quote:
Op dinsdag 4 maart 2025 17:16 schreef Marsenal het volgende:Ik niet zo. Mijn vrouw wel, af en toe.
Ik denk niet dat we ons meer zorgen maken dan generaties voor ons. Er zijn altijd oorlogen geweest, maatschappelijke onrusten, dreigingen, vraagstukken over de vergiftiging van de zieltjes en lichamen van onze kinderen, dat werk.
Ik maak me over het algemeen meer zorgen over maatschappelijke dingen als telefoongebruik en kunstmatige intelligentie en hoe dat de sociale verhoudingen en de werkgelegenheid aantast dan over oorlog. Dat zijn natuurlijk dingen waar we als ouder en opvoeder zelf nog wat invloed op kunnen uitoefenen bij onze eigen kinderen, dus dat is pragmatischer dan de grote zorgen over het wereldtoneel.
Overigens, niemand stuurt zijn kind graag de oorlog in, maar in tijden van oorlog geloof ik wel in een soort dienstplicht en patriottisme. Maar ik vind mezelf geschikter om training te volgen dan jongvolwassen kanonnenvoer. Dus als we weer meldplicht gaan invoeren, dan zou ik graag willen dat het voor de leeftijden 35-60 zou zijn.
Dienstplicht is vooral belangrijk om patriotisme, maar vooral discipline bij te brengen en dat is voor heel veel gen z ers geen overbodige luxe als ik naar mijn collega’s kijk…. Sorry
Als het echt oorlog wordt, zal iedereen opgeroepen worden.
Mijn zoon deed zijn spreekbeurt over het leger en heeft uitgelegd wat de dienstplicht is en daarna gevraagd aan de klas of de dienstplicht opnieuw ingevoerd moet worden. De meerderheid was voor.
Ik maak mij ook niet zoveel zorgen voor mijn kinderen over de wereldpolitiek. Ik ben ook midden in de koude oorlog geboren, en het was wat dat betreft ook minder zorgeloos als wij nu allen denken volgens mij. Maar ik maak mij wel heel veel zorgen over de leefbaarheid van onze planeet in de nabije toekomst.