Dat zou de verhouding moeten zijn om de Russen te doen afschrikken. Dus bij die verhouding geven de Russen eerder op dan wij. Zo zei hij dat in dat interview. Het ging over de bereidheid van de Russische bevolking om offers te brengen.quote:Op maandag 14 april 2025 09:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee. Swillens -vervelende man btw- impliceerde dat dat de verhouding zou zijn als Westerse soldaten optreden. Ik zal straks voor de zekerheid het moment nog eens terugluisteren. Sowieso wordt er gegoocheld met cijfers om een beeld te schetsen dat Russen meer offeren dan Oekraine. Dat is totaal niet in lijn met de gigantische problemen die zich nu voordoen en dito paniek. Je ziet bij de Russen ook weinig bereidheid om te onderhandelen, dus dan is mijn visie dat men in Moskou van mening is dat dit is te winnen.
[..]
Welk mes hebben we zonder USA?
Ik ben bang dat als Nederlandse jochies moeten vechten tegen getrainde masculine Russen je eerder moet uitgaan dat de Russen meer kills maken.quote:Op maandag 14 april 2025 09:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zou de verhouding moeten zijn om de Russen te doen afschrikken. Dus bij die verhouding geven de Russen eerder op dan wij. Zo zei hij dat in dat interview. Het ging over de bereidheid van de Russische bevolking om offers te brengen.
Als dat zo is kunnen we er beter niet aan beginnen, want 1 op 10 of 1 op 20 is niet haalbaar.
Ik zou dit zeker niet onderschatten.quote:Op maandag 14 april 2025 09:46 schreef LXIV het volgende:
Het ging over de bereidheid van de Russische bevolking om offers te brengen.
Dit betwijfel ik persoonlijk toch.quote:Op maandag 14 april 2025 09:30 schreef LXIV het volgende:
In principe is de oorlog wel te 'winnen' door Oekraine hoor. Dat wil zeggen dat als alles op alles gezet wordt het mogelijk is om alle Russische troepen van Oekrains grondgebied, inclusief de Krim en de Donbas te verjagen.
Rusland gaat nog niet 'all in' omdat het daar nu geen voordeel bij heeft en de NAVO geen partij in het conflict wil maken, dat klopt. Maar het uiteindelijke militaire en economische overwicht van de NAVO zal toch wel doorslaggevend zijn. Het enige waarmee Rusland ons echt pijn kan doen zijn kernwapens.quote:Op maandag 14 april 2025 10:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dit betwijfel ik persoonlijk toch.
Mss naief maar ik denk dat Rusland zich momenteel nog "inhoudt". Het is ten eerste een SMO en geen total war. Verder denk ik dat ze ook wel rekening houden met hoe hun bondgenoten hun militaire acties in oekraine beoordelen, je wil niet al je bondgenoten verliezen. En dan heb je nog de historische verbondenheid met oekraine. Plus moeten ze toevoer van westerse wapens (en troepen) toelaten omdat ze geen aanvallen op andere NATO landen willen uitvoeren.
Een open oorlog met het westen zullen ze op een heel andere manier voeren, denk ik.
Verder hebben de VS en UK in deze oorlog al van in het begin de touwtjes in handen vanuit hun commandopost in Wiesbaden. Zij bepalen de acties, de doelwitten, de offensieven enz. met hun eigen wapens en de oekrainers als kannonnenvoer. En ze bakken er maar weinig van, geen enkel overtuigend offensief, en het enige wat enigzins lukt is de russen wat vertragen.
"Vertragen" als je uitgaat van westerse oorlogsvoering waarbij alles draait rond zo snel en zoveel mogelijk terrein veroveren. Hier is het echter niet (nooit) de bedoeling (geweest) om oekraine volledig te veroveren, maar eerder een uitputtingsslag om oekraine te demilitariseren.
En als je persé toch de oorlog wil winnen, dan gaan we ntl gewoon WW3 in... kan ook.
Blackrock aast al langer op de grote heropbouw-contracten.quote:Op maandag 14 april 2025 10:59 schreef THEFXR het volgende:
wat wordt dat het gevolg voor Ukraine? dat het hele land platligt en dan grote opbouwings contracten tekenen met grote schulden zoals een economic hitman?
Wat bedoel je met NAVO? Is dat met of zonder Amerika/Turkije en andere grote landen van betekenis.quote:Op maandag 14 april 2025 11:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rusland gaat nog niet 'all in' omdat het daar nu geen voordeel bij heeft en de NAVO geen partij in het conflict wil maken, dat klopt. Maar het uiteindelijke militaire en economische overwicht van de NAVO zal toch wel doorslaggevend zijn. Het enige waarmee Rusland ons echt pijn kan doen zijn kernwapens.
Ik vind juist dat Oekraine het boven verwachting lang volhoudt tegen Rusland. In het begin dachten veel mensen met verstand van zaken dat het wel binnen een week of drie bekeken zou zijn. Zijn inmiddels drie jaar verder.
Militair en economisch overwicht van de NAVO ?quote:Op maandag 14 april 2025 11:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rusland gaat nog niet 'all in' omdat het daar nu geen voordeel bij heeft en de NAVO geen partij in het conflict wil maken, dat klopt. Maar het uiteindelijke militaire en economische overwicht van de NAVO zal toch wel doorslaggevend zijn. Het enige waarmee Rusland ons echt pijn kan doen zijn kernwapens.
Ja net zoals het 3-dagen verhaal waar de meesten zich nog krampachtig aan vasthouden als enige teken van succes.quote:Ik vind juist dat Oekraine het boven verwachting lang volhoudt tegen Rusland. In het begin dachten veel mensen met verstand van zaken dat het wel binnen een week of drie bekeken zou zijn. Zijn inmiddels drie jaar verder.
Als NAVO nu toch al verpletterend kan winnen tegen Rusland , waarom dan de dringende noodzaak aan extra 800 miljard ?quote:Op maandag 14 april 2025 11:39 schreef phpmystyle het volgende:
NAVO verplettend Rusland conventioneel uiteindelijk wel.
NAVO incluis usa en turkije bedoel ik dan. Dan bedoel ik niet met NAVO een UK, DE, een zwak NL, en de Belgen natuurlijk.quote:Op maandag 14 april 2025 11:59 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Als NAVO nu toch al verpletterend kan winnen tegen Rusland , waarom dan de dringende noodzaak aan extra 800 miljard ?
Okquote:Op maandag 14 april 2025 12:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
NAVO incluis usa en turkije bedoel ik dan. Dan bedoel ik niet met NAVO een UK, DE, een zwak NL, en de Belgen natuurlijk.
Het NAVO "rompje" kan niet winnen van Rusland.
Zelden zoveel onzin gelezen.quote:Op maandag 14 april 2025 10:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dit betwijfel ik persoonlijk toch.
Mss naief maar ik denk dat Rusland zich momenteel nog "inhoudt". Het is ten eerste een SMO en geen total war. Verder denk ik dat ze ook wel rekening houden met hoe hun bondgenoten hun militaire acties in oekraine beoordelen, je wil niet al je bondgenoten verliezen. En dan heb je nog de historische verbondenheid met oekraine. Plus moeten ze toevoer van westerse wapens (en troepen) toelaten omdat ze geen aanvallen op andere NATO landen willen uitvoeren.
Een open oorlog met het westen zullen ze op een heel andere manier voeren, denk ik.
Verder hebben de VS en UK in deze oorlog al van in het begin de touwtjes in handen vanuit hun commandopost in Wiesbaden. Zij bepalen de acties, de doelwitten, de offensieven enz. met hun eigen wapens en de oekrainers als kannonnenvoer. En ze bakken er maar weinig van, geen enkel overtuigend offensief, en het enige wat enigzins lukt is de russen wat vertragen.
"Vertragen" als je uitgaat van westerse oorlogsvoering waarbij alles draait rond zo snel en zoveel mogelijk terrein veroveren. Hier is het echter niet (nooit) de bedoeling (geweest) om oekraine volledig te veroveren, maar eerder een uitputtingsslag om oekraine te demilitariseren.
En als je persé toch de oorlog wil winnen, dan gaan we ntl gewoon WW3 in... kan ook.
Niet alle troepen komen via Scheveningen he.quote:Op maandag 14 april 2025 12:20 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ok
Ik heb het hier eerder gezegd.
Denk je dat Rusland, in case of total war, de aanvoer van amerikaanse troepen en materiaal zal toelaten zoals het nu gebeurt ? Nu kunnen de Himars, Patriots, Bradleys, Abrams enz rustig aangeleverd worden via westerse havens en rustig de trein op naar oekraine. Wat als Rusland deze aanvoerlijnen continu aanvalt ?
Tis grosso modo wel waar.quote:
In principe is er natuurlijk wel één NAVO, maar ook zonder de USA zal de NAVO dat wel winnen. Nota Bene dat Duitsland alleen het al bijna gelukt was in 1941 tegen de gehele Soviet-Unie.quote:Op maandag 14 april 2025 11:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat bedoel je met NAVO? Is dat met of zonder Amerika/Turkije en andere grote landen van betekenis.
NAVO verplettend Rusland conventioneel uiteindelijk wel. Feit is, is dat er geen één NAVO is.
Maar tot nu toe leven wij hier nog gewoon in vrede en niet in een oorlogseconomie. Als die gaat draaien dan krijg je met heel andere aantallen te maken. Dan staat er tegenover iedere Russiche tank wel 10 van de NAVO. Net zoals Rusland niet all-in is, zijn wij dat nog helemaal niet. En wij kunnen echt veel verder opschalen dan Rusland, gewoon omdat onze economie en productiecapaciteit 20 keer groter is. Rusland heeft dan weer meer incasseringsvermogen.quote:Op maandag 14 april 2025 11:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Militair en economisch overwicht van de NAVO ?
Dit lijkt me op papier een gegeven, de praktijk echter ...
Economisch begint de moeilijke periode nog maar pas voor NAVO landen. Het ging economisch al niet zo denderend voorheen, komt daar het einde van goedkope energie nog es bovenop, wat wapenproductie ook niet zal vergemakkelijken, plus de exuberante bedragen aan militaire steun, wat ze nu nog willen uitbreiden naar 800 miljard onder het motto van russische dreiging van gans Europa, gebaseerd op gebakken lucht.
En militair ... munitievoorraden zijn zo goed als op, ons wapentuig heeft ondertussen al bewezen geen wunderwaffe te zijn ondanks de vele berichten. Vele westerse wapens zijn ondertussen ook al ontleed, bestudeerd en gecounterd door de russen.
Atacms, Himars, StormShadows en wat nog bieden ten tijde van oorlog een voorsprong vanwege het "verrassingseffect" , als de vijand geen verweer heeft tegen zulke wapens. Dit effect is ondertussen al verspeeld. Echter hebben wij nog steeds geen verweer tegen de hypersonische wapens van de russen.
Enige -waar ik- de NAVO een voordeel in geef zijn wsl marine en luchtmacht. Marine zal minder van toepassing zijn en luchtmacht denk ik dat de russen toch ook niet te onderschatten zijn, ook wat betreft luchtafweer.
Dus ik denk dat de NAVO ook wel beseft dat ze wat kunnen staan roepen en dreigen aan de zijlijn maar dat het (nog) niet de moment is om er vol in te gaan.
[..]
Ja net zoals het 3-dagen verhaal waar de meesten zich nog krampachtig aan vasthouden als enige teken van succes.
Verder is het ntl niet oekraine die het volhoudt. Putin beseft ook wel dat hij tegen een alliantie van het westen vecht. Oekraine zelf had het nooit zo lang vol gehouden, dat beseften ze wel in Istanbul 2022. Pas met onvoorwaardelijke steun van het westen hebben ze gekozen voor een militair antwoord tegen de russische actie.
Compleet andere omstandigheid natuurlijk. Volstrekt manke vergelijking.quote:Op maandag 14 april 2025 12:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
In principe is er natuurlijk wel één NAVO, maar ook zonder de USA zal de NAVO dat wel winnen. Nota Bene dat Duitsland alleen het al bijna gelukt was in 1941 tegen de gehele Soviet-Unie.
Nou, dat het winbaar is wil niet zeggen dat het geen drama kan worden. Als hierbij miljoenen mensenlevens over de kling gegooid worden en China als dominante wereldmacht zich kan ontplooien, dan is er reden genoeg tot paniek. ook wanneer wij uiteindelijk Rusland dan uit Oekraine verdrijven.quote:Op maandag 14 april 2025 12:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Compleet andere omstandigheid natuurlijk. Volstrekt manke vergelijking.
Wat jij nu zegt, is dat er om helemaal niks paniek is.
Dus Rusland zou beter nu aanvallen ipv te wachten tot Europa er klaar voor isquote:Op maandag 14 april 2025 12:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar tot nu toe leven wij hier nog gewoon in vrede en niet in een oorlogseconomie. Als die gaat draaien dan krijg je met heel andere aantallen te maken. Dan staat er tegenover iedere Russiche tank wel 10 van de NAVO. Net zoals Rusland niet all-in is, zijn wij dat nog helemaal niet. En wij kunnen echt veel verder opschalen dan Rusland, gewoon omdat onze economie en productiecapaciteit 20 keer groter is. Rusland heeft dan weer meer incasseringsvermogen.
Met zulke westerse berichtgeving is NAVO ntl de sterkstequote:Russische soldaten gedwongen om golfkarretjes te gebruiken
De Russische materiële verliezen blijven toenemen: de soldaten van Vladimir Poetin gebruiken nu ook golfkarretjes om zich te verplaatsen.
Ik denk dat Oekraine van dusdanig strategisch belang is voor Rusland dat het flink uit de hand kan gaan lopen, de kans dat Rusland zich hier gaat terug trekken zoals in Afghanistan acht ik niet zo groot.quote:Op maandag 14 april 2025 12:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, dat het winbaar is wil niet zeggen dat het geen drama kan worden. Als hierbij miljoenen mensenlevens over de kling gegooid worden en China als dominante wereldmacht zich kan ontplooien, dan is er reden genoeg tot paniek. ook wanneer wij uiteindelijk Rusland dan uit Oekraine verdrijven.
Mooiste waren de Russische ezeltjes.quote:Op maandag 14 april 2025 13:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Met zulke westerse berichtgeving is NAVO ntl de sterkste
Allemaal propaganda joh.quote:Op maandag 14 april 2025 14:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooiste waren de Russische ezeltjes.
Alleen de afgelopen weken wordt dat niet meer zo vaak gerapporteerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |