Goeie tip dankjewel.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:34 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb al mijn lopende abonnementen bij Amerikaanse bedrijven opgezegd na het bezoek van Zelensky. Zeker online kun je niet om alle Amerikaanse bedrijven heen, maar een mooie adblocker vermindert de inkomsten. Met de Brave browser kun je op je telefoon en computer advertentievrij youtuben en faceboeken voor de boomers.
De economische implosie van Trumps Amerika is begonnen: https://www.atlantafed.or(...)20on%20February%2019.
De dienstensector is wat daar nog wel draait, dus daar mag het ook best pijn gaan doen.
Ik ben ook flink aan het snoeien.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:34 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb al mijn lopende abonnementen bij Amerikaanse bedrijven opgezegd na het bezoek van Zelensky. Zeker online kun je niet om alle Amerikaanse bedrijven heen, maar een mooie adblocker vermindert de inkomsten. Met de Brave browser kun je op je telefoon en computer advertentievrij youtuben en faceboeken voor de boomers.
De economische implosie van Trumps Amerika is begonnen: https://www.atlantafed.or(...)20on%20February%2019.
De dienstensector is wat daar nog wel draait, dus daar mag het ook best pijn gaan doen.
Fijn. Ik sla de Mac voortaan over.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:34 schreef Glazenmaker het volgende:
Alweer? Dat had je twee dagen geleden ook al beloofd.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:52 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Fijn. Ik sla de Mac voortaan over.
Hoe vaker ik het zeg, hoe beter ik me zal kunnen committeren want ze hebben me verslaafd gemaakt,.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Alweer? Dat had je twee dagen geleden ook al beloofd.
Als je begint op te letten zie je hoe extreem geïntegreerd de Amerikaanse cultuur en bedrijven in west Europa zijn. Dat gaat nog een zware klus worden.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:34 schreef Glazenmaker het volgende:
Laat een onmogelijk doel niet in de weg staan van kleine verbeteringen. Van mij gaat nu al sowieso 30 euro minder per maand richting de VS. Dat er zeker nog heel wat meer verborgen kosten die kant opgaan moet je niet tegenhouden om makkelijke stappen te zetten.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als je begint op te letten zie je hoe extreem geïntegreerd de Amerikaanse cultuur en bedrijven in west Europa zijn. Dat gaat nog een zware klus worden.
Ik had geen idee dat GOG Europees is. Mooie lijst.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:48 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik ben ook flink aan het snoeien.
Sowieso geen Amerikaanse producten meer kopen en niet meer naar Amerikaanse snelvreetschuren (ging ik toch al nauwelijks heen). Streamingsdiensten zijn we nu aan het saneren.
Verder stap ik waar mogelijk over naar andere apps. Op Tweakers staat een goed overzicht.
I will not big mac with you today.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:07 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Hoe vaker ik het zeg, hoe beter ik me zal kunnen committeren want ze hebben me verslaafd gemaakt,.
Een van de mannen van de tweakers podcast had het volgens mij al meerdere keren over het Fransequote:Op zondag 2 maart 2025 18:18 schreef halfway het volgende:
Startpagina is nou niet echt een alternatief voor Google
Hier vorige week al al mijn abonnementen op streaming diensten opgezegd.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:34 schreef Glazenmaker het volgende:
Gebruik gewoon DuckDuckGo. Als je een resultaat van Google wilt, in plaats van Bing, kun je er in het zoekveld "!g " voor zetten. Het verschil is, dat DuckDuckGo het anonimiseert, zodat de zoekmachines niet weten dat jij het was.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:18 schreef halfway het volgende:
Startpagina is nou niet echt een alternatief voor Google
Linux (Mint is populair, dat gebruik ik zelf ook) werkt tegenwoordig uitstekend als Windows alternatief voor thuis. Via Proton (van Steam) werken ook al je spelletjes, zolang ze geen anti-cheat rootkit hebben. Het installeren van software is meestal een kwestie van intypen en aanvinken. YouTube is lastiger, dan kom je bij Nebula terecht. Telefoons is problematisch, als je veel apps wilt.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier vorige week al al mijn abonnementen op streaming diensten opgezegd.
Zaken als Android, iOS en Windows en YouTube zijn geen alternatieven voor.
Maar ik koop de rest van mijn leven ook geen Amerikaanse merken meer (heb zelfs al mijn Nikes verkocht en ben voor Adidas gegaan), en ga ook nooit meer naar de McDonald's en dergelijke meer.
Mooie post:quote:Op zondag 2 maart 2025 18:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik had geen idee dat GOG Europees is. Mooie lijst.
Gaan jullie bij deze consumptieswitch ook na wie de aandeelhouders zijn?quote:Op zondag 2 maart 2025 18:29 schreef StateOfMind het volgende:
Maar ik koop de rest van mijn leven ook geen Amerikaanse merken meer (heb zelfs al mijn Nikes verkocht en ben voor Adidas gegaan), en ga ook nooit meer naar de McDonald's en dergelijke meer.
Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig echt niet meer door heb of iets satire is en dan maakt me wel wat bang.quote:Op zondag 2 maart 2025 18:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier vorige week al al mijn abonnementen op streaming diensten opgezegd.
Zaken als Android, iOS en Windows en YouTube zijn geen alternatieven voor.
Dat overzicht is nogal dubieus, om een voorbeeld te geven, Visual Studio Code is volledig open source, met andere woorden iedereen mag het morgen Forken.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:48 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik ben ook flink aan het snoeien.
Sowieso geen Amerikaanse producten meer kopen en niet meer naar Amerikaanse snelvreetschuren (ging ik toch al nauwelijks heen). Streamingsdiensten zijn we nu aan het saneren.
Verder stap ik waar mogelijk over naar andere apps. Op Tweakers staat een goed overzicht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |