Met de achterliggende agenda onderschatten doe je jezelf tekort.quote:
We hebben een probleem in Oost-Europa. Niet aan de andere kant van de wereld. Vliegdekschepen hebben nu erg weinig nut.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:09 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ik zat nog even te kijken naar de carrier strike groups. Engeland heeft er twee, Frankrijk en Italië één.
Amerika zou er 11 hebben. Als ik het goed las tenminste.
Elon heeft heel weinig macht. Wel een grote mond. Maar ja, dat heeft Timmermans ook. Weinig macht (veel minder nog) en een grote mond. En veel minder geld.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:08 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Tja en ondertussen doet Elon lekker wat die wilt.
Dat is waar.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
We hebben een probleem in Oost-Europa. Niet aan de andere kant van de wereld. Vliegdekschepen hebben nu erg weinig nut.
Omdat hij rijk is in aandelen. Die omzetten naar cash drukt de koers.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau.
Komt toch niet heel sterk over. Waarom zijn de rijkste man ter wereld afhankelijk zijn van mensen die net aan miljadair zijn?
Het hoeft geen chantage van Poetin richting Trump te zijn, maar het lijkt erop dat Trump ideologisch gewoon meer heeft met het Kremlin dan met de traditionele Westerse waarden. Hij lijkt een voorkeur te hebben voor autoritaire regimes en de ‘America First’-mentaliteit, wat hem dichter bij Poetin brengt dan bij de EU of NAVO. De manier waarop hij Rusland steeds beter behandelt, is geen toeval, maar eerder een ideologische keuze. Misschien ben ik naief, maar ik blijf het raar vinden dat de VS zo'n koers volgt.quote:
Sloop je onderwijs en maak je bevolking dom en je kunt ze alles wijsmaken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:13 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Het hoeft geen chantage van Poetin richting Trump te zijn, maar het lijkt erop dat Trump ideologisch gewoon meer heeft met het Kremlin dan met de traditionele Westerse waarden. Hij lijkt een voorkeur te hebben voor autoritaire regimes en de ‘America First’-mentaliteit, wat hem dichter bij Poetin brengt dan bij de EU of NAVO. De manier waarop hij Rusland steeds beter behandelt, is geen toeval, maar eerder een ideologische keuze. Misschien ben ik naief, maar ik blijf het raar vinden dat de VS zo'n koers volgt.
Musk is ook wel de rijkste qua vermogen, toch?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat hij rijk is in aandelen. Die omzetten naar cash drukt de koers.
Gaat niet gebeuren. Als die bereidheid er echt was geweest, dan had men dat veel eerder gedaan. Met Biden nog op zijn plek en ruim op zijn plek zelfs.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:10 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wat houdt die "boots on the ground" in dan?
Ik dacht dat het om een cease fire van 1 maand te kunnen handhaven.
Of gaan we als Europa nu ook daadwerkelijk mee vechten in Oekraine.
Dat maakt me wel bang...
Macht genoeg om starlink uit te zetten voor oekraine.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Elon heeft heel weinig macht. Wel een grote mond. Maar ja, dat heeft Timmermans ook. Weinig macht (veel minder nog) en een grote mond. En veel minder geld.
Hoe vervelend dat ook is, er zijn wel degelijk Europese alternatieven voor handen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:15 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Macht genoeg om starlink uit te zetten voor oekraine.
Ik heb liever dat het militaire aan de Navo overgelaten wordt. Dan kun je ook losse verbanden maken als de ene helft wel en de andere helft niet wil. En mij lijkt het sowieso beter om Europa sterker te maken door het takenpakket ernstig af te schalen tot zaken waar we een gemene deler hebben of samenwerking noodzakelijk is.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je hebt nu liever een trage, logge bureaucratische praatgroep in Brussel?
Net ook al aangegeven inderdaad. Al weet niemand nog hoe goed die echt zijnquote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe vervelend dat ook is, er zijn wel degelijk Europese alternatieven voor handen.
De us heeft zelfs in de wet staan dat ze er 11 moeten hebben. En dan verdeeld over 2 groepen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:09 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ik zat nog even te kijken naar de carrier strike groups. Engeland heeft er twee, Frankrijk en Italië één.
Amerika zou er 11 hebben. Als ik het goed las tenminste.
Maak ze arm en ze zullen juichen als je ze wat kruimels toewerpt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Sloop je onderwijs en maak je bevolking dom en je kunt ze alles wijsmaken.
Waarom is dat vervelend? En welke alternatievenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe vervelend dat ook is, er zijn wel degelijk Europese alternatieven voor handen.
Mee eens hoor. Was meer belangstelling voor wat 'we' hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De us heeft zelfs in de wet staan dat ze er 11 moeten hebben. En dan verdeeld over 2 groepen.
maar laten we het geld aub niet verneuken om er meer te maken. Veel te duur voor wat het oplevert. Tegen rusland heb je er niet meer nodig.
Tegen China zijn ze erg belangrijk. Maar dat is het probleem van de us.
Starlink is belangrijk, maar minder belangrijk dan twee jaar terug.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:15 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat kan hij niet zonder rugdekking van Trump. Als Trump het hem opdraagt... ja, dan zal hij dat wel doen. Musk trekt niet aan de touwtjes bij Trump. Musk zit als een schoothondje naast Trump.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:15 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Inderdaad.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
We hebben een probleem in Oost-Europa. Niet aan de andere kant van de wereld. Vliegdekschepen hebben nu erg weinig nut.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |