Defensie is traditioneel het ministerie met de meeste onderbesteding, het ministerie dat het lastigste zijn geld krijgt uitgegeven.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 00:32 schreef einzeinz het volgende:
Lol, het geld niet uitgegeven krijgen!!!
Ze kunnen het aan defensie geven.
Aankloppen bij ThyssenKrupp, Saab of Thales.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 08:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Defensie is traditioneel het ministerie met de meeste onderbesteding, het ministerie dat het lastigste zijn geld krijgt uitgegeven.
De aanschaf van materieel is niet echt het probleem (al staan daar ook wachtrijen op), defensie wil geen materieel kopen waarbij ze geen personeel hebben om het te gebruiken en te onderhouden. Ze hebben dus eerst militairen en vooral ook technisch personeel nodig. En aangezien technisch personeel buiten defensie momenteel goud geld kan verdienen, is dat helemaal niet zo makkelijk.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 08:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Aankloppen bij ThyssenKrupp, Saab of Thales.
Tja, dan moet je het inderdaad gaan doen uit een gevoel voor vaderlandsliefde. Als er met anderen zo om wordt gegaan zoals er met mij werd omgegaan, kan ik me goed voorstellen dat het een onbestaand gevoel is.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 08:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
De aanschaf van materieel is niet echt het probleem (al staan daar ook wachtrijen op), defensie wil geen materieel kopen waarbij ze geen personeel hebben om het te gebruiken en te onderhouden. Ze hebben dus eerst militairen en vooral ook technisch personeel nodig. En aangezien technisch personeel buiten defensie momenteel goud geld kan verdienen, is dat helemaal niet zo makkelijk.
nee dat is niet waarquote:Op zaterdag 22 februari 2025 00:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nederland heeft nog steeds een forse staatsschuld, laten we die eerst proberen zoveel mogelijk af te lossen met dat extra belastinggeld.
nou dan stoppen ze het in een defensie pot, dan is het vast gereserveerdquote:Op zaterdag 22 februari 2025 08:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Defensie is traditioneel het ministerie met de meeste onderbesteding, het ministerie dat het lastigste zijn geld krijgt uitgegeven.
Sinds wanneer betalen ZZP-ers geen belasting?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als je al geen belasting betaald dan kun je niet nog minder betalen he
0 minus 0 is 0
aftrek blijft , maar tarief is 0,0
0 belasting minus vrijstelling is en blijft 0
ikzeg niet geen ,quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:32 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Sinds wanneer betalen ZZP-ers geen belasting?
quote:Simpel gezegd is 13,31% van je winst (na aftrek starters- en ondernemersaftrek) onbelast. Hier hoef je dus geen belasting over te betalen.
Deze aftrekpost geldt voor alle ondernemers voor de inkomstenbelasting.
Je hoeft hiervoor dus niet aan het urencriterium te voldoen.6 mrt 2024
quote:Bent u ondernemer en is uw onderneming gevestigd in Nederland?
En is uw omzet niet meer dan ¤ 20.000 per kalenderjaar?
Dan kunt u gebruikmaken van de kleineondernemersregeling (KOR). De KOR is een btw-vrijstelling.
quote:Bent u ondernemer en is uw onderneming gevestigd in Nederland?
En is uw omzet niet meer dan ¤ 20.000 per kalenderjaar?
Dan kunt u gebruikmaken van de kleineondernemersregeling (KOR). De KOR is een btw-vrijstelling.
En mensen in loondienst hebben weer kosten waar hun werkgever voor opdraait.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ZZP ers hebben heel veel aftrekposten
[..]
[..]
Ja voor het risico, AOV en toevoeging fiscale pensioenreservequote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:38 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
En mensen in loondienst hebben weer kosten waar hun werkgever voor opdraait.
Grofweg hou ik meestal aan dat zzp-en pas interessant is als je als zzp-er bruto het dubbele verdient als iemand in loondienst.
Dat staat helemaal niet buiten het topic. Jij legt zzp-en en loondienst 1:1 naast elkaar, maar je kunt dat om verschillende redenen helemaal niet doen.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja voor het risico, AOV en toevoeging fiscale pensioenreserve
Maar dat staat buiten het topic , over een veel hoger belastingvrij basis bedrag voor de werknemer
Ik heb het over een hoger belastingvrij bedrag voor de werknemer , dat heeft meerdere voordelenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:45 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dat staat helemaal niet buiten het topic. Jij legt zzp-en en loondienst 1:1 naast elkaar, maar je kunt dat om verschillende redenen helemaal niet doen.
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:49 schreef michaelmoore het volgende:
ik heb gehoord dat men de AOW extra wil verhogen met 25%
nee serieus
Ik vind dat men de eerste 25.000 euro inkomen belastingvrij moet maken
Dat zal het zwartwerken minderen en het verschil met de ZZP gelijk trekken
Je standpunt herhalen maakt het niet per se waar of zo. Waar baseer je op dat zzp-ers onder aan de streep gunstigere voorwaarden hebben? Alleen op de post inkomstenbelasting? Want ik heb je net uitgelegd dat de vergelijking een stuk breder getrokken moet worden.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb het over een hoger belastingvrij bedrag voor de werknemer , dat heeft meerdere voordelen
Het zal de werknemer meer gelijk trekken met de ZZP er en zwart geld tegengaan
Uiteraard moet je meenemen dat de ZZP zelf voor de AOV en fiscale oude dag reserve moet zorgen
[..]
het gaat om de eerste 25.000 euro waarover dan voor de werknemer geen IB afgedragen hoeft te wordenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:57 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Je standpunt herhalen maakt het niet per se waar of zo. Waar baseer je op dat zzp-ers onder aan de streep gunstigere voorwaarden hebben? Alleen op de post inkomstenbelasting? Want ik heb je net uitgelegd dat de vergelijking een stuk breder getrokken moet worden.
Dat klopt zeker, in vergelijking met andere landen is de staatsschuld misschien laag. Maar absoluut gezien is de staatsschuld nog altijd meer dan 300 miljard euro. Zolang de staatsschuld niet nul is, dienen extra inkomsten en overheidsmeevallers te gaan naar het aflossen van die staatsschuld.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat is niet waar
al gaat nederland 500 miljard bij lenen dan staan we nog altijd lager dan belgie
er is ook nog een latent IB tegoed , dat andere landen in de EU niet hebbenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 14:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat klopt zeker, in vergelijking met andere landen is de staatsschuld misschien laag. Maar absoluut gezien is de staatsschuld nog altijd meer dan 300 miljard euro. Zolang de staatsschuld niet nul is, dienen extra inkomsten en overheidsmeevallers te gaan naar het aflossen van die staatsschuld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |