abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216814344
quote:
Het drama met onder meer Julia Akkermans, Fedja van Huêt en Stephanie van Eer duikt in de wereld van grensoverschrijdend gedrag en machtsmisbruik.

[...] Het verhaal draait om Anouk, die wanneer ze het partnertraject van haar advocatenkantoor ingaat geconfronteerd wordt met haar verleden. Een zeer persoonlijke boodschap van haar oude hoogleraar en - ex-minnaar - Patrick Hartman zet haar wereld flink op zijn kop. Ondertussen stort journalist Max Klepper zich op een artikel over grensoverschrijdend gedrag aan Anouks oude rechtenfaculteit. Hartman ligt onder vuur, maar ondanks zijn reputatie blijft de juridische wereld achter hem staan. Anouk wordt gedwongen haar relatie met Hartman onder de loep te nemen: was het echt liefde, of werd ze misleid? In de cast zien we onder meer Julia Akkermans, Fedja van Huêt, Stephanie van Eer, Hajo Bruins, Roeland Fernhout, Mingus Dagelet, Anniek Pheifer en Nazmiye Oral. De tv-serie werd geschreven door Dorien Goertzen (Nieuwe buren), Jop Esmeijer (Eén grote familie) en Aliefka Bijlsma (Swanenburg).
Bekijk deze YouTube-video

De serie De F*ckulteit is in zijn geheel vanaf 21 februari 2025 te streamen bij Videoland.
pi_216814369
Tijdens de eerste aflevering had ik nog mijn twijfels, maar ik heb dit weekend de hele serie in één ruk gekeken. Zijn hier meer mensen die al gekeken hebben of gaan kijken?
pi_216818569
Hele goede serie. Fedja speelt overtuigend een enge griezel. Opvallend veel overeenkomsten met een bepaalde zaak.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)n-acht-voor-de-nacht
  Miss 200.000.000! dinsdag 25 februari 2025 @ 09:06:28 #4
367000 roos94
pi_216826008
Verrassende acteurs weer. Het vijvertje acteurs in NL is blijkbaar heel erg klein .
pi_216830333
Kwam er moeilijk in maar best wel een aardige serie. Ultra deugserie, maar dat kun je verwachten van RTL.
Allemaal cabaretteketet!
  Miss 200.000.000! woensdag 26 februari 2025 @ 01:53:47 #6
367000 roos94
pi_216836521
Ik zat met mn haren in de verf en daardoor kon ik mn bril niet opzetten. Ik moest wachten tot het was ingetrokken dus ik keek naar deze serie brilloos met mijn -5.75 ogen en ik zou toch zweren dat die blonde Bracha van Doesburg was. Toen ik later weer met bril keek zag ik ineens Bracha niet meer. :')
  Miss 200.000.000! woensdag 26 februari 2025 @ 09:16:14 #7
367000 roos94
pi_216837591
Ben ik de enige die de actrice die anouk speelt niet kan uitstaan? Dat zielige zelfde smoelwerk steeds. Allergie.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 23:57:15 #8
324553 _Shanti
I'm on the outside.
pi_216888846
Ik vind de hoofdrolspeelster niet leuk. Waardoor de serie voor mij minpunten scoorde. Had beter kunnen zijn met een andere actrice.
- Consistency is the last refuge of the unimaginative.-
  zaterdag 1 maart 2025 @ 23:57:43 #9
324553 _Shanti
I'm on the outside.
pi_216888851
quote:
7s.gif Op woensdag 26 februari 2025 01:53 schreef roos94 het volgende:
Ik zat met mn haren in de verf en daardoor kon ik mn bril niet opzetten. Ik moest wachten tot het was ingetrokken dus ik keek naar deze serie brilloos met mijn -5.75 ogen en ik zou toch zweren dat die blonde Bracha van Doesburg was. Toen ik later weer met bril keek zag ik ineens Bracha niet meer. :')
Was het Bracha maar
pi_216917370
Ik vond juist dat de actrice het wel goed deed. Ik kon me wel in haar verplaatsen van hoe ze ging van sterke, slimme vrouw naar getraumatiseerde vrouw. Ik denk juist dat het de bedoeling is dat je een gevoel van ongeloof bij haar hebt. Zoals haar vriendin al tegen haar zegt in de serie: hoe kan je van slimme vrouw nu in die onzin van zo'n man trappen. Maar het gebeurd en dat vond ik juist goed gedaan, mede door het sterke acteerwerk van Fedja (kreeg echt een hekel aan hem haha).

Heb me er in ieder geval goed mee vermaakt!
  Miss 200.000.000! woensdag 5 maart 2025 @ 12:59:27 #11
367000 roos94
pi_216933704
Het hoofdpersonage is een feeks die compleet schijt heeft aan haar eigen partner en ook schijt heeft aan het feit dat iemand getrouwd is+ kind heeft. Een homewrecker noemen we dat. Dat zijn het type mensen van het ergste soort imo. Hartman is een complete engnek en borderline psychopaat, ze verdienen elkaar. Nu is dit een serie maar het gebeurt helaas allemaal heel vaak in de realiteit.
pi_216939241
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:59 schreef roos94 het volgende:
Het hoofdpersonage is een feeks die compleet schijt heeft aan haar eigen partner en ook schijt heeft aan het feit dat iemand getrouwd is+ kind heeft. Een homewrecker noemen we dat. Dat zijn het type mensen van het ergste soort imo. Hartman is een complete engnek en borderline psychopaat, ze verdienen elkaar. Nu is dit een serie maar het gebeurt helaas allemaal heel vaak in de realiteit.
Nou dat! Als je de link in mijn vorige post leest en daarin weer een link naar een artikel in de NRC ontkom je er niet aan dat deze serie ergens op ware gebeurtenissen gebaseerd is, juridisch hebben ze zich nu ingedekt.
pi_217115084
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 23:57 schreef _Shanti het volgende:

[..]
Was het Bracha maar
Bracha zou de rol ook op deze manier ingevuld hebben. Dan had je Bracha nu niet meer leuk gevonden.

Ik denk dat Julia de rol van Anouk goed heeft weten te vertolken. Dat je o.a haar wazige manier van kijken en haar gedrag ongeloofwaardig vond in bepaalde stukken, dat kan ik wel begrijpen. Dit had te maken met het trauma dat langzaam werd opgebouwd. Ze heeft de rol gespeeld zoals ze dat moest doen, en zo zou Bracha dat hetzelfde gedaan hebben.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 01:20:35 #14
324553 _Shanti
I'm on the outside.
pi_217171216
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 11:26 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Bracha zou de rol ook op deze manier ingevuld hebben. Dan had je Bracha nu niet meer leuk gevonden.

Ik denk dat Julia de rol van Anouk goed heeft weten te vertolken. Dat je o.a haar wazige manier van kijken en haar gedrag ongeloofwaardig vond in bepaalde stukken, dat kan ik wel begrijpen. Dit had te maken met het trauma dat langzaam werd opgebouwd. Ze heeft de rol gespeeld zoals ze dat moest doen, en zo zou Bracha dat hetzelfde gedaan hebben.
Ik vind haar gewoon niks, sorry
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')