SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash![]()
wel verstandig, ademen en drinken ook.quote:
quote:Op zondag 9 maart 2025 15:27 schreef Nizno het volgende:
dat boek van die geiten is trouwens geen happy ending
Ik dacht altijd dat happy endings een trots onderdeel van de Thaise cultuur waren.quote:Op zondag 9 maart 2025 15:27 schreef Nizno het volgende:
blijkbaar niet bij de 18- doelgroepquote:Op zondag 9 maart 2025 15:30 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat happy endings een trots onderdeel van de Thaise cultuur waren.
Ohquote:Op zondag 9 maart 2025 15:27 schreef Nizno het volgende:
wat leuk, welke zaadjes?quote:Op zondag 9 maart 2025 15:40 schreef kwiwi het volgende:
@:liesje1979 ben je alweer begonnen met de moestuin?
Ik ga komende week al m'n zaadjes planten. Eerst in zo'n kweekbak en dan naar buiten verhuizen
Heb vanalles.. wortel, komkommer, tomaat, paprika, radijsjes, chilipepers, en pinda'squote:Op zondag 9 maart 2025 15:41 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
wat leuk, welke zaadjes?
In PVC-buizen kan je ook leuke dingen erin stoppen.
Kwiwiquote:
nee dat niet. werkt chilipepers in zwitsers klimaat? Lijkt me meer iets voor Thailand ofzoquote:Op zondag 9 maart 2025 15:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heb vanalles.. wortel, komkommer, tomaat, paprika, radijsjes, chilipepers, en pinda'sHeb jij ook een moestuintje?
Chilipepers gaan goed, maar je moet ze wel binnen bij een raam laten overwinteren.quote:Op zondag 9 maart 2025 15:44 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
nee dat niet. werkt chilipepers in zwitsers klimaat? Lijkt me meer iets voor Thailand ofzo
Anders zijn ze niet zo pittig zoals ze dat zouden moeten zijn.quote:Op zondag 9 maart 2025 15:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Chilipepers gaan goed, maar je moet ze wel binnen bij een raam laten overwinteren.
das de nieuwe interim president van Syrie. Zij hebben assad verdrevenquote:
Oh weet eigenlijk niet of er een verschil in zit met hoe ze zouden smaken in een warm klimaat. Heb een keer de zaadjes uit echte mexicaanse chilipepers gehaald en die geplant.quote:Op zondag 9 maart 2025 15:50 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Anders zijn ze niet zo pittig zoals ze dat zouden moeten zijn.
Wat topics terug lekkere recepten met tulpenbollen, dus weggooien is sundquote:Op zondag 9 maart 2025 15:50 schreef kwiwi het volgende:
Oh en m'n tulpen zijn wederom een teleurstelling @:cherrylipsMoet de bollen denk ik volgende winter even opgraven en wat minder diep planten. De bloem komt nu steeds net boven de grond uit kijken
Aha. Het blijft daar ook altijd maar een shitzooi.quote:Op zondag 9 maart 2025 15:51 schreef bitterbal het volgende:
[..]
das de nieuwe interim president van Syrie. Zij hebben assad verdreven
https://nos.nl/artikel/25(...)erim-president-syrie
Beïnvloeding van pittigheidquote:Op zondag 9 maart 2025 15:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh weet eigenlijk niet of er een verschil in zit met hoe ze zouden smaken in een warm klimaat. Heb een keer de zaadjes uit echte mexicaanse chilipepers gehaald en die geplant.
Knap dat je dit uit je blote hoofd wistquote:Op zondag 9 maart 2025 16:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Beïnvloeding van pittigheid
De pittigheid van pepers kan aanzienlijk worden beïnvloed door verschillende teeltomstandigheden en technieken. Eén van de meest cruciale factoren is het rijpingsstadium van de vruchten. Capsaïcinoïden beginnen zich te accumuleren in de vroege stadia van vruchtontwikkeling en bereiken hun piek ongeveer 40-50 dagen na de vruchtzetting, ongeveer wanneer de vrucht begint te kleuren. Na dit punt wanneer de vrucht overrijp wordt neemt de concentratie af, soms met meer dan 60%, wat het belang van de juiste oogsttijd benadrukt. De positie van de vrucht aan de plant speelt ook een belangrijk rol; vruchten die lager aan de plant groeien, krijgen meer energie toegewezen en vertonen hogere Scoville-waarden dan vruchten die hoger groeien.
Abiotische stress, zoals droogte- en zoutstress, kan ook de productie van capsaïcinoïden stimuleren. Droogtestress verhoogt doorgaans de capsaïcinoïdenniveaus, maar te veel stress kan leiden tot lagere opbrengsten door bloemuitval en verminderde vruchtzetting. Zoutstress heeft een vergelijkbaar effect, vooral bij hogere zoutconcentraties. Daarnaast spelen temperatuur en licht een cruciale rol; hogere temperaturen en intensiteit van licht, stimuleren de biosynthese van capsaïcinoïden. Schaduwstrategieën kunnen ook de aanmaak van capsaïcinoïden verhogen, afhankelijk van het ras.
Bemestingsstrategieën zijn eveneens van groot belang. Minerale bemesting verhoogt de pittigheid door de balans tussen de biosynthese van capsaïcinoïden en de accumulatie van lignine-achtige stoffen in de celwanden te veranderen. Organische bemesting, vooral in combinatie met minerale meststof, kan de capsaïcinoïdenniveaus aanzienlijk verhogen. Een bijzonder effectieve strategie is de combinatie van fosfor en Trichoderma, een schimmel die de plantengroei stimuleert, het chlorofylgehalte verhoogt, de capsaïcinoïdenproductie verhoogt en de vruchtkwaliteit verbetert
Basiskennis.quote:Op zondag 9 maart 2025 16:10 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Knap dat je dit uit je blote hoofd wist
Dat doen duiven regelmatig jaquote:Op zondag 9 maart 2025 16:12 schreef Budapestenaar het volgende:
Heeft iemand zitten poepen op het perron
Rare vogel is het sowieso geweest.quote:Op zondag 9 maart 2025 16:15 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Bijzondere duif die zo’n bolus draait
misschien hadden ze op dat moment niet meer op zak?quote:Op zondag 9 maart 2025 16:36 schreef kwiwi het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)-moord-in-india.html
Verkracht worden om 1 euro.. Gezellie mozarellie op vakantie in India
Hek om dat land heen bouwen.quote:Op zondag 9 maart 2025 16:36 schreef kwiwi het volgende:
* Dit verhaal is gesponsord door de plaatselijke VVV.quote:Op zondag 9 maart 2025 16:36 schreef kwiwi het volgende:
Aardig.quote:
Nukes op dat achterlijke stinkland aub.quote:Op zondag 9 maart 2025 16:36 schreef kwiwi het volgende:
welk auto uitgezocht?quote:Op zondag 9 maart 2025 17:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Aardig.
Moeder is even langs geweest, een vriend van me is langs geweest. Samen gegeten.
Nieuwe auto uitgezocht.
Jammer dat er morgen weer werk klaar staat.
Ik ken ergens nog wel een plekje waar ze dat recept kunnen gebruiken, want GT zonder G, wordt 'm niet.quote:Op zondag 9 maart 2025 10:38 schreef LTVDK het volgende:
@:4EverBlackEyed @:Budapestenaar https://www.bndestem.nl/k(...)-gin-tonic~a428d078/
Helemaal dwars de zon in getrapt neem ik aan?quote:Op zondag 9 maart 2025 17:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Zo, heerlie de weerlie zeg.
Dus even het bos in.
Wat spot mijn oog daar?
Een fatbike.
Rot toch op joh
elektrische fiets/speedpedelec/fatbike, mij allemaal om t evenquote:Op zondag 9 maart 2025 17:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Zo, heerlie de weerlie zeg.
Dus even het bos in.
Wat spot mijn oog daar?
Een fatbike.
Rot toch op joh
Mi - ni - maal, want het oog wil ook wat !quote:Op zondag 9 maart 2025 17:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Helemaal dwars de zon in getrapt neem ik aan?
ik denk dat je nu wel KAPOT bentquote:Op zondag 9 maart 2025 17:10 schreef Haags het volgende:
10 km in tha pocket. Net beneden het uur gelopen. Ben tevreden
Ga weg uit het bos met je elektrieke ding.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:09 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
elektrische fiets/speedpedelec/fatbike, mij allemaal om t even
Met de pootjes omhoog, op de bankquote:Op zondag 9 maart 2025 17:10 schreef Haags het volgende:
We zijn trots op jequote:Op zondag 9 maart 2025 17:10 schreef Haags het volgende:
Jij bent de woordvoerder van de KSC, dat is erg handigquote:
psies, maar of het nu een fatbike is of speedpedelec, allebei niet in t bos, just only legsquote:Op zondag 9 maart 2025 17:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ga weg uit het bos met je elektrieke ding.
Ja vooral m'n voetjesquote:
Absoluut, daar kom ik de komende uren niet meer vanaf.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Met de pootjes omhoog, op de bank
Vast hahaquote:
Daarna kwam er een elektrieke step voorbij, joejoequote:Op zondag 9 maart 2025 17:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
psies, maar of het nu een fatbike is of speedpedelec, allebei niet in t bos, just only legs
Soort dichter des vaderlands maar dan zonder gedichtjes.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Jij bent de woordvoerder van de KSC, dat is erg handig
Dit klinkt als een soort groenteman, zonder broccoliquote:Op zondag 9 maart 2025 17:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Soort dichter des vaderlands maar dan zonder gedichtjes.
Dat klinkt als een caaf zonder avondetenquote:Op zondag 9 maart 2025 17:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dit klinkt als een soort groenteman, zonder broccoli
dus eigenlijk zeg je dat je een inhoudsloze functie betrektquote:Op zondag 9 maart 2025 17:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Huilende Wattiequote:Op zondag 9 maart 2025 17:14 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat klinkt als een caaf zonder avondeten
Geliefde ex-burgemeester Budapestenaar,quote:Op zondag 9 maart 2025 17:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Valt Buda op dikkie dik's ?quote:Op zondag 9 maart 2025 17:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Geliefde ex-burgemeester Budapestenaar,
Ons ijkpunt en begenadigd woordkunstenaar,
Zo erudiet als hij lange zijt,
Behalve bij zwarte sokken onder een struise meid.
quote:Op zondag 9 maart 2025 17:17 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Struis is toch gewoon stevig op de benen?
Hmmm, nee gewoon een dikkie dik.quote:struis (bijvoeglijk naamwoord) 1zwaargebouwd, stevig: een struise vrouw.
Een Nissan.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:16 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
welk merk![]()
wel makkelijk herkenbaar want bruine auto's zie je niet vaak
Nissanquote:Op zondag 9 maart 2025 17:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Een Nissan.
Stukje groter dan we hadden.
Even explosief braken, brb.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
[..]
Hmmm, nee gewoon een dikkie dik.
Zo eentje met een SPEK panty
quote:Op zondag 9 maart 2025 17:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Geliefde ex-burgemeester Budapestenaar,
Ons ijkpunt en begenadigd woordkunstenaar,
Zo erudiet als hij lange zijt,
Behalve bij zwarte sokken onder een struise meid.
Leuk gevonden. Zo erg is het gelukkig niet. Althans niet bij ons.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:21 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Na
Iedere
Start
Snel
Alles
Nakijken
![]()
![]()
![]()
Projectielbrakenquote:
dat is handig van de fiets, dan heb je dat niet echt nodig.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:21 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Na
Iedere
Start
Snel
Alles
Nakijken
![]()
![]()
![]()
Mijn vader heeft ook ooit een Nissan gehad en daar was ie wel tevreden mee.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:22 schreef Haags het volgende:
[..]
Leuk gevonden. Zo erg is het gelukkig niet. Althans niet bij ons.
quote:Op zondag 9 maart 2025 17:26 schreef UitStraling het volgende:
Ergste wat een mens kan overkomen, een Nissan met een lekke band.
quote:
Ik vind dr Nissan.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:26 schreef UitStraling het volgende:
Ergste wat een mens kan overkomen, een Nissan met een lekke band.
Met je fiets naar de fietsenmaker.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dit denk ik![]()
Ja, net als elke andere auto naar de garage.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder wrijving geen glans
kan, of zelf doen.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Met je fiets naar de fietsenmaker.
quote:Op zondag 9 maart 2025 17:28 schreef Haags het volgende:
Weet iemand hoe oud die Toyota is?meteen gespoilerd natuurlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |