Ik had een stabielere markt verwacht, maar kennelijk zit er nog niet genoeg geld daarquote:Op maandag 10 maart 2025 23:07 schreef recursief het volgende:
[..]
Met die ETFs is een ander soort belegger binnengehaald. Dat kan de dynamiek weleens flink beinvloeden.
Winst pakkenquote:Op dinsdag 11 maart 2025 08:13 schreef Solispolar het volgende:
Voor alle zenuwpeesjes in dit topic: even een aantal maanden niet inloggen bij je cryptoplatform; lekker van het (komende) lekkere weer gaan genieten en over een aantal maanden je winst pakken
Wat een kortetermijnsvisie Roland. Durf eens gewoon 20 jaar uit te zoomen, dan heeft niemand het nog over dit dipje.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:45 schreef KingRoland het volgende:
Als er een wonder gebeurt en oekraine rusland oorlog voorbij is, dan krijg je nog een laatste kans om alles te verkopen. Kan me wel voorstellen dat alles keihard omhoog gaat. Daarna keihard omlaag vanwege de laatste importheffingen van heere Trump de week erna en andere economische maatregelen die hij/andere landen nog gaan treffen (en dan laat ik een nieuwe mogelijke oorlog nog achterwege)
Het is niet zo zeer stabiliteit alleen denk ik. Ik denk ook dat de ETF-beleggers minder hodlen en vaker een stop-loss gebruiken. Sneller druk naar beneden in een dalende markt dan de laatste pak 'm beet 12 jaar. Minder 'believers' en meer beleggers die Bitcoin als niet veel meer dan een asset in hun portfolio zien.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 19:38 schreef D. het volgende:
[..]
Ik had een stabielere markt verwacht, maar kennelijk zit er nog niet genoeg geld daar
Dat van de importheffingen zit al in de dip van nu,quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:45 schreef KingRoland het volgende:
Als er een wonder gebeurt en oekraine rusland oorlog voorbij is, dan krijg je nog een laatste kans om alles te verkopen. Kan me wel voorstellen dat alles keihard omhoog gaat. Daarna keihard omlaag vanwege de laatste importheffingen van heere Trump de week erna en andere economische maatregelen die hij/andere landen nog gaan treffen (en dan laat ik een nieuwe mogelijke oorlog nog achterwege)
En dan de volgende piek missen zeker?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 08:13 schreef Solispolar het volgende:
Voor alle zenuwpeesjes in dit topic: even een aantal maanden niet inloggen bij je cryptoplatform; lekker van het (komende) lekkere weer gaan genieten en over een aantal maanden je winst pakken
Echt domste wat je kan doen.quote:Op maandag 10 maart 2025 23:00 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb al meer in crypto zitten dan wat verstandig is, ik kan echt niets meer nu
Kutzooi
Defensie aandelen gaan wel lekkerquote:Op zondag 16 maart 2025 07:22 schreef Lichtloper het volgende:
Flink bijgekocht, op een koers rond de ¤ 76k. Denk dat het taboe voor institutionele beleggers en zelfs voor (fatsoenlijke) landen nu wel geslecht is. Die debiel in het Witte huis gaat de inflatie flink aanjagen en Europa gaat ook met geld smijten. Heb eigenlijk meer vertrouwen in BTC dan in aandelen momenteel, ook al bewegen ze vaak met elkaar mee.
Omdat dat ook vrij letterlijk het sentiment van dit moment is natuurlijk; dan kijk je alleen naar de vierkante meter waar je op dat moment op staat.quote:Op zondag 16 maart 2025 07:22 schreef Lichtloper het volgende:
Flink bijgekocht, op een koers rond de ¤ 76k. Denk dat het taboe voor institutionele beleggers en zelfs voor (fatsoenlijke) landen nu wel geslecht is. Die debiel in het Witte huis gaat de inflatie flink aanjagen en Europa gaat ook met geld smijten. Heb eigenlijk meer vertrouwen in BTC dan in aandelen momenteel, ook al bewegen ze vaak met elkaar mee.
Heb begin februari (vanwege alle onrust) m'n aandelen (ETF's) verkocht, behalve MSTR.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:19 schreef Elan het volgende:
Geen goed gevoel over deze markt. Zo'n Warren Buffet die druk aan het verkopen is. Aandelen en huizenprijzen zijn ook enorm overgewaardeerd. President van Amerika die schijnbaar uit is op een recessie en handelsoorlogen en veel globale onrust.
Hoe staan jullie er in?
Ik ben bang dat de schade die Trump aanricht tientallen jaren nodig heeft om te herstellen, als het überhaupt herstelt. Het vertrouwen in de VS is in één klap weg.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:19 schreef Elan het volgende:
Geen goed gevoel over deze markt. Zo'n Warren Buffet die druk aan het verkopen is. Aandelen en huizenprijzen zijn ook enorm overgewaardeerd. President van Amerika die schijnbaar uit is op een recessie en handelsoorlogen en veel globale onrust.
Hoe staan jullie er in?
Vorige maand dacht ik zal ik verkopen…. Niet gedaan, dus nu spijt.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:19 schreef Elan het volgende:
Hoe staan jullie er in?
Ik ben van mening dat aandelen veel te opgeblazen zijn door lage rentes, ik verwacht al langer dat de aandelen boel zal klappen en we een enorme depressie in gaan. Huizen is lastig verhaal, de meeste mensen hebben langlopende hypotheken tegen lage rentes, dus die blijven gewoon zitten, wel klote voor mensen die de afgelopen 2 jaar hebben gekocht.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:19 schreef Elan het volgende:
Hoe staan jullie er in?
waarom precies, ik snap de opmerking niet zo goedquote:Op zondag 16 maart 2025 15:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
wel klote voor mensen die de afgelopen 2 jaar hebben gekocht.
Allemaal waar.quote:Op zondag 16 maart 2025 15:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat aandelen veel te opgeblazen zijn door lage rentes, ik verwacht al langer dat de aandelen boel zal klappen en we een enorme depressie in gaan. Huizen is lastig verhaal, de meeste mensen hebben langlopende hypotheken tegen lage rentes, dus die blijven gewoon zitten, wel klote voor mensen die de afgelopen 2 jaar hebben gekocht.
Relatief hoge hypotheek rente, als daarbij ook nog je prijs zakt heb je weinig bewegingsruimte, nu is dat niet zo erg als je niet hoeft te verhuizen, maar veelal zijn het juist starters die relatief snel verhuizen vanwege bijvoorbeeld gezinsuitbreiding.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:16 schreef pmponer het volgende:
[..]
waarom precies, ik snap de opmerking niet zo goed
De superrijken zijn bijna klaar met vastgoed inslaan, ze beginnen al met private equity in kinderopvang en de zorg in landen waar die nog niet verkocht is. Dure auto's etc zijn allang opgekocht, de SUV uitvoeringen van dure merken zijn voor het plebs die denken dat goede smaak in Dubai woont.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Allemaal waar.
Maar waar kunnen mensen wel heen met kapitaal? Dan kom je al gauw uit bij de stock en crypto markt.
Buy the dip.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:19 schreef Elan het volgende:
Hoe staan jullie er in?
Ik begrijp het idee om in deze tijd 100% cash te zitten. Mijn bezwaar daartegen is de praktische zekerheid om zo langzaam ook vermogen te verliezen. Er wordt door overheden zwaar boven onze stand geleend, dat is straks enkel weg te werken door de geldpersen weer aan te slingeren en dat betekent inflatie. Die is met die 3% rente op spaargeld nooit goed te maken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |