Het aantal christenen die aan de vastentijd doen, zijn op 1 hand te tellen en die wonen allemaal in Urk,.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:55 schreef Richestorags het volgende:
In welke kelder heb je dit gevonden dan? Ik kan complete gebruiksaanwijzingen voor de Ramadan, de Iftar en het Suikerfeest vinden op elke overheidspagina maar hier heb ik nog nooit van gehoord.
Een bedreigde minderheid dus.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het aantal christenen die aan de vastentijd doen, zijn op 1 hand te tellen en die wonen allemaal in Urk,.
Verder ook geen prestatie. Je kan in principe gewoon je broodje kaas tussendoor vervangen door een goedkoper Belvita koekje. Telt in principe ook als vasten binnen het christendom.quote:
De EO kelder, zie de Bron.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:55 schreef Richestorags het volgende:
In welke kelder heb je dit gevonden dan? Ik kan complete gebruiksaanwijzingen voor de Ramadan, de Iftar en het Suikerfeest vinden op elke overheidspagina maar hier heb ik nog nooit van gehoord.
Graag wat meer respect, svp.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:03 schreef BansheeBoy het volgende:
"Vasten" alleen maar omdat er geen boter op je sneetje brood met kaas zit.²
Dat lijkt me sterk daar het geloof wat in Urk belijd wordt niets te maken heeft met de vastentijd.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het aantal christenen die aan de vastentijd doen, zijn op 1 hand te tellen en die wonen allemaal in Urk,.
Beter is het inderdaad om je nieren te slopen door geen water te drinken...quote:Op maandag 3 maart 2025 23:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Verder ook geen prestatie. Je kan in principe gewoon je broodje kaas tussendoor vervangen door een goedkoper Belvita koekje. Telt in principe ook als vasten binnen het christendom.
Verder ook niet heel interessant. Er wordt immers niet royaal voor je gekookt, dus waarom zou je dit doen joh
Ik ben nog nooit een vastende Christen tegengekomen. Het disrespect naar de eigen religie komt van binnenuit.quote:
Graag wat meer respect, svp.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Verder ook geen prestatie. Je kan in principe gewoon je broodje kaas tussendoor vervangen door een goedkoper Belvita koekje. Telt in principe ook als vasten binnen het christendom.
Verder ook niet heel interessant. Er wordt immers niet royaal voor je gekookt, dus waarom zou je dit doen joh
12 uurtjes geen water drinken zal geen effect op je hebben hoor. Gewoon in de andere 12 uur goed hydrateren.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Beter is het inderdaad om je nieren te slopen door geen water te drinken...
Jij bepaalt niet hoe wij ons geloof belijden.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Nee, de Islam biedt meer solide voedingsadvies inderdaad. Ik heb vanochtend 7 dadels gegeten zodat ik niet vergiftigd kan worden en kamelenpis gedronken tegen mijn maagzweerquote:Op maandag 3 maart 2025 23:03 schreef BansheeBoy het volgende:
https://www.thereligionof(...)madan-bombathon.aspxquote:Op maandag 3 maart 2025 23:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit een vastende Christen tegengekomen. Het disrespect naar de eigen religie komt van binnenuit.²
En wanneer neem je je 8 uurtjes slaap?quote:Op maandag 3 maart 2025 23:07 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
12 uurtjes geen water drinken zal geen effect op je hebben hoor. Gewoon in de andere 12 uur goed hydrateren.
Alhoewel niet vasten altijd het beste is.
Intolerantie jegens religie is altijd goed. Verder vooral leuk voor degenen die meedoen hoor.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Graag wat meer respect, svp.
Intolerantie jegens deze geloofsovertuiging getuigt van een gebrek aan empathie.
Zeker niet, maar wie wel eigenlijk? Want niemand lijkt het te doen. Ik ken praktiserende christeren en die heb ik nog nooit zien vasten.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij bepaalt niet hoe wij ons geloof belijden.
"8 uurtjes"... dat zijn geen uurtjes meer, maar uren...quote:
Dat zie je ook niet aan een Christen.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit een vastende Christen tegengekomen. Het disrespect naar de eigen religie komt van binnenuit.²
Voor veel christenen is religie een persoonlijke ervaring, dus die zal je niet 'zien' vasten.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ken praktiserende christeren en die heb ik nog nooit zien vasten.
Hoe herken je iemand die vast?quote:Op maandag 3 maart 2025 23:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zeker niet, maar wie wel eigenlijk? Want niemand lijkt het te doen. Ik ken praktiserende christeren en die heb ik nog nooit zien vasten.²
Dit jaar minder, maar bij moslims in de zomer (wanneer de vastentijd langer is) merk je dat aan de vieze adem. Die zitten vaak in ketose en stinken een uur in de wind.quote:
Je zou ze niet moeten herkennen.quote:
quote:Wanneer jullie vasten, doe dan niet als de huichelaars met hun sombere gezichten, want zij vertrekken hun gezicht om iedereen te laten zien dat ze aan het vasten zijn. Ik verzeker jullie: zij hebben hun loon al ontvangen.
Maar als jullie vasten, was dan je gezicht en wrijf je hoofd in met olie, zodat niemand ziet dat je aan het vasten bent, alleen je Vader, die in het verborgene is. En jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen.
Klopt, maar een Christen mag gewoon eten en drinken. Je vast al als je normaal rookt en tijdens de 40 dagen niet, niet neuken, niet zuipen, niet snoepen, geen vlees op vrijdag en Aswoensdag, enz....quote:Op maandag 3 maart 2025 23:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit jaar minder, maar bij moslims in de zomer (wanneer de vastentijd langer is) merk je dat aan de vieze adem. Die zitten vaak in ketose en stinken een uur in de wind.
Ligt wel aan de stroning. Sommige evangelische/pinksterchristenen mogen alleen water/drinken.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, maar een Christen mag gewoon eten en drinken. Je vast al als je normaal rookt en tijdens de 40 dagen niet, niet neuken, niet zuipen, niet snoepen, geen vlees op vrijdag en Aswoensdag, enz....
Als ik over straat loop, zie je aan mij niet of ik wel of niet vast. Net zomin als je dat aan een moslim ziet.
Ik ben katholiek. En omdat ik ouder ben dan 60, zijn de regels soepeler.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ligt wel aan de stroning. Sommige evangelische/pinksterchristenen mogen alleen water/drinken.
En ken ze wel die het op 1 maaltijd per dag houden. Dit is meestal in de avond
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vastentijdquote:Minderjarigen en zestigplussers worden ontheven van het vastengebod.
Mengden die Israëli's zich daar ook al?quote:Op maandag 3 maart 2025 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[ afbeelding ]
En de Israëlieten trokken onder leiding van Mozes veertig jaar lang door de woestijn.
En doe je er zelf ook aan mee of is het topic meer een reactie op de Ramadan topic? Ik weet zeker dat als het Ramadan topic er niet was geweest, je dit topic niet geopend had. Zeker gezien je posts waarin je refereert naar Ramadan-acties zoals die van de Jumbo.quote:
Het zit echt diep hè?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 00:32 schreef Kerelx het volgende:
[..]
En doe je er zelf ook aan mee of is het topic meer een reactie op de Ramadan topic? Ik weet zeker dat als het Ramadan topic er niet was geweest, je dit topic niet geopend had. Zeker gezien je posts waarin je refereert naar Ramadan-acties zoals die van de Jumbo.
Het moet je inderdaad heel diep zitten dat je dit topic opent als reactie op het Ramadan topic en daar ook naar refereert.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 00:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het zit echt diep hè?
Ik eet overdag inderdaad niet. Niet dat dat een hele opgave is, want dat deed ik al niet, maar dit topic dient dan ook vooral ter bewustwording.
Vreemde reactie ook, want in het ramadan-topic is atheïst en zelfverklaarde religie-hater MikeyTT volop aanwezig. Met een reden, natuurlijk, maar oh wat totaal niet onvoorspelbaar dat je daar niet van een in stuip schiet.
Ik ga nu slapen, want morgen werken. Ik zie je verder totaal onsamenhangende gepikeerde brouwsels morgen weer, ok?
Vrijdag onthoudingsdag is ook buiten de vastentijd normale gang van zaken.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, maar een Christen mag gewoon eten en drinken. Je vast al als je normaal rookt en tijdens de 40 dagen niet, niet neuken, niet zuipen, niet snoepen, geen vlees op vrijdag en Aswoensdag, enz....
Als ik over straat loop, zie je aan mij niet of ik wel of niet vast. Net zomin als je dat aan een moslim ziet.
quote:Op maandag 3 maart 2025 23:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zeg ik toch! Vrijdag en Aswoensdag geen vlees.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 01:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vrijdag onthoudingsdag is ook buiten de vastentijd normale gang van zaken.
Daar komt 'vrijdag visdag' vandaan. Zoek maar op
Zoals het overkwam op mij in die zin, bedoelde je alleen in de vastentijd op vrijdagquote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Zeg ik toch! Vrijdag en Aswoensdag geen vlees.
Hou me daar niet altijd aan, maar wel heel vaak.
Nee, nee. Bij ons kwam vroeger op vrijdag de visboer langs! Vaste prik, vrijdag vis.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals het overkwam op mij in die zin, bedoelde je alleen in de vastentijd op vrijdag
Lekker hoorquote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, nee. Bij ons kwam vroeger op vrijdag de visboer langs! Vaste prik, vrijdag vis.
Heb het dan over ruim 50 jaar geleden. Toen kwam nog de melkboer, de bakker, de voddenboer, de visboer, en zelfs een deur voor deur bloemenman. Maar toen hadden veel huisvrouwen nog geen rijbewijs en alles op de fiets of te voet doen was ook wat ver.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lekker hoor
Wij waren ook katholiek, maar zo 'erg' waren wij ook weer niet.
Dat komt omdat de verlichting niet aan Christenen voorbij is gegaan in tegenstelling tot moslims.quote:Op maandag 3 maart 2025 23:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Telt ook niet meer mee.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:55 schreef Richestorags het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |