abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:44:04 #251
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_216869500
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:40 schreef Harmankardon het volgende:
Europa kan prima zonder de VS militaire steun blijven geven, het doet absoluut pijn maar is geen einde oefening. Pas als de VS gaat blokkeren dat Europa daarvoor Amerikaanse wapens gebruikt: dan zijn de rapen gaar. Tot nu toe had ik dat niet voorstelbaar geacht maar nu…..
Europa mag de Gripen niet eens exporteren (GE404) als de VS daar een embargo op gooit.

Zoals recent met een Colombiaanse deal gebeurt is.

Ondertussen heeft sinds deze oorlog ook heel oost europa Amerikaans wapentuig.

Laat dat gewoon even doordringen hoe afhankelijk Europa is.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:44:05 #252
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_216869502
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:28 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ja, en dan moet Europa kleur bekennen en erkennen dat het niet in staat is Oekraïne te redden van Russische overheersing. Die Zelensky doet wat hij kan en ik benijd zijn positie zeker niet, maar ja, nogmaals: van Europa alleen hoeft hij niet veel (meer) te verwachten behalve wat vlammende speeches van de EU-leiders
Ik denk dat Europa niet heel veel hoeft te doen om Rusland te verslaan. Grootste probleem is dat Putin naar kernwapens grijpt als wij hem in de pan hakken.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:44:08 #253
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_216869504
Dat gelul van Trump en Vance over dankjewel moeten zeggen is lachwekkend en zielig. Maar voor de rest is het wel waar. Oek staat er slecht voor. En misschien hebben zij hun enige betekenisvolle bondgenoot nu wel verloren.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_216869514
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is alleen een feit…
Feiten, je lijkt wel Biden :')
pi_216869517
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Hou er maar rekening mee dat Europa heel snel die rol op zich gaat nemen. En in de tussentijd haalt Zelensky het wel uit zijn hoofd om ook maar iets van Trump te ondertekenen.

Vandaag heeft de VS zijn leidende rol verspeeld.
Alsof de EU ook maar in de buurt komt qua militaire en financiële macht. Wie leidt de EU? Macron gaat op eigen houtje naar de VS. Polen wil niet eens steun leveren. Je praat alsof er een eenheid is.
pi_216869522
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:44 schreef phpmystyle het volgende:
Dat gelul van Trump en Vance over dankjewel moeten zeggen is lachwekkend en zielig. Maar voor de rest is het wel waar. Oek staat er slecht voor. En misschien hebben zij hun enige betekenisvolle bondgenoot nu wel verloren.
Sinds Trump president is, is het geen bondgenoot meer.

Dit niet snappen….. :(
pi_216869523
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En jij een cursus Nederlands en de chapter bezittelijke voornaamwoorden niet overslaan ;)
Het chapter of the nightwolves? Misschien dat Rowling een magisch verhaal wil schrijven, en zo wereldwijd aandacht wil vragen?

Een hoofdstuk over een verzameling helse heksen die gemene stiekeme dingen doen, en achterop de motor meegenomen worden omdat ze vrouwvriendelijk zijn, maar een klein hartje hebben? Dan komt er misschien weer een nieuw hoofdstuk.

Het is en nachtmerrie, de wereld die Trump ontketend heeft, maar misschien dat het helpt mensen te laten beseffen dat ze niet dromen, maar dat dit echt is.
  Moderator vrijdag 28 februari 2025 @ 21:45:10 #258
236264 crew  capricia
pi_216869538
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:41 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat een media circus. Kan Trump zijn afspraken met andere wereld leiders niet beter rustig achter gesloten deuren doen, zonder iedereen op de hoogte te stellen?
Dit was vooraf afgesproken werk. 'We gaan Z vernederen'.
"Say thank you" zei Vance nog.

Hij had namelijk bij het kruisje moeten tekenen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:45:34 #259
201761 phpmystyle
pi_216869563
Dit is ook een drama voor EU. Gaan wij onze jongens sturen zonder USA als backup?
Dat worden nog lastige debatten.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:46:15 #260
201761 phpmystyle
pi_216869585
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit was vooraf afgesproken werk. 'We gaan Z vernederen'.
"Say thank you" zei Vance nog.

Hij had namelijk bij het kruisje moeten tekenen.
Mwoah.
Beide heren zitten hoog in de emoties. Dit vind ik niet gespeeld.
pi_216869586
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:40 schreef ISVV het volgende:
Misschien al gezegd, maar wat een onzin kraamt Vance hier uit zeg. Hij zou Zelensky juist dankbaar moeten zijn. Laatstgenoemde offert zijn mannen op en heeft Rusland daarmee flink verzwakt (niet alleen militair, maar door het zo lang vol te houden komt Rusland ook economisch in steeds zwaarder weer terecht). Hierdoor kan Amerika zijn focus naar China verleggen. Die oorlog is voor Amerika echt spotgoedkoop geweest, ook zonder die eventuele mineralendeal.
Precies. Dit is de goedkoopste oorlog ooit voor hen tegen een tegenstander als Rusland. Heeft ze vooral overtallige munitie gekost.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_216869588
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:43 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Ja maar hij draagt geen pak. :')
Deze hele show was dieptriest, maar die opmerking laat misschien nog wel het meeste zien met wat voor geestelijk kleine klootzakjes van mannen we te maken hebben.
  FOK!fotograaf vrijdag 28 februari 2025 @ 21:46:21 #263
364681 over_hedge
pi_216869592
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:45 schreef phpmystyle het volgende:
Valt wel mee hoor. Kijk het laatste debat hier over maar terug.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_216869596
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:40 schreef Harmankardon het volgende:
Europa kan prima zonder de VS militaire steun blijven geven, het doet absoluut pijn maar is geen einde oefening. Pas als de VS gaat blokkeren dat Europa daarvoor Amerikaanse wapens gebruikt: dan zijn de rapen gaar. Tot nu toe had ik dat niet voorstelbaar geacht maar nu…..
Europa heeft ook Amerikaanse steun en infra nodig.

En wat Zelensky heeft gepresteerd is Trump klaarstomen om echt de steun volledig in te trekken. Trump is een kleuter en die neemt wraak.

Daarna ziet hij wel weer verder.

Zelensky heeft in Washington geen vrienden die echt aan de knoppen zitten.

Daar had hij zich wel even rekenschap van mogen geven.
pi_216869633
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:44 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Feiten, je lijkt wel Biden :')
Nou, zo oud ben ik echt niet…
pi_216869634
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zelensky heeft in die persco meerdere keren de Amerikanen bedankt en dan komt het verwijt dat hij nooit dankjewel zegt. Die twitteraar is niet heel slim.
die twitteraar gebruikt de opbouw van een argument als volgt:

Ik ben geen rascist, maar ik vind wel dat alle personen die in Nederland wonen, die niet blank zijn, hier weg moeten.

Wanneer iemand altijd begint met de zin ik inprincipe dit of dat... en dan compleet tegenover gestelde komt...
  FOK!fotograaf vrijdag 28 februari 2025 @ 21:47:38 #267
364681 over_hedge
pi_216869635
De us heeft asml nodig. Its something :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_216869643
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:39 schreef phpmystyle het volgende:
Als EU zich afzet van Trump en USA dan heeft Rusland vrij spel.
Word je nou nooit moe van dagelijks poep praten in dit topic?
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:48:17 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216869653
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:45 schreef phpmystyle het volgende:
Dit is ook een drama voor EU. Gaan wij onze jongens sturen zonder USA als backup?
Europa had nooit, nooit, nooit Netanyahu op de arrestatielijst van het ICC moeten zetten. Zie wat er van komt.
The End Times are wild
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 februari 2025 @ 21:48:54 #270
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216869666
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:34 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
O jawel hoor, de VS heerst - of je nu wilt of niet - sinds WO II het wereldtoneel en niemand die de handschoen durft op te pakken. Ja natuurlijk, de Koude Oorlog, maar dan ook: De Sovjet-Unie was toen al een wassen neus.
Nope. De Amerikanen hebben het net verloren. Ze waren leider van de vrije wereld omdat wij dat wel best vonden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216869676
We hebben wel weer mooi een stuk historie meegemaakt.
pi_216869678
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:44 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Alsof de EU ook maar in de buurt komt qua militaire en financiële macht. Wie leidt de EU? Macron gaat op eigen houtje naar de VS. Polen wil niet eens steun leveren. Je praat alsof er een eenheid is.
We gaan het de komende tijd meemaken.

Tot nu toe was in Europa altijd het standpunt dat de VS als bondgenoot belangrijk was bij de steun aan Oekraïne, maar na vandaag zal niemand dat standpunt nog steunen.

Trump heeft er in 1 klap voor gezorgd dat eensgezindheid in Europa groter zal zijn dan ooit. Een hele prestatie.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 28 februari 2025 @ 21:49:33 #273
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_216869686
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:44 schreef PirE het volgende:

[..]
Ik denk dat Europa niet heel veel hoeft te doen om Rusland te verslaan. Grootste probleem is dat Putin naar kernwapens grijpt als wij hem in de pan hakken.
Ik denk dat als het er op aankomt dat de Russen het puur op basis van wilskracht en overlevingsinstinct winnen van het Europese leger, dat nu nog niet eens bestaat
Le Diable
pi_216869688
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:47 schreef Korenfok het volgende:

[..]
die twitteraar gebruikt de opbouw van een argument als volgt:

Ik ben geen rascist, maar ik vind wel dat alle personen die in Nederland wonen, die niet blank zijn, hier weg moeten.

Wanneer iemand altijd begint met de zin ik inprincipe dit of dat... en dan compleet tegenover gestelde komt...
Jup.

Nog een ander terugkerend patroon. Users hier die dit soort poep rondsturen en zich daarmee lafjes achter random twitteraars verschuilen. @L_auteur
pi_216869689
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Of deze nu uit het oosten of het westen komt.
Lekker bukken voor de tiran.
Zelensky heeft de VS vertrouwd. Dat was simpelweg een fout.

Het is niet fair, maar Oekraïne is simpelweg een geopolitieke speelbal geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')