abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Miss 200.000.000! dinsdag 4 maart 2025 @ 22:16:59 #1
367000 roos94
pi_216928049

In DREAM SCHOOL krijgen leerlingen – in de leeftijd van 16 tot 23 jaar - die zijn vastgelopen in het schoolsysteem en soms jarenlang hebben thuisgezeten de kans om een nieuwe start te maken. Schoolrector Eric van ’t Zelfde en kickbokser en mental coach Lucia Rijker gaan ze daarbij helpen.

https://npo.nl/start/serie/dream-school

Elke dinsdagavond op NPO3 om 20.25.

Ook te kijken bij NLziet.

[ Bericht 11% gewijzigd door roos94 op 05-03-2025 09:55:49 ]
  dinsdag 4 maart 2025 @ 23:06:53 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_216929194
Wat is die Alonso een zak hooi zeg.
KuikenGuppy
  Miss 200.000.000! woensdag 5 maart 2025 @ 09:50:26 #3
367000 roos94
pi_216931371
Ik heb na de laatste aflevering het gevoel dat Desha misschien een beetje zwakbegaafd/simpel is. Er komt niks uit omdat er niks in zit. De lichten zijn aan maar er is niemand thuis.

Alexis leek wel heel erg ruzie te willen met Erik. Zodra hij hoorde dat er een "militair" kwam zat hij al op hete kolen.

Wat was dat nou over Leandro met zijn taalgebruik? Iedereen in zijn omgeving van dezelfde leeftijd praat wss zo. Beetje vreemd om er zo op te gaan hameren eigenlijk. "Ja je komt van gymnasium". Dus? }:| iemand van vmbo mag straattaal [bezigen] maar van een hoger niveau niet?

Verder een prima vermakelijk seizoen maar wel een paar saaie sufferds er tussen. Als Dewi of Rowena in beeld komen dan ben ik al half uitgecheckt. Die voegen echt helemaal niets toe.
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:12:46 #4
319979 Fok-it
All is well
pi_216933874
quote:
10s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:50 schreef roos94 het volgende:
Ik heb na de laatste aflevering het gevoel dat Desha misschien een beetje zwakbegaafd/simpel is. Er komt niks uit omdat er niks in zit. De lichten zijn aan maar er is niemand thuis.

Alexis leek wel heel erg ruzie te willen met Erik. Zodra hij hoorde dat er een "militair" kwam zat hij al op hete kolen.

Wat was dat nou over Leandro met zijn taalgebruik? Iedereen in zijn omgeving van dezelfde leeftijd praat wss zo. Beetje vreemd om er zo op te gaan hameren eigenlijk. "Ja je komt van gymnasium". Dus? }:| iemand van vmbo mag straattaal [bezigen] maar van een hoger niveau niet?

Verder een prima vermakelijk seizoen maar wel een paar saaie sufferds er tussen. Als Dewi of Rowena in beeld komen dan ben ik al half uitgecheckt. Die voegen echt helemaal niets toe.
Af en toe slaan ze de plank aardig mis ja

Zeker omdat Lucia het zelf niet eens voor elkaar krijgt hele volzinnen zonder Engels er door te krijgen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:58:08 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_216940589
quote:
Het ging om zijn hele houding. Dom doen, niet eens normaal praten, ja daar wordt je op afgerekend in de maatschappij. Als hij naar de universiteit wil, moet hij echt iets veranderen aan zijn houding en niet alleen maar de "coole gangstah" blijven uithangen, want dan doe je wat je deed, blijf je wat je bleef en krijg je wat je kreeg.
Het was een zéér terecht gesprek.
KuikenGuppy
  donderdag 6 maart 2025 @ 12:34:42 #6
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_216946825
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:58 schreef Burdie het volgende:

[..]
Het ging om zijn hele houding. Dom doen, niet eens normaal praten, ja daar wordt je op afgerekend in de maatschappij. Als hij naar de universiteit wil, moet hij echt iets veranderen aan zijn houding en niet alleen maar de "coole gangstah" blijven uithangen, want dan doe je wat je deed, blijf je wat je bleef en krijg je wat je kreeg.
Het was een zéér terecht gesprek.
Ik denk dat ze hem juist naar de uni moeten sturen met die houding, geef 'm twee weken :D dan is het er wel uit.
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:18:29 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_216949468
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:34 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Ik denk dat ze hem juist naar de uni moeten sturen met die houding, geef 'm twee weken :D dan is het er wel uit.
Probleem is dat ie daar niet voor in aanmerking komt momenteel, om daar te komen moet hij over zichzelf heen stappen.
"Ik ben de sexy boy, ik ben de god" doe ff normaal, je bent een schoolverlater zonder toekomstperspectief. Met je "ja maar ik deed gymnasium". Ja en nu doe je niks.
KuikenGuppy
pi_216950692
quote:

Ik vond dat ook wat drammerig, maar er zat wel een kern van waarheid in. Ik zat in Delft op een gymnasium, maar voetbalde op een club op de rand van Laakkwartier in Den Haag. Ik stond met beide benen in heel verschillende werelden. Schold zo veel dat ik me van zou schamen nu, flink haags accent, maar 'gelukkig', omdat ik ergens anders op school zat in een heel andere omgeving, was de invloed op mij op school daardoor beperkt, en ik kon het ene makkelijk uitzetten, en het andere aan. Leandro zou moeten inzien dat er meer is dan straattaal en gedrag. Maar het is wel een goed voorbeeld waar veel anderen ook mee in de knoop zitten: Ze willen wel iets zijn, weten of denken dat het in ze zit, maar de uitdaging is vooral dat ze er moeite voor moeten doen. Ze willen het zijn, maar ze willen niet de weg bewandelen om het te worden.
  donderdag 6 maart 2025 @ 20:37:47 #9
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_216953079
Ik heb de nieuwste niet gezien maar ik vind dat Leandro heel traag praat, ik kan me daardoor haast niet voorstellen dat zijn hoofd wel snel werkt.
Sommige mensen praten langzaam omdat ze hun woorden afwegen of op een andere manier erg bedachtzaam zijn, maar dat merk ik bij hem niet zo.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 23:08:10 #10
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_216967534
quote:

Hij praat, kleed en gedraagt zich alsof hij liever drugsdealer is dan een normale baan heeft.

Dat werkt extreem tegen je als je op zoek gaat naar een normale baan, ook op MBO-niveau.

Dus als je wil dat mensen op een normale manier meedraaien in de samenleving, zal je daar aan moeten werken. Is dat zo gek?
Laffe huichelaar
  vrijdag 7 maart 2025 @ 23:11:18 #11
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_216967553
quote:

Aan die Desha merkte je bij de sex zusjes opdracht dat ze zelf de controle moet hebben en het onverwachte mijdt. Ik kan me dan wel voorstellen dat je niet uit je schulp komt met al die camera's op je toet.

Dat is wel iets waar de screeners rekening mee hadden moeten houden, maar ik heb zeker niet het idee dat ze zwakbegaafd is, alleen heel defensief en de kat uit de boom kijken
Laffe huichelaar
  zondag 9 maart 2025 @ 10:48:36 #12
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_216983237
Ben ondertussen al 5 afleveringen onderweg en ik blijf bij wat ik eerder zei: matig seizoen.

Ook bizar hoe vaak de groep incompleet is. Daar mag je als redactie wel strenger in zijn. Benieuwd hoe kandidaten überhaupt geselecteerd worden. 'Geen zin' of 'ziek'. Flikker op, je hebt je opgegeven voor dit programma. Doe op z'n minst je best :')

Ik vind de groep an sich ook niet bijzonder. Vrijwel geen chemie.

Ik ga het wel uitkijken, maar verwacht niet veel meer.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  zondag 9 maart 2025 @ 11:26:18 #13
346653 Ceviche
pi_216983600
Mwoah die kritiek is er elk jaar. Er zijn er altijd een paar waarvan je afvraagt waarom ze meedoen (vorig jaar was er iemand die elke dag niet op kwam dagen, die kennen we alleen van het voorstelfilmpje), een paar waarvan je denkt dat het nooit wat wordt en zeker niet met dreamschool (de kopschoppers, die dwarse Joëlle), een paar die 'echt wel gymnasium hadden gekund' en daaraan vasthouden terwijl dat vrij weinig betekent als ze zich te goed voelen voor een baantje, een paar die toch verrassen door de serie heen.
Ik heb begrepen dat er van tevoren al een traject is (en dat er ook nazorg is) dus dat de deelnemers niet zomaar in het programma komen.

Volgens mij is het een seizoen als ieder ander. Ik begrijp eigenlijk het concept niet zo goed, ik zou alleen maar weerstand hebben gevoeld bij types als Lucia en een titel als 'dreamschool', docenten die je dingen laten doen waar je geen zin in hebt (beweging, zingen, persoonlijke verhalen delen op tv en met mensen die je niet kent), het verbaast me elk jaar dat mensen zich daarvoor opgeven. Het is niet bepaald stoer, en lijkt mij ook geen manier om je leven op de rails te krijgen.
Maar als het werkt voor de kandidaten, dan prima natuurlijk :P

Zoals de bouwstenen, dat zijn geen regels, maar het zijn gewoon regels. Daar had die Alexis gewoon gelijk in natuurlijk :')
pi_216988427
quote:
7s.gif Op zondag 9 maart 2025 10:48 schreef SonicVolcano het volgende:
Ben ondertussen al 5 afleveringen onderweg en ik blijf bij wat ik eerder zei: matig seizoen.

Ook bizar hoe vaak de groep incompleet is. Daar mag je als redactie wel strenger in zijn. Benieuwd hoe kandidaten überhaupt geselecteerd worden. 'Geen zin' of 'ziek'. Flikker op, je hebt je opgegeven voor dit programma. Doe op z'n minst je best :')

Ik vind de groep an sich ook niet bijzonder. Vrijwel geen chemie.

Ik ga het wel uitkijken, maar verwacht niet veel meer.
Dit is de meest meewerkende groep in jaren, daar zouden ze voorgaande jaren voor tekenen.
speak only if it improves the silence.
  zondag 9 maart 2025 @ 17:43:26 #15
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_216988473
quote:
3s.gif Op zondag 9 maart 2025 17:39 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Dit is de meest meewerkende groep in jaren, daar zouden ze voorgaande jaren voor tekenen.
Ja alleen diegenen die er zijn. De rest haakt af.

Ook Lucia en Eric vind ik niet scherp dit seizoen.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_216988696
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:26 schreef Ceviche het volgende:

Volgens mij is het een seizoen als ieder ander. Ik begrijp eigenlijk het concept niet zo goed, ik zou alleen maar weerstand hebben gevoeld bij types als Lucia en een titel als 'dreamschool', docenten die je dingen laten doen waar je geen zin in hebt (beweging, zingen, persoonlijke verhalen delen op tv en met mensen die je niet kent), het verbaast me elk jaar dat mensen zich daarvoor opgeven. Het is niet bepaald stoer, en lijkt mij ook geen manier om je leven op de rails te krijgen.

Zoals de bouwstenen, dat zijn geen regels, maar het zijn gewoon regels. Daar had die Alexis gewoon gelijk in natuurlijk :')
Ik vraag mij ook af of de motivatie om deel te nemen an dit programma toch ook zit in het 'bekend' worden en eventueel als influencer door te kunnen gaan. Het is inmiddels aardig uitgekauwd en het zou leuker zijn om oud-kandidaten eens op te zoeken en te kijken of ze sowieso iets hebben gehad aan dat eenmalig even 'beroemd' zijn op tv.
pi_216988856
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 18:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik vraag mij ook af of de motivatie om deel te nemen an dit programma toch ook zit in het 'bekend' worden en eventueel als influencer door te kunnen gaan. Het is inmiddels aardig uitgekauwd en het zou leuker zijn om oud-kandidaten eens op te zoeken en te kijken of ze sowieso iets hebben gehad aan dat eenmalig even 'beroemd' zijn op tv.
Dit zijn allemaal mensen zonder enige structuur in hun leven.

Meestal ook weinig opvoeding en falende ouders, tel daar nog een drugs problematiek bij op.

Wat verwacht je van die gasten?

[ Bericht 0% gewijzigd door TjjWester op 09-03-2025 18:34:46 ]
pi_216988967
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 11:26 schreef Ceviche het volgende:
Mwoah die kritiek is er elk jaar. Er zijn er altijd een paar waarvan je afvraagt waarom ze meedoen (vorig jaar was er iemand die elke dag niet op kwam dagen, die kennen we alleen van het voorstelfilmpje), een paar waarvan je denkt dat het nooit wat wordt en zeker niet met dreamschool (de kopschoppers, die dwarse Joëlle), een paar die 'echt wel gymnasium hadden gekund' en daaraan vasthouden terwijl dat vrij weinig betekent als ze zich te goed voelen voor een baantje, een paar die toch verrassen door de serie heen.
Ik heb begrepen dat er van tevoren al een traject is (en dat er ook nazorg is) dus dat de deelnemers niet zomaar in het programma komen.

Wat concept betreft. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het de deelnemers zou vergaan als het een stuk strenger zou zijn. Intern, geen telefoons, geen internet, geen drugs (ook geen alcohol, tabak of vape), elke dag sporten, verplicht aanwezig zijn bij elke les, en dan een paar maanden ofzo.
Structuur, regelmaat en aan zichzelf werken zonder de afleiding van de wereld, tot ze verbetering zien, en doorhebben dat ze het kunnen, en dan langzaam de wereld terug in hun leven brengen.
Maar dat zal wel weer te extreem zijn.
  Miss 200.000.000! zondag 9 maart 2025 @ 18:30:44 #19
367000 roos94
pi_216988994
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 18:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Wat concept betreft. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het de deelnemers zou vergaan als het een stuk strenger zou zijn. Intern, geen telefoons, geen internet, geen drugs (ook geen alcohol, tabak of vape), elke dag sporten, verplicht aanwezig zijn bij elke les, en dan een paar maanden ofzo.
Structuur, regelmaat en aan zichzelf werken zonder de afleiding van de wereld, tot ze verbetering zien, en doorhebben dat ze het kunnen, en dan langzaam de wereld terug in hun leven brengen.
Ja 3 weken is eigenlijk niks. Volgens mij is het ook maar 2.5 week.
pi_216989008
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 18:30 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ja 3 weken is eigenlijk niks. Volgens mij is het ook maar 2.5 week.
Voor de meesten lijkt 3 weken lang elke dag op komen dagen al een te grote opgave.
pi_216989102
quote:

[..]
Dan krijg je hetzelfde als bij drugsverslaafde, naar een afkickkliniek in de middle of nowhere en dan thuiskomen waar je oude vrienden weer staan te wachten en de verleidingen op de hoek liggen.

Dit kun je alleen in de praktijk leren, de leerlingen moeten op tijd leren komen omdat ze dat belangrijk vinden niet omdat ze anders bij Eric moeten komen.

Hetzelfde zie je bij de telefoons, ze worden ingeleverd omdat Eric dat wilt niet omdat ze dat zelf willen. Je ziet dat ze de logica totaal niet snappen en aan het einde van het traject is er op dat punt niks veranderd.
pi_216989299
quote:
3s.gif Op zondag 9 maart 2025 18:39 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Dan krijg je hetzelfde als bij drugsverslaafde, naar een afkickkliniek in de middle of nowhere en dan thuiskomen waar je oude vrienden weer staan te wachten en de verleidingen op de hoek liggen.

Dit kun je alleen in de praktijk leren, de leerlingen moeten op tijd leren komen omdat ze dat belangrijk vinden niet omdat ze anders bij Eric moeten komen.

Hetzelfde zie je bij de telefoons, ze worden ingeleverd omdat Eric dat wilt niet omdat ze dat zelf willen. Je ziet dat ze de logica totaal niet snappen en aan het einde van het traject is er op dat punt niks veranderd.
Voor veel drugsverslaafden werkt het wel, anders zijn er ook niet zoveel klinieken. Maar dat is natuurlijk wel de achilleshiel. Idealiter zou een van de vele jeugdzorginstellingen zulke begeleiding doen, maar ja, dan kom je eerst een paar jaar op een wachtlijst.

En met die telefoons...als je die bij je hebt, dan ben je er vaak ook met je gedachten bij. Bijna iedereen kent wel een fantoom-melding; dat je je telefoon pakt omdat je denkt dat je hem voelde trillen, maar dat dat toch niet zo blijkt te zijn. Als je die telefoons bij de ingang inneemt, dan zijn ze er ook minder met hun gedachten bij. Dat helpt (een beetje), of ze er nu het probleem van telefoons mee inzien of niet.
pi_216989342
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 18:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Voor veel drugsverslaafden werkt het wel, anders zijn er ook niet zoveel klinieken. Maar dat is natuurlijk wel de achilleshiel. Idealiter zou een van de vele jeugdzorginstellingen zulke begeleiding doen, maar ja, dan kom je eerst een paar jaar op een wachtlijst.

En met die telefoons...als je die bij je hebt, dan ben je er vaak ook met je gedachten bij. Bijna iedereen kent wel een fantoom-melding; dat je je telefoon pakt omdat je denkt dat je hem voelde trillen, maar dat dat toch niet zo blijkt te zijn. Als je die telefoons bij de ingang inneemt, dan zijn ze er ook minder met hun gedachten bij. Dat helpt (een beetje), of ze er nu het probleem van telefoons mee inzien of niet.
Dat helpt tijdelijk, zolang er een eric bij de ingang staat, die staat er in het normale leven niet.

Ze leren daar niks van en gaan dezelfde problemen met hun telefoons ervaren als ze weer naar school gaan of gaan werken.
  zondag 9 maart 2025 @ 19:12:25 #24
346653 Ceviche
pi_216989574
quote:

[..]
Dan zullen de meeste afhaken. En dan kun je ze moeilijk vasthouden, dus dat wordt wel erg lastig dan :P
  zondag 9 maart 2025 @ 19:16:10 #25
346653 Ceviche
pi_216989623
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 18:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Soms heb ik dat idee zeker, zoals die homoseksuele jongen, maar ook veel waarvan ik het idee heb dat dat niet in hun image past. Alexis of Alonso bijvoorbeeld zie ik niet dit doen zodat ze influencer kunnen worden. Maar een van die meiden (Demi? Dewi? Ze kan ook heel anders heten), en die hele lange meid dan weer wel.
Lijkt me wel een vergezochte springplank.
  Moderator / Miss SHO zondag 9 maart 2025 @ 19:24:56 #26
22592 crew  Ole
pi_216989736
quote:

[..]
Dan moet je Ewout in de jeugdkliniek eens kijken...
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_216989751
quote:

[..]
Intern hebben ze al eens gedaan. Was geen succes

Vroeger zag je ook veel meer gesprekken met Eric en Lucia. Nu mis je die diepgang.
pi_216989752
Ze hebben het format ook wel iets aangepast lijkt het. Vorige seizoenen had je veel meer 1 op 1's op kantoor met Lucia en/of Eric.

Ik vind het trouwens wel een leuk seizoen met ook wel een prima groep. Alleen merk ik dat sommige lessen niet echt vallen wat ook weleens door de docent komt.
pi_216990945
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 19:16 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Soms heb ik dat idee zeker, zoals die homoseksuele jongen, maar ook veel waarvan ik het idee heb dat dat niet in hun image past. Alexis of Alonso bijvoorbeeld zie ik niet dit doen zodat ze influencer kunnen worden. Maar een van die meiden (Demi? Dewi? Ze kan ook heel anders heten), en die hele lange meid dan weer wel.
Lijkt me wel een vergezochte springplank.
Alonso,dewi en Vivianne hebben als enige hun insta openbaar staan en verspreiden fotos waar ze elkaar taggen.

Dewi en viv zijn ook zeer actief onder reacties van de dreamschool posts.
pi_216991257
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 19:24 schreef Ole het volgende:

[..]
Dan moet je Ewout in de jeugdkliniek eens kijken...
Er was vroeger ook een ander programma waarbij ze moeilijke kinderen (die waren wat jonger), op een kamp meenamen. Zo'n setting voor deze lijkt me ook wel goed. Eerst 2-4 weken op kamp, afgesneden van hun oude wereld en gewoontes, daarna 3-4 weken een 'Dream School' setting.
pi_216991279
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 19:25 schreef StephanL het volgende:

[..]

Vroeger zag je ook veel meer gesprekken met Eric en Lucia. Nu mis je die diepgang.
Ze fietsen er snel doorheen ja, ook bij de meeste lessen. Tsja, budgetten publieke omroepen gaan omlaag, dus het zal wel in meer programmas gebeuren dat men minder diepgang zal krijgen.
  Miss 200.000.000! zondag 9 maart 2025 @ 21:34:12 #32
367000 roos94
pi_216991462
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Er was vroeger ook een ander programma waarbij ze moeilijke kinderen (die waren wat jonger), op een kamp meenamen. Zo'n setting voor deze lijkt me ook wel goed. Eerst 2-4 weken op kamp, afgesneden van hun oude wereld en gewoontes, daarna 3-4 weken een 'Dream School' setting.
Van de straat ? Met Kas Stuyf.
pi_216992443
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:34 schreef roos94 het volgende:

[..]
Van de straat ? Met Kas Stuyf.
Van de straat ja!
pi_216992458
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 21:04 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Alonso,dewi en Vivianne hebben als enige hun insta openbaar staan en verspreiden fotos waar ze elkaar taggen.

Dewi en viv zijn ook zeer actief onder reacties van de dreamschool posts.
Hoop dat ze daar begeleiding in krijgen, kan me niet voorstellen dat zulke onzekere jonge mensen een stortvloed aan social media posts over henzelf aankan, er zitten altijd kutopmerkingen tussen.
pi_216992541
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 22:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Hoop dat ze daar begeleiding in krijgen, kan me niet voorstellen dat zulke onzekere jonge mensen een stortvloed aan social media posts over henzelf aankan, er zitten altijd kutopmerkingen tussen.
Dat hoop ik ook, heb minder medelijden met de kandidaten van Meester Visser waar nu zo'n ophef over is, die mensen hoef je echt niet voor hunzelf te beschermen.
  maandag 10 maart 2025 @ 00:31:27 #36
346653 Ceviche
pi_216993076
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 19:25 schreef StephanL het volgende:

[..]

Oh dat mis ik ook ja. Dat Eric daar dan ging zitten met zo'n map opengeslagen. Vond ik zo lekker ongemakkelijk, maar wel het idee dat die jongeren zich dan gehoord voelden. Waren wel de leukste scènes.
pi_217017255
Misschien herkent Eric inmiddels een hopeloze zaak (Alonso) wanneer hij er één ziet
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
  woensdag 12 maart 2025 @ 20:28:20 #38
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_217024902
@roos94 ik weet niet of je al bij bent, maar ik moet mijn ongelijk toegeven

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door timmmmm op 12-03-2025 20:49:41 ]
Laffe huichelaar
  woensdag 12 maart 2025 @ 21:06:00 #39
346653 Ceviche
pi_217025436
quote:

Maar praat Leandro 'straat' dan? Hij gebruikt wel wat slang maar het klinkt voor mij niet echt straat, eerder als een soort spraakgebrek :@ hij zei zelf ook dat het Rotterdams was volgens mij maar dat hoorde ik er ook niet in.
Nu praat ik zelf geen straat :+ maar ik vind zijn manier van praten toch anders klinken dan andere jongeren in het programma, als ze onderling straat praten.
Maar misschien ligt dat aan mij.
  donderdag 13 maart 2025 @ 10:06:04 #40
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217029249
quote:

[..]
Ja, Lucia wat meer in de rol van de structuurbrenger. Haar bokslessen blijven wat te vrijblijvend momenteel.

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 13-03-2025 10:45:36 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 13 maart 2025 @ 10:41:44 #41
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217029510
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 18:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Voor de meesten lijkt 3 weken lang elke dag op komen dagen al een te grote opgave.
Tja, maar die skill ga je wel nodig hebben wil je een baan behouden of een studie of stage kunnen afronden.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217029888
quote:
2s.gif Op donderdag 13 maart 2025 10:41 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Tja, maar die skill ga je wel nodig hebben wil je een baan behouden of een studie of stage kunnen afronden.
Een excuus en uitweg zoeken, al dan niet terecht, lijkt wel iets van de huidige generatie jongeren. Ik zie het ook bij mijn (Westerse) studenten. Het percentage studenten met self-reported disabilities is, vind ik, schrikbarend. Anxiety, adhd, dyslexie, dyscalculie (handig om dan toch een beta studie te doen). Dit percentage ligt tegenwoordig rond de 33% inmiddels, en ik vermoed dat het een stuk hoger is onder westerse studenten dan studenten van de global south (als ik naar mijn eigen kleine wereld kijk).
Vorige week een gast college gegeven om 9 uur 's ochtends, er was precies 1 student op tijd (die kwam van roeitraining, de rest kwam rechtstreeks van huis).
pi_217080738
Ik heb het daarnet terug zitten kijken. Wat zei die fotograaf nu op het laatst tegen Alonso (?) waardoor hj zo pissed off was? Heb het drie keer teruggespoeld maar kon er niets van maken.
  maandag 17 maart 2025 @ 13:49:02 #44
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217084372
Ik erger me iig ook flink aan Alonso. Maar goed, die heeft dus tijdens uithuisplaatsing iets naars meegemaakt metzijn begeleiders en aan zijn ouders heeft-ie ook niet zoveel.
pi_217097743
Wat zijn deze jongeren beschadigd. :-(

Zo jong en dan zoveel hebben meegemaakt. Zo'n klein netwerk, zo weinig liefde gekend.

Gevalletje grote mond, klein hartje.

De aflevering van volgende week maakt wel duidelijk wat sommigen hebben meegemaakt.
pi_217100981
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 19:03 schreef Irri-tante het volgende:
Wat zijn deze jongeren beschadigd. :-(

Zo jong en dan zoveel hebben meegemaakt. Zo'n klein netwerk, zo weinig liefde gekend.

Gevalletje grote mond, klein hartje.

De aflevering van volgende week maakt wel duidelijk wat sommigen hebben meegemaakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217161774
"Je bent gezinsongeschikt"

Pff lekker begin van je leven......
  dinsdag 25 maart 2025 @ 14:11:32 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_217175591
SPOILER

[ Bericht 15% gewijzigd door Burdie op 26-03-2025 14:37:56 ]
KuikenGuppy
pi_217180712
Ik vind dit seizoen het meest deprimerende van alle seizoenen. Zowel Lucia als Eric lijken totaal geen enkele invloed meer te hebben. Enige voordeel tov andere seizoenen is dat de groep aardig homogeen lijkt en elkaar niet de tent uit vecht. Maar crisis, wat een stel ongemotiveerden. Stop maar met dit programma, de rek is er uit.
  Miss 200.000.000! dinsdag 25 maart 2025 @ 22:39:53 #50
367000 roos94
pi_217181995
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 21:15 schreef Firuze60 het volgende:
Enige voordeel tov andere seizoenen is dat de groep aardig homogeen lijkt en elkaar niet de tent uit vecht.
Laatste aflev niet gezien zkr _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')