Als hij ook echt win, neem ik een WOUT UI!quote:Op woensdag 25 februari 2026 13:04 schreef Pistolero het volgende:
[..]
De morele overwinning heeft hij in ieder geval al binnen!
De lijst van deelnemers van Alpecin-Premier Tech is gewijzigd in:quote:Op dinsdag 24 februari 2026 11:06 schreef Idisrom het volgende:
.....knip....
De lijst van deelnemers van Alpecin-Premier Tech is (momenteel):
Groves
Bayer
Belmans
Geens
Planckaert
Riesebeek
en Sénéchal
....knip....
Er mankeert toch wat aan die voedingapp van Visma-LaB. Nu weer afmelden.quote:
Het seizoen begint met de Tour Down Under. Of met Parijs tegen Nice.quote:Op woensdag 25 februari 2026 08:16 schreef TommyL0204 het volgende:
De Omloop 't Volk blijft nog steeds voelen als de echte start van het seizoen. Die koersen in de woestijn vergeten we maar even voor het gemak
De sportpsycholoog en de Mentalchoach-app hebben geconstateerd dat Wout mentaal al veel te vroeg gesloopt wordt door Matje, als hij nu start in de Omloop.quote:Op donderdag 26 februari 2026 17:10 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dit is ondertussen wel extreem treurig bij Wout.
Is die ook elke keer doodziek ofzo? Met een verkoudheid kun je toch wel koersen?
Interviews met random wielertoeristen, nu is het seizoen écht begonnen.quote:Bosberg is weer scherprechter tijdens Omloop Nieuwsblad: hoe slecht liggen de kasseien daar nu echt? “Dikke gaten, maar daarvoor doe je hem”
Geraardsbergen/PajottegemKomend weekend is de Bosberg opnieuw de slothelling in de Omloop Nieuwsblad. De kasseiweg ligt er al jaren schots en scheef bij, maar een heraanleg zou daar binnenkort verbetering in moeten brengen. Niet elke wielertoerist die er enkele dagen voor de Omloop passeert, lijkt warm te worden van dat plan.
Komende zaterdag dokkeren ’s werelds beste profrenners opnieuw over de kasseien van de Bosberg tijdens de Omloop. Ook woensdag was dat al het geval: veel profploegen waren op verkenning in de streek, en het mooie weer lokte ook een pak wielertoeristen naar de kasseien.
“Er liggen wat diepe putten in, daar is het moeilijker om naar boven te rijden”, zegt de 12-jarige Chon D’hondt enkele minuten nadat hij met zijn vader de helling omhoog is geklauterd. “Het zou dus wel beter zijn als ze de Bosberg heraanleggen, zodat het allemaal wat gelijker ligt. Maar zoals het nu ligt, is het zeker te doen.”
Het woord is gevallen: heraanleggen. Het stadsbestuur van Geraardsbergen kondigde in zijn meerjarenplan aan dat de Bosberg de komende jaren gerestaureerd wordt. “De kasseiweg is aan een broodnodige herstelling toe. Bij de uitvoering zal altijd de originele, historische opbouw van de kasseiweg gerespecteerd worden en gaat men de kasseistenen maximaal hergebruiken”, stelde schepen Veerle Mertens (Team Geraardsbergen) enkele weken geleden het grote publiek gerust.
Veel toeristen merken ook op dat de Bosberg niet in de beste staat verkeert. “Aan de zijkanten zijn er dikke gaten, maar in het midden is de weg vrij goed berijdbaar”, zegt Ken Uyttersprot (38) uit Lede. “Maar dat is de Bosberg: daarvoor doe je hem. Het is niet de mooiste berg, maar het is nostalgie. Voor toeristen zou een heraanleg zeker niet slecht zijn, maar voor de koers moet dat zeker niet.”
Gravelfiets
Nico Van Melckebeke (53) uit Gavere blijkt extra goed voorbereid te zijn: hij is met zijn gravelfiets gekomen en rijdt dus met aangepaste banden. “Nu ligt het vooral op de Muur van Geraardsbergen vochtig, daar is het moeilijk om met gewone banden omhoog te rijden. Toch zeker voor een amateur, misschien niet voor de profrenners.” Een verborgen tip voor de profs zaterdag dus? “Voor de sterke mannen zou ik dat misschien zeggen, maar ik denk niet dat Mathieu van der Poel de gravelfiets nodig zal hebben (lacht). ”
“De Bosberg ligt er al 10, 15 jaar zo bij”, zegt Marc Galle (59), die helemaal vanuit Hamme naar de helling is gekomen. “Maar als je weet waar je moet rijden, wat meer in het midden… de auto’s moeten maar achter ons blijven (lacht).”
Dochter Vicky (23), die met Marc is meegefietst, ziet de heraanleg wel zitten: “Ik zou de weg aan de zijkanten wel wat aanpassen, zodat het wat veiliger wordt. Maar kassei blijft kassei: daar gaat niet veel aan veranderen.”
“Een heraanleg zou ideaal zijn”, zegt Nico. “Misschien gaat de Bosberg dan wel wat van zijn charme verliezen. Ik denk dat de helling dan wat sneller zal worden, maar dat het ook minder spektakel zal opleveren.”
quote:Sven Batteau: “Rijbewijs als buschauffeur gehaald met een beenprothese”
“Ik werk sinds vorig jaar voor de ploeg en doe nu voor het eerst de Omloop. Een thuiswedstrijd, want ik woon in Kluisbergen, in het hol van de leeuw dus”, lacht Sven Batteau (47), de sympathieke buschauffeur bij Decathlon-CMA CGM. “Vorig jaar deed ik in het voorjaar enkel Milaan-San Remo, nu alles tot en met Parijs-Roubaix.”
“Mijn job zaterdag is simpel: ervoor zorgen dat de coureurs content zijn. Dat wil zeggen: hun was en plas doen en maken dat de bus er proper bij ligt. Ik ben die deze week – na de Ronde van de Algarve – gaan ophalen in Chambéry, in de service course van de ploeg.”
“In het wielrennen heb ik al veel jobs gehad: mecanicien bij Tarteletto, later ook ploegleider. Ik heb gewerkt voor EvoPro Racing en Bingoal-Wallonie Bruxelles. Zelf heb ik gekoerst tot bij de beloften. Toen heb ik bij een motorongeluk helaas mijn voet verloren. Mijn rijbewijs als buschauffeur heb ik gehaald met een beenprothese. Het hindert mij niet. Als de coureurs mijn prothese zien, valt vaak hun frank: ‘Ah, jij bent die mecanicien die voor Tarteletto werkte. Jij kon sneller lopen dan je collega’s met twee benen.’” (lacht)
Te warm koud voor Wellens?quote:Op donderdag 26 februari 2026 20:56 schreef Szura het volgende:
Ook een streep door Stuyven
Ach België
Daar zullen de sprinters blij mee zijn danquote:Op donderdag 26 februari 2026 20:31 schreef Faraday01 het volgende:
Matje zal wel smerig goed zijn als hij inmiddels ook al overweegt om KBK erbij te pakken.
Sluit oprecht niet uit dat de deelname van Mathieu een te grote klap is gweeest.quote:Op donderdag 26 februari 2026 19:05 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
De sportpsycholoog en de Mentalchoach-app hebben geconstateerd dat Wout mentaal al veel te vroeg gesloopt wordt door Matje, als hij nu start in de Omloop.
Nu kan hij met een 'snotneus' de Strade en MSR rijden, dan de E3 meepakken, om vervolgens het mentale spel te winnen in de Ronde. Dit alles om vierde te worden in de Hel van het Noorden.
https://sporza.be/nl/2026(...)-vorm~1772132158827/quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Te warm koud voor Wellens?
Voor z’n fietsje?quote:Op donderdag 26 februari 2026 22:41 schreef Pistolero het volgende:
[..]
https://sporza.be/nl/2026(...)-vorm~1772132158827/
Er gaat met laptops gesmeten worden.
Uitgeblust voor de Rondequote:Op donderdag 26 februari 2026 20:31 schreef Faraday01 het volgende:
Matje zal wel smerig goed zijn als hij inmiddels ook al overweegt om KBK erbij te pakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |