Dat is bij die andere zaak ook, maar ik ben afhankelijk van vervoerquote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:13 schreef Aure het volgende:
Ik heb het geluk van Matson in de stad, dus daar wegbrengen en x dagen later weer ophalen. Meestal gaat het wel heel snel hoor (1-2 dagen later?).
Ja snap ik! Ik bedoelde meer dat het geluk voor mij is dat Matson dicht bij mij zitquote:Op vrijdag 27 juni 2025 11:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat is bij die andere zaak ook, maar ik ben afhankelijk van vervoermet de bus is er niet te komen en op de fiets is én best ver én lijkt me niet goed voor de machine (met een kapotte machine heb ik het wel gedaan, maar toen die gerepareerd was wel iemand met een auto gecharterd
Dat was mijn naaimachine waarmee ik het ben gaan leren. Heb inmiddels de brother innovis f410. Een wat luxere versiequote:Op donderdag 26 juni 2025 18:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je nog steeds die Brother Innovis 15?
Brother Innov-is F400. Ben naar een naaimachinewinkel gegaan en deze werd me aangeraden door de dames na alle wensen besproken te hebben. Ben benieuwd, heb even geprobeerd en werkte wel fijn.quote:
Goede keuze! Ja, ik ben wel fan van Brother en die lijn.quote:Op woensdag 30 juli 2025 15:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Brother Innov-is F400. Ben naar een naaimachinewinkel gegaan en deze werd me aangeraden door de dames na alle wensen besproken te hebben. Ben benieuwd, heb even geprobeerd en werkte wel fijn.
Ok gelukkig geen slechte keuzequote:Op woensdag 30 juli 2025 16:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Goede keuze! Ja, ik ben wel fan van Brother en die lijn.
(Ik moest zonodig andere machines proberen en toen stond er een mooie Brother niks te doen. Dus maar iemand blij mee gemaakt via Marktplaats.)
Heb je al bedacht wat je wil gaan maken?quote:Op woensdag 30 juli 2025 16:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ok gelukkig geen slechte keuzeIn een winkel weet ik nooit of iemand nou verkoopt wat echt de beste optie voor mij is, of wat zij liever verkopen
![]()
Ze liet ook nog duurdere machines zien, maar wil eerst even kijken hoe lang dit een hobby blijft en wat ik dan eventueel precies zoek in een betere.
Heb al allerlei youtube filmpjes zitten kijken, en morgen naar de stoffenwinkel
Het eerste is een rechthoekig tafelkleed, leek me het makkelijkstequote:Op woensdag 30 juli 2025 16:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je al bedacht wat je wil gaan maken?
Ah, je bent een échte beginner!quote:Op woensdag 30 juli 2025 16:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het eerste is een rechthoekig tafelkleed, leek me het makkelijkste![]()
Maar als jullie nog andere suggesties hebben voor beginnersprojecten dan hou ik me aanbevolen!
Ja niet helemaal want heb samen met m'n moeder al wel dingen gemaakt, en in m'n eentje deko kussenslopen enzo. Maar alles wat ik alleen heb gedaan was maar mja.. niet echt doordacht. Wil nu echt leren welke naald je wanneer gebruikt, welke voet, patronen leren lezen en tekenen e.d. En dacht ik ga gewoon helemaal bij het begin beginnen, in plaats van voort te borduren op wat ik voorheen misschien gewoon verkeerd deedquote:Op woensdag 30 juli 2025 17:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ah, je bent een échte beginner!![]()
Doe vooral wat je leuk lijkt. Als het (nog) te moeilijk blijkt, weet je dat ook weer. Laat je niet uit het veld slaan.
Om er tien jaar geleden weer een beetje in te komen, ging ik kussenslopen naaien. Daarna ben ik direct al vrij ambitieus met een patroon aan de gang gegaan waarbij ik ook een tutorial op YouTube had. YouTube is echt je vriend. Verder is het wel een kwestie van meters maken. En niet te dure stof kopen, zodat het niet zo zonde is als het niet iets bruikbaars/draagbaars wordt.
Wat leuk! Mijn moeder was ook coupeuse. De dingen die zij maakte, vooral de mooie speciale jurken, kan ik alleen maar van dromenquote:Op woensdag 30 juli 2025 17:39 schreef Ynske het volgende:
Ik volg een opleiding tot coupeuse lerares, nadat ik eerst zelf ben gaan experimenteren en graag patronen op mijn eigen maar wilde leren maken.
Qua stoffen, check even of er een stoffenspektakel bij je in de buurt is, daar kun je vaak leuke stoffen en fournituren voor aardige prijzen vinden
Op het snelste doe je ieder jaar 1 module, zijn 7 modules. Heb er nu 2 gehaald (modinette en costumiere) ben nu met de 3e bezig dat is tailleuse. Je kunt 2x per jaar examen doen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 17:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat leuk! Mijn moeder was ook coupeuse. De dingen die zij maakte, vooral de mooie speciale jurken, kan ik alleen maar van dromen![]()
Hoe lang duurt die opleiding?
Oh wowquote:Op woensdag 30 juli 2025 17:46 schreef Ynske het volgende:
[..]
Op het snelste doe je ieder jaar 1 module, zijn 7 modules. Heb er nu 2 gehaald (modinette en costumiere) ben nu met de 3e bezig dat is tailleuse. Je kunt 2x per jaar examen doen.
Februari volgend jaar hoop ik. Moet nu nog 25 lessen tekenen, nog 2 borduur opdrachten en een herenpantalon (is getekend proefmodel is bijna altijd p lichaam aangepast klaar) en een jasje voor mezelf maken.quote:Op woensdag 30 juli 2025 18:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh wowWist niet dat het zo lang duurde. Wanneer is je volgende examen?
Ja vond dat ik hier een paar basisdingen ook goed mee kon leren/oefenen. Heb er 3u over gedaan in totaal, maar moest tussendoor ook nog youtube video's bekijken natuurlijkquote:Op zondag 3 augustus 2025 11:57 schreef FlyingFish het volgende:
Ziet er netjes uit Kwiwi! En een leuk idee voor een simpel projectje. Zoiets zou ook leuk zijn voor een kinderverjaardag denk ik, met een ander soort print.
Welke cursus?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:46 schreef hierissieweer het volgende:
Vraagje, wie heeft er nog oude tijdschriften met mannen patronen liggen?
In november start ik een cursus patroontekenen en naaien. Super veel zin in. Leuk om onder begeleiding ideeën te gaan uitwerken.
Op basis van dankearts, niet de rechter opleiding hoor. Eerst maar eens kijken of ik talent heb.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |