quote:hoofdpijn, misselijkheid en irritatie van de luchtwegen, huid en ogen
Oh ik begrijp dat het heel vervelend en naar is, maar het woord zuuraanval wordt in het elgemeen gebruikt voor een aanval op anderen met zeer agressieve zuren, zware mishandeling en verminking. En dat is dit niet.quote:Op zondag 13 april 2025 10:32 schreef OmniRocket het volgende:
Of het nu een aanval in jouw boekje betreft of niet.
Ik mag toch hopen dat iedereen het afkeurt dat je iets doet waar andere mensen last van kunnen hebben.
[..]
Maar de demonstranten die tegen AZC's zijn, zijn dan ook allemaal nazi racistenquote:Op zondag 13 april 2025 11:20 schreef Homey het volgende:
Als het om ‘demonstraties’ gaat hebben extreem-links en islamisten vrij spel. Demonstreer tegen een AZC en de ME komt op je af. Dan wel.
Deze extreme selectiviteit is een voorportaal voor een totaal instorten van de rechtsstaat.
Er is een beperkte capaciteit en wil over bij de rechtsstaat om echt over de hele breedte consistent op te treden. Bij extreem-links zie je dat het vaak de familie en vrienden zelf zijn van de magistratuur en voor islamisten zijn ze doodsbang om op te treden want ‘anders escaleert de boel’ en ‘speelt rechts in de kaart’. Wat rest zijn pijlen die gericht worden op rechts en de losse individuen die de regenten tarten. Lees een Jan Roos en Hans Teeuwen. Die krijgen wel een politiemacht over de vloer voor heel klein bier. Je ziet dan ook die zielige overcompensatie van kijk we treden hard op hoor! De boodschap is ook: kom niet aan de regenten. En het werkt. Geen cabaretier en cartoonist durven de (extreem-linkse) regenten aan te pakken. Aan moslims komen ze al helemaal niet. Een Tim Hofman gaat ook alleen maar achter rechts en christenen aan. Nooit maar dan nooit heeft hij het over de orthodoxe moslims.quote:Op zondag 13 april 2025 11:39 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Maar de demonstranten die tegen AZC's zijn, zijn dan ook allemaal nazi racisten
Welk gedeelte aan "Of het nu een aanval in jouw boekje betreft of niet." begrijp je niet?quote:Op zondag 13 april 2025 10:57 schreef recursief het volgende:
[..]
Oh ik begrijp dat het heel vervelend en naar is, maar het woord zuuraanval wordt in het elgemeen gebruikt voor een aanval op anderen met zeer agressieve zuren, zware mishandeling en verminking. En dat is dit niet.
quote:De Rechtsstaat: gebouwd op de scheiding der machten. Een systeem waarin onze rechten en plichten zijn verankerd in democratische wetten, en waarin iedereen gelijk is. Een onaantastbaar systeem, zo lijkt het.
Maar die schijn bedriegt. In de driedelige serie ‘De Wankelende Rechtsstaat’ zoekt Coen Verbraak antwoord op een verontrustende vraag: kan onze rechtsstaat ook omvallen? Sommige officieren van justitie en rechters leven onder zware beveiliging, gerenommeerde advocaten worden bedreigd … of nog erger. En ook journalisten zijn hun leven niet altijd zeker. Wat tien jaar geleden nog ondenkbaar leek, is nu de bittere realiteit. Wat gebeurt er als de onderwereld in de bovenwereld terechtkomt door corruptie en omkoping? Hoe beïnvloeden bedreigingen en intimidaties het werk van rechters, advocaten en bestuurders? En hoe houdt onze rechtsstaat zich dan nog staande?
Verbraak spreekt met rechters, officieren van justitie, advocaten, burgemeesters, journalisten en politici – mensen die dagelijks met de rechtsstaat werken én de gevolgen van de druk van dichtbij meemaken, waaronder John van den Heuvel, Paul Vugts, Ferd Grapperhaus, Ulyssee Ellian, Bram Moszkowicz, Natacha Harlequin, Sjors Fröhlich en Nico Meijering. Volgens hen vormt niet alleen georganiseerde criminaliteit een bedreiging, maar zetten ook maatschappelijke onrust en politieke polarisatie de rechtsstaat onder spanning.
Coen Verbraak: 'Uit de gesprekken die ik heb gevoerd met rechters, advocaten, officieren van justitie, maar ook burgemeesters, journalisten en politici bleek hoe lastig hun werk geworden is. Ze krijgen niet alleen te maken met bedreigingen uit de hoek van de georganiseerde misdaad maar ook van ‘gewone’ burgers, bijvoorbeeld van mensen die in complottheorieën denken. Ik heb er bewondering voor dat zij hun werk ondanks dat alles blijven uitvoeren. Zij zijn cruciaal voor het voortbestaan van onze democratie.'
Aan de hand van persoonlijke verhalen, onder andere over de impact van de moorden op advocaat Derk Wiersum en journalist Peter R. de Vries, vertellen de geïnterviewden hoe bedreigingen en geweld hun persoonlijke en professionele levens raken. Tegelijkertijd zoekt Verbraak naar antwoorden: hoe kunnen we de rechtsstaat weerbaar maken? Wat moet er gebeuren om onze vrijheden en democratische waarden te beschermen?
De driedelige serie 'De Wankelende Rechtsstaat' is vanaf 12 mei om 22.10 uur te zien bij BNNVARA op NPO 2.
https://tvvisie.nl/nieuws(...)aat-omvallen_135135/
Die moslims zijn dan ook doodeng.quote:Op zondag 13 april 2025 12:02 schreef Homey het volgende:
[..]
Er is een beperkte capaciteit en wil over bij de rechtsstaat om echt over de hele breedte consistent op te treden. Bij extreem-links zie je dat het vaak de familie en vrienden zelf zijn van de magistratuur en voor islamisten zijn ze doodsbang om op te treden want ‘anders escaleert de boel’ en ‘speelt rechts in de kaart’. Wat rest zijn pijlen die gericht worden op rechts en de losse individuen die de regenten tarten. Lees een Jan Roos en Hans Teeuwen. Die krijgen wel een politiemacht over de vloer voor heel klein bier. Je ziet dan ook die zielige overcompensatie van kijk we treden hard op hoor! De boodschap is ook: kom niet aan de regenten. En het werkt. Geen cabaretier en cartoonist durven de (extreem-linkse) regenten aan te pakken. Aan moslims komen ze al helemaal niet. Een Tim Hofman gaat ook alleen maar achter rechts en christenen aan. Nooit maar dan nooit heeft hij het over de orthodoxe moslims.
Is terecht. Je mag niet eens meer iemand z'n naam ergens op internet opschrijvenquote:
Tuurlijk wel. Moet gewoon kunnen. Idioot land waarin je niet eens iemands naam mag plaatsen ergensquote:Op dinsdag 25 februari 2025 12:38 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
ik ben het niet oneens met de kritiek maar andermans persoonlijke gegevens plaatsen op het internet is niet cool
Oh noesquote:Op dinsdag 25 februari 2025 12:42 schreef XSbig het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Zelfs de gegevens van het gezin (vrouw en studerende kinderen) van de desbetreffende rechter zijn gelekt.
Van de rechtspraak een populariteitswedstrijd maken zal de kwaliteit vast ten goede komen, ja.quote:Op maandag 12 mei 2025 07:51 schreef Candymannetje het volgende:
Het wordt tijd om te stoppen met de rechtsstaat of in ieder geval flink hervormen om de democratie te redden.
Rechters niet meer voor het leven benoemen en democratisch laten benoemen door de burgers.
Dan kan je alle verkiezingen wel afschaffen.quote:Op maandag 12 mei 2025 08:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Van de rechtspraak een populariteitswedstrijd maken zal de kwaliteit vast ten goede komen, ja.
Als je bekijkt hoe Nederland om de paar jaar weer op de volgende populist springt dan lijkt me dat het allerbeste argument om rechters niet verkiesbaar te stellen.quote:Op maandag 12 mei 2025 08:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dan kan je alle verkiezingen wel afschaffen.
Ja stel je voor dat er in een democratisch proces iemand opduikt die de wens van een (groot) deel van de kiezers vertolkt.quote:Op maandag 12 mei 2025 08:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je bekijkt hoe Nederland om de paar jaar weer op de volgende populist springt dan lijkt me dat het allerbeste argument om rechters niet verkiesbaar te stellen.
Wat is je oplossing dan voor dit stelletje?quote:Op maandag 12 mei 2025 08:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je bekijkt hoe Nederland om de paar jaar weer op de volgende populist springt dan lijkt me dat het allerbeste argument om rechters niet verkiesbaar te stellen.
Er is geen oplossing want er is geen probleem, behalve in het hoofd van complotwappiesquote:Op maandag 12 mei 2025 08:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat is je oplossing dan voor dit stelletje?
Laat maar weer. Ik dacht ik doe een poging.quote:Op maandag 12 mei 2025 08:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Er is geen oplossing want er is geen probleem, behalve in het hoofd van complotwappies
Maar daar zijn rechters dan ook helemaal niet voor bedoeld. Die spreken immers recht, niet de vox populi.quote:Op maandag 12 mei 2025 08:22 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ja stel je voor dat er in een democratisch proces iemand opduikt die de wens van een (groot) deel van de kiezers vertolkt.
Doodeng.
Is er iemand die zegt dat de rechters iets anders moeten doen dan recht spreken?quote:Op maandag 12 mei 2025 09:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar daar zijn rechters dan ook helemaal niet voor bedoeld. Die spreken immers recht, niet de vox populi.
Een man twittert en zijn beroep staat prominent aangegeven. De man uit een oordeel terwijl hij expliciet zegt niks er van te hebben gezien.quote:Op maandag 12 mei 2025 13:30 schreef quo_ het volgende:
Eén van de exponenten uit deze groep verhevenen die zich zorgen maakt:
[ afbeelding ]
"Eigenrichting" terwijl de militair in kwestie (Marco Korron) niks anders deed als ingrijpen bij een ordeverstoring en waarna ze door de politie zijn meegenomen.
Zo'n debiel van een rechter zou je toch het liefst een schop onder zijn reet geven. Nul komma nul respect voor dit soort zakkenwassers.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |