Dat klinkt wel heel fatalistisch.quote:Op woensdag 5 maart 2025 09:03 schreef Tjacka het volgende:
Dit is de reden dat ik en mijn vriendin geen kinderen nemen.
Sorryquote:Op woensdag 5 maart 2025 09:08 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel fatalistisch.
(En grammaticaal incorrect)
Als je kinderen neemt kunnen zij natuurlijk juist met goede voornemens de wereld een betere plek maken.
Nee hoorquote:Op woensdag 5 maart 2025 09:11 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Geeft niks, je kan vandaag nog aan kinderen beginnen!
Het is wel een factor die bij ons ook meespeelde destijds. Maar 10-15 jaar geleden had dat voor ons een minder grote waarde dan ik het nu zou geven. Ik vind het in ieder geval logisch dat je er bewust over nadenkt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 09:08 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel fatalistisch.
(En grammaticaal incorrect)
Als je kinderen neemt kunnen zij natuurlijk juist met goede voornemens de wereld een betere plek maken.
Onze ouders maken zich ook altijd zorgen om ons (hun foutquote:Op woensdag 5 maart 2025 10:30 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het is wel een factor die bij ons ook meespeelde destijds. Maar 10-15 jaar geleden had dat voor ons een minder grote waarde dan ik het nu zou geven. Ik vind het in ieder geval logisch dat je er bewust over nadenkt.
Dienstplicht is vooral belangrijk om patriotisme, maar vooral discipline bij te brengen en dat is voor heel veel gen z ers geen overbodige luxe als ik naar mijn collega’s kijk…. Sorryquote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:16 schreef Marsenal het volgende:
Ik niet zo. Mijn vrouw wel, af en toe.
Ik denk niet dat we ons meer zorgen maken dan generaties voor ons. Er zijn altijd oorlogen geweest, maatschappelijke onrusten, dreigingen, vraagstukken over de vergiftiging van de zieltjes en lichamen van onze kinderen, dat werk.
Ik maak me over het algemeen meer zorgen over maatschappelijke dingen als telefoongebruik en kunstmatige intelligentie en hoe dat de sociale verhoudingen en de werkgelegenheid aantast dan over oorlog. Dat zijn natuurlijk dingen waar we als ouder en opvoeder zelf nog wat invloed op kunnen uitoefenen bij onze eigen kinderen, dus dat is pragmatischer dan de grote zorgen over het wereldtoneel.
Overigens, niemand stuurt zijn kind graag de oorlog in, maar in tijden van oorlog geloof ik wel in een soort dienstplicht en patriottisme. Maar ik vind mezelf geschikter om training te volgen dan jongvolwassen kanonnenvoer. Dus als we weer meldplicht gaan invoeren, dan zou ik graag willen dat het voor de leeftijden 35-60 zou zijn.
De acties van de eu zorgen wel voor een Self-fulfilling prophecy, zoals dat in goed nederlands heet.quote:
Als je ze angstig opvoedt niet neequote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:58 schreef maily het volgende:
Ze zullen niet zo onbezorgd opgroeien als de huidige generatie. Helaas
En de wereldbevolking blijft maar toenemen…quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:34 schreef sturmpie het volgende:
Het gaat best goed op de wereld afgezien van de vervuiling.
Rusland doet moeilijk, er zijn wat guerilla's in Afrika, Mexico heeft cartels, en verder is 't redelijk rustig.
Heeft dat dan zin om je er voortdurend mee bezig te houden en jezelf bang te maken?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:29 schreef margaretha_01 het volgende:
Of kunnen jullie deze thema’s makkelijk naast jullie neer leggen? En indien dit het geval is, waarom houdt het jullie niet zo bezig?
Ja tuurlijk maak ik me wel eens zorgen in wat voor wereld ze terechtkomen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:29 schreef margaretha_01 het volgende:
Met de huidige internationale politieke ontwikkelingen (Amerika/Rusland/Ukraine/EU etc) ben ik best benieuwd of jullie je als ouders wel eens zorgen maken of de wereld waarin je kind zal opgroeien. En zoja, wat voor zorgen zijn dit dan zo?
Het houdt nooit op en toch blijft de planneet gewoon onverstroorbaar rondjes draaien. Wat ik niet zo geweldig kan beïnvloeden kan ik me ook niet zo geweldig permitteren om me daar steeds druk over te maken.quote:Of kunnen jullie deze thema’s makkelijk naast jullie neer leggen? En indien dit het geval is, waarom houdt het jullie niet zo bezig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |