Sommige wetten blijkbaar wel ja.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar wetten kunnen dus veranderen...
Dus wij stammen allemaal af van 8 personen?quote:Op zondag 2 maart 2025 20:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Sommige wetten blijkbaar wel ja.
Zelfde geldt voor na de vloed natuurlijk.
Blijkbaar is God niet star maar houdt hij rekening met de situatie waarin mensen zich bevinden.
Dat zou dan wel moeten ja.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus wij stammen allemaal af van 8 personen?
Dat is jouw probleem.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm ja...Gaat er bij mij niet in, sorry.
Het zou een probleem zijn wanneer ik de bijbel letterlijk neem.quote:
Prima dan.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het zou een probleem zijn wanneer ik de bijbel letterlijk neem.
Gelukkig doe ik dat niet.
Precies. En prima punt om dat ook buiten het academisch discours te houden, literalisme.quote:
Die mening mag je hebben.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies. En prima punt om dat ook buiten het academisch discours te houden, literalisme.
Deden ze dat maar niet, dan zouden ze er niet zo vaak faliekant naastzitten.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die heeft de wetenschappelijke wereld gelukkig ook
Succes met het bewijzen van afstamming van 7 miljard lieden van 8 personen 4000 jaar geleden.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Deden ze dat maar niet, dan zouden ze er niet zovaak faliekant naastzitten.
https://www.scientificame(...)n-we-commonly-think/quote:Op zondag 2 maart 2025 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Succes met het bewijzen van afstamming van 7 miljard lieden van 8 personen 4000 jaar geleden.
Kun je me de passage aanwijzen waarin geopperd wordt dat een afstamming van 8 personen 4000 jaar geleden schappelijk is?quote:Op zondag 2 maart 2025 21:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
https://www.scientificame(...)n-we-commonly-think/
Go back a bit further, and you reach a date when our family trees share not just one ancestor in common but every ancestor in common. At this date, called the genetic isopoint, the family trees of any two people on the earth now, no matter how distantly related they seem, trace back to the same set of individuals. “If you were alive at the genetic isopoint, then you are the ancestor of either everyone alive today or no one alive today,” Rutherford says. Humans left Africa and began dispersing throughout the world at least 120,000 years ago, but the genetic isopoint occurred much more recently—somewhere between 5300 and 2200 B.C.,according to Rohde’s calculations.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kun je me de passage aanwijzen waarin geopperd wordt dat een afstamming van 8 personen 4000 jaar geleden schappelijk is?
Hoe staat dit in verband met een lezing dat we afstammen van 8 personen, 4000 jaar geleden?quote:Op zondag 2 maart 2025 21:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Go back a bit further, and you reach a date when our family trees share not just one ancestor in common but every ancestor in common. At this date, called the genetic isopoint, the family trees of any two people on the earth now, no matter how distantly related they seem, trace back to the same set of individuals. “If you were alive at the genetic isopoint, then you are the ancestor of either everyone alive today or no one alive today,” Rutherford says. Humans left Africa and began dispersing throughout the world at least 120,000 years ago, but the genetic isopoint occurred much more recently—somewhere between 5300 and 2200 B.C.,according to Rohde’s calculations.
At first glance, these dates may seem much too recent to account for long-isolated Indigenous communities in South America and elsewhere. But “genetic information spreads rapidly through generational time,” Rutherford explains. Beginning in 1492, “you begin to see the European genes flowing in every direction until our estimates are that there are no people in South America today who don’t have European ancestry.”
Als ik het artikel goed begrijp, stamt iedereen die nu leeft af van een groepje mensen dat tussen 2200 en 5300 v.Chr. leefde.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe staat in verband met een lezing dat we afstammen van 8 personen, 4000 jaar geleden?
Niet echt; het hele stuk rept niet eens over een vloed.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als ik het artikel goed begrijp, stamt iedereen die nu leeft af van een groepje mensen dat tussen 2200 en 5300 v.Chr. leefde.
Hoe groot dat groepje was, weet niemand. Maar het past wel precies in het vloedmodel.
Wie zei dan dat het artikel over een vloed spreekt. Ik zei dat die data goed in het vloedmodel past.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt; het hele stuk rept niet eens over een vloed.
Wel over gebeurtenissen in Afrika 120.000 jaar geleden.
Dus je pakt eruit wat past.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wie zei dan dat het artikel over een vloed spreekt. Ik zei dat die data goed in het vloedmodel past.
Dat hele verhaal over Afrika neem ik zelf met een enorme korrel zout. Alles wijst erop dat de mensheid vanuit het Midden-Oosten verspreid is.
De consensus is inderdaad dat de mens in Afrika is ontstaan.quote:
Ja, op basis van de oudheid van fossielen. Waarvan de dateringen dus zeer twijfelachtig zijn. En een fossiel is geen bewijs voor nakomelingen.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De consensus is inderdaad dat de mens in Afrika is ontstaan.
Nee hoor.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, op basis van de oudheid van fossielen. Waarvan de dateringen dus zeer twijfelachtig zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |