abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 maart 2025 @ 17:48:26 #76
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_217061916
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:46 schreef Origami94 het volgende:

[..]
_O- _O- _O-

Gaan we serieus schrijven dat dwangsommen de schuld zijn van de asielzoekers? Volgens de AWB heeft een bestuursorgaan 6 weken de tijd om te reageren en/of een besluit te nemen. Voor iemand die bij (lokale) overheden heeft gewerkt en genoeg luie ambtenaren zag is dat meer dan genoeg.

Er zijn Nederlanders die er van dwangsommen eisen hun beroep maken omdat de overheid weigert op tijd te reageren of een besluit te maken. En terecht.

Overigens over dwangsommen gesproken. Min VWS betaalt nog steeds een dwangsom elke week omdat ze weigeren aan het WOB/WOO verzoek van de Volkskrant te voldoen inzake COVID beleid. Maar daar zie ik mensen nooit over zeuren.
Ja kansloos gebeuren toch. Een asielzoeker hoeft van mij er niet rijk van te worden van de asielaanvraag.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 17:48:40 #77
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217061919
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 17:59 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Nouja, het is niet anders. Nu kunnen we dit prima betalen maar dat zal vast niet overal zijn.

Vandaar dat velen hier ook zo fel op tegen zijn.

Daarbij rijdt de buurman in een BMW (weliswaar een wat ouder model) en hebben dochters beiden een iPhone 14. Dus ergens is er dat geld gewoon.
Pfff oh nee niet de Iphone 14. Die mensen moeten vast rijk zijn.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 17:49:53 #78
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217061932
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:43 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Jij weet dit alles te reduceren tot... dure boodschappen? :{
Ja de inflatie speelt een grote factor in stemgedrag.

Zelfs de VVD heeft het thema bestaanszekerheid omarmd :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 17:51:15 #79
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217061950
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:40 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Het is vooral onvrede dat er groeit. Dure boodschappen, hoge belastingen en een onbetrouwbare overheid zijn een mondiale trend in het Westen. In de VS betaal je ongeveer tien dollar voor een dozijn eieren en zijn de boodschappen daar onder Biden erg duur geworden dus geen wonder dat Trump won (al heeft hij 10 triljoen dollar geprint in 2020 en 3600 dollar aan grants gegeven aan inwoners dus sommige zouden het 4D chess noemen).

Anyway asielzoekers zijn de scapegoat. En sommige juichen erom. Terwijl de boodschappen steeds duurder worden.

Een partij die aan het groeien is GL-PVDA heeft laatst een SP standpunt overgenomen door boodschappen goedkoper te maken. Bizar dat ze pas jaren later dit beseffen.
Je bent echt een simpleton als je denkt dat het alleen daardoor komt. Dat is net zo'n simpel verhaal als "alle Marokkanen terug naar Istanbul".

Complete woonwijken, waar jij nooit komt, zijn in één generatie veranderd van volkswijken naar onherkenbare Mekka's. Linkse partijen hebben zich compleet van "de arbeider" afgewend en zijn ook gewoon regenteske elitepartijen voor de gegoede burger geworden. Wat voor binding heeft een Jesse Klaver of een Job Cohen nou met de gewone man?

De thema's die ze aansnijden zoals identiteitspolitiek, klimaat, energietransitie etc. zijn totaal niet interessant voor mensen in de overlevingsstand. De energietransitie is geeneens betaalbaar voor iemand in een achterstandswijk. Vervolgens zien die mensen met lede ogen toe hoe hun wijk verpaupert, ze steeds meer dubbeltjes moeten omdraaien en hun kinderen thuis moeten blijven wonen. Vervolgens moeten deze mensen aanhoren van zogenaamd "fatsoenlijke" politici dat ze racisten zijn en niet moeten zeiken. Horen ze een Kaag "wie zijn toch die mensen" op TV zeggen.

Het is nooit om de asielzoeker gegaan, dat maken mensen als jij ervan. Het is om de onvrede, frustratie en wanhoop gegaan en het idee dat iemand als Wilders wél naar ze luistert. Maar goed, ga vooral verder met wegzetten. Jij en je hautaine POL kliek worden een steeds irrelevanter geluid. Het is aan jou om mee te bewegen of niet.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 17:57:03 #80
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217062004
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:51 schreef Richestorags het volgende:
Complete woonwijken, waar jij nooit komt, zijn in één generatie veranderd van volkswijken naar onherkenbare Mekka's.
Geboren in de L flat in Vollenhoven Zeist, getogen in Overvecht tot mijn 17de. Terugverhuist naar Overvecht voor anti-kraak met studenten/starters op mijn 22ste tot mijn 25ste. Mijn ouders en zusjes wonen er nog steeds.

Ik was een van de eerste die zag hoe iedereen in Overvecht werd ontslagen in maart 2020 toen COVID/lockdowns er was. Ik zie de armoede nog steeds dagelijks. Dus nee.

Beter nog ik heb bij een schuldsanering bedrijf gewerkt. Heb clienten gehad die een huis (gekocht), vrouw en kinderen hadden en alles kwijt raakten door de economische crisis van 2012.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 17:58:13 #81
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_217062012
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:57 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Geboren in de L flat in Vollenhoven Zeist, getogen in Overvecht tot mijn 17de. Terugverhuist naar Overvecht voor anti-kraak met studenten/starters op mijn 22ste tot mijn 25ste. Mijn ouders en zusjes wonen er nog steeds.

Ik was een van de eerste die zag hoe iedereen in Overvecht werd ontslagen in maart 2020 toen COVID/lockdowns er was. Ik zie de armoede nog steeds dagelijks. Dus nee.

Beter nog ik heb bij een schuldsanering bedrijf gewerkt. Heb clienten gehad die een huis (gekocht), vrouw en kinderen hadden en alles kwijt raakten door de economische crisis van 2012.
Mooi man
  zaterdag 15 maart 2025 @ 17:58:14 #82
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217062013
quote:
ij en je hautaine POL kliek worden een steeds irrelevanter geluid. Het is aan jou om mee te bewegen of niet.
Hahahah. Ik ken niemand uit POL en kom daar af en toe voor een leuke discussie.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 17:59:44 #83
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217062022
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:57 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Dan vind ik het onbegrijpelijk hoe je er zo weinig van lijkt te begrijpen.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 18:01:59 #84
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_217062031
quote:

[..]
Je bent echt een simpleton als je denkt dat het alleen daardoor komt. Dat is net zo'n simpel verhaal als "alle Marokkanen terug naar Istanbul".

Complete woonwijken, waar jij nooit komt, zijn in één generatie veranderd van volkswijken naar onherkenbare Mekka's. Linkse partijen hebben zich compleet van "de arbeider" afgewend en zijn ook gewoon regenteske elitepartijen voor de gegoede burger geworden. Wat voor binding heeft een Jesse Klaver of een Job Cohen nou met de gewone man?

De thema's die ze aansnijden zoals identiteitspolitiek, klimaat, energietransitie etc. zijn totaal niet interessant voor mensen in de overlevingsstand. De energietransitie is geeneens betaalbaar voor iemand in een achterstandswijk. Vervolgens zien die mensen met lede ogen toe hoe hun wijk verpaupert, ze steeds meer dubbeltjes moeten omdraaien en hun kinderen thuis moeten blijven wonen. Vervolgens moeten deze mensen aanhoren van zogenaamd "fatsoenlijke" politici dat ze racisten zijn en niet moeten zeiken. Horen ze een Kaag "wie zijn toch die mensen" op TV zeggen.

Het is nooit om de asielzoeker gegaan, dat maken mensen als jij ervan. Het is om de onvrede, frustratie en wanhoop gegaan en het idee dat iemand als Wilders wél naar ze luistert. Maar goed, ga vooral verder met wegzetten. Jij en je hautaine POL kliek worden een steeds irrelevanter geluid. Het is aan jou om mee te bewegen of niet.
De multiculturele samenleving zal in de bovenste laag van de samenleving misschien wel werken, het zijn immers vaak globohomo wereldburgers die allemaal op dezelfde progressieve frequentie functioneren.

Aan de onderkant merk je pas hoe zo'n grote flop het wel niet allemaal is.

Kaag haar referentiekader is haar eigen elitaire bubbeltje. Ze snapt het niet en zal het ook nooit gaan snappen.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 18:03:44 #85
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_217062046
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:48 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik betaal ook voor jouw kinderen en hun scholing. En voor jouw zorg. En voor jouw vrijheid.
Jij betaald helemaal niks Hamza. Je bent net zo'n uitvreter als de rest van je gore clubje.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 18:04:25 #86
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_217062051
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:01 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
De multiculturele samenleving zal in de bovenste laag van de samenleving misschien wel werken, het zijn immers vaak globohomo wereldburgers die allemaal op dezelfde progressieve frequentie functioneren.

Aan de onderkant merk je pas hoe zo'n grote flop het wel niet allemaal is.

Kaag haar referentiekader is haar eigen elitaire bubbeltje. Ze snapt het niet en zal het ook nooit gaan snappen.
Conclusie: We snappen er allemaal geen reet van.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 18:06:45 #87
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217062065
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dan vind ik het onbegrijpelijk hoe je er zo weinig van lijkt te begrijpen.
Ik snap vrij weinig van je posts maar wil best een poging doen.

quote:
Linkse partijen hebben zich compleet van "de arbeider" afgewend
Ik zat bij de PVDA. Die willen al een decennia het minimumloon verhogen. De PVDA wilt het eigen risico afschaffen. En in hun partijprogramma willen ze een cap op de huren.
quote:
Wat voor binding heeft een Jesse Klaver of een Job Cohen nou met de gewone man?
Cohen was toch wel een nette rode man. Die was erg geliefd in Amsterdam en sprak daar met iedereen.
quote:
De energietransitie is geeneens betaalbaar voor iemand in een achterstandswijk.
Hebben ze geen energie toeslagen gekregen. Volgens mij werd er gewoon 800 euro uitgekeerd.
quote:
Vervolgens zien die mensen met lede ogen toe hoe hun wijk verpaupert, ze steeds meer dubbeltjes moeten omdraaien en hun kinderen thuis moeten blijven wonen.
In Utrecht zijn overal posters hoe de armen bijv geen gementebelasting hoeven te betalen. Terwijl die voor de woningbezitter daar elk jaar stijgt.
quote:
Vervolgens moeten deze mensen aanhoren van zogenaamd "fatsoenlijke" politici dat ze racisten zijn en niet moeten zeiken. Horen ze een Kaag "wie zijn toch die mensen" op TV zeggen.

Kaag heeft het gewoon aardig gedaan met haar energietoeslag indertijd. Heeft ze al meer bereikt dan Wilders in 30 jaar tijd als kamerlid of Baudet die boekjes verkoopt
quote:
Lees effe in welk topic je bent en de eerste reacties.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 18:07:20 #88
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217062069
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:03 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Jij betaald helemaal niks Hamza. Je bent net zo'n uitvreter als de rest van je gore clubje.
Stuur mij anders effe een dm en dan gaan we onze belastingaanslag vergelijken.
  woensdag 19 maart 2025 @ 15:33:42 #89
210150 Hiddendoe
https://www.youtube.com/watch?
pi_217106071
Disclaimer: Heb niks gelezen van dit topic. De titel zei al genoeg.
Wie is de beroemdste, of beter gezegd, de beruchtste Oostenrijker? Juist!!!

Nee, dit is geen godwinnetje, dit is gewoon even wijzen op de mentaliteit van de Oostenrijkers. Mooi land, vind ons koningshuis ook, ze gaan niet voor niks hier jaarlijks hun wintersportvakantie vieren.

Ik heb heel vaak het gevoel dat hoe hoger de bergen van een land, hoe lager de mentaliteit van het volk.
En waarom? Er is genoeg frisse lucht, natuurschoon, sneeuw, en dan toch doelbewust gezinnen kapot maken.
Met welk recht en welk doel?
pi_217106998
Mooi. Dezelfde regelgeving direct overnemen, net als het Deense model. Zo moeilijk hoef het niet te zijn.
pi_217107023
quote:
15s.gif Op woensdag 12 maart 2025 16:58 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Wat zij kunnen, kunnen wij ook. Hier ook meteen invoeren.
In Nederland delen ze huizen, fatbikes en kickboksworkshops uit.
pi_217107201
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:33 schreef Hiddendoe het volgende:
Om racisten zoals jij buiten de deur te houden.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  woensdag 19 maart 2025 @ 17:01:01 #93
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217107257
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 17:21 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Je kunt er een mooi verhaal van maken maar feit is dat ik de volle mep betaal voor de zwemlessen van mijn kinderen en mijn buurmeisjes van 14 en 16 uit Syrië dit niet hoeven te betalen.
Het alternatief is een hoop verdronken kinderen met een migratieachtergrond.
Sinds het schoolzwemmen grotendeels is afgeschaft zie je dat al, dat er meer kinderen verdrinken en dan vooral uit de sociaal zwakkere kringen.

Het lijkt niet eerlijk maar het is de keerzijde van inkomensafhankelijke bijdragen waar ik verder wel in kan komen.
  woensdag 19 maart 2025 @ 17:02:23 #94
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217107277
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 16:56 schreef mackinac het volgende:

[..]
Om racisten zoals jij buiten de deur te houden.
Oh! Ik zie weer iemand die waarschijnlijk voor Lou Loenen de term ‘racisme’ gebruikt.
  woensdag 19 maart 2025 @ 19:03:00 #95
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_217108666
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:33 schreef Hiddendoe het volgende:
Disclaimer: Heb niks gelezen van dit topic. De titel zei al genoeg.
Wie is de beroemdste, of beter gezegd, de beruchtste Oostenrijker? Juist!!!

Nee, dit is geen godwinnetje, dit is gewoon even wijzen op de mentaliteit van de Oostenrijkers. Mooi land, vind ons koningshuis ook, ze gaan niet voor niks hier jaarlijks hun wintersportvakantie vieren.

Ik heb heel vaak het gevoel dat hoe hoger de bergen van een land, hoe lager de mentaliteit van het volk.
En waarom? Er is genoeg frisse lucht, natuurschoon, sneeuw, en dan toch doelbewust gezinnen kapot maken.
Wat wil jij dan? Ongebreidelde migratie?

Laten ze eerst maar eens beginnen met die veiligelanders eruit trappen. Die hebben hier niks te zoeken. De echte asielzoekers doen wel hun best, proberen Nederlands te praten, betalen gewoon netjes etc.

Die veiligelanders hangen op straat tot laat, vallen mensen lastig, willen niet betalen en hebben een grote bek.

Sinds ik buschauffeur ben ben ik wel wat naar rechts opgeschoven, puur door de overlast die we er van hebben.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')