SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash![]()
wel verstandig, ademen en drinken ook.quote:
quote:Op zondag 9 maart 2025 15:27 schreef Nizno het volgende:
dat boek van die geiten is trouwens geen happy ending
Ik dacht altijd dat happy endings een trots onderdeel van de Thaise cultuur waren.quote:Op zondag 9 maart 2025 15:27 schreef Nizno het volgende:
blijkbaar niet bij de 18- doelgroepquote:Op zondag 9 maart 2025 15:30 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat happy endings een trots onderdeel van de Thaise cultuur waren.
Ohquote:Op zondag 9 maart 2025 15:27 schreef Nizno het volgende:
wat leuk, welke zaadjes?quote:Op zondag 9 maart 2025 15:40 schreef kwiwi het volgende:
@:liesje1979 ben je alweer begonnen met de moestuin?
Ik ga komende week al m'n zaadjes planten. Eerst in zo'n kweekbak en dan naar buiten verhuizen
Heb vanalles.. wortel, komkommer, tomaat, paprika, radijsjes, chilipepers, en pinda'squote:Op zondag 9 maart 2025 15:41 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
wat leuk, welke zaadjes?
In PVC-buizen kan je ook leuke dingen erin stoppen.
Kwiwiquote:
nee dat niet. werkt chilipepers in zwitsers klimaat? Lijkt me meer iets voor Thailand ofzoquote:Op zondag 9 maart 2025 15:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heb vanalles.. wortel, komkommer, tomaat, paprika, radijsjes, chilipepers, en pinda'sHeb jij ook een moestuintje?
Chilipepers gaan goed, maar je moet ze wel binnen bij een raam laten overwinteren.quote:Op zondag 9 maart 2025 15:44 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
nee dat niet. werkt chilipepers in zwitsers klimaat? Lijkt me meer iets voor Thailand ofzo
Anders zijn ze niet zo pittig zoals ze dat zouden moeten zijn.quote:Op zondag 9 maart 2025 15:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Chilipepers gaan goed, maar je moet ze wel binnen bij een raam laten overwinteren.
das de nieuwe interim president van Syrie. Zij hebben assad verdrevenquote:
Oh weet eigenlijk niet of er een verschil in zit met hoe ze zouden smaken in een warm klimaat. Heb een keer de zaadjes uit echte mexicaanse chilipepers gehaald en die geplant.quote:Op zondag 9 maart 2025 15:50 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Anders zijn ze niet zo pittig zoals ze dat zouden moeten zijn.
Wat topics terug lekkere recepten met tulpenbollen, dus weggooien is sundquote:Op zondag 9 maart 2025 15:50 schreef kwiwi het volgende:
Oh en m'n tulpen zijn wederom een teleurstelling @:cherrylipsMoet de bollen denk ik volgende winter even opgraven en wat minder diep planten. De bloem komt nu steeds net boven de grond uit kijken
Aha. Het blijft daar ook altijd maar een shitzooi.quote:Op zondag 9 maart 2025 15:51 schreef bitterbal het volgende:
[..]
das de nieuwe interim president van Syrie. Zij hebben assad verdreven
https://nos.nl/artikel/25(...)erim-president-syrie
Beīnvloeding van pittigheidquote:Op zondag 9 maart 2025 15:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh weet eigenlijk niet of er een verschil in zit met hoe ze zouden smaken in een warm klimaat. Heb een keer de zaadjes uit echte mexicaanse chilipepers gehaald en die geplant.
Knap dat je dit uit je blote hoofd wistquote:Op zondag 9 maart 2025 16:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Beīnvloeding van pittigheid
De pittigheid van pepers kan aanzienlijk worden beīnvloed door verschillende teeltomstandigheden en technieken. Eén van de meest cruciale factoren is het rijpingsstadium van de vruchten. Capsaīcinoīden beginnen zich te accumuleren in de vroege stadia van vruchtontwikkeling en bereiken hun piek ongeveer 40-50 dagen na de vruchtzetting, ongeveer wanneer de vrucht begint te kleuren. Na dit punt wanneer de vrucht overrijp wordt neemt de concentratie af, soms met meer dan 60%, wat het belang van de juiste oogsttijd benadrukt. De positie van de vrucht aan de plant speelt ook een belangrijk rol; vruchten die lager aan de plant groeien, krijgen meer energie toegewezen en vertonen hogere Scoville-waarden dan vruchten die hoger groeien.
Abiotische stress, zoals droogte- en zoutstress, kan ook de productie van capsaīcinoīden stimuleren. Droogtestress verhoogt doorgaans de capsaīcinoīdenniveaus, maar te veel stress kan leiden tot lagere opbrengsten door bloemuitval en verminderde vruchtzetting. Zoutstress heeft een vergelijkbaar effect, vooral bij hogere zoutconcentraties. Daarnaast spelen temperatuur en licht een cruciale rol; hogere temperaturen en intensiteit van licht, stimuleren de biosynthese van capsaīcinoīden. Schaduwstrategieën kunnen ook de aanmaak van capsaīcinoīden verhogen, afhankelijk van het ras.
Bemestingsstrategieën zijn eveneens van groot belang. Minerale bemesting verhoogt de pittigheid door de balans tussen de biosynthese van capsaīcinoīden en de accumulatie van lignine-achtige stoffen in de celwanden te veranderen. Organische bemesting, vooral in combinatie met minerale meststof, kan de capsaīcinoīdenniveaus aanzienlijk verhogen. Een bijzonder effectieve strategie is de combinatie van fosfor en Trichoderma, een schimmel die de plantengroei stimuleert, het chlorofylgehalte verhoogt, de capsaīcinoīdenproductie verhoogt en de vruchtkwaliteit verbetert
Basiskennis.quote:Op zondag 9 maart 2025 16:10 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Knap dat je dit uit je blote hoofd wist
Dat doen duiven regelmatig jaquote:Op zondag 9 maart 2025 16:12 schreef Budapestenaar het volgende:
Heeft iemand zitten poepen op het perron
Rare vogel is het sowieso geweest.quote:Op zondag 9 maart 2025 16:15 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Bijzondere duif die zo’n bolus draait
misschien hadden ze op dat moment niet meer op zak?quote:Op zondag 9 maart 2025 16:36 schreef kwiwi het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)-moord-in-india.html
Verkracht worden om 1 euro.. Gezellie mozarellie op vakantie in India
Hek om dat land heen bouwen.quote:Op zondag 9 maart 2025 16:36 schreef kwiwi het volgende:
* Dit verhaal is gesponsord door de plaatselijke VVV.quote:Op zondag 9 maart 2025 16:36 schreef kwiwi het volgende:
Aardig.quote:
Nukes op dat achterlijke stinkland aub.quote:Op zondag 9 maart 2025 16:36 schreef kwiwi het volgende:
welk auto uitgezocht?quote:Op zondag 9 maart 2025 17:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Aardig.
Moeder is even langs geweest, een vriend van me is langs geweest. Samen gegeten.
Nieuwe auto uitgezocht.
Jammer dat er morgen weer werk klaar staat.
Ik ken ergens nog wel een plekje waar ze dat recept kunnen gebruiken, want GT zonder G, wordt 'm niet.quote:Op zondag 9 maart 2025 10:38 schreef LTVDK het volgende:
@:4EverBlackEyed @:Budapestenaar https://www.bndestem.nl/k(...)-gin-tonic~a428d078/
Helemaal dwars de zon in getrapt neem ik aan?quote:Op zondag 9 maart 2025 17:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Zo, heerlie de weerlie zeg.
Dus even het bos in.
Wat spot mijn oog daar?
Een fatbike.
Rot toch op joh
elektrische fiets/speedpedelec/fatbike, mij allemaal om t evenquote:Op zondag 9 maart 2025 17:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Zo, heerlie de weerlie zeg.
Dus even het bos in.
Wat spot mijn oog daar?
Een fatbike.
Rot toch op joh
Mi - ni - maal, want het oog wil ook wat !quote:Op zondag 9 maart 2025 17:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Helemaal dwars de zon in getrapt neem ik aan?
ik denk dat je nu wel KAPOT bentquote:Op zondag 9 maart 2025 17:10 schreef Haags het volgende:
10 km in tha pocket. Net beneden het uur gelopen. Ben tevreden
Ga weg uit het bos met je elektrieke ding.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:09 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
elektrische fiets/speedpedelec/fatbike, mij allemaal om t even
Met de pootjes omhoog, op de bankquote:Op zondag 9 maart 2025 17:10 schreef Haags het volgende:
We zijn trots op jequote:Op zondag 9 maart 2025 17:10 schreef Haags het volgende:
Jij bent de woordvoerder van de KSC, dat is erg handigquote:
psies, maar of het nu een fatbike is of speedpedelec, allebei niet in t bos, just only legsquote:Op zondag 9 maart 2025 17:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ga weg uit het bos met je elektrieke ding.
Ja vooral m'n voetjesquote:
Absoluut, daar kom ik de komende uren niet meer vanaf.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Met de pootjes omhoog, op de bank
Vast hahaquote:
Daarna kwam er een elektrieke step voorbij, joejoequote:Op zondag 9 maart 2025 17:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
psies, maar of het nu een fatbike is of speedpedelec, allebei niet in t bos, just only legs
Soort dichter des vaderlands maar dan zonder gedichtjes.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Jij bent de woordvoerder van de KSC, dat is erg handig
Dit klinkt als een soort groenteman, zonder broccoliquote:Op zondag 9 maart 2025 17:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Soort dichter des vaderlands maar dan zonder gedichtjes.
Dat klinkt als een caaf zonder avondetenquote:Op zondag 9 maart 2025 17:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dit klinkt als een soort groenteman, zonder broccoli
dus eigenlijk zeg je dat je een inhoudsloze functie betrektquote:Op zondag 9 maart 2025 17:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Huilende Wattiequote:Op zondag 9 maart 2025 17:14 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat klinkt als een caaf zonder avondeten
Geliefde ex-burgemeester Budapestenaar,quote:Op zondag 9 maart 2025 17:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Valt Buda op dikkie dik's ?quote:Op zondag 9 maart 2025 17:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Geliefde ex-burgemeester Budapestenaar,
Ons ijkpunt en begenadigd woordkunstenaar,
Zo erudiet als hij lange zijt,
Behalve bij zwarte sokken onder een struise meid.
quote:Op zondag 9 maart 2025 17:17 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Struis is toch gewoon stevig op de benen?
Hmmm, nee gewoon een dikkie dik.quote:struis (bijvoeglijk naamwoord) 1zwaargebouwd, stevig: een struise vrouw.
Een Nissan.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:16 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
welk merk![]()
wel makkelijk herkenbaar want bruine auto's zie je niet vaak
Nissanquote:Op zondag 9 maart 2025 17:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Een Nissan.
Stukje groter dan we hadden.
Even explosief braken, brb.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
[..]
Hmmm, nee gewoon een dikkie dik.
Zo eentje met een SPEK panty
quote:Op zondag 9 maart 2025 17:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Geliefde ex-burgemeester Budapestenaar,
Ons ijkpunt en begenadigd woordkunstenaar,
Zo erudiet als hij lange zijt,
Behalve bij zwarte sokken onder een struise meid.
Leuk gevonden. Zo erg is het gelukkig niet. Althans niet bij ons.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:21 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Na
Iedere
Start
Snel
Alles
Nakijken
![]()
![]()
![]()
Projectielbrakenquote:
dat is handig van de fiets, dan heb je dat niet echt nodig.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:21 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Na
Iedere
Start
Snel
Alles
Nakijken
![]()
![]()
![]()
Mijn vader heeft ook ooit een Nissan gehad en daar was ie wel tevreden mee.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:22 schreef Haags het volgende:
[..]
Leuk gevonden. Zo erg is het gelukkig niet. Althans niet bij ons.
quote:Op zondag 9 maart 2025 17:26 schreef UitStraling het volgende:
Ergste wat een mens kan overkomen, een Nissan met een lekke band.
quote:
Ik vind dr Nissan.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:26 schreef UitStraling het volgende:
Met je fiets naar de fietsenmaker.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dit denk ik![]()
Ja, net als elke andere auto naar de garage.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder wrijving geen glans
kan, of zelf doen.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Met je fiets naar de fietsenmaker.
quote:Op zondag 9 maart 2025 17:28 schreef Haags het volgende:
Weet iemand hoe oud die Toyota is?meteen gespoilerd natuurlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Geen zin om dat zelf te doen en ik ben daar niet handig in, dus dan mag de fietsenmaker het oplossenquote:
Is zeker een knappe fietsenmakert?quote:Op zondag 9 maart 2025 17:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Geen zin om dat zelf te doen en ik ben daar niet handig in, dus dan mag de fietsenmaker het oplossen
quote:Op zondag 9 maart 2025 17:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Is zeker een knappe fietsenmakert?
Moet je hier nog even over nadenken?quote:
Geef me een paar dagenquote:Op zondag 9 maart 2025 17:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Moet je hier nog even over nadenken?
Iew!quote:Op zondag 9 maart 2025 17:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Stevige dijen goed voor kindertjes baren?
Okequote:
Dat weet ik niet, dat moet je aan hemzelf vragen.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:33 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Waarom denk je dat hij hier post?
Ik ben niet op Dikkie Dik-jacht hoor. Ben hooguit zelf een beetje spekkigquote:Op zondag 9 maart 2025 17:33 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Waarom denk je dat hij hier post?
Ik ook.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:38 schreef Haags het volgende:
Ik dacht eerlijk gezegd dat alleen @:dud0r hier tonnetje rond was.
Jij rent tegenwoordig toptijden dus hyperslank.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:38 schreef Haags het volgende:
@dud0r FBB spant hier wel de kroon ja, denk niet dat ik die in mn eentje van de duin af kan trappenquote:Op zondag 9 maart 2025 17:38 schreef Haags het volgende:
Dan zal ik mijn specs maar in het midden latenquote:Op zondag 9 maart 2025 17:38 schreef Haags het volgende:
Van die dijen waarbij het kindje makkelijk geboren kan worden tijdens het fietsen/hardlopen/typen/surfen/eten/dansen?quote:Op zondag 9 maart 2025 17:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Stevige dijen goed voor kindertjes baren?
Nou nou nou dat valt echt wel mee budameisterquote:Op zondag 9 maart 2025 17:39 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Jij rent tegenwoordig toptijden dus hyperslank.
Waarom dan?quote:Op zondag 9 maart 2025 17:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
UGHHHH, ik moet naar buiten
Wee mij.
Ik heb ze dit jaar ondiep gepoot maar er komen er net twee opquote:Op zondag 9 maart 2025 15:50 schreef kwiwi het volgende:
Oh en m'n tulpen zijn wederom een teleurstelling @:cherrylipsMoet de bollen denk ik volgende winter even opgraven en wat minder diep planten. De bloem komt nu steeds net boven de grond uit kijken
Een Nisssssssssssssssssan.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:26 schreef UitStraling het volgende:
Voor mensen met een doodswensquote:Op zondag 9 maart 2025 17:43 schreef Wereldgozer het volgende:
Wat is dat hyrox nou weer voor iets debiels @:dud0r
Voor mensen die crossfit nog niet gek genoeg vinden.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:43 schreef Wereldgozer het volgende:
Kende t al maar kwam er net achter dat er bij sommige oefeningen nog een of andere fuhrer naast staat om te zeggen of je t goed doetquote:Op zondag 9 maart 2025 17:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Voor mensen met een doodswens
Net zo debiel als reformer pilates
Dit ga ik opzoekenquote:Op zondag 9 maart 2025 17:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Maar ik ben niet hier.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:38 schreef Haags het volgende:
Kom vechten dan MPquote:Op zondag 9 maart 2025 17:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
@:dud0r FBB spant hier wel de kroon ja, denk niet dat ik die in mn eentje van de duin af kan trappen
CrossFit+quote:Op zondag 9 maart 2025 17:43 schreef Wereldgozer het volgende:
dat valt echt reuze mee, ik denk dat ik een hogere bmi hebquote:Op zondag 9 maart 2025 17:39 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Dan zal ik mijn specs maar in het midden laten
Verkracht?quote:Op zondag 9 maart 2025 18:04 schreef CherryLips het volgende:
Hert gezien dat waarschijnlijk was gegrepen door een wolf
Natuur
Dat komt hier in de buurt maar ik word denk ik vrij snel afgevoerd door een ambulance.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja hier ook nog geen bloem hoor, maar het ziet er weer hetzelfde uit als vorig jaar. Als een soort tulplilliputterquote:Op zondag 9 maart 2025 17:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb ze dit jaar ondiep gepoot maar er komen er net twee opüberhaupt nog geen sprake van een bloem. Alleen groene puntjes.
Was het hert gewond?quote:Op zondag 9 maart 2025 18:04 schreef CherryLips het volgende:
Hert gezien dat waarschijnlijk was gegrepen door een wolf
Natuur
Nee dood. We zagen eerst alleen dat de buik deels open lag en er was ook een pluk haar weg. Hij lag langs de weg in de bosjes dus we dachten dat ie was aangereden en weggestrompeld of daar was neergelegd. En toen we even de politie belden om het te melden, kwamen er mensen langs die hem ook al hadden zien liggen en zeiden dat het waarschijnlijk een wolf was geweest, want de keel lag ook open en aan de onderkant lag een stuk darm eruit. Maar zo grondig hadden wij niet gekekenquote:
Tulpputter.quote:Op zondag 9 maart 2025 18:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja hier ook nog geen bloem hoor, maar het ziet er weer hetzelfde uit als vorig jaar. Als een soort tulplilliputter
Oh dan is het goedquote:
quote:We zagen eerst alleen dat de buik deels open lag en er was ook een pluk haar weg. Hij lag langs de weg in de bosjes dus we dachten dat ie was aangereden en weggestrompeld of daar was neergelegd. En toen we even de politie belden om het te melden, kwamen er mensen langs die hem ook al hadden zien liggen en zeiden dat het waarschijnlijk een wolf was geweest, want de keel lag ook open en aan de onderkant lag een stuk darm eruit. Maar zo grondig hadden wij niet gekekendie kinderen zaten er zo met stokken aan en helemaal te bestuderen.
Ik wist niet eens dat blauwe druiven in bollen kwamen, dacht altijd dat die alleen in van die stekjes kwamenquote:Op zondag 9 maart 2025 18:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Tulpputter.
M'n blauwe druifjes komen ook op. Had er vijftig gepoot dus hopelijk lukken er een paar. De narcissen hebben er geen zin in.
Hopelijk pakken ze wat meer herten de komende tijd.quote:Op zondag 9 maart 2025 18:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee dood. We zagen eerst alleen dat de buik deels open lag en er was ook een pluk haar weg. Hij lag langs de weg in de bosjes dus we dachten dat ie was aangereden en weggestrompeld of daar was neergelegd. En toen we even de politie belden om het te melden, kwamen er mensen langs die hem ook al hadden zien liggen en zeiden dat het waarschijnlijk een wolf was geweest, want de keel lag ook open en aan de onderkant lag een stuk darm eruit. Maar zo grondig hadden wij niet gekekendie kinderen zaten er zo met stokken aan en helemaal te bestuderen.
Ik moest even 2x lezen.quote:Op zondag 9 maart 2025 18:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Narcissen komen hier al op en de hyacinten ook.
Ik weet niet of dat overal geldt. De moeflons zijn hier al uitgeroeid geloof ik.quote:Op zondag 9 maart 2025 18:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hopelijk pakken ze wat meer herten de komende tijd.
Zijn er teveel schijnt. Hoeft er ook minder gejaagd te worden.
Heb ik denk ik gemist??quote:Op zondag 9 maart 2025 18:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Zal die wissel nog een staartje krijgen?
Net na de wissel van de derde naar de vierde loopster. Ik ben even de naam kwijt van onze derde loopsterquote:
Nina Frankequote:Op zondag 9 maart 2025 19:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Net na de wissel van de derde naar de vierde loopster. Ik ben even de naam kwijt van onze derde loopster
Liep zij de vierde Britse loopster in de weg bij het verlaten van de baan.
Moest nog boodschappen doenquote:
Oh, misschien is dit al gezegd, maar als je saharazand van je auto wil verwijderen, dan kan je dat het beste doen in een garagebox met een hogedrukspuit of met een spons + 2 emmers water, waarin je voorkomt dat je je auto aan het schuren bent.quote:Op zondag 9 maart 2025 20:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Bahemian Rhapsody de film opgezet.
Had 'm gisteren door de wasstraat gehaald, kan vandaag alweer opnieuw door dat zandquote:Op zondag 9 maart 2025 20:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Oh, misschien is dit al gezegd, maar als je saharazand van je auto wil verwijderen, dan kan je dat het beste doen in een garagebox met een hogedrukspuit of met een spons + 2 emmers water, waarin je voorkomt dat je je auto aan het schuren bent.
quote:Op zondag 9 maart 2025 20:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Had 'm gisteren door de wasstraat gehaald, kan vandaag alweer opnieuw door dat zand
@LTVDKquote:Op zondag 9 maart 2025 20:16 schreef Koen66 het volgende:
Wel kut, auto was net vorige week door schade toko gewassen
Blijkbaar weer teruggedraaidquote:
Zou het vaker moeten doen, ik houd het niet bij, maar als het 1x in de 2-3 maanden is, dan is het veelquote:Op zondag 9 maart 2025 20:22 schreef Ygritte het volgende:
Hoe vaak wassen jullie je auto?
Ik echt maar matig weinig. Keertje of 3 per jaar of zo
Oh ik ook nauwelijks meerquote:Op zondag 9 maart 2025 20:22 schreef Ygritte het volgende:
Carwashquote:Op zondag 9 maart 2025 20:22 schreef Ygritte het volgende:
Vroeger was het voor mijn gevoel ook veel vaker nodig door zout en blep op de weg of omdat mijn hele auto in de zomer onder de muggen zat. Dat heb ik de laatste jaren veel minder.quote:Op zondag 9 maart 2025 20:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Zou het vaker moeten doen, ik houd het niet bij, maar als het 1x in de 2-3 maanden is, dan is het veel
De ene 1x per 2 maanden denk ik. De andere 1x per maand, maar in de winter vaker als het veel sneeuwt. En altijd door de wasstraat. Van de week toevallig een keer met de hoge drukspuit geprobeerd, maar dat was geen succesquote:Op zondag 9 maart 2025 20:22 schreef Ygritte het volgende:
Wanneer ie vies is.quote:Op zondag 9 maart 2025 20:22 schreef Ygritte het volgende:
Ja klopt, minder insectenmoes op de voorruitquote:Op zondag 9 maart 2025 20:24 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Vroeger was het voor mijn gevoel ook veel vaker nodig door zout en blep op de weg of omdat mijn hele auto in de zomer onder de muggen zat. Dat heb ik de laatste jaren veel minder.
Dus kunnen we weeer juichenquote:Op zondag 9 maart 2025 20:20 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Blijkbaar weer teruggedraaid
En het was Peeters die met Bol wisselde en niet Franke![]()
![]()
Als ik toevallig in de tuin met de tuinslang sta spuit ik hem nog wel eens even af, voor de rest alleen wasstraat. Ga dat niet allemaal zelf doenquote:
Ik heb ooit een keer de velgen met de hand gedaanquote:
Ik heb mijn auto nu twee jaar of zo en in die tijd 1 keer gewassen.quote:Op zondag 9 maart 2025 20:22 schreef Ygritte het volgende:
Logisch met 3/4 minder insecten vergeleken bij vroegahquote:Op zondag 9 maart 2025 20:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja klopt, minder insectenmoes op de voorruit
Reed je door zo’n wolk en was je ruitenwisservloeistof net op….quote:Op zondag 9 maart 2025 20:26 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Logisch met 3/4 minder insecten vergeleken bij vroegah
Altijd zo'n zakje vloeistof in de auto hebben helptquote:Op zondag 9 maart 2025 20:27 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Reed je door zo’n wolk en was je ruitenwisservloeistof net op….
Oh vaak zat gedaan welquote:Op zondag 9 maart 2025 20:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is een lekker geestdodend proces. Probeer het eens
Welke auto?quote:Op zondag 9 maart 2025 20:22 schreef Ygritte het volgende:
Of eerder bijvullenquote:Op zondag 9 maart 2025 20:28 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Altijd zo'n zakje vloeistof in de auto hebben helpt
Bij mij paste er altijd net niet zo’n hele flacon in. Zo irritantquote:Op zondag 9 maart 2025 20:28 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Altijd zo'n zakje vloeistof in de auto hebben helpt
Kauwgumquote:Op zondag 9 maart 2025 20:28 schreef kwiwi het volgende:
Wat hebben jullie standaard voor spullen in de auto liggen?
Euh das geconcentreerd toch?quote:Op zondag 9 maart 2025 20:29 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Bij mij paste er altijd net niet zo’n hele flacon in. Zo irritant
Over bijvullen gesproken.. laatst de tank zo leeggereden dat we nog maar voor 10km over hadden en 7km naar het tankstation moesten rijden. Mist Gergi de afslag naar het tankstation ook nogquote:
blaadjes, steentjes die ik met het instappen meeneem.quote:Op zondag 9 maart 2025 20:28 schreef kwiwi het volgende:
Je had op dat moment 1 taakquote:Op zondag 9 maart 2025 20:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Over bijvullen gesproken.. laatst de tank zo leeggereden dat we nog maar voor 10km over hadden en 7km naar het tankstation moesten rijden. Mist Gergi de afslag naar het tankstation ook nogToen werd ik wel even zenuwachtig
Ja, dit ook. Dat heb ik op heel veel plekken liggen, zodat ik er altijd eentje heb als het nodig is.quote:
Kauwgom of de lippenbalsem?quote:Op zondag 9 maart 2025 20:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, dit ook. Dat heb ik op heel veel plekken liggen, zodat ik er altijd eentje heb als het nodig is.
Binnen ‘grijpbereik’; Zonnebril, parkeerkaart, mee gegapte servetten van de macDonalds, ijskrabber, het schoonmaakdoekje van de wasstraat die je elke keer voor een schone kan omwisselen, een ruitenhamer, smintjes, handdesinfectans, een half gesmolten lippenbalsem, usbc kabel, paar losse euro’s.quote:Op zondag 9 maart 2025 20:28 schreef kwiwi het volgende:
Dat is alles?quote:
Is ook om te lachenquote:
Oja, die ging ik regelen voor in huis dit weekendquote:
Zo ziet de auto van mijn vriendin er ook uit.quote:Op zondag 9 maart 2025 20:34 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Binnen ‘grijpbereik’; Zonnebril, parkeerkaart, mee gegapte servetten van de macDonalds, ijskrabber, het schoonmaakdoekje van de wasstraat die je elke keer voor een schone kan omwisselen, een ruitenhamer, smintjes, handdesinfectans, een half gesmolten lippenbalsem, usbc kabel, paar losse euro’s.
Achterin; startkabels, laadkabels, gevarendriehoek, hesje, plaid, bandoppompding, fles olie, ehbo-doos en vast nog wel meer…
Heb wel een grote maglite naast me.quote:Op zondag 9 maart 2025 20:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is alles?
Ik heb:
- Lippenbalsem (belangrijkste)
- 2x Gevarendriehoek
- Uitgebreide ehbo set
- Brandblusser
- Spanbanden
- Duct tape
- Fles water
- Verhuisdeken
- Hesjes
- Boodschappen tassen
- Antibacteriele doekjes
- Wegwerphandschoenen
- Zaklamp
- Microvezeldoekjes
- Muntjes voor boodschappenkarretjes
- Geld
- Parkeerschijf
- Zonnebril
- Gewone bril
- Plastic zakjes
- Ijskrabber
- Borstel
- Ruitenwisservloeistof
En vast nog dingen die ik vergeet.
Nou nou nouquote:Op zondag 9 maart 2025 20:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Is ook om te lachen
Inb4 hou je muil
Also je een ekte wil koop die van het oranje kruis.quote:Op zondag 9 maart 2025 20:40 schreef Nattekat het volgende:
@:kwiwi ik heb jouw als ervaringsdeskundige nodig.
https://shop.rodekruis.nl/heltiq-eerste-hulp-set is dit prima?
Je woont niet in de randstadquote:Op zondag 9 maart 2025 20:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb wel een grote maglite naast me.
Dacht heeeel even dat dit over je handtas gingquote:Op zondag 9 maart 2025 20:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is alles?
Ik heb:
- Lippenbalsem (belangrijkste)
- 2x Gevarendriehoek
- Uitgebreide ehbo set
- Brandblusser
- Spanbanden
- Duct tape
- Fles water
- Verhuisdeken
- Hesjes
- Boodschappen tassen
- Antibacteriele doekjes
- Wegwerphandschoenen
- Zaklamp
- Microvezeldoekjes
- Muntjes voor boodschappenkarretjes
- Geld
- Parkeerschijf
- Zonnebril
- Gewone bril
- Plastic zakjes
- Ijskrabber
- Borstel
- Ruitenwisservloeistof
En vast nog dingen die ik vergeet.
Die is wel een beetje overkillquote:Op zondag 9 maart 2025 20:42 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Also je een ekte wil koop die van het oranje kruis.
Voor de rest… wat is je doel/wat wil je er mee,
Het is een erg minimaal setje. Als het is voor thuis als je in je vinger snijdt bij het koken o.i.d. is het prima. Voor dat 72 uur noodpakket zou ik toch een iets uitgebreider setje nemen. Zodat je ook echt 3 dagen een wond kan verzorgen als het nodig is.quote:Op zondag 9 maart 2025 20:40 schreef Nattekat het volgende:
@:kwiwi ik heb jouw als ervaringsdeskundige nodig.
https://shop.rodekruis.nl/heltiq-eerste-hulp-set is dit prima?
Gevarendriehoek in je handtasquote:Op zondag 9 maart 2025 20:46 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Dacht heeeel even dat dit over je handtas ging
Die heb ik ook maar dit jaar was ie niet nodigquote:Op zondag 9 maart 2025 20:47 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb zo'n zilveren deken voor m'n ruiten in de auto liggen maar vergeet hem altijd te gebruiken.
Ik heb wel een paar keer de binnenkant van de voorruit mogen krabben.quote:Op zondag 9 maart 2025 20:47 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Die heb ik ook maar dit jaar was ie niet nodig
Ik heb niet eens een handtas.quote:
ik ookquote:Op zondag 9 maart 2025 20:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb wel een paar keer de binnenkant van de voorruit mogen krabben.
Tot waar precies?quote:Op zondag 9 maart 2025 20:46 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Dacht heeeel even dat dit over je handtas ging
quote:Op zondag 9 maart 2025 20:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb wel een paar keer de binnenkant van de voorruit mogen krabben.
Euhm.quote:Op zondag 9 maart 2025 20:48 schreef Crack_ het volgende:
[..]
ik ook!!! En daarna super nat, dat is niet goed
.
Zet ik bij de kassa neer, aan het einde van de band, totdat ik afgerekend hebquote:Op zondag 9 maart 2025 20:48 schreef Crack_ het volgende:
[..]
je weet maar nooit hoe gesteld Kwiwi is op haar ruimte
Scheelt weer een winkelwagentje tegen je achterkantquote:Op zondag 9 maart 2025 20:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zet ik bij de kassa neer, aan het einde van de band, totdat ik afgerekend heb
Ben je aan het lopen nuquote:Op zondag 9 maart 2025 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
10.635 trouwens. Maar de slaaptheetjes zijn al aangebroken dus 11k wordt lastig
Hangt er vanaf wat ik ga doen, als ik kort weg ben, dan heb ik vaak alleen maar m'n sleutels en telefoon bij me, dan hoef ik echt geen tas mee.quote:Op zondag 9 maart 2025 20:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waar stop je al je spullen dan? Ik heb niet altijd zakken in m'n kleding.
Zoals van die brugklassers die meer tas dan brugklasser zijn.quote:Op zondag 9 maart 2025 20:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat ik ga doen, als ik kort weg ben, dan heb ik vaak alleen maar m'n sleutels en telefoon bij me, dan hoef ik echt geen tas mee.
En verder heb ik een rugtas mee (van 300 kg)
@:Budapestenaar kan dit bevestigen
https://shop.rodekruis.nl/heltiq-verbanddoos-in-en-om-huisquote:Op zondag 9 maart 2025 20:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het is een erg minimaal setje. Als het is voor thuis als je in je vinger snijdt bij het koken o.i.d. is het prima. Voor dat 72 uur noodpakket zou ik toch een iets uitgebreider setje nemen. Zodat je ook echt 3 dagen een wond kan verzorgen als het nodig is.
Ieeeh ik zie mensen in de vertequote:Op zondag 9 maart 2025 20:52 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
Wel een fijne omgeving altijd.
Flashbacksquote:Op zondag 9 maart 2025 20:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zoals van die brugklassers die meer tas dan brugklasser zijn.
Ja dat is wel vervelend altijd.quote:Op zondag 9 maart 2025 20:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ieeeh ik zie mensen in de verte
Grote Bosatlas in je tasquote:Op zondag 9 maart 2025 20:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zoals van die brugklassers die meer tas dan brugklasser zijn.
Je kan ook gewoon een pakje pleisters kopen en kijken of je het daar mee redt…quote:Op zondag 9 maart 2025 20:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die is wel een beetje overkill
Las van de week iets over een overlevingspakket in het nieuws en toen besefte ik me hoe stom het eigenlijk is dat ik helemaal niets heb momenteel. Dus het hoeft echt niet fancy, het gaat er meer om dat er op z'n minst iets is
Ik was vandaag ook in het bos en ik zag iemand met een fatbike en een elektrische stepquote:
Dit ziet er al beter uitquote:Op zondag 9 maart 2025 20:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://shop.rodekruis.nl/heltiq-verbanddoos-in-en-om-huis
Deze lijkt een stuk uitgebreider. Maar ik vond dat kleine setje ook al best uitgebreid.
Tegelijk?quote:Op zondag 9 maart 2025 20:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik was vandaag ook in het bos en ik zag iemand met een fatbike en een elektrische step
??
Ik heb zelf ook een tourniquet in huis en in de auto. Zit er zelfs aan te denken om een AED aan te schaffen en aan het huis op te hangen. Maar ja dat is als standaard noodpakketje wellicht wat overdrevenquote:Op zondag 9 maart 2025 20:53 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een pakje pleisters kopen en kijken of je het daar mee redt…![]()
Grap is dat je van tevoren niet weet wat je thuis oploopt. Voor nood kan je zelfs theedoeken/riemen/ductape gebruiken, maar goed, zit je wel drie dagen zonder stroom, heb je wat en kan je de dokter niet bellen dan is dat wel lullig.
Tja… wat is de kans… moet je aan de mensen vragen die zichzelf aan een slagaderlijke bloeding hielpen door een aardappelschil mesje of een open beenbreuk hadden omdat ze nogal lullig van het huishoudtrapje vielen…
Nee, het waren twee verschillende personen, op zich wel vlak na elkaar gezienquote:
Nog even naar de slaapkamer zometeen jaquote:
Ik denk dat ongelukjes die afgedaan kunnen worden met pleister nu met een beetje improviseren ook wel goed moeten komen. Het is echt zoals je zegt dat je niet weet wat je kan overkomen. Met ducttape en theedoeken in de weer moeten is niet echt iets waar je op zit te wachten zeg maarquote:Op zondag 9 maart 2025 20:53 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een pakje pleisters kopen en kijken of je het daar mee redt…![]()
Grap is dat je van tevoren niet weet wat je thuis oploopt. Voor nood kan je zelfs theedoeken/riemen/ductape gebruiken, maar goed, zit je wel drie dagen zonder stroom, heb je wat en kan je de dokter niet bellen dan is dat wel lullig.
Tja… wat is de kans… moet je aan de mensen vragen die zichzelf aan een slagaderlijke bloeding hielpen door een aardappelschil mesje of een open beenbreuk hadden omdat ze nogal lullig van het huishoudtrapje vielen…
Dan ligt dat doosje nog steeds mooi in je autoquote:Op zondag 9 maart 2025 21:02 schreef UitStraling het volgende:
EHBO kistje in de auto![]()
En als je met je fietsje tegen een boom aan fietst, of je springt net uit een heteluchtballon, of je wandelt zomaar ergens achteraf, of je bent een kilometertje of drie/vier de zee opgezwommen en een haai heeft zin in steak, of je bent je autosleutels kwijt, wat dan?
Ik bel gewoon mijn moeder op.quote:Op zondag 9 maart 2025 21:02 schreef UitStraling het volgende:
En als je met je fietsje tegen een boom aan fietst, of je springt net uit een heteluchtballon, of je wandelt zomaar ergens achteraf, of je bent een kilometertje of drie/vier de zee opgezwommen en een haai heeft zin in steak, of je bent je autosleutels kwijt, wat dan?
Ik ben al een tijdje formeel geen ehbo-er/bhv-er meer maar nog niet zo lang geleden van dichtbij een heel heftig incident meegemaakt. Dus binnenkort toch maar weer eens cursus volgen en die AED was ook hier een gespreksonderwerp om toch maar misschien gewoon zelf te halen (er hangt er overigens wel eentje relatief in de buurt).quote:Op zondag 9 maart 2025 20:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook een tourniquet in huis en in de auto. Zit er zelfs aan te denken om een AED aan te schaffen en aan het huis op te hangen. Maar ja dat is als standaard noodpakketje wellicht wat overdreven
Plijsterquote:Op zondag 9 maart 2025 21:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat ongelukjes die afgedaan kunnen worden met plijsters nu met een beetje improviseren ook wel goed moeten komen. Het is echt zoals je zegt dat je niet weet wat je kan overkomen. Met ducttape en theedoeken in de weer moeten is niet echt iets waar je op zit te wachten zeg maar
Dan heb je gewoon pech of hoop je dat er toch nog ergens iemand loopt die wel eerste hulp aan je kan verlenenquote:Op zondag 9 maart 2025 21:02 schreef UitStraling het volgende:
Die cursus is nooit weg inderdaad. Hier hangt er eigenlijk geen AED in de buurt, daarom dacht ik ook aan 'm aan het huis hangen, dan hebben anderen in de straat er ook nog wat aan. Er is er maar eentje in het dorp, maar dat is een paar minuten bergaf rennen, en dan zeker 5 minuten terug bergop. Met de auto misschien 4 minuten in totaal, maar dan nog.. dat is gewoon te ver weg.quote:Op zondag 9 maart 2025 21:04 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ik ben al een tijdje formeel geen ehbo-er/bhv-er meer maar nog niet zo lang geleden van dichtbij een heel heftig incident meegemaakt. Dus binnenkort toch maar weer eens cursus volgen en die AED was ook hier een gespreksonderwerp om toch maar misschien gewoon zelf te halen (er hangt er overigens wel eentje relatief in de buurt).
Geen ninjaquote:Op zondag 9 maart 2025 21:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat je me echt met luttele seconden voor was
Heb het een beetje laat gemaakt gisteravond, dat is niet goed voor je ninjareflexenquote:
Dan gewoon die ene nemen met aanvullingen van kwiwi en nog zorgen dat je ergens een coldpack in de vriezer hebt liggen.quote:Op zondag 9 maart 2025 21:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat ongelukjes die afgedaan kunnen worden met pleister nu met een beetje improviseren ook wel goed moeten komen. Het is echt zoals je zegt dat je niet weet wat je kan overkomen. Met ducttape en theedoeken in de weer moeten is niet echt iets waar je op zit te wachten zeg maar
Weet niet hoe het bij jullie is; maar hier worden dan wat mensen ineens opgepiept om AED op te halen en te reanimeren.quote:Op zondag 9 maart 2025 21:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die cursus is nooit weg inderdaad. Hier hangt er eigenlijk geen AED in de buurt, daarom dacht ik ook aan 'm aan het huis hangen, dan hebben anderen in de straat er ook nog wat aan. Er is er maar eentje in het dorp, maar dat is een paar minuten bergaf rennen, en dan zeker 5 minuten terug bergop. Met de auto misschien 4 minuten in totaal, maar dan nog.. dat is gewoon te ver weg.
Ja dat systeem heb je hier niet, wat ik erg jammer vind. Als je het ambulance nummer belt, krijgt ook wel de groep vrijwillige ehbo'ers (die aan de brandweer gekoppeld zijn) een oproep, maar ik weet toevallig dat die allemaal overdag in een andere plaats werken en dus nooit sneller dan de ambu zullen zijn tussen 7 en 18u.quote:Op zondag 9 maart 2025 21:10 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Weet niet hoe het bij jullie is; maar hier worden dan wat mensen ineens opgepiept om AED op te halen en te reanimeren.
Mijn man heeft nog nooit een cursus gedaan. Ik heb weet ik het hoe vaak gezegd ‘als je mij half dood in bed vindt trek je mij eerst het bed uit voordat je gaat reanimeren’quote:Op zondag 9 maart 2025 21:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die cursus is nooit weg inderdaad. Hier hangt er eigenlijk geen AED in de buurt, daarom dacht ik ook aan 'm aan het huis hangen, dan hebben anderen in de straat er ook nog wat aan. Er is er maar eentje in het dorp, maar dat is een paar minuten bergaf rennen, en dan zeker 5 minuten terug bergop. Met de auto misschien 4 minuten in totaal, maar dan nog.. dat is gewoon te ver weg.
Ja hier ook, moet je je voor aanmelden via hartslagnu.nlquote:Op zondag 9 maart 2025 21:10 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Weet niet hoe het bij jullie is; maar hier worden dan wat mensen ineens opgepiept om AED op te halen en te reanimeren.
Ja ik heb dit dus ook, en m'n zusje ook. Hebben het daar wel eens over gehad.. wij kunnen onze wederhelften eventueel wel nog redden, maar zij ons niet. Gergi is binnenkort jarig, denk dat ik 'm een EHBO cursus cadeau ga doenquote:Op zondag 9 maart 2025 21:13 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Mijn man heeft nog nooit een cursus gedaan. Ik heb weet ik het hoe vaak gezegd ‘als je mij half dood in bed vindt trek je mij eerst het bed uit voordat je gaat reanimeren’![]()
Hij had geen idee waarom en uberhaupt nog nooit over nagedacht. Geen idee of het bekrijft dus hopelijk is het nooit nodig
Oh ja, iets met de stabiele zijligging ofzoquote:Op zondag 9 maart 2025 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ik had ooit als trainer een cursus moeten krijgen, maar ik kwam er achteraf achter dat ze mij vergeten waren in te roosteren. Dus iedereen had die EHBO cursus al gehad
Best lullig. Verder komt mijn enige ervaring van groep 8.
Die van mij gaat nu dus op cursus (en ik ga mee omdat ik minstens 7 jaar niks heb bijgehouden)quote:Op zondag 9 maart 2025 21:14 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja ik heb dit dus ook, en m'n zusje ook. Hebben het daar wel eens over gehad.. wij kunnen onze wederhelften eventueel wel nog redden, maar zij ons niet. Gergi is binnenkort jarig, denk dat ik 'm een EHBO cursus cadeau ga doen
APAKISTquote:Op zondag 9 maart 2025 21:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Oh ja, iets met de stabiele zijligging ofzo
Kun je dat niet alsnog doen? Ik vind dat echt kennis die iedereen zou moeten hebben.quote:Op zondag 9 maart 2025 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ik had ooit als trainer een cursus moeten krijgen, maar ik kwam er achteraf achter dat ze mij vergeten waren in te roosteren. Dus iedereen had die EHBO cursus al gehad
Best lullig. Verder komt mijn enige ervaring van groep 8.
Dat ligt wel lekker.quote:Op zondag 9 maart 2025 21:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Volg al jaren BHV-vol voor leidinggevenden maar zou er niet op gokken.quote:Op zondag 9 maart 2025 21:14 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja ik heb dit dus ook, en m'n zusje ook. Hebben het daar wel eens over gehad.. wij kunnen onze wederhelften eventueel wel nog redden, maar zij ons niet. Gergi is binnenkort jarig, denk dat ik 'm een EHBO cursus cadeau ga doen
Gezondheid.quote:
Reanimeren is nog altijd beter dan niks doen, maar dan moet je wel weten hoe te reanimeren natuurlijk.quote:Op zondag 9 maart 2025 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volg al jaren BHV-vol voor leidinggevenden maar zou er niet op gokken.
Moet je dan tegen andere mensen zeggen wat ze moeten doen?quote:Op zondag 9 maart 2025 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volg al jaren BHV-vol voor leidinggevenden maar zou er niet op gokken.
Ja de theorie, maar die trainer zegt steeds, Ja in het acht kotsen ze in je bek of is de tong opgezet, begin er maar niet aan, 9 van de 10 keer zit je een lijk op te blazen.quote:Op zondag 9 maart 2025 21:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Reanimeren is nog altijd beter dan niks doen, maar dan moet je wel weten hoe te reanimeren natuurlijk.
Ik kan niet.quote:Op zondag 9 maart 2025 21:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
Misschien kunnen we met KSC wel een cursus doen. Leuke meet.
Volgens mij was het Aanspreken, Pijnprikkel, Ademhaling controleren, Knellende kleding, Inspectie, Stabiele sijligging, Toedekken.quote:
quote:
quote:Best and hottest Apakist hd indian porn videos can be found here,
Over twee uurtjes weerquote:Op zondag 9 maart 2025 21:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Oh, dat gaat goed.. ik had alleen de stabiele zijligging onthoudenquote:Op zondag 9 maart 2025 21:20 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Volgens mij was het Aanspreken, Pijnprikkel, Ademhaling controleren, Knellende kleding, Inspectie, Stabiele sijligging, Toedekken.
Tenminste, zoiets heb ik geleerd in groep 8. Is al even geleden
Daar heb je dan een kiss of life voor.quote:Op zondag 9 maart 2025 21:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja de theorie, maar die trainer zegt steeds, Ja in het acht kotsen ze in je bek of is de tong opgezet, begin er maar niet aan, 9 van de 10 keer zit je een lijk op te blazen.
Watquote:Op zondag 9 maart 2025 21:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja de theorie, maar die trainer zegt steeds, Ja in het acht kotsen ze in je bek of is de tong opgezet, begin er maar niet aan, 9 van de 10 keer zit je een lijk op te blazen.
Eerst nog even het bed van de caafs opmakenquote:
En bij brand en blussen:quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |