quote:GEEF APARTHEID GEEN RUIMTE – PAK DE STRAAT OP 22 MAART
Onze democratie staat op het spel. Een kabinet dat racistisch beleid nastreeft, gebruikt moslims, vluchtelingen en mensen met een migratieachtergrond als zondebok om haat en verdeeldheid te zaaien. Basisrechten zoals demonstratievrijheid en vrije meningsuiting worden uitgehold, terwijl Nederland oorlogen steunt en de echte problemen – zorgcrisis, wooncrisis, groeiende ongelijkheid – worden genegeerd.
Dit is geen politiek debat meer. Dit is een strijd tussen democratie en onderdrukking, tussen gelijkheid en uitsluiting. Extreemrechts wil een samenleving waarin discriminatie de norm is en mensen worden beoordeeld op afkomst, gender, religie, beperking of huidskleur. Maar wij weten: wie zwijgt, stemt toe.
Daarom gaan we de straat op. Op 22 maart om 14:00 uur op de Dam in Amsterdam.
Doe mee aan deze wereldwijde actiedag tegen racisme en fascisme. Samen maken we een vuist tegen haat en voor een wereld waarin vrijheid, gelijkheid en menselijkheid centraal staan.
Sluit je aan, deel dit bericht en kom in actie.
22 maart | 14:00 | De Dam, Amsterdam
Geef apartheid geen ruimte.
Doet er niet toe, slopeeeeee.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 13:35 schreef Hathor het volgende:
Over welk racistisch beleid hebben ze het eigenlijk?
quote:terwijl Nederland oorlogen steunt
Nou dat zal vast een gemêleerd en genuanceerd gezelschap zijn zeg.quote:Extreemrechts wil een samenleving waarin discriminatie de norm is en mensen worden beoordeeld op afkomst, gender, religie, beperking of huidskleur. Maar wij weten: wie zwijgt, stemt toe.
En als je daar tegen bent ben je extreem rechts.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 13:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zal wel weer een manifestatie worden van het gebruikelijke klupje gezichtsbedekkende Pallievlagwapperaars.
Vergeet de mondkapjes niet.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 13:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zal wel weer een manifestatie worden van het gebruikelijke klupje gezichtsbedekkende Pallievlagwapperaars.
Ik zou gezien alle "diversiteits"projectjes waar de focus op kleur ligt toch denken dat dit iets van extreemlinks is.quote:Extreemrechts wil een samenleving waarin discriminatie de norm is en mensen worden beoordeeld op afkomst, gender, religie, beperking of huidskleur.
'Wij zijn tegen racisme'quote:Op vrijdag 28 februari 2025 13:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Inderdaad. De grootste hokjesdenkers van allemaal.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 13:58 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ik zou gezien alle "diversiteits"projectjes waar de focus op kleur ligt toch denken dat dit iets van extreemlinks is.
Onder het mom van 'dekolonisatie' en 'verzet tegen onderdrukking'.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 14:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Wij zijn tegen racisme'
Maar we steunen wel barbaarse razzia's en moordpartijen tegen Jodenmensen.
Men doelt natuurlijk op de oorlog in het Midden-Oosten.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:10 schreef Hallojo het volgende:
Grotendeels mee eens, maar welke oorlogen steunen wij precies?
Wilders geilt op de Amerikaanse regering en dat is wel degelijk een fascistische regering.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:10 schreef HowardRoark het volgende:
Het is natuurlijk meteen duidelijk uit welke hoek dit komt. Het valt ook op hoe men binnen die kringen het woord 'fascisme' maar blijft misbruiken. Er is geen enkele politieke partij die op een dergelijk systeem insteekt.
[..]
Onder het mom van 'dekolonisatie' en 'verzet tegen onderdrukking'.
Ah Okee, wel terecht dan om daar tegen te demonstreren.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Men doelt natuurlijk op de oorlog in het Midden-Oosten.
Nee, dat is het niet. Het Amerikaanse politieke systeem is een democratie met een tweepartijenstelsel.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:14 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Wilders geilt op de Amerikaanse regering en dat is wel degelijk een fascistische regering.
Integendeel. Daarmee toont men aan dat men aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat. De kant van Islamitisch fundamentalisme, terrorisme, antisemitisme, martelaarschap en antiwesterse sentimenten.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:16 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ah Okee, wel terecht dan om daar tegen te demonstreren.
Voor een democratie is vrije media nodig. Dus nee, de VS zitten in een proces van vervallen naar een fascistische dictatuur.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Het Amerikaanse politieke systeem is een democratie met een tweepartijenstelsel.
En de goede kant is die van een regering die een massamoord op onschuldige mensen uitvoert...quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel. Daarmee toont men aan dat men aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat. De kant van Islamitisch fundamentalisme, terrorisme, antisemitisme, martelaarschap en antiwesterse sentimenten.
Ik gok Antifa die de halve stad afbreekt.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 13:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Een tegendemonstratie, mag ook. Dus wat let je.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik gok Antifa die de halve stad afbreekt.
Ik ben niet levensmoequote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:33 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Een tegendemonstratie, mag ook. Dus wat let je.
Dit bedoel ik nou.quote:
Geen idee, maar het zal wel weer een blank feestje worden de 22ste gok ik zo.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 13:35 schreef Hathor het volgende:
Over welk racistisch beleid hebben ze het eigenlijk?
Nee, ik ben 1.61. De ME spuit mij met dat waterkanon zo weer terug naar Brabant.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:39 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dit bedoel ik nou.
Geen zin om een beetje te rellen tegen de ME?
Die zet de ME toch alleen in bij voetbalrellen van en door zielige voetbalhooligans, of heb ik iets gemist?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, ik ben 1.61. De ME spuit mij met dat waterkanon zo weer terug naar Brabant.
Ah, zijn er in de VS geen vrije media meer dan?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:21 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Voor een democratie is vrije media nodig. Dus nee, de VS zitten in een proces van vervallen naar een fascistische dictatuur.
Hilarisch inderdaad. En dan met zulke pamfletten komen:quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:35 schreef AgLarrr het volgende:
Mogen mensen hun keppel of Israëlische vlag dragen? Of worden ze dan gemolesteerd door de geheid aanwezige "pro-palestina" brigade? Of worden Joden en aanverwanten überhaupt preventief geweerd?
Die zet de ME toch alleen in bij voetbalrellen van en door zielige voetbalhooligans, of heb ik iets gemist?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, ik ben 1.61. De ME spuit mij met dat waterkanon zo weer terug naar Brabant.
Juist.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geen idee, maar het zal wel weer een blank feestje worden de 22ste gok ik zo.
Dat zou best kunnen, zoveel verstand heb ik (gelukkig) niet van rellen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:47 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Die zet de ME toch alleen in bij voetbalrellen van en door zielige voetbalhooligans, of heb ik iets gemist?
Nog steeds die vergelijking met de Nazi's is zo intens treurig. Die mensen kennen de geschiedenis overduidelijk ook al niet.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hilarisch inderdaad. En dan met zulke pamfletten komen:
[ afbeelding ]
Projectie heet zoiets.
Dat gekrijs over nazi's en alles wat daar bij hoort is, niet geheel verrassend, ook uit de vs komen overwaaien. Het is zijn waarde al zo goed als verloren helaasquote:Op vrijdag 28 februari 2025 17:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog steeds die vergelijking met de Nazi's is zo intens treurig. Die mensen kennen de geschiedenis overduidelijk ook al niet.
Die van pamfletten en memes ook niet.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 17:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog steeds die vergelijking met de Nazi's is zo intens treurig. Die mensen kennen de geschiedenis overduidelijk ook al niet.
In de VS zijn mensen, net zoals overigens in Oost-Europa en de voormalige Sovjet Unie, op school onderwezen met een heel ander beeld van nazisme als West-Europeanen. In de jaren tachtig doken al hakenkruizen in de VS op in de jeugdcultuur.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 17:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat gekrijs over nazi's en alles wat daar bij hoort is, niet geheel verrassend, ook uit de vs komen overwaaien. Het is zijn waarde al zo goed als verloren helaas
Die van pamfletten en memes ook niet.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 17:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In de VS zijn mensen, net zoals overigens in Oost-Europa en de voormalige Sovjet Unie, op school onderwezen met een heel ander beeld van nazisme als West-Europeanen. In de jaren tachtig doken al hakenkruizen in de VS op in de jeugdcultuur.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 17:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat gekrijs over nazi's en alles wat daar bij hoort is, niet geheel verrassend, ook uit de vs komen overwaaien. Het is zijn waarde al zo goed als verloren helaas
Een demo tegen racisme in 2025 en dan met hakenkruizen komen aanzetten, dan ben je onderhand wel een keer af, ja.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 17:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En het gemene is dat racisme springlevend is en nazistisch gedachtegoed her en der ook de kop weer opsteekt.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 17:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een demo tegen racisme in 2025 en dan met hakenkruizen komen aanzetten, dan ben je onderhand wel een keer af, ja.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |