SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash![]()
hmm was die gratisquote:Op zaterdag 22 februari 2025 13:56 schreef mschol het volgende:
[..]
chatgpt heb ik wel een keerjte gebruikt
Ik gebruik eigenlijk alleen AI in photoshop om een foto uit te breiden als die te klein is of wat dingetjes op de foto wegwerken. Eigenlijk wat je al tientallen jaren er mee kunt alleen gaat het nu wat snellerquote:Op zaterdag 22 februari 2025 13:59 schreef Nattekat het volgende:
ChatGPT ook. Ben wel aan het overwegen om te wisselen naar Mistral omdat Europees.
Gebruik het sowieso amper. Ik zie het als een soort alternatieve Google en niets anders.
Dat is hetzelfde als een geeltje gebruiken om iets op te noteren terwijl je een werkende laptop voor je hebt staan.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 13:59 schreef Nattekat het volgende:
ChatGPT ook. Ben wel aan het overwegen om te wisselen naar Mistral omdat Europees.
Gebruik het sowieso amper. Ik zie het als een soort alternatieve Google en niets anders.
Hoe langer je er naar kijkt hoe meer fouten je ziet, tot het verontrustende aan toequote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:03 schreef bitterbal het volgende:
Wat vind je ervan? Wil je nog iets aanpassen? ?
Dit was een flinke konijnenhol jaquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hoe langer je er naar kijkt hoe meer fouten je ziet, tot het verontrustende aan toe
ja heel veel foutenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hoe langer je er naar kijkt hoe meer fouten je ziet, tot het verontrustende aan toe
Ik snap niet hoe die tekst er altijd zo vercrackt uit komtquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:03 schreef bitterbal het volgende:
[ afbeelding ]
Hier is een stijlvol en modern menu voor een restaurant gericht op digital nomads. Het menu biedt gezonde, snelle en voedzame opties, samen met goede koffie en snacks voor lange werksessies.
---
ja dat kan die dus nog niet danquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe die tekst er altijd zo vercrackt uit komt
Ja alleen heeft dit niks meer met digital nomads te maken. Dit is gewoon een ontbijttafel voor vreetkaffers zoals jijquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:05 schreef bitterbal het volgende:
maar dit is een leuke afbeelding
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja alleen heeft dit niks meer met digital nomads te maken. Dit is gewoon een ontbijttafel voor vreetkaffers zoals jij
Zelfde verhaal, als je er even snel voorbij scrollt ziet het er leuk uit, maar hoe langer je kijkt hoe erger het wordtquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:05 schreef bitterbal het volgende:
maar dit is een leuke afbeelding
[ afbeelding ]
Nee het lijkt wel of dat met opzet zo gaat. Want het KAN natuurlijk wel prima goed. Zullen wel bang zijn voor copyrightgezeik of zoquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:07 schreef bitterbal het volgende:
hier is de tekst ook niet goed
[ afbeelding ]
ja zie idd nu de laptopquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zelfde verhaal, als je er even snel voorbij scrollt ziet het er leuk uit, maar hoe langer je kijkt hoe erger het wordt
Digital Nomatsquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:07 schreef bitterbal het volgende:
hier is de tekst ook niet goed
[ afbeelding ]
hmm misschien is dat wel zo jaquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee het lijkt wel of dat met opzet zo gaat. Want het KAN natuurlijk wel prima goed. Zullen wel bang zijn voor copyrightgezeik of zo
Hebbes.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:10 schreef bitterbal het volgende:
Hier zijn een paar creatieve naamideeën voor jouw restaurant:
Nomad Nest – Een warme en gastvrije plek voor digital nomads.
Tropical Bytes – Een speelse combinatie van technologie en tropische vibes.
The Wandering Kliko – Voor reizigers die van vet en veel eten houden.
Remote Roots – Verbinding tussen reizen, natuur en gezonde voeding.
Latitude Café – Geïnspireerd door avontuur en wereldwijde vibes.
Palm & Pixel – Waar tropische rust en digitale nomads samenkomen.
Nomad Fuel – Perfecte brandstof voor productieve dagen.
Horizon Bites – Voor wie altijd op zoek is naar nieuwe ervaringen.
Nog wel heel veel meer hoor, de randen van de borden (zeker die onderaanquote:
The Traveling Food Drainagequote:
In den Haerigen Bitterbalquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:20 schreef bitterbal het volgende:
nou het.is rond. heb een menu kaart, ondernemingsplan
[ afbeelding ]
De Onthoofde Flamingoquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:20 schreef bitterbal het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje enge benen welquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:20 schreef bitterbal het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk die tweeling die net doen alsof ze aan het werk zijn.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Op dag 1 breekt de eerste gast zijn nek over dat hoerige kutrandje, schadeclaim van honderd miljoen miljard, einde business plan.
ze hebben ook geen gezichtquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Beetje enge benen wel
[ link | afbeelding ]
Aan elkaar gegroeid bij gebrek aan seks.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Beetje enge benen wel
[ link | afbeelding ]
zak d'r over en je gaat wel?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zo'n vrouw mag altijd aanbellen hier.
Wie gaat er koken dan?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:27 schreef bitterbal het volgende:
Voorgerechten & Snacks
Thai Summer Rolls 🥬🥕 – Verse rijstpapierrolletjes gevuld met knapperige groenten, kruiden en een pindasaus.
Crispy Tofu Bites 🍽️ – Krokante tofu met een zoetzure chilisaus.
Mango & Avocado Salad 🥭🥑 – Frisse salade met limoen-dressing en geroosterde noten.
Tom Kha Veggie 🥥🍄 – Thaise kokossoep met champignons, citroengras en verse koriander.
Papaya Salad (Som Tam Jay) 🌶️ – Klassieke groene papajasalade zonder vis- of vissaus.
Hoofdgerechten
Green Curry with Vegetables 🍛 – Romige Thaise groene curry met aubergine, paprika en tofu.
Pad Thai Jay 🍜 – Gebakken rijstnoedels met tofu, pinda’s, en een limoenpartje.
Massaman Sweet Potato Curry 🥔🥜 – Rijke, lichtzoete curry met kokosmelk en cashewnoten.
Stir-fried Morning Glory (Pak Boong) 🥬 – Thaise gewokte waterspinazie met knoflook en sojasaus.
Grilled Pineapple Fried Rice 🍍🍚 – Gebakken rijst met ananas, cashewnoten en groenten, geserveerd in een ananasschelp.
Desserts
Mango Sticky Rice 🥭🍚 – Traditioneel Thais dessert met zoete kokosrijst en verse mango.
Banana Coconut Pancakes 🍌🥥 – Luchtige Thaise pannenkoekjes met kokos en banaan.
Chia Pudding with Passionfruit 🌿🍮 – Tropische chia-pudding met kokosmelk en passievrucht.
Terwijl die kans van de week nog aan het stijgen wasquote:
waar zijn de frikandellen, kroketten en pannenkoeken?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:27 schreef bitterbal het volgende:
Voorgerechten & Snacks
Thai Summer Rolls 🥬🥕 – Verse rijstpapierrolletjes gevuld met knapperige groenten, kruiden en een pindasaus.
Crispy Tofu Bites 🍽️ – Krokante tofu met een zoetzure chilisaus.
Mango & Avocado Salad 🥭🥑 – Frisse salade met limoen-dressing en geroosterde noten.
Tom Kha Veggie 🥥🍄 – Thaise kokossoep met champignons, citroengras en verse koriander.
Papaya Salad (Som Tam Jay) 🌶️ – Klassieke groene papajasalade zonder vis- of vissaus.
Hoofdgerechten
Green Curry with Vegetables 🍛 – Romige Thaise groene curry met aubergine, paprika en tofu.
Pad Thai Jay 🍜 – Gebakken rijstnoedels met tofu, pinda’s, en een limoenpartje.
Massaman Sweet Potato Curry 🥔🥜 – Rijke, lichtzoete curry met kokosmelk en cashewnoten.
Stir-fried Morning Glory (Pak Boong) 🥬 – Thaise gewokte waterspinazie met knoflook en sojasaus.
Grilled Pineapple Fried Rice 🍍🍚 – Gebakken rijst met ananas, cashewnoten en groenten, geserveerd in een ananasschelp.
Desserts
Mango Sticky Rice 🥭🍚 – Traditioneel Thais dessert met zoete kokosrijst en verse mango.
Banana Coconut Pancakes 🍌🥥 – Luchtige Thaise pannenkoekjes met kokos en banaan.
Chia Pudding with Passionfruit 🌿🍮 – Tropische chia-pudding met kokosmelk en passievrucht.
dat past hier nietquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:28 schreef mschol het volgende:
[..]
waar zijn de frikandellen, kroketten en pannenkoeken?
quote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De enge neger in zijn driedelig pak.
ik was net aan het tikken maar mn browser liep vastquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)zonnebank-in-zutphen
Niet weten dat je zwanger bent. Okee.
kind is ook in de sauna geweestquote:Zwangere vrouwen wordt afgeraden een zonnebank te gebruiken, onder meer omdat de temperatuur in de baarmoeder kan oplopen.
Lijkt wel de VS hierquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)zonnebank-in-zutphen
Niet weten dat je zwanger bent. Okee.
ja maar dat kind is gewoon gezond dus al die verboden zijn ook kletskoek.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:33 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik was net aan het tikken maar mn browser liep vast
Vrouw ‘wist niet dat ze zwanger was’ en bevalt in Zutphense zonnestudio
[..]
kind is ook in de sauna geweest
ja eerst die Faber trekpop en nu dit godverdommequote:
of het gaan in 90% van de gevallen mis en in dit geval goed. Omdat het al het einde van de zwangerschap was bijv.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja maar dat kind is gewoon gezond dus al die verboden zijn ook kletskoek.
Struisvogelsquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:35 schreef Nizno het volgende:
en komt vaker voor dat vrouwen het niet weten.
Faber sorteert alvast voor op het feit dat we dadelijk 125.000 Oekraïners hier hebben die ons haten.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja eerst die Faber trekpop en nu dit godverdomme
Best bijzonder want vgs mij is dat helemaal niet zo op dit momentquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Faber sorteert alvast voor op het feit dat we dadelijk 125.000 Oekraïners hier hebben die ons haten.
Zo ontstaan FAS kindjes.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:37 schreef Nizno het volgende:
het komt ook voor dat vrouwen het niet weten en gewoon lekker hebben gerookt en gedronken (sociaal) en er niets met de kleine aan de hand is. Wil niet zeggen dat het in alle gevallen van zwangerschap prima kan om te drinken en roken
Kortom, het is gewoon beter als vrouwen zo min mogelijk wetenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:37 schreef Nizno het volgende:
het komt ook voor dat vrouwen het niet weten en gewoon lekker hebben gerookt en gedronken (sociaal) en er niets met de kleine aan de hand is. Wil niet zeggen dat het in alle gevallen van zwangerschap prima kan om te drinken en roken
Nee maar vroeg het me af als "wij" ze laten stikken.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Best bijzonder want vgs mij is dat helemaal niet zo op dit moment
quote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kortom, het is gewoon beter als vrouwen zo min mogelijk weten![]()
De Taliban hebben gelijk
licht staat aan, ik adviseer je gordijnen en andere raambekleding open te doenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:39 schreef Nattekat het volgende:
Kan iemand het licht buiten even aan zetten?
hij kijkt via de woning van de buren.. daar komt zijn warmte ook vandaan. alleen zijn de buren niet thuis dus hebben de lampen uitquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:40 schreef mschol het volgende:
[..]
licht staat aan, ik adviseer je gordijnen en andere raambekleding open te doen
Het is nog steeds donker.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:40 schreef mschol het volgende:
[..]
licht staat aan, ik adviseer je gordijnen en andere raambekleding open te doen
Ok, dat maakt wel een klein verschil, maar het is bij lange na nog niet genoeg.quote:
Word wakkerquote:
is nu weinig eer meer aan te behalen vrees ikquote:
mijn bestelling ligt er nogquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
is nu weinig eer meer aan te behalen vrees ik
Jammer alleen dat je er straks geen koffie meer voor kan betalenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:21 schreef gianni61 het volgende:
mijn nieuwe koffiebeker ik gearriveerd
14 maart pas weer volle maanquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:24 schreef bitterbal het volgende:
vandaag de laatste dag van het tempelfeest![]()
dan is de rust savonds weer terug
Ik ben bereid op andere dingen te bezuinigen om koffie te kunnen kopenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Jammer alleen dat je er straks geen koffie meer voor kan betalen
Nog maar 2 maaltijden per dag straksquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:31 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Ik ben bereid op andere dingen te bezuinigen om koffie te kunnen kopen
hoop dattie van goud is...quote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:21 schreef gianni61 het volgende:
mijn nieuwe koffiebeker ik gearriveerd
quote:
Maar wat als er straks allemaal verstokte koffiezuipers massaal aan de thee gaan en er daardoor meer vraag dan aanbod is?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:36 schreef ieniminimuis het volgende:
Pfoe gelukkig niet. Anders worden het smaakloze jaren
Ongetwijfeld, maar dat heeft volgens mij een jaar of 2 geleden een flinke stijging gehadquote:
Ik denk niet dat die mensen thee gaan drinken.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:38 schreef essnhills het volgende:
[..]
Maar wat als er straks allemaal verstokte koffiezuipers massaal aan de thee gaan en er daardoor meer vraag dan aanbod is?
Koffie gaat wel alleen maar duurder worden, vooral dankzij chinezen die tegenwoordig een besteedbaar inkomen hebben en dat graag willen showen met 'luxe' westerse goederen als koffiequote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:38 schreef essnhills het volgende:
[..]
Maar wat als er straks allemaal verstokte koffiezuipers massaal aan de thee gaan en er daardoor meer vraag dan aanbod is?
Daar heb ik geen actieve herinnering aanquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar dat heeft volgens mij een jaar of 2 geleden een flinke stijging gehad
Oh dan kunnen we wel ruilenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Koffie gaat wel alleen maar duurder worden, vooral dankzij chinezen die tegenwoordig een besteedbaar inkomen hebben en dat graag willen showen met 'luxe' westerse goederen als koffie
Ik dacht ook dat het steeds moeilijker werd om koffie en chocolade te verbouwenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Koffie gaat wel alleen maar duurder worden, vooral dankzij chinezen die tegenwoordig een besteedbaar inkomen hebben en dat graag willen showen met 'luxe' westerse goederen als koffie
Ben ik weer. Klein rondje door de wijk gelopen, net aan een kilometer. Kreeg last van mijn heup. Gelukkig heb ik al een afspraak ingepland voor nieuwe steunzolen binnenkort.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ja de oogsten zijn slecht vanwege het klimaat terwijl de vraag alleen maar hoger wordt, versterkt elkaar behoorlijk natuurlijkquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:42 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het steeds moeilijker werd om koffie en chocolade te verbouwen
quote:
Mijn nichtje (nummer 74) had ooit een nieuw vriendje, dagje Amsterdam, dat jochie keek de hele tijd maar de grond omdat hij doodsbang was voor Amsterdammers, die vond ook altijd centjes.quote:
Of het is misschien al langer geleden. Weet wel dat de plebs PFAS thee die ik meestal drink (Lipton/Pickwick) vroeger altijd elke week wel ergens in de aanbieding was voor 1 euro per doosje, maar dat is lang geleden. De prijzen van ijsthee kun je beter gewoon maar helemaal niet meer naar kijkenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:41 schreef essnhills het volgende:
[..]
Daar heb ik geen actieve herinnering aan
Niet die driehoekszakjes drinken hè?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Of het is misschien al langer geleden. Weet wel dat de plebs PFAS thee die ik meestal drink (Lipton/Pickwick) vroeger altijd elke week wel ergens in de aanbieding was voor 1 euro per doosje, maar dat is lang geleden. De prijzen van ijsthee kun je beter gewoon maar helemaal niet meer naar kijken
Ahjaquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Of het is misschien al langer geleden. Weet wel dat de plebs PFAS thee die ik meestal drink (Lipton/Pickwick) vroeger altijd elke week wel ergens in de aanbieding was voor 1 euro per doosje, maar dat is lang geleden. De prijzen van ijsthee kun je beter gewoon maar helemaal niet meer naar kijken
Denk dat er hier stiekem meeleest en elke keer dat Fles zegt dat die naar buiten gaat snel wat kleingeld rondstrooitquote:
RVS is beter voor koffiequote:
Ik kan zo mijn theezeefje uit mijn glas halenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:48 schreef ieniminimuis het volgende:
Gesproken over thee. Even een pot maken
awww om fles gelukkig te houdenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk dat er hier stiekem meeleest en elke keer dat Fles zegt dat die naar buiten gaat snel wat kleingeld rondstrooit
Tuurlijk wel, hoe kom ik anders aan mijn dagelijkse dosis PFASquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Niet die driehoekszakjes drinken hè?
Ja maar dat is voor luxe mensenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:48 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ahja
Ik heb van die losse thee natuurlijk
Krijg je straks een baby met 'n LEGO hoofdje.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, hoe kom ik anders aan mijn dagelijkse dosis PFAS
niet specifiek boeken , wat wil je weten?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:49 schreef ieniminimuis het volgende:
Iemand hier ervaring met boeken bestellen die uit UK komen?
Ja, al weet ik niet hoe dat tegenwoordig gaat nu ze geen EU meer zijnquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:49 schreef ieniminimuis het volgende:
Iemand hier ervaring met boeken bestellen die uit UK komen?
Douanekosten etc. Boeken kosten bij elkaar 35 euro, maar kom er niet uit als via internet enzo zoekquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:52 schreef mschol het volgende:
[..]
niet specifiek boeken , wat wil je weten?
Ligt er ook aan waar je ze besteld, bij grote webshops zetten ze die gewoon in je winkelwagentje erbij bij het afrekenenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:54 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Douanekosten etc. Boeken kosten bij elkaar 35 euro, maar kom er niet uit als via internet enzo zoek
Amazon is er niet heel duidelijk overquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ligt er ook aan waar je ze besteld, bij grote webshops zetten ze die gewoon in je winkelwagentje erbij bij het afrekenen
Ik ben luxequote:
Ja je moet echt helemaal doorklikken tot de allerlaatste stap van het afrekenenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:58 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Amazon is er niet heel duidelijk over
Maar 8 boeken (1 serie) voor 35 euro is een koopje in vergelijking met 12x7
metooquote:
Luxepoestijgerquote:
Wel makkelijk als er iets kapot gaat, gewoon vervangende onderdelen bestellenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Krijg je straks een baby met 'n LEGO hoofdje.
Iedere dag open?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:30 schreef bitterbal het volgende:
Stap 1: Kosten en winstdoel bepalen
Laten we aannemen:
Investering: 100.000 EUR (ongeveer 3,9 miljoen THB)
Vaste maandelijkse kosten:
Huur: 50.000 THB
Personeel (kok + bediening): 80.000 THB
Ingrediënten & inkoop: 30% van de omzet
Marketing & Overige kosten: 20.000 THB
Totale vaste kosten: 150.000 THB per maand
Gewenste nettowinst: 50.000 THB per maand (voor een gezond bedrijf)
Totale benodigde omzet: 200.000 THB per maand
Stap 2: Gemiddelde prijs per gerecht berekenen
Als we uitgaan van een mix van voorgerechten, hoofdgerechten en desserts:
Gemiddelde prijs per gerecht: 150 THB
Stap 3: Hoeveel gerechten moeten verkocht worden?
Om 200.000 THB omzet per maand te halen:
200.000
THB
÷
150
THB per gerecht
=
1.333
gerechten per maand
200.000 THB÷150 THB per gerecht=1.333 gerechten per maand
Stap 4: Verkoop per dag
Bij een restaurant dat 30 dagen per maand open is, betekent dit:
1.333
÷
30
=
45
gerechten per dag
1.333÷30=45 gerechten per dag
Conclusie
Om winstgevend te zijn en 50.000 THB per maand over te houden, moet je ongeveer 45 gerechten per dag verkopen. Dit kan bijvoorbeeld 20 hoofdgerechten, 15 voorgerechten en 10 desserts zijn.
Dan nog zou het maar 35 euro zijnquote:Op zaterdag 22 februari 2025 15:59 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja je moet echt helemaal doorklikken tot de allerlaatste stap van het afrekenen
Hoofdje van Yoda.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:00 schreef essnhills het volgende:
[..]
Wel makkelijk als er iets kapot gaat, gewoon vervangende onderdelen bestellen
Of een andere kleur ofzo
Kijk, dit kindje begint meteen al met proberen een andere kleur te krijgenquote:
Drie dagen per jaar open, de rest zijn we zelf eten of vliegeren.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:02 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja meeste zaken zijn hier wel iedere dag open ja
maar das idd een verbeter puntje
vliegerenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:02 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Drie dagen per jaar open, de rest zijn we zelf eten of vliegeren.
Vliegerenquote:
Misschien dat je nog onder de grens van importkosten zit?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:01 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dan nog zou het maar 35 euro zijn
Meevallertje dus?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Volgens de overheid zit er 0% importkosten op boeken en betaal je alleen de gebruikelijke btw
Had je de andere kant op moeten fietsenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:05 schreef essnhills het volgende:
Paar jaar geleden op een mooie maar winderige dag spontaan met een paar vriendinnen naar Texel gegaan om op het strand te gaan vliegeren
Was alleen jammer met die wind dat we op de weg terug naar de boot flinke tegenwind hadden en we het maar net redden, helemaal kapot gefietst
en de BTW (a 9%)quote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:07 schreef ieniminimuis het volgende:
Alleen eventuele inklaringskosten door de vervoerder. In theorie kan ik dus wel de gok wagen
Achteruit?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Had je de andere kant op moeten fietsen
Rondje om de wereldquote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Had je de andere kant op moeten fietsen
Zou het gewoon doen, amazon pakketjes komen er meestal wel vlot doorheen, of ze worden gewoon vanuit de EU verstuurdquote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:07 schreef ieniminimuis het volgende:
Alleen eventuele inklaringskosten door de vervoerder. In theorie kan ik dus wel de gok wagen
Ja had je ook de vlieger nog kunnen gebruikenquote:
Nee deze komt echt uit UK staat er ook bijquote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zou het gewoon doen, amazon pakketjes komen er meestal wel vlot doorheen, of ze worden gewoon vanuit de EU verstuurd
creditcard ftwquote:
Voor extra weerstand om de wind uit te cancellen?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja had je ook de vlieger nog kunnen gebruiken
ook een optiequote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:15 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik moet gewoon even tot woensdag of donderdag wachten
Ja zo werkt dat tochquote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:15 schreef essnhills het volgende:
[..]
Voor extra weerstand om de wind uit te cancellen?
Ja denk het welquote:
quote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:17 schreef ieniminimuis het volgende:
En eigen schuld dikke bult, had ik gisteren niet met mijn pinpas moeten zwaaien in de plaatselijke boekenwinkel
Kaasquote:
Mangoquote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:30 schreef LTVDK het volgende:
Even een gruwelijk sappige mango verorberd
Zijn nu heel de tijd in de aanbieding, van de week al gekocht zodat ze nog even lekker konden rijpenquote:
Die stop maar in die oude stoffige doos van je.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:22 schreef UitStraling het volgende:
Vanavond ook weer eens op boekenjacht
Oehh, nu ook zin in mangoquote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zijn nu heel de tijd in de aanbieding, van de week al gekocht zodat ze nog even lekker konden rijpenVandaag weer een paar meegenomen voor komende week
Ja die zit al vol.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die stop maar in die oude stoffige doos van je.
lekker lekker!quote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:51 schreef essnhills het volgende:
Mijn moeder is er niet, dus mijn vader gaat straks pannenkoeken bakken
En jij helpt alleen met het opeten zeker?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:51 schreef essnhills het volgende:
tssss, niet eens zelf bakkenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:51 schreef essnhills het volgende:
quote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En jij helpt alleen met het opeten zeker?
Ik gun mijn vader die eerquote:
en terecht. Daar behoud de beste man zijn zelfvertrouwen doorquote:
Preciesquote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:58 schreef Nizno het volgende:
[..]
en terecht. Daar behoud de beste man zijn zelfvertrouwen door
En pannenkoeken kun je ook haast niet verpestenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:58 schreef Nizno het volgende:
[..]
en terecht. Daar behoud de beste man zijn zelfvertrouwen door
Dat is wel waar, aan de andere kant vindt papa essie het vast ook een genot om de pannekoekkies te maken voor essiequote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En pannenkoeken kun je ook haast niet verpesten
De eerste ziet er bij altijd uit als een sjeklade bol tegen een langsrazende NS trein.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En pannenkoeken kun je ook haast niet verpesten
En gewoon door blijven bakken tot ze er echt geen meer op kanquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:03 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat is wel waar, aan de andere kant vindt papa essie het vast ook een genot om de pannekoekkies te maken voor essie
Dan doe je gewoon wat verkeerd, als je de pan goed heet laat worden is de eerste net zo mooi als de achtstequote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De eerste ziet er bij altijd uit als een sjeklade bol tegen een langsrazende NS trein.
een hit or miss hier..quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:05 schreef ieniminimuis het volgende:
Mijn eerste pannenkoek is anders altijd goed hoor
quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:09 schreef mschol het volgende:
brief van de gemeente..
of ik even 729 euro wil betalen
En mogelijk heb je geduld?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb inductie, misschien dat helpt?
Oh dat valt mee, bij mij was het 960 ofzoquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:09 schreef mschol het volgende:
brief van de gemeente..
ik heb vast een kleinere woning met een lagere WOZquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Oh dat valt mee, bij mij was het 960 ofzo
731 hierquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:09 schreef mschol het volgende:
brief van de gemeente..
dan klaag ik niet met 559,64quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:09 schreef mschol het volgende:
brief van de gemeente..
quote:
uhoh...quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:12 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik ben verhuisd van gemeente en ik schrok van het bedrag
Geduld?quote:
Veel groter is die niet hoor, heb net 86m2 ofzo. WOZ hebben ze dit keer op 235 gezet, valt mee de verhoging dit keer, of ze hebben geen zin meer dat ik het weer ga aanvechtenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:11 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb vast een kleinere woning met een lagere WOZ(82m2)
Misschien als je er de tijd voor neemtquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:13 schreef essnhills het volgende:
[..]
Geduld?
Wat is dat?
Kun je dat eten?
quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Veel groter is die niet hoor, heb net 86m2 ofzo. WOZ hebben ze dit keer op 235 gezet, valt mee de verhoging dit keer, of ze hebben geen zin meer dat ik het weer ga aanvechten
420+ hier voor die 2quote:
Ik weet al dat het ¤501,00 gaat worden, heb alleen de brief nog niet.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:10 schreef mschol het volgende:
[..]
ik wist gisteren al wat het zou worden.. maar toch.. altijd een smak centen
mijn hypotheekbedrag wordt elke maand ook minderquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:18 schreef ieniminimuis het volgende:
Ach de huur is wel stukken goedkoper dus uiteindelijk wel winst
Die blijft bij mij hetzelfdequote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:21 schreef mschol het volgende:
[..]
mijn hypotheekbedrag wordt elke maand ook minder
280 en 240 voor die 2quote:
Hier waren ze een paar jaar geleden zo leuk om het in 1 keer van 185 naar 235 te gooien, toen heb ik wel eventjes bezwaar gemaaktquote:
Kopen is onderaan de streep altijd goedkoper, zelfs als je in de sociale huur zit.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:18 schreef ieniminimuis het volgende:
Ach de huur is wel stukken goedkoper dus uiteindelijk wel winst
vorig jaar of jaar daarvoor issie met 20 of 30k omhoog gegaan.. maar niks bezwaarmatigs, puur omdat ik meer betaald heb ervoor, dan kwam die klap een paar jaar laterquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier waren ze een paar jaar geleden zo leuk om het in 1 keer van 185 naar 235 te gooien, toen heb ik wel eventjes bezwaar gemaakt
waterschap moet nog binnenkomen, vaak pas ergens april/mei ofzoquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:27 schreef LTVDK het volgende:
Afvalstoffen 285
OZB 175
Rioolheffing 245
Waterschap 240
Totaal 945
ga ik maar weer eens doen, met krenten, spek en appelquote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:51 schreef essnhills het volgende:
Hier heeft die gewoon 4 jaar de tijd gehad om rustig naar die 235 te gaan ipv in 1 keerquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:27 schreef mschol het volgende:
[..]
vorig jaar of jaar daarvoor issie met 20 of 30k omhoog gegaan.. maar niks bezwaarmatigs, puur omdat ik meer betaald heb ervoor, dan kwam die klap een paar jaar later
ik betaal altijd in 8 termijnenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:28 schreef Haags het volgende:
Ik heb vanmiddag die rekening betaald. Dan ben ik er maar vanaf.
ik wacht nog even tot na een verjaardag: ik kan het nu betalen maar die verjaardag wordt waarschijnlijk wat duurder dus even uitstellen is dan fijn (en ik heb tot mei om te betalen)quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:28 schreef Haags het volgende:
Ik heb vanmiddag die rekening betaald. Dan ben ik er maar vanaf.
Ik mag wel onbeperkt afval dumpen (in kliko's, ondergrondse containers en milieustraat), dus geen achterafkostenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sow, het kan nog hoger dan bij mij
ik heb gezocht en gerekend en dat zou een euro of 235 worden volgens mijquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:29 schreef Haags het volgende:
In maart of april komt ook nog de waterschapsbelasting dat is ook altijd een leuke rekening
Valt mee. Volgens mij was die vorig jaar iets van 440 euro of zo.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:31 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb gezocht en gerekend en dat zou een euro of 235 worden volgens mij
Hier gooien ze dat gewoon allemaal bij elkaar op 1 rekening. Heb hem nog op maandelijks staan, maar misschien ook wel praktischer om het maar gelijk in 1 keer te betalenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:29 schreef Haags het volgende:
In maart of april komt ook nog de waterschapsbelasting dat is ook altijd een leuke rekening
Ik ookquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik mag wel onbeperkt afval dumpen (in kliko's, ondergrondse containers en milieustraat), dus geen achterafkosten
ja en een meerpersoons huishouden zou iets van 70 euro meer kwijt zijn ofzoquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:31 schreef Haags het volgende:
[..]
Valt mee. Volgens mij was die vorig jaar iets van 440 euro of zo.
Ja ik ook, plastic en karton kliko's staan ook maar eens in de paar maanden buiten en restafval is meestal ook maar 1x per 2-3 wekenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ook
Waarschijnlijk maak ik daar enorm verlies op, maar het is toch wel lekker om gewoon vrijuit dat ding te kunnen gebruiken.
Ja, Arsenal staat met een man minder te spelen..quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:39 schreef Karzai het volgende:
ben Engels voetbal aan het kijken, straks de apies even schillen
Het ziet er naar uit dat liverpool een keertje kampioen gaat worden![]()
de nummer 2 arsenal verliest van west ham
ja okayquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:42 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ja, Arsenal staat met een man minder te spelen..
Klinkt erg lekker.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:37 schreef LTVDK het volgende:
Ik ga zo weer een creabea stamppot maken met gerookte spekjes, broccoli, prei, kruidenboterkrieltjes en uienchutney
Had vorige week een soortgelijke gemaakt alleen dan met zoete aardappel, was ook erg smakelijkquote:
Trap je altijd open deuren in? Of alleen vandaag?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kopen is onderaan de streep altijd goedkoper, zelfs als je in de sociale huur zit.
Oh geen eredivisie dit weekend. Alleen wat inhaalpotjes.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:43 schreef Karzai het volgende:
[..]
ja okaymet 11 speelden ze ook niet veel klaar, de achterstand op liverpool wordt nu 11 punten
we gaan jullie morgen even slopen in de arenaquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh geen eredivisie dit weekend. Alleen wat inhaalpotjes.
Vast welquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:50 schreef Karzai het volgende:
[..]
we gaan jullie morgen even slopen in de arena
quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:56 schreef kwiwi het volgende:
Nou heb Frankrijk overleefd.. er was een asielzoeker met z'n mes aan de gang waar we warenNu weer lekker veilig terug in Zwitserland. Dat ze de grenzen maar beter bewaken dan Koen doet met onze poort
oei dat is schrikken in duitsland ook weerquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:56 schreef kwiwi het volgende:
Nou heb Frankrijk overleefd.. er was een asielzoeker met z'n mes aan de gang waar we warenNu weer lekker veilig terug in Zwitserland. Dat ze de grenzen maar beter bewaken dan Koen doet met onze poort
Wilde die niet gewoon zijn baguette opensnijden?quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:56 schreef kwiwi het volgende:
Aldus de persoon die "Ach de huur is wel stukken goedkoper dus uiteindelijk wel winst" zei.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:48 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Trap je altijd open deuren in? Of alleen vandaag?
"Oeps, sorry! Ik schoot uit!"quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wilde die niet gewoon zijn baguette opensnijden?
mogelijk dat ze vergelijkt met de huur voorheen??quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Aldus de persoon die "Ach de huur is wel stukken goedkoper dus uiteindelijk wel winst" zei.
Echt, ben je altijd zo gezellig?
Mijn huidige huur is lager dan mijn vorige huur na de verhuizing. Dus daarom winst.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Aldus de persoon die "Ach de huur is wel stukken goedkoper dus uiteindelijk wel winst" zei.
Echt, ben je altijd zo gezellig?
Volcontinue gratis reclame voor de AfD.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:56 schreef kwiwi het volgende:
Ja kan gebeuren toch, een goede verse baguette kan soms best krokant zijn dat het mes er af gliptquote:
Zal best, maar mevrouw kan best normaal reageren in plaats van iedere keer uitdelen als iemand eens wat zegt wat haar niet aan staat.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:58 schreef Nizno het volgende:
[..]
mogelijk dat ze vergelijkt met de huur voorheen??
Maar we zien het allemaal verkeerd US, immigranten zijn helemaal geen probleem.. NWS / Onderzoek: Immigratie heeft Duitse misdaadcijfers niet verhoogdquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Volcontinue gratis reclame voor de AfD.
een normaal mens begrijpt jou. hij zit alleen zo ver in zn klaag en eigen gelijk stand dat hij geen kort of lang geheugen gebruikt voor een post langer dan 5 minuten er voorquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:58 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Mijn huidige huur is lager dan mijn vorige huur na de verhuizing. Dus daarom winst.
mwa jij kan ook gewoon even teruglezen en snappen waar ze op doeltquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zal best, maar mevrouw kan best normaal reageren in plaats van iedere keer uitdelen als iemand eens wat zegt wat haar niet aan staat.
Ja vast, je kunt niet eens meer gevangenenbewaarder worden als je alleen je moedertaal spreekt.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 18:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar we zien het allemaal verkeerd US, immigranten zijn helemaal geen probleem.. NWS / Onderzoek: Immigratie heeft Duitse misdaadcijfers niet verhoogd
Je snapt er zoals gewoonlijk weer eens helemaal niets van.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 18:00 schreef Nizno het volgende:
[..]
mwa jij kan ook gewoon even teruglezen en snappen waar ze op doelt
precies. blijf jij maar op je high horse, geklaag en eigen gelijk vertrouwen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 18:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je snapt er zoals gewoonlijk weer eens helemaal niets van.
Ik dacht DTS.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Kids, lief doen. Het harentrekken is in KLB
Maar nu weet ik dat er een gevangenbewaarder bestaat...quote:Op zaterdag 22 februari 2025 18:01 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja vast, je kunt niet eens meer gevangenenbewaarder worden als je alleen je moedertaal spreekt.
Serieusquote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:56 schreef kwiwi het volgende:
quote:Op zaterdag 22 februari 2025 17:56 schreef kwiwi het volgende:
Echt hequote:Op zaterdag 22 februari 2025 18:05 schreef LTVDK het volgende:
De blauwen gaan weer elkaar ogen indouwen
Er zullen vast óók 'verwarde personen' tussen zitten. Maar beetje jammer dat het nu lijkt alsof iedereen in zo'n woongemeenschap verward isquote:Op zaterdag 22 februari 2025 18:12 schreef Bomenverzameling het volgende:
Er stond een krantenartikel over onze woonsituatie in de krant. Was mijn inziens een beetje een eenzijdig en onvolledig bericht. De kop deed al mijn nekharen overeind staan
Geen plek meer voor beschermd wonen verwarde personen..... (tekst gaat verder hoor, maar dit kan eigenlijk niet)
![]()
Het is een premium artikel dus hier delen heeft weinig zin..
Zo wel -quote:Op zaterdag 22 februari 2025 18:12 schreef Bomenverzameling het volgende:
Het is een premium artikel dus hier delen heeft weinig zin..
Precies....quote:Op zaterdag 22 februari 2025 18:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Er zullen vast óók 'verwarde personen' tussen zitten. Maar beetje jammer dat het nu lijkt alsof iedereen in zo'n woongemeenschap verward is
das erg vaak zo als het over deze groep gaat. Stigma moet wel in tact blijvenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 18:12 schreef Bomenverzameling het volgende:
Was mijn inziens een beetje een eenzijdig en onvolledig bericht
dat mag dus niet, dit kan FOK! in de problemen brengenquote:
Ohquote:Op zaterdag 22 februari 2025 18:15 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat mag dus niet, dit kan FOK! in de problemen brengen
Gefeliciteerd met het drie-jarig jubileum van je sigquote:
whoep whoep nog een paar uurtjesquote:Op zaterdag 22 februari 2025 18:17 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met het drie-jarig jubileum van je sig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |