De effecten zijn nihil.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het kost bijna geen moeite en de effecten zijn enorm.
We hebben het al een keer vier jaar geprobeerd. Hielp niet.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het kost bijna geen moeite en de effecten zijn enorm.
Dat speelt natuurlijk in de hele discussie, in de media en ook hier op fok!quote:Op maandag 3 maart 2025 20:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, de tegenstelling zit hem hier tussen een VS die pragmatisch naar de zaak kijkt terwijl de EU kijkt door een lens van ideologie en emotie.
Voor de VS interesseert het niet als Oekraïne wat land moet prijsgeven als het werkelijke cadeau daarvan het volledig uitsluiten van potentiële inzet van nucleaire wapens is.
Ik zie ook niet zoals sommigen hier beweren dat Trump pro-Poetin is, hij vaart enkel een neutralere koers en dat lijkt voor de Oekraïne fanatici al snel pro-Poetin te zijn.
Ha. Ik heb wel twijfels over de Europese veleigheidsstructuur. Maar het idee dat we Oekraïne niet conventioneel overeind kunnen houden.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als die niet wil moet je je overgeven. Dat is toch simpel?
De effecten zijn enorm, kijk wat Putin gedaan heeft!! Vanuit een op lange termijn verloren positie naar de bovenliggende partij. In vijf weken en met een paar telefoontjes!quote:
Dit is waarom Kallas de juiste vrouw op de juiste plek is. Zij begrijpt dit tenminste. De appeasers hebben het fout.quote:De basisregel van diplomatie, die Europa niet begrijpt, is volgens de oud-diplomaat: "Als je met een gangster spreekt, die alleen de taal van kracht begrijpt, moet je dezelfde taal spreken. Europese leiders denken: onderhandelen, onderhandelen en onderhandelen en beleefd zijn. Maar Poetin stopt pas als hij begrijpt dat zijn volgende stap misschien wel zijn laatste is. Dat is als Europa hem de nucleaire oorlog verklaart."
Beter, blijkbaar zitten er nog Russen die dood moeten worden gemaakt.quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljhvlnhe3k25
🫡🇺🇦 In Toretsk, AFU, using the tactics of raids by small assault groups, launched a series of successful strikes on enemy positions on the flanks.
Je hebt niks aan laaghangend fruit als je probleem de zwakte van de boom is.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Dat is een slechte fundering. Maar wel een easy win. Laaghangend fruit
Ja dat denk ik ook. En hij heeft wel degelijk slim(mere) mensen om zich heen in zijn staf.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, de tegenstelling zit hem hier tussen een VS die pragmatisch naar de zaak kijkt terwijl de EU kijkt door een lens van ideologie en emotie.
Voor de VS interesseert het niet als Oekraïne wat land moet prijsgeven als het werkelijke cadeau daarvan het volledig uitsluiten van potentiële inzet van nucleaire wapens is.
Ik zie ook niet zoals sommigen hier beweren dat Trump pro-Poetin is, hij vaart enkel een neutralere koers en dat lijkt voor de Oekraïne fanatici al snel pro-Poetin te zijn.
Oekraïne is het gewoon niet waard om een nucleaire oorlog voor te riskeren, dan kun je wel gaan dreigen maar dat heeft toch geen nut.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:50 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
[..]
Dit is waarom Kallas de juiste vrouw op de juiste plek is. Zij begrijpt dit tenminste. De appeasers hebben het fout.
Misschien. Misschien ook niet.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oekraïne is het gewoon niet waard om een nucleaire oorlog voor te riskeren, dan kun je wel gaan dreigen maar dat heeft toch geen nut.
Als Rusland morgen een kernbom op Kiiv gooit, zal Europa niet reageren, dat is de realiteit.
Dat is wat jij erbij verzonnen hebt.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
De effecten zijn enorm, kijk wat Putin gedaan heeft!! Vanuit een op lange termijn verloren positie naar de bovenliggende partij. In vijf weken en met een paar telefoontjes!
Het grote gevaar bij een dergelijke actie zijn sancties uit China en India voor Rusland, niet actie van Europa.quote:
Zodat Poetin er een Tsjetsjenië 2.0 van kan maken.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook. En hij heeft wel degelijk slim(mere) mensen om zich heen in zijn staf.
Hij speelt Rusland wel iets teveel kaarten momenteel maar met de bedoeling om de oorlog te stoppen. Wat pragmatisch gezien een heel groot (economisch en veiligheid) voordeel voor Europa is.
Als je gaat voor economie en veiligheid zou je dat als Europa met beide handen aan moeten pakken, de emotie omzetten naar praktisch denken.
Met de enorme verbeteringen die normale energieprijzen en de winst in allerlei zaken kan het zo gewenste grote Europese leger gebouwd worden.
Moet je daarvoor Oekraïne een beetje laten vallen?
Ja dat zou je moeten, maar als ruil dat de oorlog stopt en dat er een grote opbouw kan plaats vinden.
Daar zullen wel wat mediaberichtjes aan gewijd worden en woorden van steunbetuiging enzovoort.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oekraïne is het gewoon niet waard om een nucleaire oorlog voor te riskeren, dan kun je wel gaan dreigen maar dat heeft toch geen nut.
Als Rusland morgen een kernbom op Kiiv gooit, zal Europa niet reageren, dat is de realiteit.
"Het is heel erg", "wat een ramp".quote:Op maandag 3 maart 2025 20:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar zullen wel wat mediaberichtjes aan gewijd worden en woorden van steunbetuiging enzovoort.
Nee, niet eens.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar zullen wel wat mediaberichtjes aan gewijd worden en woorden van steunbetuiging enzovoort.
En dat is precies wat Putin zich ook af moet blijven vragen. En als je hem aan het twijfelen hebt zit je goed want volgens mij kunnen 'wij' alleen escaleren naar het strategische nucleare niveau.quote:
Als Rusland ongestraft met nukes mag gooien omdat de conventionele aanvallen niet lukken dan mogen andere landen het vast ook wel.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het grote gevaar bij een dergelijke actie zijn sancties uit China en India voor Rusland, niet actie van Europa.
Voor zover ik weet heeft Europa geen tactische nucleare wapens.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, niet eens.
Tegenwoordig boeit het niet meer of je een kernbommetje gooit.
Daarom begrijp ik de terughoudendheid van Europa ook niet.
Die nucleaire dreiging van Poetin is gewoon leeg.
Eentje gooien heeft geen enkel effect.
Zelensky verder afknijpen, zodat hij op zijn knietjes naar The White House komt kruipen.quote:
Er is ook niets tactisch aan een kernwapen.quote:Op maandag 3 maart 2025 20:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heeft Europa geen tactische nucleare wapens.
Vertel dat even aan de Russen. Die denken daar heel anders over.quote:Op maandag 3 maart 2025 21:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er is ook niets tactisch aan een kernwapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |