-------------quote:Ria's woonkamer staat vol piemels, maar ze zoekt er meer: "Alle soorten kan ik gebruiken"
ZIE VIDEO BIJ BRON
Ria van Duivenbode uit Purmerend kijkt niet op van een piemel meer of minder. Thuis in haar vitrinekast heeft ze er tientallen staan. Maar er kunnen er altijd meer bij, daarom doet ze bij NH Helpt een oproep.
Haar verzameling begon in een opwelling, toen ze tijdens een wandeling in Amsterdam twee witte piemelbeeldjes in een etalage zag staan.
"Een kleintje en een grote", vertelt ze. Gekscherend maakte ze de vergelijking met haar zoon en man.
Dat was 45 jaar geleden en sindsdien groeit de verzameling gestaag.
Zelf fallussen kopen doet ze zelden, maar vrienden en familie kennen haar hobby inmiddels en nemen er geregeld eentje voor haar mee.
Een van de topstukken is een kleurrijk gipsen exemplaar met veertjes. Die heeft Ria zelf zo versierd. "Kijk: glitter bovenop. Ja, je moet wat toch", lacht ze.
Via NH Helpt hoopt ze nieuwe exemplaren aan haar verzameling toe te voegen. Hoe de beeldjes eruit zien, maakt Ria niet uit: "Een piemel is een piemel. Klein, dik, dun; alle soorten kan ik gebruiken."
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ten-kan-ik-gebruiken
Neequote:
Omfgquote:Op dinsdag 11 maart 2025 18:09 schreef marc0871 het volgende:
Nou fok!ers, aan de slag
https://www.easytoys.nl/c(...)wXLsvchoCEJkQAvD_BwE
Nog in de aanbieding ook
Als jij ook met de billen bloot gaatquote:Op dinsdag 11 maart 2025 18:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
-------------
Op FOK! zijn veel grote piemels. Wie o wie
En? Is dit de kruisstaarster?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 18:25 schreef kladderadatsch het volgende:
OMG ze woont in Purmerend, nou dat verklaart veel... Er loopt hier namelijk een oudere vrouw rond die echt altijd naar m'n kruis staart, het viel laatst zelfs m'n vriendin op, zou me niks verbazen als zij dat is!![]()
![]()
Gelukkig niet!quote:Op dinsdag 11 maart 2025 18:29 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
En? Is dit de kruisstaarster?
[ afbeelding ]
Met mn billetjes durf ik welquote:Op dinsdag 11 maart 2025 18:22 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Als jij ook met de billen bloot gaat.
Purmerend?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 18:25 schreef kladderadatsch het volgende:
OMG ze woont in Purmerend, nou dat verklaart veel... Er loopt hier namelijk een oudere vrouw rond die echt altijd naar m'n kruis staart, het viel laatst zelfs m'n vriendin op, zou me niks verbazen als zij dat is!![]()
![]()
Wauw, dat is echt behoorlijk raar om te zeggen.quote:"Een kleintje en een grote", vertelt ze. Gekscherend maakte ze de vergelijking met haar zoon en man.
Dit inderdaadquote:Op dinsdag 11 maart 2025 19:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wauw, dat is echt behoorlijk raar om te zeggen.
Behoorlijk lullig voor die zoon.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 19:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wauw, dat is echt behoorlijk raar om te zeggen.
Laat je billetjes maar zien danquote:Op dinsdag 11 maart 2025 18:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Met mn billetjes durf ik welMaar met mn 30cm... euh neuj
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |