abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 maart 2025 @ 18:17:56 #176
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_217132327
Schade is hier inmiddels beperkt tot +7% YTD. Ik heb nog niet echt de neiging dingen te gaan kopen. Ik ben voornamelijk aan het schrijven op Celsius en Sofi (calls op de aandelen die ik geassigned heb kregen). Denk dat er nog wel een paar flinke kansen voorbij komen als de oranje gek gekkere dingen gaat zeggen/doen. Qua tech zou ik Amazon op 150$ wel willen kopen. Misschien nog een put in die richting schrijven als de VIX weer eens door het dak gaat.
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 21 maart 2025 @ 19:27:33 #177
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_217133145
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 18:08 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik heb een puberzoon. Echt zijn hele school loopt op Nikes. Hoe kun je zo'n bedrijf 'slopen'? De godganse wereld koopt die schoenen en ze zijn niet goedkoop.
John Donahoe dacht dat het een goed idee was om direct-to-consumer te verkopen, hij heeft onderschat hoe waardevol partners zoals Footlocker en andere retailers zijn. Hierdoor hebben concurrenten marktaandeel van Nike afgepakt.

Nike was altijd iets van een premium brand, er is zelfs een hele secundaire markt waarin Sneaker worden verzameld/gereseld. Donahoe's strategie was om veel promoties en kortingen te geven toen er marktaandeel verloren werd, wat de merkwaarde negatief beïnvloede. Hiermee heeft hij ook die Nike-sneaker verzamelaars compleet over de zeik geholpen.

Onder zijn leiderschap verloor Nike bovendien de dominantie in de hardloopmarkt, die juist een enorme boost kreeg tijdens de Covid-periode. Een gemiste kans van formaat.

Terugkijkend op momenten zoals Federer die op zijn 36e Wimbledon in 2017 wint in een iconisch wit Nike-tenue—beter dan dat wordt marketing niet. Maar ja, zelf een Merk als Nike is sloopbaar als je consumenten en detailhandelspartners pissig maakt en tegelijkertijd belangrijke verschuivingen in consumentengedrag mist.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 21:57:38 #178
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_217135594
En Nike verkoopt niet direct aan Amazon, ook een strategische fout.

Ik zit er zelf klein in, maar vind het nogal een gok. Geen garantie dat ze hun mojo terugvinden. Vandaag was het in de outlet wel één van de weinige winkels met wat verkeer (doordeweeks loopt het niet storm), maar ik zie in het running segment ook talloze nieuwe merken.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_217138358
Twijfel, ik leg iedere maand een vast bedrag in een indexfonds. Nu is de afgelopen maand de beurs natuurlijk behoorlijk gezakt. Dus nu twijfel ik of ik aankomende maand gewoon mijn normale bedrag ga inleggen of dat ik wat extra spaargeld ga inleggen, omdat ik er eigenlijk toch wel vanuit ga dat dit weer goedkomt en zo te profiteren van deze lage stand.
Wat doen jullie / is jullie advies?
pi_217138496
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 07:43 schreef Pinuts het volgende:
Twijfel, ik leg iedere maand een vast bedrag in een indexfonds. Nu is de afgelopen maand de beurs natuurlijk behoorlijk gezakt. Dus nu twijfel ik of ik aankomende maand gewoon mijn normale bedrag ga inleggen of dat ik wat extra spaargeld ga inleggen, omdat ik er eigenlijk toch wel vanuit ga dat dit weer goedkomt en zo te profiteren van deze lage stand.
Wat doen jullie / is jullie advies?
Welke afspraak heb je met jezelf gemaakt toen je begon met beleggen / inleggen? ;)

De stand is trouwens niet laag, we staan weer rond de koersen van augustus / september.
pi_217139143
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 08:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Welke afspraak heb je met jezelf gemaakt toen je begon met beleggen / inleggen? ;)

De stand is trouwens niet laag, we staan weer rond de koersen van augustus / september.
Klopt. Maar voor nu is het toch laag. Maar nee zeker geen 'crash' ofzo.
De afspraak die ik met mezelf heb gemaakt is iedere maand een x bedrag + eventuele extra's (bonussen etc). Dus volgens die richtlijnen zou ik het niet moeten doen. Maar voelt toch verleidelijk om bijvoorbeeld een paar duizend euro van mijn spaargeld te gebruiken en dan (indien de markt weer hoger staat) niet maandelijks in te leggen maar mijn spaargeld weer aan te vullen.
pi_217139223
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:09 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Klopt. Maar voor nu is het toch laag. Maar nee zeker geen 'crash' ofzo.
De afspraak die ik met mezelf heb gemaakt is iedere maand een x bedrag + eventuele extra's (bonussen etc). Dus volgens die richtlijnen zou ik het niet moeten doen. Maar voelt toch verleidelijk om bijvoorbeeld een paar duizend euro van mijn spaargeld te gebruiken en dan (indien de markt weer hoger staat) niet maandelijks in te leggen maar mijn spaargeld weer aan te vullen.
Als er een echte crash is, zou ik me kunnen voorstellen dat je wat extra inlegt.
Maar uiteindelijk is dit (als je uitzoomt) nog niet zo spannend qua daling.

Uiteindelijk is het jouw geld en moet je doen waar je lekker bij slaapt (heel belangrijk ;) ).

Als je naar onderstaande oranje lijn kijkt in deze grafiek vanaf 1985 dan zegt dat helemaal niets want ik heb hem ingetekend :P
Maar op zich denk ik wel dat we nog tot net boven die lijn kunnen terugvallen voor er echt reden is om weer groot in te slaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 22-03-2025 09:24:44 ]
pi_217166759
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 14:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Boordevol schulden en een business model dat toch niet zo schaalbaar blijkt, tegen covenant breaches aan last time I checked, no go voor mij. Wel eerder, ruim in de 30, short op gegaan maar te vroege timing dus niets aan verdiend.
twitter
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_217166805
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:46 schreef Steven184 het volgende:

[..]
[ x ]
Hij liever dan ik, maar als het smijtgeld is dan kan je gokken (alhoewel-ie schijnbaar net zijn hypotheek rond heeft, dus dan zou ik eerder een goed bed kopen, maar bon).
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
pi_217167126
quote:
10s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Hij liever dan ik, maar als het smijtgeld is dan kan je gokken (alhoewel-ie schijnbaar net zijn hypotheek rond heeft, dus dan zou ik eerder een goed bed kopen, maar bon).
Bed, bank, tuintje. Lijkt mij beter dan paar fitness apparaten
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_217167593
Randstad mag zijn plekje in de AEX houden ten koste van CVC om een wat rare regel dat de zittende nummers 26 en 27 voorrang hebben op nieuwelingen op 24 en 25. Zal met de uitbreiding naar 30 fondsen wel weer goedkomen voor CVC (en voor Randstad).
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
pi_217173652
Korte vraag: ik wil vanaf nu beginnen met wat meer diversiteit aan te brengen in mijn portfolio. Het idee is om maandelijks 20% van mijn totaalbedrag in dit specifieke ETF te beleggen. Echter is dat ongeveer 50% van de huidige koers van dat ETF; waardoor ik effectief 1x per 2 maanden dat ETF kan kopen (deze ETF kan je niet fractioneel kopen helaas).

De aankoopkosten zijn dan +/- 300, terwijl de handelskosten van DeGiro ook nog eens 3 euro zijn. Hebben meer mensen dit 'probleem' of is dit simpelweg wat het is en moet ik het gewoon op deze manier doen?
pi_217173994
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:19 schreef Solispolar het volgende:
Korte vraag: ik wil vanaf nu beginnen met wat meer diversiteit aan te brengen in mijn portfolio. Het idee is om maandelijks 20% van mijn totaalbedrag in dit specifieke ETF te beleggen. Echter is dat ongeveer 50% van de huidige koers van dat ETF; waardoor ik effectief 1x per 2 maanden dat ETF kan kopen (deze ETF kan je niet fractioneel kopen helaas).

De aankoopkosten zijn dan +/- 300, terwijl de handelskosten van DeGiro ook nog eens 3 euro zijn. Hebben meer mensen dit 'probleem' of is dit simpelweg wat het is en moet ik het gewoon op deze manier doen?
Wellicht is er een andere ETF die precies dezelfde index volgt, maar minder kost?
Of op zoek naar een broker die wel fractioneel verkoopt.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_217174867
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:50 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Wellicht is er een andere ETF die precies dezelfde index volgt, maar minder kost?
Of op zoek naar een broker die wel fractioneel verkoopt.
Ja misschien wel.. zal eens kijken. En aan de andere kant denk ik: die +/- 20 euro per jaar :')
pi_217208647
quote:
President Trump pardoned Nikola founder Trevor Milton, who had been convicted of fraud in federal court for what prosecutors said were his lies to investors about his zero-emissions trucks.

Milton said in a video posted to social media Thursday that he received a call from Trump, who spoke about “how much of an injustice this all was, done by the same offices that harassed and prosecuted him.”

“The greatest comeback story in America is about to happen,” added Milton. The White House on Friday confirmed that the pardon had been granted.

A federal jury in Manhattan convicted Milton in 2022 of one count of securities fraud and two counts of wire fraud. During the trial, prosecutors portrayed Milton as a con man who duped investors, including in podcasts and on social media, about the company’s sales and the capabilities of its vehicles. In one instance, prosecutors said, he created a video of what appeared to be a truck driving normally—but it was really an inoperable prototype rolling down a hill.

Milton maintained his innocence and said he had acted in good faith, accusing prosecutors of cherry-picking his public statements to build their case.

He was sentenced to four years in prison but remained out on bond while he appealed his conviction.

Brad Bondi, a lawyer for Milton, didn’t respond to a request for comment. Brad Bondi is the brother of Attorney General Pam Bondi.

Campaign finance records show that Milton and his wife donated more than $1.8 million to a Trump fundraising committee in October.

Milton, 42 years old, founded Nikola in his basement in 2015. He took it public in 2020 at a valuation of $3.3 billion. He resigned from the company later that year after a short-seller report alleged he made misrepresentations about the status of the company’s vehicles and the production of hydrogen fuel needed to run them.

Nikola, whose market value briefly eclipsed that of automaker Ford before the fraud case against Milton, filed for bankruptcy last month, as it struggled with high costs and its efforts to convince the trucking industry to abandon diesel engines.

Milton has sold roughly $400 million in stock in Nikola, which delisted its shares from the Nasdaq a few days ago. Two weeks ago, federal prosecutors asked the judge from Milton’s criminal case to order him to pay back nearly $661 million to shareholders.

The Securities and Exchange Commission sued Milton in federal court in July 2021, alleging he committed civil securities fraud. That case, which was on hold during the criminal proceedings, remains active, court records show. The SEC declined to comment.

President Trump vowed earlier this month to restore ‘fair, equal and impartial justice’ to the U.S. in a speech at the Justice Department. Photo: Nathan Howard/Reuters
Trump has issued a raft of pardons since taking office, and has vowed to crack down on what he has described as the weaponization of the justice system. Trump was twice indicted by the Justice Department after his first term and separately convicted of falsifying records in state court in New York. Both federal cases have been dismissed, and Trump is appealing the state conviction.

Earlier this week, Trump pardoned Devon Archer, the former Hunter Biden business partner who gave congressional testimony about their business dealings. Milton, Archer and Silk Road founder Ross Ulbricht, whom Trump also pardoned, were all prosecuted by the U.S. attorney’s office in Manhattan. The Justice Department has also asked a judge to drop a bribery case against New York City Mayor Eric Adams, who was charged by the same office.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 22:07:00 #191
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_217213488
twitter

Trump: Trevor Milton did nothing wrong
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_217216788
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 22:07 schreef monkyyy het volgende:
[ x ]

Ik krijg altijd GTA V vibes bij die naam. :+ Geniaal character, dat wel.
pi_217229132
Woensdag Donnie's "Liberation Day", i.e. Tariff Day. Zal mij benieuwen.
pi_217239525
quote:
18s.gif Op zondag 30 maart 2025 13:22 schreef nostra het volgende:
Zal weer een bloedbad worden.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_217239646
Ik twijfel beetje om mn ishares Nasdaq 100 etf (deels) eruit te gooien. Ik sta er nu nog (een klein beetje) mee in de plus, maar als het zo doorzakt al snel niet meer (gak 988,82). Ik zou het dan of in VWRL stoppen (gespreid uiteraard), of even langs de kant laten staan om evt later alsnog terug te kopen (bv als het woensdag inderdaad bloedbad wordt, dan zal ook Nasdaq vast omlaag gaan). Ik heb nu ongeveer 20% in de Nasdaq etf, 14% in Aegon en de rest in VWRL. Best een grote US-exposure dus zo.

Ik heb het niet nu direct nodig, maar tegelijkertijd overweeg ik wel een huis te kopen en dan heb ik 't wel nodig. Dus de beleggingshorizon is mogelijk niet meer 10+ jaar.
pi_217239853
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 10:04 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik twijfel beetje om mn ishares Nasdaq 100 etf (deels) eruit te gooien. Ik sta er nu nog (een klein beetje) mee in de plus, maar als het zo doorzakt al snel niet meer (gak 988,82). Ik zou het dan of in VWRL stoppen (gespreid uiteraard), of even langs de kant laten staan om evt later alsnog terug te kopen (bv als het woensdag inderdaad bloedbad wordt, dan zal ook Nasdaq vast omlaag gaan). Ik heb nu ongeveer 20% in de Nasdaq etf, 14% in Aegon en de rest in VWRL. Best een grote US-exposure dus zo.

Ik heb het niet nu direct nodig, maar tegelijkertijd overweeg ik wel een huis te kopen en dan heb ik 't wel nodig. Dus de beleggingshorizon is mogelijk niet meer 10+ jaar.
Als je op korte termijn dat huis wilt kopen, zou ik persoonlijk alles rondom TECH eruit gooien.
pi_217239949
quote:
18s.gif Op zondag 30 maart 2025 13:22 schreef nostra het volgende:
Wie gaat er shorten?
pi_217239964
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 22:07 schreef monkyyy het volgende:
[ x ]

Is dat die vent die zei een elektrische truck te hebben maar die uiteindelijk niet bleek te rijden en ze hem dus maar van een heuveltje afduwden en daarmee net lieten lijken alsof ie reed?
pi_217240019
quote:

Oei. Gezien die (betrekkelijk) korte beleggingsperiode zou ik daar inderdaad wel even goed over gaan nadenken. Zeker als je nog een klein beetje in de plus staat.
  maandag 31 maart 2025 @ 10:53:30 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217240041
quote:

Wat jouw gak is mag geen rol spelen in de beslissing te kopen of te verkopen. De nasdaq trekt zich werkelijk niets aan van jouw gak
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')