt. De interactie is inderdaad zeer ver te zoeken en daarom reageer ik niet meer. Zo zinloos.
Ja de moderatie is zeer strak. Ze moeten heel vaak volle bak gaan door alle polarisatie en dat lukt niet altijd.quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:37 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Dude, Tweakers is juist hartstikke leuk! Vooral omdat sealioning, zoals we dat hier maar al te vaak zien, daar gewoon bestraft word met een ban!
Natuurlijk zijn het irreële angsten. Je duidelijk manifesteren als groep heeft niets te maken met het land willen overnemen. Je lijkt nogal te willen shoppen in vrijheden wat dat betreft.quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Xenofobie komt van de Griekse woorden "Xenos" = vreemdeling en "Phobos" = angst. Echter een fobie beschrijft een irrationele angst.
[..]
Provocerende omschrijving en onnodig om hier geld aan te willen verdienen. Handhaaf of het seculiere karakter van de staat of niet, maar dit is een provocerende maatregel.
[..]
Heeft weinig zin.
[..]
Hoeft niet a priori. Monitoring, sluiting bij maatschappijontwrichtende boodschappen en aanpakken verkeerde geldstromen van radicale clubs wel.
[..]
Nogal debiele uitspraak en onnodig provocerend. Hij had het over criminele Marokkanen kunnen hebben bijvoorbeeld. Dan had je er nog wat van kunnen vinden maar dat is ter discussie.
[..]
Dat is geen ireële angst, dat is empirie. Libanon is overgenomen, Egypte en de Kopten vermoord, verdreven en gedwongen bekeerd. Een zekere president praat over Europa via de baarmoeder veroveren. Hijab praat erover. Bepaalde imams. Er wordt openlijk gesproken over Rome na Constantinopel (een oude profetie over welke het eerste zou vallen).
Nog los van het feit dat moslims steeds vaker botsen met het seculiere karakter van onze samenleving en zich steeds duidelijker manifesteren op bepaalde vlakken, zonder dat daar een tegengeluid tegenover staat.
[..]
Uit data blijkt dat er genoeg moslims zijn die de Sharia willen boven onze wetten.
[..]
Moslims zijn oververtegenwoordigd in terrorisme op Europese bodem. Er zijn geen moslimlanden met degelijke mensenrechten en goede bescherming van minderheden.
Ik zie weinig irrationele angst in die standpunten, los dat de standpunten van Wilders vooral provocerend zijn.
[..]
Notabene Thierry Baudet uitte dit voordat hij full wappie ging. Helaas een onderbelicht punt op de rechterflank ja.
[..]
Die heb ik niet gehoord, zou kunnen.
[..]
is niet onwaar. En ja, dat is een deel en niet de hele groep. Maar ook daar zitten we aan onze tax als maatschappij.
[..]
Dat zijn toch geen irreële angsten? Er wordt op de angstknoppen gedrukt, maar die angsten an sich zijn niet irreëel.
De symbolen die de volksmenners gebruiken spelen in op angst en schaarste. Als je een kort boek wil lezen over hoe politici massa's manipuleren raad ik je het boek The crowd: a study of the popular mind (eind 19e eeuw) aan.
Dat weet ik niet zeker. Maar het lijkt zo. Het is zo unreal in de zin dat "het" nooit enige twijfel etaleert betreffende het eigen gelijk. Wat doe je dan op een forum denk ik dan.quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Jullie denken dat HR met AI schrijft?
Daar begint het mee en eindigt het nooit mee. Of ben je de afgehakte lerarenkoppen, Theo van Gogh en doodgeschoten Irakees in Zweden nu alweer vergeten? Er is een fundamenteel probleem met kernwaarden van onze samenleving bij een deel en een stilzwijgende meerderheid als dit soort dingen gebeurt.quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn het irreële angsten. Je duidelijk manifesteren als groep heeft niets te maken met het land willen overnemen. Je lijkt nogal te willen shoppen in vrijheden wat dat betreft.
Ik heb het niet verzonnen anders.quote:Net als dat je voorbeelden over Egypte en Libanon helemaal nergens op slaan.
Met het verschil dat Egypte al was overgenomen voordat Frankrijk en daarna Engeland er kwamen en gedwongen gearabiseerd.quote:We hebben het hier over landen die instabiel zijn en zelfs nog een tijdlang een overheersing hebben gekend door Christelijke mogendheden (niet zo heel lang geleden nog). Sektarisch geweld in failed states is helaas een vrij normaal begrip.
De extremen zijn wat het maakt. Alsof de gemiddelde moslim het voor vrouwen, homo's, Christenen of whatever gaat opnemen als de radicalen hun werk doen. Je ziet hoge approval rates voor de aanslag op de Koranverbrander bijvoorbeeld.quote:De voorbeelden die je verder aanhaalt komen op hetzelfde neer als de Breivikjes, MAGA's, Wildersen aan onze kant. Het irreële zit 'm in het uitvergroten van de tegenstellingen juist door de extremen aan te halen als leidend voorbeeld voor de groep.
Dat denk ik niet. Niet als één kabal. Wat ik wel zeker weet, is dat (bijna) niemand in de gemeenschap de radicalen gaat stoppen als ze chaos gaan trappen. De dader van Bataclan kon gewoon maandenlang vrij in Molenbeek wonen. De mensen in Gaza stonden te juicen toen Hamas met de lijken kwam binnenrijden.quote:Het feit dat je dat niet als irreëel ziet, is eigenlijk extreem zorgelijk wat mij betreft. En ergens ook oprecht treurig, als je denkt dat moslims van plan zijn Nederland over te nemen. Dan kan je in dit land niet meer fatsoenlijk naar buiten. Want moslims zijn gewoon onderdeel van dit land, de maatschappij. Ze zijn overal, zichtbaar en onzichtbaar moslim.
Waarom hap je dan? Er valt prima een discussie met mij te voeren. Ik trap tegen hypocrisie aan en ga er bewust met gestrekt been in om iets los te schudden, zoals bij de OP. Ik test mensen hun denkbeelden en kijk hoe ze reageren. Ik heb ook posts met 50 likes maar verder geen discussie, of posts waarin ik een heel verhaal typ en één oneliner terugkrijg. Daarom hanteer ik deze stijl.quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Minder van slapen absoluut niet. Maar als we heel eerlijk zijn ..
Ik word er niet blij van om op je te reageren. Het geeft me geen gevoel van enige voldoening, of dat ik iets geleerd of bijgedragen heb. Het voelt oprecht als dat ik mezelf laat kennen, dat ik hap.
Howard is niet niet-ontvankelijk voor Israël kritiek. Hij heeft ook wel eens posts geliket waarin ik Israël heb bekritiseerd. Maar hij weet dat ik Israël nooit éénzijdig afval en nooit het recht van Israël om zich al 80 jaar tegen terreur te verdedigen in twijfel trek.quote:Zelfde met bijvoorbeeld Howard. Ik loop nooit met een goed gevoel weg van onze interacties.
Nou ja, probeer het eens zou ik zeggen.quote:Wellicht zit daar best deels een stukje achter dat ik daarmee wegloop van ongemakkelijkheid en de deur sluit voor enige groei en vergroting van kennis en begrip die uit zo'n plek van conflict of wrijving voort kan komen. Maar tja, daar heb ik niet altijd zin in of de energie om dat op te brengen. Dan doe ik toch liever andere dingen.
Uhuh, ok. Al die andere POL users zitten er naast. Jij bent de redelijkheid binnen discussies zelve.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom hap je dan? Er valt prima een discussie met mij te voeren.
Als je zo reageert op een post waarin ik gewoon normaal op jou inga kan je niet echt zeggen dat je er heel erg hard naar op zoek bent of wel?quote:Op woensdag 12 maart 2025 23:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Uhuh, ok. Al die andere POL users zitten er naast. Jij bent de redelijkheid binnen discussies zelve.
Ik had inderdaad aardiger kunnen zeggen dat er de laatste weken/maanden al door meerdere users expliciet tegen je gezegd is dat er in hun (en mijn) ogen dus geen redelijke discussie met je te voeren valt.quote:Op woensdag 12 maart 2025 23:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je zo reageert op een post waarin ik gewoon normaal op jou inga kan je niet echt zeggen dat je er heel erg hard naar op zoek bent of wel?
Ligt dat aan mij of dat ik me, zoals POL in NWS wordt omschreven, in de Linkse Kerk begeef? In één van de eerste topics waarin ik hier postte begon je meteen over radicaal rechts, een post die terecht is verwijderd. Of aan allebei?quote:Op woensdag 12 maart 2025 23:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik had inderdaad aardiger kunnen zeggen dat er de laatste weken/maanden al door meerdere users expliciet tegen je gezegd is dat er in hun (en mijn) ogen dus geen redelijke discussie met je te voeren valt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |