Gescheiden ruimten zelfs, zelfs aan de VU.quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oh het was niet de publieke ruimte, maar de grote steden en relatief? Helder.
Maar zodra ze een status hebben, krijgen ze het wel. Mijn Syrische buren, jaar of 5 geleden, kregen een complete inrichting, geen lening. Daarnaast ook nog gratis zorg. Zij liet meteen haar bovenlip laseren, hij liet zich direct een kunstgebit aanmeten.quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee en nee.
In Nederland mogen asielzoekers de eerste maanden niet eens werken, laat staan een woning met “inboedel” zo krijgen. Onzin.
Familiehereniging pas als je een baan en een woning hebt. Voor die woning moet je gewoon achteraan sluiten op de wachtlijst. Voor de opvang in de tussentijd ben ik voor kamerbewoning met gezamenlijke voorzieningen als keuken, huiskamer en badkamer.quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:00 schreef Nober het volgende:
Familiehereniging in een hub buiten de EU.
quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar zodra ze een status hebben, krijgen ze het wel. Mijn Syrische buren, jaar of 5 geleden, kregen een complete inrichting, geen lening. Daarnaast ook nog gratis zorg. Zij liet meteen haar bovenlip laseren, hij liet zich direct een kunstgebit aanmeten.
Dit klopt. Las eens een interview met een Syriër in Amstelveen. Met voorrang een woning gekregen en 5000 euro cash (geen lening) voor inrichting. Kocht ie doodleuk vliegtickets voor......naar Syrië op vakantie.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar zodra ze een status hebben, krijgen ze het wel. Mijn Syrische buren, jaar of 5 geleden, kregen een complete inrichting, geen lening. Daarnaast ook nog gratis zorg. Zij liet meteen haar bovenlip laseren, hij liet zich direct een kunstgebit aanmeten.
Joh, gasten als @Buitendam geloven dit toch niet. Hun perceptie is de juiste.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:46 schreef Homey het volgende:
[..]
Dit klopt. Las eens een interview met een Syriër in Amstelveen. Met voorrang een woning gekregen en 5000 euro cash (geen lening) voor inrichting. Kocht ie doodleuk vliegtickets voor......naar Syrië op vakantie.
Ja het is een principekwestie. Maar zal inderdaad nog zuurder zijn als je het al krap hebt...quote:Op woensdag 12 maart 2025 17:59 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Nouja, het is niet anders. Nu kunnen we dit prima betalen maar dat zal vast niet overal zijn.
Vandaar dat velen hier ook zo fel op tegen zijn.
Daarbij rijdt de buurman in een BMW (weliswaar een wat ouder model) en hebben dochters beiden een iPhone 14. Dus ergens is er dat geld gewoon.
Logisch toch. Jouw kinderen betalen toch ook niet voor hun zwemlessen? Dus zullen de ouders van jouw buurmeisjes, net als jij, deze lessen betalen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 17:21 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Je kunt er een mooi verhaal van maken maar feit is dat ik de volle mep betaal voor de zwemlessen van mijn kinderen en mijn buurmeisjes van 14 en 16 uit Syrië dit niet hoeven te betalen.
Een principekwestie? Met het leven van je kinderen als inzet? Niemand verplicht Mubassie zijn kinderen zwemlessen te laten volgen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 14:38 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Ja het is een principekwestie. Maar zal inderdaad nog zuurder zijn als je het al krap hebt...
Pak je koffers en ga lekker emigreren.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wat moet heerlijk zijn dat je in een land woont waar je kunt stemmen op ander beleid en dat je dat dan ook echt krijgt.
Opvallend hoe stroperig het hier allemaal gaat ja. Dat heeft niks met incompetentie van de regeringspartijen te maken, nieuw (rechts) beleid wordt hier simpelweg gedwarsboomd en er wordt opzettelijk zand in de machine gestrooid. Daar hebben met name linkse ambtenaren op de ministeries ook openlijk tot opgeroepen en dat is wat er nu ook gebeurd.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wat moet heerlijk zijn dat je in een land woont waar je kunt stemmen op ander beleid en dat je dat dan ook echt krijgt.
Maar zoiets zou jij natuurlijk nooit doen, gewetensvol en o zo fatsoenlijk als je bent.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Kom eens met inhoud ipv dom jij-bakken.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 17:16 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Maar zoiets zou jij natuurlijk nooit doen, gewetensvol en o zo fatsoenlijk als je bent.
Pardon? Het waren de rechtse partijen van toen die dit allemaal oogluikend toelieten. Alleen de SP en de partij van Jan Maat protesteerden hiertegen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Opvallend hoe stroperig het hier allemaal gaat ja. Dat heeft niks met incompetentie van de regeringspartijen te maken, nieuw (rechts) beleid wordt hier simpelweg gedwarsboomd en er wordt opzettelijk zand in de machine gestrooid. Daar hebben met name linkse ambtenaren op de ministeries ook openlijk tot opgeroepen en dat is wat er nu ook gebeurd.
[ x ]
Naast de dichtgetimmerde institutionele verankerde wetten door met name linkse partijen in het verleden waardoor beleidswijzigingen maar moeilijk van de grond komen.
Ook hebben we hier een Eerste Kamer die i.p.v. het toetsen van wetten politiek aan het bedrijven is.
Even los van mijn observatie dat de PVV zelf nogal incompetent is, is de observatie ook dat we niet in een echte democratie leven. Er zit een staat achter de staat die stevig de touwtjes in handen heeft, van politiek, goede doelen, rechters, media etc. Een gelijkschakelde keten van belangen die elkaar stevig vasthouden.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Opvallend hoe stroperig het hier allemaal gaat ja. Dat heeft niks met incompetentie van de regeringspartijen te maken, nieuw (rechts) beleid wordt hier simpelweg gedwarsboomd en er wordt opzettelijk zand in de machine gestrooid. Daar hebben met name linkse ambtenaren op de ministeries ook openlijk tot opgeroepen en dat is wat er nu ook gebeurd.
[ x ]
Naast de dichtgetimmerde institutionele verankerde wetten door met name linkse partijen in het verleden waardoor beleidswijzigingen maar moeilijk van de grond komen.
Ook hebben we hier een Eerste Kamer die i.p.v. het toetsen van wetten politiek aan het bedrijven is.
Een democratie heeft een beperkte houdbaarheidsdatum. Na een bepaalde datum is de democratie gewoon op en wil het volk weer de zweep. Niet voor zichzelf maar voor al die vreemdelingen die hier 'misbruik komen maken' van onze democratie.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 17:21 schreef Homey het volgende:
[..]
Even los van mijn observatie dat de PVV zelf nogal incompetent is, is de observatie ook dat we niet in een echte democratie leven. Er zit een staat achter de staat die stevig de touwtjes in handen heeft, van politiek, goede doelen, rechters, media etc. Een gelijkschakelde keten van belangen die elkaar stevig vasthouden.
Eigenlijk is Nederland al eeuwenlang een land wat geregeerd wordt door regenten. Dat is nu weinig anders.
Ironie is wel dat Wilders treffend opmerkte wat jaren geleden dat de 2e Kamer een nepparlement is, en hij daar nu een wezenlijk onderdeel van uitmaakt. En als een soort Truman erachter komt wat voor facade dat is.
Niet dat je een behoorlijke systeemkritiek hoort van onze pers en intellectuelen. Die wijzen maar al te graag naar Amerika, om handig de aandacht voor onze eigen falen te verschuiven. Aloude truc van vingertje wijzen van 'kijk daar!'.
Het is vooral onvrede dat er groeit. Dure boodschappen, hoge belastingen en een onbetrouwbare overheid zijn een mondiale trend in het Westen. In de VS betaal je ongeveer tien dollar voor een dozijn eieren en zijn de boodschappen daar onder Biden erg duur geworden dus geen wonder dat Trump won (al heeft hij 10 triljoen dollar geprint in 2020 en 3600 dollar aan grants gegeven aan inwoners dus sommige zouden het 4D chess noemen).quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit soort dingen ga je meer zien, je ontkomt er niet aan als gevestigde orde als je ziet dat partijen met zulke standpunten enorm aan het groeien zijn.
Sinds wanneer krijgen ze een "huis, fiets, auto, alles"?quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:50 schreef Apotheose het volgende:
Allemaal het land uittrappen zou nog beter zijn, maar het begin is er (hoop ik). Nu NL nog als brave landje met 'oh kom maar hoor, hier heb je een huis, fiets, auto, alles'
Jij weet dit alles te reduceren tot... dure boodschappen?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 17:40 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het is vooral onvrede dat er groeit. Dure boodschappen, hoge belastingen en een onbetrouwbare overheid zijn een mondiale trend in het Westen. In de VS betaal je ongeveer tien dollar voor een dozijn eieren en zijn de boodschappen daar onder Biden erg duur geworden dus geen wonder dat Trump won (al heeft hij 10 triljoen dollar geprint in 2020 en 3600 dollar aan grants gegeven aan inwoners dus sommige zouden het 4D chess noemen).
Anyway asielzoekers zijn de scapegoat. En sommige juichen erom. Terwijl de boodschappen steeds duurder worden.
Een partij die aan het groeien is GL-PVDA heeft laatst een SP standpunt overgenomen door boodschappen goedkoper te maken. Bizar dat ze pas jaren later dit beseffen.
quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:53 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nee precies, hier krijgen ze nog veel meer.
Inboedel, dwangsommen omdat het besluit niet op tijd genomen wordt, etc.
Ik betaal ook voor jouw kinderen en hun scholing. En voor jouw zorg. En voor jouw vrijheid.quote:Op woensdag 12 maart 2025 17:21 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Je kunt er een mooi verhaal van maken maar feit is dat ik de volle mep betaal voor de zwemlessen van mijn kinderen en mijn buurmeisjes van 14 en 16 uit Syrië dit niet hoeven te betalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |