Geen specifieke voorkeur, zal een combinatie van planten worden. Ik ga eens zoeken of ze iets hebben.quote:Op maandag 10 maart 2025 07:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Welke plant?
Ik heb zelf goede ervaringen met Heijnen Haagplanten voor rode beuk.
Ik ga eens kijken, dank je!quote:Op maandag 10 maart 2025 18:59 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh wacht, Hermie heeft ze natuurlijk ook met blote wortel in de webshop
Dat is wel wat uit de richting om met planten te gaan rijden.quote:Op maandag 10 maart 2025 09:05 schreef Puala het volgende:
Ik weet wel een kweker in Lunteren, maar weet niet of dat handig is?
Ik ben haasten geleden eens begonnen met een balkon topicquote:Op maandag 10 maart 2025 21:03 schreef AnneX het volgende:
Ja zeg, geen tuin meer met nieuwe border met heel veel plantjes en terras en pad opnieuw uitgevlakt. 😢
Tot 1 juni ws. nog onze tuin, dus kan ik af en toe eens neuzen wat het wordt.
Op het nieuwe balkon staat wel de pot met bollenlasagne. Thats it.
Toch blijf ik hier wel volgen hoe het bij jullie verloopt.
F&F / Het Grote Balkon topicquote:Op maandag 10 maart 2025 21:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ben haasten geleden eens begonnen met een balkon topic.
Ik snap jouquote:Op maandag 10 maart 2025 22:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die ja! Ik weet niet waarom ik haasten schreef terwijl ik jaren bedoel.
Dd. 2011 😂quote:
Is het geen reeks, met recente topics? Kan t ff mobiel niet goed zoeken.quote:Op maandag 10 maart 2025 22:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dd. 2011 😂
En Seven’s balkon was toentertijd een heel project.
Op het balkon past een klein bankje en een tuinstoel. Thats it.
En de pot met bollen lasagne. Zal morgen eens een foto posten.
Ik heb dit bankje al 9 jaar en ben er nog steeds blij mee. https://www.intratuin.nl/(...)tSJ0FBAaArP3EALw_wcBquote:Op maandag 10 maart 2025 22:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dd. 2011 😂
En Seven’s balkon was toentertijd een heel project.
Op het balkon past een klein bankje en een tuinstoel. Thats it.
En de pot met bollen lasagne. Zal morgen eens een foto posten.
Wat een leuk bankje!quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb dit bankje al 9 jaar en ben er nog steeds blij mee. https://www.intratuin.nl/(...)tSJ0FBAaArP3EALw_wcB
Leuk ding ja. Met vele opties.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb dit bankje al 9 jaar en ben er nog steeds blij mee. https://www.intratuin.nl/(...)tSJ0FBAaArP3EALw_wcB
Ik zag het ooit bij een vriendin en het jaar erop heb ik m gekocht. Ligt lekker, met een beetje moeite kunnen er 4 mensen op zitten. Het lig kussen is nu wel klaar, maar ik heb een reserve liggen.quote:
Er zijn gelukkig heel veel verschillende soorten stoelen en bankjes tegenwoordig er zal vast iets voor jullie zijnquote:Op donderdag 13 maart 2025 20:10 schreef AnneX het volgende:
[..]
Leuk ding ja. Met vele opties.
Gaat alleen hier niet passen. Er is een balkondeur open naar links en daarnaast 2 ‘panelen’ die als harmonica naar rechts buitenom schuiven. Er kan dus niks voorstaan.![]()
“Gelukkig” is er een voetbalveld gazon achter, pal op het zuiden. ☀
P.S. of alleen de deur gebruiken… eens kijken van de zomer. Balkon is op het oosten.
Ik denk het wel!quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:48 schreef Radegast het volgende:
Is het nu de tijd om lampenpoetsergras te snoeien?
Ik heb het vorig weekend gedaan.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:48 schreef Radegast het volgende:
Is het nu de tijd om lampenpoetsergras te snoeien?
Tijm en kerrieplant doen het ook erg goed op mijn balkon. Ik zit op het noordwesten, maar het wordt hier heet genoeg dat alle mediterrane planten er het mooist bijstaan.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:38 schreef ieniminimuis het volgende:
Donderdag plantjes bezorgd gekregen van sprinklr voor mijn bakken op het balkon.
Ik merk alleen wel dat ik afgelopen herfst iets te enthousiast was met bollen planten. Bijna alle bakken zitten vol met sprieten van de bollen dus straks maar even voorzichtig balkonieren.
Een bak gaat maar gevuld worden met de wat meer mediterraanse planten, want wel heel veel zon en warmte. Heb o.a. al marjolein en dat ook aanvullen met lavendel en rozemarijn. Andere tips nog?
Er komt een wat meer fruit bak, ik heb al een struik framboos.
Voor de rest nog te verdelen:
2 duifkruid
Salie
Kattenkruid
Ijzerhard
Zonnehoed (in de herfst geplant)
Salvia
En iets wat ik in de herfst geplant heb maar geen idee meer weet wat het is
Daarnaast nog zaadjes van Lathyrus, Oost Indische kers en Kamille.
Ik heb een groot balkon op zuid-oosten (zon vanaf zonsopkomst tot 1 a 2 uur)en een kleiner balkon op noord-westen (zon van 4 tot zonsondergang).
Ik zoek nog verdere inspiratie, tis even wennen zo'n zonnig balkon, mijn vorige zat op het noord-oosten
Als je Gardeners World terug kunt kijken, daar zat een item in over iemand met een heel zonnig balkon dat helemaal volgepropt was met planten, het leek wel een echte tuin op dat kleine balkon.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:38 schreef ieniminimuis het volgende:
Donderdag plantjes bezorgd gekregen van sprinklr voor mijn bakken op het balkon.
Ik merk alleen wel dat ik afgelopen herfst iets te enthousiast was met bollen planten. Bijna alle bakken zitten vol met sprieten van de bollen dus straks maar even voorzichtig balkonieren.
Een bak gaat maar gevuld worden met de wat meer mediterraanse planten, want wel heel veel zon en warmte. Heb o.a. al marjolein en dat ook aanvullen met lavendel en rozemarijn. Andere tips nog?
Er komt een wat meer fruit bak, ik heb al een struik framboos.
Voor de rest nog te verdelen:
2 duifkruid
Salie
Kattenkruid
Ijzerhard
Zonnehoed (in de herfst geplant)
Salvia
En iets wat ik in de herfst geplant heb maar geen idee meer weet wat het is
Daarnaast nog zaadjes van Lathyrus, Oost Indische kers en Kamille.
Ik heb een groot balkon op zuid-oosten (zon vanaf zonsopkomst tot 1 a 2 uur)en een kleiner balkon op noord-westen (zon van 4 tot zonsondergang).
Ik zoek nog verdere inspiratie, tis even wennen zo'n zonnig balkon, mijn vorige zat op het noord-oosten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |