Het is maar hoe de wind waait.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:39 schreef Domnivoor het volgende:
Die uitdrukking heb ik lang niet gehoord![]()
Het is nog wel een beetje vroeg om het al over de staart van maart te hebben.
Over 3 weken is het pas de staart van maart.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:39 schreef Domnivoor het volgende:
Die uitdrukking heb ik lang niet gehoord![]()
Het is nog wel een beetje vroeg om het al over de staart van maart te hebben.
Leukquote:Op zondag 9 maart 2025 18:26 schreef Deisyy het volgende:
Ik ga een weekendje met mijn dochter weg in de staart van maart
Rotterdamquote:
Toerist in eigen stad is heel erg leukquote:Op zondag 9 maart 2025 18:30 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Rotterdam
Een weekendje weg in eigen stad dus, ik heb er de eerste 20 jaar van mijn leven gewoond en werk er en mijn dochter heeft er ruim 10 jaar gewoond, toeristje spelen in eigen stad leek ons een heel leuk idee.
Leuk dat je toch de Domtoren hebt beklommen, zo wil ik ook hier graag nog dit jaar de Catherijnekerk beklimmen, en ook nog Geuzen & Papen van Het verhaal van Nederland podcast lopen. Die dingen doe je niet snel in je eigen stad.quote:Op zondag 9 maart 2025 18:35 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Toerist in eigen stad is heel erg leukAls je er zelf woont dan heb je vaak de neiging om toch minder de echte toeristendingen te doen. Op zo'n manier leer je je stad weer heel anders kennen
![]()
Zelf heb ik ook altijd de neiging gehad om bij Utrecht te denken "joh, dat komt ooit wel" en dan komt het er uiteindelijk niet vanZo heb ik pas drie jaar geleden de Domtoren in Utrecht beklommen
![]()
Al enig idee wat jullie een beetje willen doen/zien?
Klinkt heel leuk allemaal! Veel plezierquote:Op zondag 9 maart 2025 18:40 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Leuk dat je toch de Domtoren hebt beklommen, zo wil ik ook hier graag nog dit jaar de Catherijnekerk beklimmen, en ook nog Geuzen & Papen van Het verhaal van Nederland podcast lopen. Die dingen doe je niet snel in je eigen stad.
We willen graag met de Splashbus, dat is een amfibiebus, die door Rotterdam rijdt, maar ook vaart en naar Remastered, een museum waar je door audiovisio de kunst kan 'beleven' en natuurlijk naar de Markthal, voor allerlei lekkersWel alles lekker op het gemak, want tegen die tijd is mijn dochter bijna 7 maanden zwanger.
Uilenquote:Op zondag 9 maart 2025 18:47 schreef marcb1974 het volgende:
https://www.youtube.com/shorts/wNHSaJu-Hz0
Thanks! Raar ding hč, veel mensen durven er niet eens in, maar liever dat dan de Euromast opquote:Op zondag 9 maart 2025 18:48 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Klinkt heel leuk allemaal! Veel plezier![]()
Ik had nog nooit van die Splashbus gehoord, maar heb hem geGoogeld en dat ziet er grappig uit
De Euromast ben ik dan wél weer op geweest. Helemaal tot boveninquote:Op zondag 9 maart 2025 18:53 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Thanks! Raar ding hč, veel mensen durven er niet eens in, maar liever dat dan de Euromast op
Dat zijn voor ons ook leuke ideeënquote:Op zondag 9 maart 2025 18:48 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Klinkt heel leuk allemaal! Veel plezier![]()
Ik had nog nooit van die Splashbus gehoord, maar heb hem geGoogeld en dat ziet er grappig uit
Stoer! Verder dan het panoramadek ben ik niet gekomen en dan sta ik zo ver mogelijk van de reling afquote:Op zondag 9 maart 2025 19:05 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
De Euromast ben ik dan wél weer op geweest. Helemaal tot bovenin
Als je bang bent voor hoogtes snap ik dat je daar niet bij in de buurt wil komen. Zelfs dat panoraadek is nog best hoog.quote:Op zondag 9 maart 2025 19:07 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Stoer! Verder dan het panoramadek ben ik niet gekomen en dan sta ik zo ver mogelijk van de reling af
Jij wil na de laatste keer nog op een stedentrip met mij?quote:
Deze opmerking vraagt om wat toelichtingquote:Op zondag 9 maart 2025 19:18 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Jij wil na de laatste keer nog op een stedentrip met mij?
Domni en ik zijn drie weken geleden op een stedentrip naar Arnhem geweest. Hij wilde me daar wat plekken laten zien die hij nog uit zijn jeugd kent (is in de omgeving opgegroeid, dus kwam er vaak).quote:Op zondag 9 maart 2025 19:22 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Deze opmerking vraagt om wat toelichting
Dan is Rotterdam veilig, daar zijn de meeste oude panden gebombardeerd in de oorlog.quote:Op zondag 9 maart 2025 19:26 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Domni en ik zijn drie weken geleden op een stedentrip naar Arnhem geweest. Hij wilde me daar wat plekken laten zien die hij nog uit zijn jeugd kent (is in de omgeving opgegroeid, dus kwam er vaak).
Één pand dat een bijzondere herinnering heeft voor hem daar zijn we binnen geweest. Daar zat ooit een boekenwinkel waar hij heel vaak kwam met zijn vader.
In precies datzelfde pand is een paar dagen terug een brand ontstaan dat een heel blok in de as heeft gelegd
In Arnhem ook. Die Jansstraat waar de brand was, was nog een van de weinige echt historische plekjes in Arnhemquote:Op zondag 9 maart 2025 19:31 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dan is Rotterdam veilig, daar zijn de meeste oude panden gebombardeerd in de oorlog.
Arnhem is verder niet volledig gesloopt neequote:Op zondag 9 maart 2025 19:31 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dan is Rotterdam veilig, daar zijn de meeste oude panden gebombardeerd in de oorlog.
Wat dat betreft is er inderdaad weinig verschil met Arnhem…quote:Op zondag 9 maart 2025 19:31 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ja natuurlijkquote:Op zondag 9 maart 2025 19:32 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
In Arnhem ook. Die Jansstraat waar de brand was, was nog een van de weinige echt historische plekjes in Arnhem
Nu wel.quote:Op zondag 9 maart 2025 19:33 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Arnhem is verder niet volledig gesloopt nee
Ja heel zonde... Maar gelukkig zijn er vooralsnog geen slachtoffers gevallen.quote:Op zondag 9 maart 2025 19:49 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ja natuurlijkDaarom extra zonde dat ie historische panden er nu aan zijn gegaan en waarschijnlijk nog aangestoken ook.
Leuk toch, fikkie stekenquote:Op zondag 9 maart 2025 19:49 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ja natuurlijkDaarom extra zonde dat ie historische panden er nu aan zijn gegaan en waarschijnlijk nog aangestoken ook.
Er is voor mij ook een beetje jeugdsentiment verloren gegaanquote:Op zondag 9 maart 2025 19:49 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zulke tuinen heb ik ook wel onder handen genomen. Maar dat komt niet vaak voorquote:Op zondag 9 maart 2025 20:38 schreef marcb1974 het volgende:
Je zal maar vergeten zijn je tuin een beetje bij te houden
Bekijk deze YouTube-video
Ik kan me wel voorstellen dat wel even binnen komt. En ook al is het fijn dat er niemand gewond is, dat stukje historie is verloren gegaan, met opzet, en dat is ontzettend jammer.quote:Op zondag 9 maart 2025 20:33 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Er is voor mij ook een beetje jeugdsentiment verloren gegaan![]()
Drie weken geleden was ik daar met Aoibhin, en dat pand was van binnen nog helemaal hetzelfde.
Wow dit is echt een oerwoudquote:Op zondag 9 maart 2025 20:38 schreef marcb1974 het volgende:
Je zal maar vergeten zijn je tuin een beetje bij te houden
Ik denk dat als je daar met een kapmes gaat zwaaien dat je nog wel meer dingen vindt.quote:Op zondag 9 maart 2025 20:56 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Wow dit is echt een oerwoudDat daar nog ergens een zwembad in verstopt zit...
Maar de uitdaging is wel leuker?quote:Op zondag 9 maart 2025 20:49 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Zulke tuinen heb ik ook wel onder handen genomen. Maar dat komt niet vaak voor
Eigenlijk wel spannendquote:Op zondag 9 maart 2025 20:59 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik denk dat als je daar met een kapmes gaat zwaaien dat je nog wel meer dingen vindt.
Het is een leuke uitdaging om er een echte tuin van te maken. En daar kun je wel een paar dagen voor uittrekken.quote:
Ik zie jou al helemaal losgaan in die bushbush met een kapmesquote:Op zondag 9 maart 2025 21:45 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het is een leuke uitdaging om er een echte tuin van te maken. En daar kun je wel een paar dagen voor uittrekken.
Zoals je eigen vingers?quote:Op zondag 9 maart 2025 20:59 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik denk dat als je daar met een kapmes gaat zwaaien dat je nog wel meer dingen vindt.
Niet gek toch dat dat een paar dagen duurt?quote:Op zondag 9 maart 2025 21:45 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het is een leuke uitdaging om er een echte tuin van te maken. En daar kun je wel een paar dagen voor uittrekken.
Slaap lekkerquote:
Dat is mij nooit overkomen, ik heb wel eens een kapmes in mijn voorhoofd gehad. Telt dat ook?quote:
Jij ookquote:
Jij ziet veren en mogelijk een snavel vliegen natuurlijk.quote:Op zondag 9 maart 2025 22:32 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dat is mij nooit overkomen, ik heb wel eens een kapmes in mijn voorhoofd gehad. Telt dat ook?
Ik ken het niet maar mooi dat je er zo van genoten hebt.quote:Op maandag 10 maart 2025 00:24 schreef Shii het volgende:
Vanavond genoten van een concert van Midge Ure (zanger van Ultravox). Jeugdsentiment. Maar wat een optreden.Geweldige stem, nog steeds. Ik heb genoten en geniet nog na.
Dank je.quote:Op maandag 10 maart 2025 00:27 schreef engine het volgende:
[..]
Ik ken het niet maar mooi dat je er zo van genoten hebt.
Heb korte stukjes geluisterd maar ken dat niet geloof ik.quote:Op maandag 10 maart 2025 00:29 schreef Shii het volgende:
[..]
Dank je.![]()
En deze ken je vast wel.
Ultravox - Vienna
Fijn dat jij ook een leuke dag hebt gehad.quote:Op maandag 10 maart 2025 00:39 schreef engine het volgende:
[..]
Heb korte stukjes geluisterd maar ken dat niet geloof ik.
Maar ook tijd om te gaan slapen voor mijOok wel een leuke dag gehad.
Geniet ze nog!
Morgen Dotquote:
Ja het mooie weer heeft ze geloktquote:Op maandag 10 maart 2025 05:54 schreef pullup het volgende:
Er zijn trouwens in rap tempo hele hordes extra meeuwen die in de stad aan het leven zijn te vinden
Hey Chanel wat vind je van de winnaar van de Tributequote:
quote:Op maandag 10 maart 2025 05:54 schreef pullup het volgende:
Er zijn trouwens in rap tempo hele hordes extra meeuwen die in de stad aan het leven zijn te vinden
Er zijn nog steeds mensen die "de vogeltjes voeren" en elke dag een zak boterhammen buiten gooien.quote:Op maandag 10 maart 2025 05:55 schreef pullup het volgende:
Allemaal vanwege al het losliggende vuilnis elke ochtend denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |