Als eerste verklaarde Oostenrijk aan Servië de oorlog.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat denk je, zou het zonder de oorlogsverklaring van Duitsland aan Rusland en Frankrijk een wereldoorlog zijn geworden?
Zeker.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat raar dat mensen hier Polen vergeten.
Polen laat zich niet nog eens overrompelen, en zeker niet door Rusland.
Aan Polen heeft Europa nog het meest, militair gezien.
Polen is sinds 1990 al klaarwakker.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker.
En Polen houdt zich dus al jaren vast aan de veiligheidsgaranties van de VS. Omdat de Europa niet genoeg vertrouwen (ra ra hoe zou dat nu komen).
En die worden nu wel even dubbel zo hard wakker als wij. Met Trump.
Wat mij betreft wordt Polen een kernmacht.
De beste manier om de Russen buiten de deur te houden.
180 graden mbt verkiezingsbelofte's. Dat enorme schulden aangaan en mbt grenzen dicht is hij ook plots gezwicht. Kan ook niet anders als je met de spd sanen wil gaan. Maw gewoon de rekening leggen bij de jongere generaties. Mbt groen is ook maar de vraag om dat te veranderen om de industrie weer terug te brengen. Dat zeker in het voormalige DDR waar Afd zo'n 40% haalde zullen de druiven wel helemaal zuur zijn.quote:Op donderdag 6 maart 2025 08:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Lees voor de gein even de comment sectie. Veel Duitsers praten daar over de 180 die Merz ineens maakt nadat hij zelf eerdere initiaven zou hebben geblokkeerd etc.
Geen idee of het klopt, wel interessant.
Echt waar? Dat wist ik niet! Nou, daarmee was het meteen een grootschalig Europees conflict of zelfs een wereldoorlog natuurlijk!quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Als eerste verklaarde Oostenrijk aan Servië de oorlog.
Maar ga lekker door.
Je snapt echt geen reet van mijn post. Prima hoor. Ik zeg nota bene expliciet dat ik vind dat Duitsland wat mij betreft het volste recht heeft zich te bewapenen en een sterke krijgsmacht op te bouwen en zelfs dat ik in deze tijd ook liever Duitsland aan onze zijde heb en me er meer verwant mee voel.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het was een lang verhaal met als kern: die Duitsers worden nooit wat! Die kunnen we nooit meer vertrouwen! Ik reageer daar op door te zeggen dat al die onbetrouwbare Duitsers al lang dood zijn.
En trouwens, we zien hier iedere dag het fascisme weer sterker worden. Duitsland is net bij uitstek een land dat weet wat een schade dat aan kan richten en uit alle macht probeert dat te voorkomen.
Ga je schamen.
En als we toch bezig zijn: kunnen we niet al die mensen die in de EU fascistisch stemmen hun eigen land geven en ze daar naar exporteren? De Sahara, bijvoorbeeld. En anders baggeren we daar wel een groot nieuw land voor, op een plaats waar ze geen schade aan kunnen richten.
Rot op, jullie zijn hier ongewenst.
De Baltische staten ook. Estland 1991.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Polen is sinds 1990 al klaarwakker.
Duitsland is de schuld..Einz123!!quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Echt waar? Dat wist ik niet! Nou, daarmee was het meteen een grootschalig Europees conflict of zelfs een wereldoorlog natuurlijk!
Geen idee wat je met je lange post probeert te zeggen. Maar dit komt misschien als een grote schok voor je zowel West als Oost-Duitsland hadden een leger. Sterker nog in beide legers zaten soldaten die eerst hadden gevochten voor Nazi-Duitsland. Maar ook generaals die ook vochten aan de kant van Nazi-Duitsland die hebben geholpen bij het opzetten van die legers. Een voorbeeld is Erich Hartmann die nog een belangrijke rol heeft gespeelt in de Luftwaffe van West-Duitsland. Die man was een fighter ace die behoorlijk wat Britse en Amerikaanse bommenwerpers heeft neergeschoten tijdens WO2 en daardoor in bezit was van het ridderkruis met diamanten.quote:
Patton?quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:13 schreef Black_Baron het volgende:
Welke Amerikaanse generaal was dat eigenlijk, die zei dat ze eigenlijk door hadden moeten gaan tot Moskou?
Die zag het eigenlijk wel goed.
Laat Trump dan maar niet onderstaand nummer horen, je weet nooit hoe hij er op reageert:quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:07 schreef ipa84 het volgende:
Maar ook het huidige VS dat behoorlijk raar doet onder Trump. Dan is het niet gek dat veel mensen anders naar defensie kijken dan pak en beet 10 jaar geleden.
Nou. Dat is dan kiezen tussen twee kwaden.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Patton?
Niet echt, nogal wat vervelende antisemitische denkbeelden die gozer.
Was dat niet Churchill ipv een Amerikaanse generaal?quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:13 schreef Black_Baron het volgende:
Welke Amerikaanse generaal was dat eigenlijk, die zei dat ze eigenlijk door hadden moeten gaan tot Moskou?
Die zag het eigenlijk wel goed.
Nadat de Wehrmacht, SS en Einsatzgruppen zich als beesten hadden gedragen in de USSR inderdaad.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:23 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Nou. Dat is dan kiezen tussen twee kwaden.
De Sovjets, de russen, hebben flink huisgehouden in ons oostelijk Europa. Ongelooflijk om dat als de 'bevrijders' te zien.
Niet jij. Maar wat ik hier zo her en der lees.
Sinds de dag dat ze onafhankelijk zijn geworden zijn ze bezig geweest om zo snel mogelijk lid te worden van de NAVO. Die hadden al snel door dat vroeg of laat Rusland wel weer gevaarlijk zal worden. Niet gek natuurlijk na jaren onderdrukking door de Russen en het bloedbad bij Katyn.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Polen is sinds 1990 al klaarwakker.
Oh. Dat zou goed mogelijk kunnen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Was dat niet Churchill ipv een Amerikaanse generaal?
En toen kwamen de russen er nog eens even overheen. Voor decennia lang.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nadat de Wehrmacht, SS en Einsatzgruppen zich als beesten hadden gedragen in de USSR inderdaad.
In Polen hebben de Nazi's bij elkaar ca. 5,5 miljoen Polen vermoord.
Dat we dat niet wegmoffelen.
De Polen zullen dat inderdaad niet zo ervaren, zeker niet na Katyn.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:28 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
En toen kwamen de russen er nog eens even overheen. Voor decennia lang.
Doen alsof de russen de bevrijders waren is absurd.
Ze hadden zelfs een brigade bestaande uit criminelen om de opstand in Warschau neer te slaan en op Partizanen te jagen, de Dirlewanger Brigade.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nadat de Wehrmacht, SS en Einsatzgruppen zich als beesten hadden gedragen in de USSR inderdaad.
In Polen hebben de Nazi's bij elkaar ca. 5,5 miljoen Polen vermoord.
Dat we dat niet wegmoffelen.
Ik weet het ook niet meer zeker. Zou dat ook weer even moeten uitzoeken. Misschien kan iemand anders dat zo kunnen zeggen. Ben te uitgeput om op dit moment op zoek te gaan.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:26 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Oh. Dat zou goed mogelijk kunnen.
Ja, Dirlewanger was wel het summum van SS-bestialiteit.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze hadden zelfs een brigade bestaande uit criminelen om de opstand in Warschau neer te slaan en op Partizanen te jagen, de Dirlewanger Brigade.
Als ze in de Baltische Staten terugkijken op de verschrikkingen van WO2 is het op de Russische bezetting die daarna (weer) volgde.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Duitsland is de schuld..Einz123!!
En wat schreef je nog meer in die idiote post van je? De Russen hebben Europa bevrijdt?
Te bizar voor woorden.
Half Europa hebben ze bezet. Mensen vermoord, afgevoerd naar kampen. Hun vrijheid ontnomen.
Maar Duitsland. Daar moet je bang voor zijn.![]()
Zeer mee eens.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De Polen zullen dat inderdaad niet zo ervaren, zeker niet na Katyn.
Daarom heeft Europa ook het meest aan Polen, aangezien dat land altijd de l*l is geweest en daar geen zin meer in heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |