abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8622427
Een tijdje terug heb ik Secrets of the Beehive gekocht en vind het zo geweldig mooi en heerlijk rustgevend dat ik meer van deze man wil hebben, maar ik vind het moeilijk een keuze te maken tussen z'n albums welke ik nu zal kopen (ik kan maar 1 cd kopen want ik zit in geldnood). Zijn er hier liefhebbers die me misschien wat kunnen aanraden?
pi_8622447
Dead Bees On A Cake vind ik erg mooi...
"Don't drive faster than your angel can fly..."
pi_8622465
Treurbuizenmuziek, fasegebonden.
pi_8622965
CD van Arcadia kopen. Samenwerkingsverband van Simon LeBon, roger Taylor en Nick rhodes van Duran Duran, en David Sylvian en die jappanner (R. Sakamotto), die ook in een band van Sylvian speelt. Prachtige muziek!

Is al een oudje hoor. Ergens uit de jaren 80

Het is wat.......
pi_8623487
Was dol op Japan, t/m Nightporter. Daarna vond ik David Sylvian een trut en de muziek zeikerig.

Hij heeft nog wel es een hele goeie samenwerking gehad met Robert Tripp, weer alleen niet hoe die CD heet, ik heb het op een bandje staan.

Jusqu'ici tout va bien...
pi_8624103
David Sylvian maakt prachtige muziek. Zo mooi dat daar niet eens over gediscussieerd moet worden. De meeste van jullie snappen dat toch niet. Dus blijf lekker luisteren naar die McDonalds (massaconsumptie) muziek luisteren, zoals Robin Williams en meer van die troep, en laat anderen in stilte genieten van David Sylvian.

IK heb gezegd

Snellie
  vrijdag 21 februari 2003 @ 10:18:21 #8
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_8624201
Prachtige stem die man, toch heb ik me nooit in zijn muziek verdiept. Ik heb wat albums van Japan in huis, alsmede Secrets of the Beehive en wat platen van Ryuichi Sakamoto met Sylvian als gastzanger. Maar dat ik er echt vaak naar luister, nee.
Toch maar weer eens doen misschien?

En Snellie, het is Robbie Williams en er is niks mis met zijn muziek hoor. Als je voorbeelden zoekt van massaconsumptiepop, dan is Robbie nu net geen sterke keuze.

vrijdag 21 februari 2003 @ 11:16:33 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_8625435
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 10:18 schreef Frollo het volgende:
Prachtige stem die man, toch heb ik me nooit in zijn muziek verdiept. Ik heb wat albums van Japan in huis, alsmede Secrets of the Beehive en wat platen van Ryuichi Sakamoto met Sylvian als gastzanger. Maar dat ik er echt vaak naar luister, nee.
Toch maar weer eens doen misschien?

En Snellie, het is Robbie Williams en er is niks mis met zijn muziek hoor. Als je voorbeelden zoekt van massaconsumptiepop, dan is Robbie nu net geen sterke keuze.

Snellie doelt op het feit dat Robbie 3x in het uur op welke zender dan ook te horen is, terwijl het gros van de mensheid nog nooit van David Sylvian gehoord heeft
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 21 februari 2003 @ 11:19:45 #10
15967 Frollo
pi_8625526
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 11:16 schreef MikeyMo het volgende:
Snellie doelt op het feit dat Robbie 3x in het uur op welke zender dan ook te horen is, terwijl het gros van de mensheid nog nooit van David Sylvian gehoord heeft
Dat kan best zijn, maar om Robbie nu als hét voorbeeld van hersenloze consumptiepop te noemen, dan heb je volgens mij niet zo door hoe het zit. Er zijn tal van betere (lees: slechtere) voorbeelden te verzinnen.
Ik ken overigens én Robbie Williams én David Sylvian, how about that?
pi_8626900
Kleine aanvulling. Iedereen moet trouwens weten wat ie mooi vindt hoor. Niks ten ten koste van Robbo Williams. IK vind het nix. Jij wel. Da's prima.
Snellie
pi_8626987
En nog wat. Rene Williams was toch van die andere briljante band .... hoe heet ie ook weer .... Take Them of zoiets. IK wil ook wel een ander noemen hoor: Christine Aquarelleren of Brittney Spirals....
Snellie
  vrijdag 21 februari 2003 @ 12:16:54 #13
15967 Frollo
pi_8627031
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 12:15 schreef Snellie het volgende:
IK wil ook wel een ander noemen hoor: Christine Aquarelleren of Brittney Spirals....

Kijk, nou begrijpen we elkaar

pi_8628663
Voor teardrop: Brilliant Trees is een van de mooiste ....
Snellie
  vrijdag 21 februari 2003 @ 13:30:25 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_8628750
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 13:27 schreef Snellie het volgende:
Snellie, ga eens aan je werk!
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_8630924
... zegt onderschikte tegen zijn baas.....
Snellie
  vrijdag 21 februari 2003 @ 15:35:44 #17
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_8631475
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 13:27 schreef Snellie het volgende:
Daar staat nostalgia geloof ik op= supernummer!
de mazzel en tot fok! webtip= http://www.xs4all.nl/~stefanjh
pi_8633298
David Sylvian! Een van m'n favoriete zangers...

Als je Secrets Of The Beehive goed vond zou ik zeker gaan voor Brilliant trees, z'n solo-debuut. Gone To Earth is ook erg mooi maar is voor de helft gevuld met ambiente soundscapes, mooi maar je moet er van houden. Dead Bees On A Cake is z'n meest recente soloalbum.
Als je alleen voor de stem gaat blijf dan weg van Plight & Premonition, Flux + Mutability (met Holger Czukay), Approaching Silence en de verzamelaar Camphor, die zijn gevuld met de al eerder genoemde soundscapes.
Z'n samenwerking met Robert Fripp heetThe First Day en vind ik zelf het hoogtepunt uit Sylvian's oeuvre, niet in de eerste plaats door het gitaarwerk van Fripp. In ieder geval iets meer rock dan de andere albums (maar met Robert Fripp klinkt rock nooit als standaard rock) maar de beide heren zijn in grootse vorm. Het album Damage is een live registratie van hun samenwerking.
Rest nog de verzamelaar Everything and Nothing. Persoonlijk vind ik dat een heel goed vezamelalbum, een dubbelcd met een dwarsdoorsnede uit z'n gehele carierre.

Dus Brilliant Trees of (met iets meer geld in de zak) de dubbelverzamelaar Everything and Nothing.

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_8633888
Nou ja, Muaddib heeft het al genoemd; Secrets of the beehive en natuurlijk het dubbelalbum Everything and nothing (was best duur... 20 euro )Maar dat had ik er wel voor over.... en dat zegt veel, alles boven de 15 euro is voor mij al te duur

Totaal irrelevant, maar zijn naam is zo mooi
Mooie naam, mooie muziek, geen toeval

Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik er niet heel vaak naar luister, je moet ervoor in de goede bui zijn. Maar als ik het hoor.... oh, wat kan muziek mooi zijn *droom droom*
Ik vind trouwens de nummers die ik heb gedownload waar Sylvian samenwerkt met Fripp niet zo heel erg mooi, of misschien is het gewoon even wennen voor mij.
Goh, misschien noem ik mijn kind later wel Sylvian (welk kind????)

En trouwens; niks mis met RoBBIE Williams en TAKE THAT!!!!

Voor wie het echt niet wil weten: maandagavond op Yorin, Dat jaren negentig programma: BOYBANDS, met Mark Owen!!!!
Oeps hehehe, ik ga nu te ver he?

pi_8655081
Ik wist niet dat Plight and premonition vol zat met soundscapes, maar dat woord lees ik dan ook vandaag voor eerst in mijn leven. Ik vind hem erg mooi. Zet hem op repeat en je hoeft de rest van de avond niet meer na te denken over wat je nú weer op zal zetten. Lekker om bij te lezen.
Alchemy is ook erg goed, volgens mij heeft niemand die nog genoemd.
Rain, Tree, Crow is een stuk vlotter en lang niet zo depressief als de rest. Niet dat er wat mis is met depressieve muziek trouwens.
een dag niet gehuild is een dag niet geleefd
pi_8662815
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 21:29 schreef didina het volgende:
Ik wist niet dat Plight and premonition vol zat met soundscapes, maar dat woord lees ik dan ook vandaag voor eerst in mijn leven. Ik vind hem erg mooi. Zet hem op repeat en je hoeft de rest van de avond niet meer na te denken over wat je nú weer op zal zetten. Lekker om bij te lezen.
Alchemy is ook erg goed, volgens mij heeft niemand die nog genoemd.
Rain, Tree, Crow is een stuk vlotter en lang niet zo depressief als de rest. Niet dat er wat mis is met depressieve muziek trouwens.
Is Alchemy niet gewoon een cd-versie van "Words With The Shaman"? Die staat nl. ook al op de speciale uitvoering van "Brilliant Trees".
Rain Tree Crow (zonder komma's trouwens ) was een reunie van de originele Japan leden en klinkt dan ook meer als Japan.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 23 februari 2003 @ 11:54:03 #22
23058 Muurbloempje
But most of all i love you....
pi_8662894
Japan - Adolescent Sex

Ook solo had David Sylvian mooie liedjes...

because you are you... SJEES, wat is Noorwegen prachtig zeg!!! Fjorden, gletsjers, ruige bergen, ik wil terug...
pi_8735975
De "Adolescent Sex " voorbij , maar daar was het allemaal mee begonnen .
Heb ook al z'n platen (Japan) en CD's ( Solowerk , met Mick Karn , Dolphin Brothers , RainTreeCrow , met Hector Zazou , met Riuichy Sakamoto , enz enz )
Ben nog steeds een groot fan van hem ( Altijd weer benieuwd naar zijn volgende werk ! )

"Download gewoon een hoop muziek van David Sylvian op KaZaA"
zou ik zeggen .

donderdag 27 februari 2003 @ 00:53:04 #24
13973 ranja
image means nothing
pi_8743739
quote:
Op zondag 23 februari 2003 11:54 schreef Muurbloempje het volgende:
Japan - Adolescent Sex
Die is gaaf Pas dit weekend ontdekt dat dit van Japan is... ben er eigenlijk nog steeds verbaasd over, bij Sylvian denk ik aan zoetgevooisde ballads, maar nu blijkt-ie ook te kunnen rocken? eh sorry, waven?
pi_8745891
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 00:53 schreef ranja het volgende:

[..]

Die is gaaf Pas dit weekend ontdekt dat dit van Japan is... ben er eigenlijk nog steeds verbaasd over, bij Sylvian denk ik aan zoetgevooisde ballads, maar nu blijkt-ie ook te kunnen rocken? eh sorry, waven?

* van de stoel afvalt

had niet van jou verwacht dat je dat niet wist.

Adolescent Sex was wel een hitje in Nederland. Tijdens hun promo in Nederland mocht Belinda Meuldijk (de muts van RdN tegenwoordig) als Japanse verkleed en half ontkleed met de heren op de foto

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')