abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 21 november 2025 @ 11:08:05 #101
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_219308367
Jaque had voor haar doen ook een meer dan uitstekende race, ik kom uit op zo'n 304 punten en daarmee heeft zij op de sprint nu ook het B-criterium (wat Bruna al lang had). Dat is op zich jammer, maar ik ging er wel een beetje van uit dat dat ging gebeuren.

Voor Bruna kom ik uit op iets minder dan 226 punten, wat een dik nieuw PR zou zijn (verbetering van de 254 van vorige week). Even snel gerekend kom ik nu uit op een gemiddelde in de ranglijst (3 sprints, 3 duurwedstrijden) van 227 voor Bruna en 262 voor Jaque, die vandaag haar punten meer heeft verbeterd dan Bruna en dus is ingelopen, maar nog wel vrij ruim achter ligt.

Vooralsnog is het nog steeds zo dat Jaque het A-criterium op de duurwedstrijden eigenlijk nodig heeft. Haar vorm lijkt wel sterk, hopen dat Bruna morgen op de 10k klassiek eens écht lekker tekeer kan gaan en om te beginnen Jaque kan verslaan.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_219309171
Jaque heeft dus haar punten verbeterd omdat er een slechter resultaat wegvalt?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 21 november 2025 @ 13:59:30 #103
284411 crew  heywoodu
pi_219309907
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 12:58 schreef franklop het volgende:
Jaque heeft dus haar punten verbeterd omdat er een slechter resultaat wegvalt?
Precies. Die had op de sprint als derde resultaat 453 staan, dus die valt nu weg. Even uit mijn hoofd heeft ze nu 304, 372 en 383 op de sprints.

Als ze trouwens het A-criterium uiteindelijk bijna, maar net nķet haalt, moet ze op de sprints minstens onder de 310-315 duiken om Bruna op de ranglijst voorbij te gaan (als Bruna zich totaal niet meer zou verbeteren, maar die heeft natuurlijk ook nog heel veel kansen om dat wel te doen). Dat deed ze vandaag weliswaar, maar ik denk ook dat vandaag wel echt de beste kans voor sprintpunten was in dit hele seizoen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 22 november 2025 @ 10:41:42 #104
284411 crew  heywoodu
pi_219315923
We gaan straks weer, 10km klassiek. Eerste vrouw start om 11.40u, Bruna is om 11.48u aan de beurt, geen Jaque vandaag. Er staat op zich niet heel veel op het spel, Bruna heeft vandaag weinig te verliezen, hooguit - als het echt supergoed gaat - een stap zetten richting A-criterium, maar dan moet het wel echt boven verwachting goed gaan. Wie weet, ze heeft er in elk geval wel zin in (en ook niet, want het gaat uiteraard pijn doen, maar ja, dan moet je gaan breien :+ ) :)

https://live.fis-ski.com/cc-2517/results-pda.htm
pi_219316252
En vertrokken!
pi_219316263
Komt als voorlopig 11e (van 26) door op 1,3
pi_219316274
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2025 11:53 schreef franklop het volgende:
Komt als voorlopig 11e (van 26) door op 1,3
Nu 16e van 28 op 1,9km
pi_219316292
@heywoodu , heeft ze ergens een goede smoreman kunnen strikken voor vandaag? Wat goede wax is zeker bij klassiek nogal bepalend.
pi_219316316
Nu als 23 van 26 bij punt 3, wellicht wat hard gestart?
pi_219316318
23/26 na 4,2km

Zo te zien heeft ze het zwaar, hup Bruna!
pi_219316323
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2025 12:05 schreef franklop het volgende:
Nu als 23 van 26 bij punt 3, wellicht wat hard gestart?
aan de uitslagen te zien is Bruna ook meer een sprinter :s)
pi_219316335
Op de vrije stijl eindigde ze vorige week op ongeveer 6,5 minuut. Niet vergelijkbaar met vandaag, maar misschien een soort van referentie wel
pi_219316351
Bruna DNF :'(
pi_219316354
Helaas
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 22 november 2025 @ 12:13:13 #115
284411 crew  heywoodu
pi_219316356
Uitgestapt -O-

Ze was op een gegeven moment gevallen hoorde ik. Daarna wel door gegaan, maar niet heel lang dus. Ik heb een beetje de hoop dat dat is omdat er met val toch niks meer te winnen viel en het dan zonde zou zijn om nog een volle ronde 100% te geven met het oog op morgen, maar dat ga ik ongetwijfeld zo nog horen.

Reporter ter plekke is haar denk ik even aan het zoeken.
pi_219316363
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 12:13 schreef heywoodu het volgende:
Uitgestapt -O-

Ze was op een gegeven moment gevallen hoorde ik. Daarna wel door gegaan, maar niet heel lang dus. Ik heb een beetje de hoop dat dat is omdat er met val toch niks meer te winnen viel en het dan zonde zou zijn om nog een volle ronde 100% te geven met het oog op morgen, maar dat ga ik ongetwijfeld zo nog horen.
Laten we dat hopen
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 22 november 2025 @ 12:15:45 #117
284411 crew  heywoodu
pi_219316366
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 12:00 schreef Faraday01 het volgende:
@:heywoodu , heeft ze ergens een goede smoreman kunnen strikken voor vandaag? Wat goede wax is zeker bij klassiek nogal bepalend.
Vorig weekeinde deed het Duitse World Cup-team het, dit weekeinde (en volgende ook) het Poolse B-team dat haar vorig seizoen ook een paar keer goed geholpen heeft.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 22 november 2025 @ 13:17:40 #118
284411 crew  heywoodu
pi_219316628
Uitstappen was inderdaad een bewuste keuze. Gevallen in een afdaling, op haar knie (wat last van, hopelijk trekt dat snel weg), en daarna al vrij snel de keuze gemaakt om haar knie en energie gewoon te sparen voor morgen.

Prima keuze achteraf, want Ebba Andersson en Moa Ilar hebben de boel stevig om zeep geholpen wat punten betreft, ook met een toprace waarin niks fout ging had ze vandaag echt die 150 niet gehaald. Voor degenen die vaker langlaufen kijken: Eva Urevc lijkt dat niet eens gehaald te hebben, dat zegt wel wat over hoe enorm hard het in de top ging vandaag.
pi_219322900
https://live.fis-ski.com/cc-2523/results-pda.htm

11.47 start Bruna
Paar minuten later

Als de weersomstandigheden en/ of blessures het toestaan natuurlijk. Maar daar weet @heywoodu alles over te vertellen
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 november 2025 @ 07:51:35 #120
284411 crew  heywoodu
pi_219322921
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 07:45 schreef franklop het volgende:
https://live.fis-ski.com/cc-2523/results-pda.htm

11.47 start Bruna
Paar minuten later

Als de weersomstandigheden en/ of blessures het toestaan natuurlijk. Maar daar weet @:heywoodu alles over te vertellen
Het weer zal vandaag geen spelbreker zijn, het is opgewarmd naar -11 ongeveer :P

Voor de knie wachten we af hoe ze wakker wordt en, als dat enigszins acceptabel is, hoe de warmup straks gaat. Als het gewoon niet lukt, of niet verstandig is, gaan we hopen dat de toppers gruwelijk hard gaan en de punten voor de rest - net als gisteren - enigszins verkloten.
pi_219322942
Hoe staat het financieel er eigenlijk voor @heywoodu ? Was natuurlijk de reden om topic te openen in eerste instantie.

Nu zit ze een maand achter elkaar in het noorden, dus zit het waarschijnlijk nog wel goed. Of zijn er nog wel zorgen richting, hopelijk, 'Milaan'.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 november 2025 @ 08:13:48 #122
284411 crew  heywoodu
pi_219322990
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 07:56 schreef franklop het volgende:
Hoe staat het financieel er eigenlijk voor @:heywoodu ? Was natuurlijk de reden om topic te openen in eerste instantie.

Nu zit ze een maand achter elkaar in het noorden, dus zit het waarschijnlijk nog wel goed. Of zijn er nog wel zorgen richting, hopelijk, 'Milaan'.
Dit seizoen is er éindelijk hulp gekomen van de bond, die hebben een bepaald budget vastgesteld. Je schrikt je ook weer rot hoe hard zo'n budget er toch weer doorheen gaat :+ maar het grootste deel van dit eerste deel van het seizoen (ongeveer tot ze half december naar huis komt) kost ons dit keer relatief weinig dankzij die hulp.

Maar zoals ik zei, dat is er bijna doorheen inmiddels en dan hebben we eind december tot en met 18 januari nog te gaan. Zoals het er nu naar uit ziet worden dat nog vier accomodaties en natuurlijk nog weer bijna 4 weken een auto huren, dus als de hulp van de bond er dan op zit gaat onze eigen teller vrij stevig oplopen.

We hebben op het moment gelukkig wel genoeg opgebouwd om dat te redden, daar maak ik me nu gelukkig geen zorgen (meer) om, ondanks dat het natuurlijk wel weer veel geld is allemaal. We zitten echter zeker niet meer in de situatie dat ik überhaupt zou durven om nog om die hulp te vragen en dat is natuurlijk wel fijn om te kunnen zeggen :+

Het helpt ook dat je nu weet dat het eindpunt gewoon echt in zicht is. Straks Zwitserland/Duitsland/Italiė nog betalen, daarna (als alles goed is gegaan) ongetwijfeld richting de Spelen nog het één en ander aan kosten en dan valt deze volledige kostenpost helemaal weg.
  zondag 23 november 2025 @ 08:16:52 #123
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219323004
@heywoodu wat is het doel eigenlijk na de Spelen?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 november 2025 @ 08:21:38 #124
284411 crew  heywoodu
pi_219323021
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2025 08:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
@:heywoodu wat is het doel eigenlijk na de Spelen?
Zorgen dat we niet meer met z'n tweeėn in ons huis wonen :D

Ze is gelukkig niet zo'n sporter die verder niks heeft. Ze heeft hier gewoon een baan waar ze plezier in heeft, dus dan wordt het gewoon eindelijk een 'normaal leven' opbouwen. Best kans dat ze bijvoorbeeld volgend seizoen voor het WK zou willen gaan, maar dan zonder enige druk en zonder zo'n heel traject van maanden aan wedstrijden vooraf. Ze heeft ook iets van 300 uur in te halen op haar werk inmiddels, dus dat is ook een doel op zich :+
  zondag 23 november 2025 @ 08:26:44 #125
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219323036
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 08:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Zorgen dat we niet meer met z'n tweeėn in ons huis wonen :D

Ze is gelukkig niet zo'n sporter die verder niks heeft. Ze heeft hier gewoon een baan waar ze plezier in heeft, dus dan wordt het gewoon eindelijk een 'normaal leven' opbouwen. Best kans dat ze bijvoorbeeld volgend seizoen voor het WK zou willen gaan, maar dan zonder enige druk en zonder zo'n heel traject van maanden aan wedstrijden vooraf. Ze heeft ook iets van 300 uur in te halen op haar werk inmiddels, dus dat is ook een doel op zich :+
Jullie willen een huisdier? O-)

Maar sowieso toffe plannen dus, succes ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')