abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216802996
Ik vraag me af wie van jullie nog Nederlandse sigaretten rookt?
Zijn er merken/pakjes die nog wat betaalbaar zijn?

In de tijd toen ik nog veel en dagelijkse rookte had je merken die grootverpakkingen verkochten die aantrekkelijk geprijsd waren. Maar anno 2025 zal dat ook niet meer zijn.

[ Bericht 21% gewijzigd door cnoska op 23-02-2025 09:20:16 ]
pi_216803353
Vroeger kon ik wel eens "nep marlboros" kopen. Verschil merkte je wel maar kosten ook geen reet.

Mij lijkt dat die handel wel geexplodeerd zou zijn
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_216803704
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 09:23 schreef Filosoofert het volgende:
Vroeger kon ik wel eens "nep marlboros" kopen. Verschil merkte je wel maar kosten ook geen reet.

Mij lijkt dat die handel wel geexplodeerd zou zijn
Ja dat sowieso.
Maar precies wat je zegt; verschil merk je wel. Mijn ervaring is ook dat die veel sneller op waren en je uiteindelijk meer ging roken.
Maar anno 2025 wil je ook niet gepakt worden met een slof op je deurmat.

Ik heb een korte tijd nep gerookt en daarna overgestapt op xxl lucky of lm. Je had toen nog wel wat van die goedkopere merken. Nu ook nog wel denk ik
pi_216803856
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 09:49 schreef cnoska het volgende:

[..]
Ja dat sowieso.
Maar precies wat je zegt; verschil merk je wel. Mijn ervaring is ook dat die veel sneller op waren en je uiteindelijk meer ging roken.
Maar anno 2025 wil je ook niet gepakt worden met een slof op je deurmat.

Ik heb een korte tijd nep gerookt en daarna overgestapt op xxl lucky of lm. Je had toen nog wel wat van die goedkopere merken. Nu ook nog wel denk ik
Ik rookte vroeger Chesterfield. Op een gegeven moment Oriental Touch _O_

Idd had je goedkopere merken, Pall mall, L&M, Elixyr (die waren goor joh) etc
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_216805185
¤3.90 hier
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  zondag 23 februari 2025 @ 11:50:50 #6
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216805203
Ik koop het in Luxemburg en Duitsland dus ik zou het niet weten.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216805216
Ik haal mijn smaakjesvape gewoon voor een paar euro uit het buitenland. Nog steeds verslaafd en ongezond, maar in ieder geval geen aanslag op mijn portemonnee en stank. :+
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
  Spellchecker zondag 23 februari 2025 @ 12:20:23 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216805451
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 08:50 schreef cnoska het volgende:
Ik vraag me af wie van jullie nog Nederlandse sigaretten rookt?
Zijn er merken/pakjes die nog wat betaalbaar zijn?

In de tijd toen ik nog veel en dagelijkse rookte had je merken die grootverpakkingen verkochten die aantrekkelijk geprijsd waren. Maar anno 2025 zal dat ook niet meer zijn.

Wat versta je onder betaalbaar?
Als je het kunt betalen is het betaalbaar.
Anders niet.
Simpel.
pi_216805581
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 12:20 schreef maily het volgende:

[..]
Anders niet.
Simpel.
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 12:20 schreef maily het volgende:

[..]
Anders niet.
Simpel.
Goeie vraag.
Voor iedereen ook anders denk ik. Ook qua hoeveelheid die je rookt.
Ik zou zeggen tussen de 7 en 10 euro voor > 20 stuks.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 11:48 schreef laforest het volgende:
¤3.90 hier
Dan woon je niet in Nederland denk ik :)
pi_216805598
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 12:34 schreef cnoska het volgende:

[..]
[..]
Goeie vraag.
Voor iedereen ook anders denk ik. Ook qua hoeveelheid die je rookt.
Ik zou zeggen tussen de 7 en 10 euro voor > 20 stuks.
[..]
Dan woon je niet in Nederland denk ik :)
Klopt. :Y
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_216811292
Nope, wel Nederlandse shag maar koop het wel in Nederland maar komt weer niet uit Nederland en zeker betaal ik geen Nederlandse prijzen maar gewoon 11 euro per pakje van 50 gram Zware van nelle!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_216814077
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:01 schreef Chandler het volgende:
Nope, wel Nederlandse shag maar koop het wel in Nederland maar komt weer niet uit Nederland en zeker betaal ik geen Nederlandse prijzen maar gewoon 11 euro per pakje van 50 gram Zware van nelle!
moet je eens kijken wat een verschil.
Ik betaalde laatst 11 euro voor 20 sigaretten.
  maandag 24 februari 2025 @ 08:57:02 #13
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_216814115
Je kunt ook gewoon niet roken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 24 februari 2025 @ 09:05:19 #14
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_216814208
Ik biets elke keer als ik iemand eentje zie opsteken dat scheelt veel eind van de week
Man of Steal.
pi_216840281
Wie rookt er nog in 2025? :') :')
:r
  Spellchecker woensdag 26 februari 2025 @ 13:27:26 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216840447
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 08:51 schreef cnoska het volgende:

[..]
moet je eens kijken wat een verschil.
Ik betaalde laatst 11 euro voor 20 sigaretten.
Dan is het nog betaalbaar voor jou.
pi_217110660
Als je persé wilt roken moet je natuurlijk vapen, check this;

Bekijk deze YouTube-video

Kom na het zien van dit nog even met droge ogen melden dat vapen net zo slecht is of nog erger zelfs, wat sommigen beweren die gebrainwashed zijn door de anti-vape media.

[ Bericht 9% gewijzigd door Spraypaint op 19-03-2025 21:38:28 ]
pi_217111730
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 21:31 schreef Spraypaint het volgende:
Kom na het zien van dit nog even met droge ogen melden dat vapen net zo slecht is of nog erger zelfs, wat sommigen beweren die gebrainwashed zijn door de anti-vape media.

Hij zegt zelf al dat het geen wetenschappelijke test is en feitelijk zie je dus alleen maar dat er een bepaalde vapevloeistof bestaat die geen kleur achterlaat op watten, glas en slangen. Daarmee toon je dus niets anders aan dan dat.
- Geen kleur wil niet zeggen dat het niet ongezond is.
- De vape vloeistof zal er op uitgekozen zijn.
- Er zijn tientallen wel wetenschappelijke rapporten die aantonen dat vapen wel degelijk heel schadelijk is.

De man doet een mooie disclaimer in de video dat je er niet te veel waarde aan moet hechten en dat vapen alleen gezien moet worden als alternatief voor verstokte rokers. En dan komt er hier dus iemand aanzetten die op basis van dat verhaal gaat beweren dat vapen niet ongezond is.

Mag ik stellen dat je door te vapen het allemaal wat minder gaat doorzien?
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_217111801
ze
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:07 schreef 215 het volgende:

[..]
Hij zegt zelf al dat het geen wetenschappelijke test is en feitelijk zie je dus alleen maar dat er een bepaalde vapevloeistof bestaat die geen kleur achterlaat op watten, glas en slangen. Daarmee toon je dus niets anders aan dan dat.
- Geen kleur wil niet zeggen dat het niet ongezond is.
- De vape vloeistof zal er op uitgekozen zijn.
- Er zijn tientallen wel wetenschappelijke rapporten die aantonen dat vapen wel degelijk heel schadelijk is.

De man doet een mooie disclaimer in de video dat je er niet te veel waarde aan moet hechten en dat vapen alleen gezien moet worden als alternatief voor verstokte rokers. En dan komt er hier dus iemand aanzetten die op basis van dat verhaal gaat beweren dat vapen niet ongezond is.

Mag ik stellen dat je door te vapen het allemaal wat minder gaat doorzien?
Wie beweert er dat vapen gezond is (niet ongezond) zoals worteltjes eten?

Tijd dat je even alle mythes en feiten over vapen gaat lezen op de website van de UK National Health Service, gebaseerd op de internationale wetenschappelijke data:

https://www.nhs.uk/better(...)myths-and-the-facts/
pi_217111822
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:17 schreef Spraypaint het volgende:

[..]
[..]
Wie beweert er dat vapen gezond is (niet ongezond).

Nou, daar doe jij toch wel erg je best voor. Ik zal je even herinneren aan wat je net impliciet beweerde.

quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 21:31 schreef Spraypaint het volgende:
Vapen is kennelijk ook slecht voor je korte geheugen.
pi_217111864
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:20 schreef 215 het volgende:

[..]
Nou, daar doe jij toch wel erg je best voor. Ik zal je even herinneren aan wat je net impliciet beweerde.
[..]
Vapen is kennelijk ook slecht voor je korte geheugen.
Oh je kunt niet begrijpend lezen merk ik.
Er staat dat vapen niet net zo slecht is als roken. Jij maakt daar blijkbaar uit op dat ik niet ongezond schreef.
Ben je een beetje raar in je bovenkamer of moet ik gewoon aan je wennen? Ik ken je verder niet namelijk.
pi_217115032
Rijd met een paar vrienden naar Luxemburg, deel de brandstofkosten, ga daar een paar uurtjes een beetje stoer doen, laad de auto afgeladen vol met sloffen - verspreid gekocht bij pompstations en supermarkten, hoewel dit volgens mij niet eens nodig is - en rijd weer terug naar Nederland. Mijn broers en vriend(en) doen dit al jaren (meerdere keren per jaar) en hebben nog nooit ook maar één controle gehad. Disclaimer: het risico daarop bestaat natuurlijk altijd, maar vier sloffen p.p. zijn volgens mij gewoon toegestaan. Zelfs dán haal je het erg nog uit. Of, als je geen auto hebt of vrienden hebt, maak gebruik van www.winkelbus.nl

Je bent echt een dief van je eigen portemonnee als je rookt en hier in Nederland peuken koopt. Laat die stoffige figuren in ivoren torentjes maar lekker honderdduuzend regeltjes bedenken, waarmee ze alleen maar bewijzen compleet out of touch te zijn met de 'gewone' burger.
pi_217115114
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:24 schreef Spraypaint het volgende:
Er staat dat vapen niet net zo slecht is als roken.
Ja, van de Martini toren afspringen is dan ook minder slecht dan van de Domtoren afspringen zeker? Het scheelt toch 15 meter vallen.
pi_217117473
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 11:28 schreef 215 het volgende:

[..]
Ja, van de Martini toren afspringen is dan ook minder slecht dan van de Domtoren afspringen zeker? Het scheelt toch 15 meter vallen.
Volgens de internationale wetenschap die de UK National Health Service aanhaalt is vapen 95% minder schadelijk dan tabak roken. Dat is zeg maar een sprong van 100 meter versus eentje van 5.

Ja dat is nog steeds vrij hoog, maar een verstokte roker die blijft roken en niet overstapt op vapen is een dief van zijn eigen lichaam.

Rokers die niet kunnen of willen stoppen dienen vanuit overheidswege gestimuleerd te worden om over te stappen op vapen. Hier in Nederland wordt dit actief tegengewerkt, door vapen in het verdomhoekje trachten te zetten, compleet met smaakjesverboden.
pi_217117661
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 14:42 schreef Spraypaint het volgende:

[..]
Volgens de internationale wetenschap die de UK National Health Service aanhaalt is vapen 95% minder schadelijk dan tabak roken. Dat is zeg maar een sprong van 100 meter versus eentje van 5.

Ja dat is nog steeds vrij hoog, maar een verstokte roker die blijft roken en niet overstapt op vapen is een dief van zijn eigen lichaam.

Rokers die niet kunnen of willen stoppen dienen vanuit overheidswege gestimuleerd te worden om over te stappen op vapen. Hier in Nederland wordt dit actief tegengewerkt, door vapen in het verdomhoekje trachten te zetten, compleet met smaakjesverboden.
Om maar weer even mijn allereerste argument aan te halen: als je de vloeistof voor de test er op selecteert het inderdaad minder schadelijk kan zijn. Maar in de praktijk wordt er andere vloeistof gebruikt waardoor het soms zelfs schadelijke is dan gewoon roken.

En niet om het een of ander maar van vijf meter hoog vallen heeft een behoorlijke kans op overlijden of blijvende invaliditeit.
  donderdag 20 maart 2025 @ 15:21:15 #26
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_217117902
gestopt met roken, en voor jointjes gebruik ik L&M rood shag, is 14.50 per pakje :{

Wie kan er goedkope shag regelen in Zuid-holland, PM me
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 20 maart 2025 @ 15:33:36 #27
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_217118012
Lol, en ik al ziedend omdat het hier in een jaar of vijf van ¤2,40 naar 3,30 is gegaan
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')