Canadezen is altijd beter om met je te hebben dan tegen je te hebben.quote:
Totaal onbetrouwbaar.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 23:04 schreef cosmosis het volgende:
Wat een clownworld, het gaat echt alleen maar om Ego streling......En dat regeert de wereld....
[ x ]
We moeten denken in mogelijkheden.quote:
Ik zou gewoon sorry zeggen dat de discussie wat uit de klauwen liep, de deur staat altijd open om te praten. Tijd winnen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 23:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Totaal onbetrouwbaar.
Wie zet er nu zijn eigenwaarde en zijn principes aan de kant op een kans om heel misschien tijdelijk een wit voetje te halen bij iemand die keer op keer op keer anderen gebruikt om ze vervolgens weg te gooien bij het oud vuil?
Rutte verdedigt het belang van de NAVO, de NAVO bestaat meer dan 50% uit de US, dus dat hij Trump probeert te pleasen is niets meer dan logisch.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 23:12 schreef TheVulture het volgende:
Ik begrijp dat Rutte in een spagaat zit omdat de VS veruit je belangrijkste leverancier is, maar hopelijk bijten de belangrijke Europese landen nu wel door en zetten ze Trump en Vance nog verder voor lul
Welk nut heeft jezelf verder vernederen? Laat ze fijn daar in hun sop gaarkoken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 23:12 schreef TheVulture het volgende:
Ik begrijp dat Rutte in een spagaat zit omdat de VS veruit je belangrijkste leverancier is, maar hopelijk bijten de belangrijke Europese landen nu wel door en zetten ze Trump en Vance nog verder voor lul
Het militaire apparaat hebben we al, het is vooral dat de EU daar geen zeggenschap over heeft. Al die nationale legertjes doen alleen wat als hun nationale regering dat nodig vind. En daardoor is het erg chaotisch.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:57 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ja, laten we hopen dat de bureaucratie in Brussel binnen no-time een geweldig militair apparaat uit de grond stampt zodat we onze tanden aan de wereld kunnen laten zien en Rusland zijn broek vol schijt voor 'ons'.
Even los van of dit bericht waar is, is dit wel interessant om te kijken. Vooral ook omdat onderzeeboten van de VS afhankelijk zijn van hun bevoorrading van bondgenoten wat in het filmpje gezegd wordt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 21:53 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Waarom moet een Nucleaire sub bijtanken?
Niet dat dat per se een reden moet zijn om geen excuses aan te bieden, maar vergeet niet dat Zelenskys optreden in het witte huis en sowieso de afgelopen weken extreem goed worden onthaald in het binnenland.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 23:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Welk nut heeft jezelf verder vernederen? Laat ze fijn daar in hun sop gaarkoken.
Hoe nederig wil je ze smeken zodat ze je over een paar jaar alsnog zo in de steek kunnen laten zoals ze deden bij de Koerden, Afghanistan of Oekraïne?
Oh, had ik niet door. Maar het ligt iig in de lijn van alle verbale diarree van Trump/Vance de afgelopen wekenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 23:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Heb ik wel zelf verzonnen he. Maar in de praktijk komt het daar wel op neer blijkbaar.
Sterker nog hij herhaalde het nog in de Oval Office, naast dat hij het hier in de EU had geroepen.
Machtsverhoudingen kunnen m.i. nopen tot overwegingen die zuur zijn. Zelensky kan namelijk toch nooit ingenomen land heroveren op Rusland. Doorvechten bij het streven hen eruit te schoppen is helaas uitzichtloos gebleken, dus kunnen deals en overeenkomsten uitkomst bieden in deze impasse i.p.v. oeverloos door te strijden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 23:01 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Vroegah, klopt. Maar Trump denkt duidelijk dat hij voor Oekraïne kan capituleren.
Als het zo door gaat krijgt Rutte ook nog wel een koude douche van Trump de komende maanden, ben benieuwd hoe hij dan nog reageert.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 23:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Welk nut heeft jezelf verder vernederen? Laat ze fijn daar in hun sop gaarkoken.
Hoe nederig wil je ze smeken zodat ze je over een paar jaar alsnog zo in de steek kunnen laten zoals ze deden bij de Koerden, Afghanistan of Oekraïne?
Ik denk dat Rutte optimistisch blijft glimlachen tot de dag dat de NAVO wordt opgeheven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 23:20 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als het zo door gaat krijgt Rutte ook nog wel een koude douche van Trump de komende maanden, ben benieuwd hoe hij dan nog reageert.
Een kleine typo in de wereldgeschiedenis spreken we niet meer over na 100 jaar EU dominantiequote:
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 23:19 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Zelensky kan namelijk toch nooit ingenomen land heroveren op Rusland. Doorvechten bij het streven hen eruit te schoppen is helaas uitzichtloos
Ik ben er niet zo zeker meer van dat er nog een deal komt tussen Oekraïne en de US.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 23:19 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Machtsverhoudingen kunnen m.i. nopen tot overwegingen die zuur zijn. Zelensky kan namelijk toch nooit ingenomen land heroveren op Rusland. Doorvechten bij het streven hen eruit te schoppen is helaas uitzichtloos gebleken, dus kunnen deals en overeenkomsten uitkomst bieden in deze impasse i.p.v. oeverloos door te strijden.
Eventuele capitulatie en het opgeven van land is in allereerste instantie best vernederend, maar kan tot iets vruchtbaars leiden.
Ook Trump helpt Oekraïne dan op weg naar duurzame vrede als Zelensky de grondstoffendeal pakt/tekent en voortdurend in onderhandeling blijft. Eventueel ook met de russen.
De oorlog zou stoppen, wat een hoop levens spaart en waar de wederopbouw van het zwaar gehavende land ook snel kan worden gepland imho.
Mha ik denk dat Rutte (en ben voor de rest echt geen fan van de man) alleen maar doet wat hij moet doen is nu de NAVO bij elkaar houden. Die is slim genoeg om in achterkamertjes iets anders te zeggen dan op het grote toneel zeg maar. Dat is ook het probleem van Trump die denkt dat je gewoon alles moet zeggen op het grote toneel. Daarom maakt de VS zich nu ook zo enorm belachelijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 23:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte optimistisch blijft glimlachen tot de dag dat de NAVO wordt opgeheven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |