Militaire degelijkheid. O.a. het Amerikaanse en het Israëlische leger gebruikte deze om hun circuits in tanks door te meten.quote:
Oh ja, dat bedoel ik met verdeler. Een reduceerquote:Op donderdag 27 februari 2025 12:08 schreef MrJack het volgende:
Heelgoedgereedschap is een prima webshop. Al meerdere keren las apparaat en toebehoren gekocht.
Kijk ook eens naar gevulde lasdraad, heb je geen gas nodig (flux core) Als je toch voor gas gaat heb je ook een reduceer nodig. Voor mig lassen normaliter menggas 85/15. Dat wil zeggen 85% Argon en 15% CO2.
Je kan ook zoiets kopen, geen gedoe met gas. Gevuld draad. Gas ligt aan welk materiaal je gaat verwerken.quote:Op donderdag 27 februari 2025 11:42 schreef bleiblei het volgende:
Ook al is het lastig met 2 topics over bijna hetzelfde onderwerp (mag wat mij betreft/kan prima in 1 topic). Is dit het tips topic, niet het "check-mijn-nieuwe-aankoop" topic.
Gezien het fenomeen tips. Heb ik een vraag; ik zit al lange tijd te kijken naar een lasapparaat. Maar heb daar geen ervaring mee, op een minicursus van een halve dag na.
Dus ik heb tips nodig. Ik wil in ieder geval mig/mag lassen. Ennheb mijn ogen gericht op Jasic nav. Een tip van een Fok!ker lang geleden.
En dan om precies te zijn deze:
https://www.heelgoedgeree(...)g200-multi-synergic/ (moet zeggen dat ik nog niet heel warm loop voor de webshop, er gaan wat alarmbellen af bij mij, maar afgaande op reviews is ie betrouwbaar en "betaalbaar").
2de hands ben ik niet zo fan van, want dat is bij mij tot nu toe meestal tegen gevallen. Kemmpi, Miller, etc. Is tof maar mij te duur. Dus gezien de mogelijkheden van deze denk ik dat het een goeie match is met mijn wensen.
Maar dan... Wat heb ik nog meer nodig? Fles menggas, lijkt mij niet handig om online te bestellen, er zit gelukkig een gashandel 100m verderop. Maar welk gas? Argon of CO2? En hoeveel liter? En dan een verdeler (tips?), handschoenen (tips?), schort (tips?), lasapparaat (tips?), mis ik dan nog meer?
Ik weet niet wat je last? maar ik kan met een 20 liter fles een paar duizend kilo constructiewerk lassen?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 10:37 schreef MrJack het volgende:
Spatten doet Mig sowieso. Het principe is hetzelfde als het ouderwetse elektrode lassen dus je krijgt slak op de las die je er af moet bikken/borstelen. Flux core wordt ook professioneel gebruikt bv buiten bij wind.
Bekijk deze YouTube-video
Zeker als je maar af en toe hobby matig wat wil lassen zou ik er zeker naar kijken. Een 10 liter fles is zo leeg, ik kan er geen hele dag mee lassen in ieder geval.
Hmm, Stahlwerk zie ik in de reviews goede scores krijgen. En het scheelt wel een bak geld. Met een Jasic ben ik meer dan het dubbele kwijt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 09:48 schreef kingjotte het volgende:
Ik heb deze set: https://stahlwerknederlan(...)g-mig-mag-mma-kopie/
[ afbeelding ]
Mooi compleet setje voor een niet al te gekke prijs, enige wat je nog nodig hebt is een flesje menggas (85/15) en als je nog wilt tiggen ook een fles argon.
Zelfs op Gedore schroevendraaiers staat dat, designed in Germany, made in Slovenia.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hmm, Stahlwerk zie ik in de reviews goede scores krijgen. En het scheelt wel een bak geld. Met een Jasic ben ik meer dan het dubbele kwijt.
Wat mij wel tegenstaat is dat ik met al het andere gereedschap met een grote boog om ze heen loop heeft bij mij wel hoge Action-vibes. Zeker omdat ze hard roepen "ontworpen in Duitsland!" Ja, dat boeit mij niets waar het ontworpen wordt. Waar het gemaakt wordt. Dat is wel belangrijk.
Maar dan staat het er nog bij waar het gemaakt isquote:Op woensdag 5 maart 2025 17:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zelfs op Gedore schroevendraaiers staat dat, designed in Germany, made in Slovenia.
Alsof Slovenen dat zelf niet zouden kunnen
Nu in de aanbieding, tot 50% korting via de duitse site.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hmm, Stahlwerk zie ik in de reviews goede scores krijgen. En het scheelt wel een bak geld. Met een Jasic ben ik meer dan het dubbele kwijt.
check ook ff filmpjes van harry the ferryman op youtube. test ook veel lasapparaten. En op amazon.de even kijken naar "stahlwerk"lasapparaten , best aardig voor niet te veel . laatst nog getest bij bauforum24 op youtube(ook groot kanaal in duitsland).quote:Op donderdag 27 februari 2025 12:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh ja, dat bedoel ik met verdeler. Een reduceer.
En thanks! Ik ga eens zoeken naar flux core.
Ik gebruik ze nooit. Dus voor de gemiddelde gebruiker overkill.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:38 schreef kanovinnie het volgende:
Met een verhuizing/verbouwingkje in het vooruitzicht is mijn 11/12 jaar oude HBM schroeftol gesneuveld.
Stiekem had ik al een tijdje de mini schroef en slagschroevensraaiers van Bosch op het oog, deze: https://www.toolmax.nl/bo(...)IMdYmzQaAgToEALw_wcB
Alleen vraag ik me af of al die opzetstukjes echt nodig zijn, en of het uberhaupt niet wat overkill is voor wat DIY dingen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of zijn er betere opties voor mij?
Top, thanks. Ik ga eens op zoek naar een set met de slagschroevendraaier en de normalequote:Op dinsdag 1 april 2025 19:01 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik gebruik ze nooit. Dus voor de gemiddelde gebruiker overkill.
Je hebt de GSR 12V-15 en de GSR 12V-35, de laatste heeft iets meer koppel en draait wat sneller rond.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:38 schreef kanovinnie het volgende:
Met een verhuizing/verbouwingkje in het vooruitzicht is mijn 11/12 jaar oude HBM schroeftol gesneuveld.
Stiekem had ik al een tijdje de mini schroef en slagschroevensraaiers van Bosch op het oog, deze: https://www.toolmax.nl/bo(...)IMdYmzQaAgToEALw_wcB
Alleen vraag ik me af of al die opzetstukjes echt nodig zijn, en of het uberhaupt niet wat overkill is voor wat DIY dingen.
Ik gebruik de opzet stukken wel regelmatig. De excentrische is heel makkelijk om bv in een kast iets aan te draaien in de hoek. Bitjouder en boorkoppen spreken voor zich. De haakse boorkop ook handig om te boren in ruimtes waar je niet van bovenaf er bij kan.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:38 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb DeWalt, prima spul.quote:Op woensdag 23 april 2025 02:04 schreef -Richard- het volgende:
Iemand tips voor een leuke frezenset? Doel is om zelf plinten/architraven te kunnen maken. Gaat in eerste instantie om het profiel frezen, waarna we een keuze maken of we kant en klaar kopen of zelf frezen.
Heb nu een setje van bosch, 15 delig in groen koffertje. Maar wil graag meer diverse profielfrezen erbij.
Zo zou ik het ook aanpakken inderdaad. Ecotools heeft ook twee verschillende kwaliteiten aan freesjes overigens. De gele freesjes die ze altijd al hadden en ook wat duurdere tegenwoordig.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:48 schreef bleiblei het volgende:
Ik koop freesjes bij Ecotools. En heb ooit een 100delige meukset gekocht. Allemaal prima voor een paar rondjes. En als ik weet dat ik veel meters moet maken met een bepaalde frees of iets speciaals qua profiel zoek dan bestel ik kwaliteit van bijv. CMT, Freud of Festool.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |