abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216896473
Frustraties bij Canadezen over VS groeien: ‘Boycotacties worden groter en groter’

Amerikaans eten en drinken consumeren? No way! Op vakantie naar de VS? Schrappen maar! Door de dreigende handelsoorlog en de claim van Donald Trump om van Canada de 51ste staat te maken, groeit het nationalisme onder de Canadese bevolking. Amerika wordt steeds meer geboycot. Dat merkt ook de Nederlands-Canadese gemeenschap in Victoria, een stad op de grens met de VS. ,,Het spookt door mijn hoofd om terug naar Nederland te gaan.’’

(rest achter een muur)
Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)-en-groter~a254af69/
pi_216896735
Ik heb al mijn lopende abonnementen bij Amerikaanse bedrijven opgezegd na het bezoek van Zelensky. Zeker online kun je niet om alle Amerikaanse bedrijven heen, maar een mooie adblocker vermindert de inkomsten. Met de Brave browser kun je op je telefoon en computer advertentievrij youtuben en faceboeken voor de boomers.

De economische implosie van Trumps Amerika is begonnen: https://www.atlantafed.or(...)20on%20February%2019.

De dienstensector is wat daar nog wel draait, dus daar mag het ook best pijn gaan doen.
  zondag 2 maart 2025 @ 17:41:14 #3
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216896825
Canada _O_ mijn steun hebben jullie broeders, mocht het nodig zijn stationeren we ook gewoon wat troepen daar!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216896864
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:34 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb al mijn lopende abonnementen bij Amerikaanse bedrijven opgezegd na het bezoek van Zelensky. Zeker online kun je niet om alle Amerikaanse bedrijven heen, maar een mooie adblocker vermindert de inkomsten. Met de Brave browser kun je op je telefoon en computer advertentievrij youtuben en faceboeken voor de boomers.

De economische implosie van Trumps Amerika is begonnen: https://www.atlantafed.or(...)20on%20February%2019.

De dienstensector is wat daar nog wel draait, dus daar mag het ook best pijn gaan doen.
Goeie tip dankjewel.
pi_216896934
quote:

Ik ben ook flink aan het snoeien.
Sowieso geen Amerikaanse producten meer kopen en niet meer naar Amerikaanse snelvreetschuren (ging ik toch al nauwelijks heen). Streamingsdiensten zijn we nu aan het saneren.

Verder stap ik waar mogelijk over naar andere apps. Op Tweakers staat een goed overzicht.
  zondag 2 maart 2025 @ 17:52:08 #6
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_216896985
quote:

Fijn. Ik sla de Mac voortaan over.
Je bent een waardeloze agent.
pi_216897164
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:52 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

[..]
Fijn. Ik sla de Mac voortaan over.
Alweer? Dat had je twee dagen geleden ook al beloofd.
  zondag 2 maart 2025 @ 18:07:20 #8
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_216897252
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 18:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Alweer? Dat had je twee dagen geleden ook al beloofd.
Hoe vaker ik het zeg, hoe beter ik me zal kunnen committeren want ze hebben me verslaafd gemaakt,.
Je bent een waardeloze agent.
pi_216897282
quote:

Als je begint op te letten zie je hoe extreem geïntegreerd de Amerikaanse cultuur en bedrijven in west Europa zijn. Dat gaat nog een zware klus worden.
pi_216897343
Er werd mij gevraagd de jaarlijkse documenten voor export naar de VS in te vullen betreffende een foodproduct, aangezien het maar om 0,5% van onze omzet gaat en we de producten toch wel kwijt kunnen hebben we bedankt voor onbepaalde tijd.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_216897346
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 18:08 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Als je begint op te letten zie je hoe extreem geïntegreerd de Amerikaanse cultuur en bedrijven in west Europa zijn. Dat gaat nog een zware klus worden.
Laat een onmogelijk doel niet in de weg staan van kleine verbeteringen. Van mij gaat nu al sowieso 30 euro minder per maand richting de VS. Dat er zeker nog heel wat meer verborgen kosten die kant opgaan moet je niet tegenhouden om makkelijke stappen te zetten.
pi_216897381
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:48 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Sowieso geen Amerikaanse producten meer kopen en niet meer naar Amerikaanse snelvreetschuren (ging ik toch al nauwelijks heen). Streamingsdiensten zijn we nu aan het saneren.

Verder stap ik waar mogelijk over naar andere apps. Op Tweakers staat een goed overzicht.
Ik had geen idee dat GOG Europees is. Mooie lijst.
pi_216897388
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 18:07 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

[..]
Hoe vaker ik het zeg, hoe beter ik me zal kunnen committeren want ze hebben me verslaafd gemaakt,.
I will not big mac with you today.

Anyway, zeer te begrijpen dat Canadezen de VS die lollig loopt te doen over hun annexatie boycotten (voor zover mogelijk).

Laat ze maar lekker in hun sop gaar koken. Hopelijk komen ze ooit weer bij zinnen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216897459
Startpagina is nou niet echt een alternatief voor Google
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_216897511
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 18:18 schreef halfway het volgende:
Een van de mannen van de tweakers podcast had het volgens mij al meerdere keren over het Franse
https://www.qwant.com/
pi_216897645
quote:

Hier vorige week al al mijn abonnementen op streaming diensten opgezegd.

Zaken als Android, iOS en Windows en YouTube zijn geen alternatieven voor.

Maar ik koop de rest van mijn leven ook geen Amerikaanse merken meer (heb zelfs al mijn Nikes verkocht en ben voor Adidas gegaan), en ga ook nooit meer naar de McDonald's en dergelijke meer.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_216897683
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 18:18 schreef halfway het volgende:
Gebruik gewoon DuckDuckGo. Als je een resultaat van Google wilt, in plaats van Bing, kun je er in het zoekveld "!g " voor zetten. Het verschil is, dat DuckDuckGo het anonimiseert, zodat de zoekmachines niet weten dat jij het was.

Ik gebruik zelf trouwens LibreWolf als browser, die is niet afgeleid van Chrome, maar van Firefox (Mozilla). En daar kun je zelf precies instellen hoe veilig je het wilt hebben.
pi_216897758
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 18:29 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Maar ik koop de rest van mijn leven ook geen Amerikaanse merken meer (heb zelfs al mijn Nikes verkocht en ben voor Adidas gegaan), en ga ook nooit meer naar de McDonald's en dergelijke meer.
Linux (Mint is populair, dat gebruik ik zelf ook) werkt tegenwoordig uitstekend als Windows alternatief voor thuis. Via Proton (van Steam) werken ook al je spelletjes, zolang ze geen anti-cheat rootkit hebben. Het installeren van software is meestal een kwestie van intypen en aanvinken. YouTube is lastiger, dan kom je bij Nebula terecht. Telefoons is problematisch, als je veel apps wilt.
  zondag 2 maart 2025 @ 18:46:15 #19
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_216897824
Al die alternatieven zijn ronduit kut of een stuk duurder. Het zijn geen marktleiders voor een goede reden hè.

Ook de Europese multinationals zijn niet mijn vriend. Deze actie is gewoon cringe, alsof die multinationals loyaal zijn aan ons Europa. Veel van die bedrijven doen trouwens ook nog (stiekem) business in Rusland, dus voor de echte wappies moet er een lijst komen voor bedrijven die aan beide criteria voldoen. :')
pi_216897851
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 18:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik had geen idee dat GOG Europees is. Mooie lijst.
Mooie post:

Is je definitie niet wat te nauw/inaccuraat? Als je de nationaliteit van de leider van een FOSS-project laat meewegen in het wel/niet op de lijst zetten gaat het op een soort op de persoon gerichte rancune lijken. Er zijn ook Amerikanen die niks van het regime moeten hebben.

Om een voorbeeld te geven: Signal is een Amerikaanse non-profit met een dienst die de gouden standaard is voor privécommunicatie. Ze zijn dusdanig georganiseerd dat ze niet overgenomen kunnen worden. Hun missie is privécommunicatie voor iedereen, zonder gespioneer door bedrijven of overheden. Als Amerikaanse wetgeving ze ooit zou dwingen om afbreuk te doen aan hun missie vermoed ik dat ze gaan verhuizen of stoppen. Het grootste bezwaar dat ik kan bedenken is dat ze momenteel hun back-end op AWS hebben draaien.

Nog saillanter: Signal is een Amerikaanse non-profit die zich uitspreekt tegen Europese ideeën als chat control die om de zoveel tijd weer de kop opsteken. Als "vrije wereld" je criterium is, is wel/niet Amerikaans daar misschien niet zo'n accurate match mee. Als je doel is om Trump/Big Tech minder te sponsoren moet je misschien niet potentiële bondgenoten achter de linies prematuur onder de bus gooien.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 2 maart 2025 @ 18:49:31 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216897855
Wayne Gretzky moeten ze ook al niet meer. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_216897874
quote:
Gaan jullie bij deze consumptieswitch ook na wie de aandeelhouders zijn?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator zondag 2 maart 2025 @ 18:55:20 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216897921
Nou downloaden maar weer dan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 2 maart 2025 @ 18:55:21 #24
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_216897923
quote:

[..]

Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig echt niet meer door heb of iets satire is en dan maakt me wel wat bang.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_216897934
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 17:48 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dat overzicht is nogal dubieus, om een voorbeeld te geven, Visual Studio Code is volledig open source, met andere woorden iedereen mag het morgen Forken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')