abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 februari 2025 @ 16:24:07 #1
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216782812
https://www.nu.nl/media/6(...)tuursvoorzitter.html

quote:
NPO-bestuursvoorzitter Frederieke Leeflang wordt door tientallen huidige of recent vertrokken medewerkers beticht van het creëren van een onveilige werksfeer. De klachten gaan onder meer over intimidatie, het negeren van collega's en verbale agressie.

Het AD heeft samen met Investico uitgebreid onderzoek gedaan naar klachten die bij de raad van toezicht van de NPO zijn ingediend. (Oud-)medewerkers zeggen dat de machtige positie van de organisatie bijdraagt aan de interne onveiligheid.

Een oud-leidinggevende stelt dat mensen "met knikkende knieën" binnenkwamen om te praten. Een andere medewerker spreekt van een "buitengewoon griezelige cultuur". Het AD schrijft dat meerdere oud-medewerkers met een geldbedrag en geheimhoudingsverklaring zijn vertrokken.

De eerste meldingen over Leeflang kwamen in het najaar van 2023 bij de ondernemingsraad van de NPO. Leeflang zou in gesprekken "intimiderend" zijn en "twee gezichten" hebben. De ondernemingsraad bevestigt aan het AD klachten te hebben ontvangen.

Voormalig NPO-bestuurslid Paul Doop deed in maart van 2024 via een brief zijn beklag bij voorzitter van de raad van toezicht Tjibbe Joustra, omdat hij het gevoel had de noodklok te moeten luiden. Dat was een maand na het verschijnen van het rapport-Van Rijn over de sociale veiligheid bij de publieke omroep. Volgens hem was er sprake van "een angstcultuur" onder Leeflang. Ook zou zij "meer denken in termen van vergelding/straffen in plaats van verzoening en mededogen". Doop vertrok in juli 2024 als bestuurder.

Leeflang bevestigt dat ze via de ondernemingsraad en een extern vertrouwenspersoon heeft gehoord over de klachten. Bij haar persoonlijk is geen melding gemaakt. "Ik heb zelf geen meldingen gehad, omdat het dus geen officiële klachten zijn. We krijgen allemaal signalen. Het zou raar zijn als mij dat, in deze positie, niet zou overkomen. Mensen vinden soms dat ik heel duidelijk ben, bijvoorbeeld omdat ik dingen benoem. Of omdat ik ze heb aangesproken op hun functioneren. Maar grensoverschrijdend? Nee."

In september kwamen er nog signalen dat Leeflang niet altijd prettig zou zijn om mee te werken. "Dit is professioneel. Dit is volwassen worden. Dit is hygiëne", reageert Leeflang. Wat ze precies bedoelt met "hygiëne", is niet duidelijk. "Bovendien is het vandaag de dag wel zo dat als je mensen aanspreekt op hun functioneren, heel snel de veiligheidskaart wordt getrokken. Dat is ook niet de kant die we op moeten."
Het originele verhaal op de AD-site:

https://www.ad.nl/show/kl(...)-te-luiden~aa2ee54a/

Het commentaar van Frederieke daarop:

https://www.ad.nl/show/le(...)is-hygiene~a102c07a/

Je gaat onderhand denken dat daar amper normaal functionerende mensen in de top zitten. :{

Een paar dagen geleden werd er ook al een artikel over de vreemde werksfeer bij de VPRO gepubliceerd.

pi_216782978
Dacht dat het allemaal beter zou worden met vrouwen aan de top..

Die zouden toch veel beter zijn dan die nare, blanke, oude mannen?

Oh, wacht..
:')
pi_216783052
Des te mee reden om daar nog harder op te bezuinigen
graag op anoniem
  vrijdag 21 februari 2025 @ 16:51:27 #4
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216783113
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:45 schreef KingRoland het volgende:
Snijden in managementslagen lijkt me wel beter dan het budget voor programma's verkleinen (of zelfs hele zenders afstoten).

Hoewel er ook programmatechnisch de bezem door mag, hier en daar.
pi_216783245
quote:
beklag bij voorzitter van de raad van toezicht Tjibbe Joustra,
Tjibbe de oer-NCTV-er die toezich houdt op de luis in de pels van de macht, het kan ook allemaal maar gewoon in Nederland.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_216783310
NPO is één grote zichzelf verrijkende witwas-operatie. Doe populistisch deugpraten en gij zult veel rijkdom ontvangen!
  vrijdag 21 februari 2025 @ 17:10:00 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216783343
Hedendaags McCarthyisme.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 17:11:41 #8
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216783363
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 17:06 schreef Jeo_Boden het volgende:
NPO is één grote zichzelf verrijkende witwas-operatie. Doe populistisch deugpraten en gij zult veel rijkdom ontvangen!
Er zijn verschillende omroepen (ON, WNL, Powned) die een wat hardere sfeer uitstralen.
pi_216783381
Benieuwd naar de rechtszaak.
pi_216783521
vpro tune is mijn ringtone
wrs het enige goede er nog aan
  vrijdag 21 februari 2025 @ 17:26:53 #11
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216783599
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 17:21 schreef Loverboii het volgende:
Die kunnen waarschijnlijk veel betere producties maken dan ze nu doen, maar worden kort gehouden door de NPO.

Jaren geleden hadden de afzonderlijke omroepen veel meer zeggenschap over wat ze uitzonden.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 17:30:54 #12
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216783673
Wie goed is krijgt zoet en wie stout is de roe.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216783781
quote:
Bedoel je deze?

Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 21 februari 2025 @ 17:40:24 #14
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216783808
quote:
En dat is gewoon een nummer van ELO. :Y
(Electric Light Orcherstra)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_216783891
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 17:40 schreef thedeedster het volgende:

[..]
En dat is gewoon een nummer van ELO. :Y
(Electric Light Orcherstra)
Here is the news. Legendarisch intro.

Maar on-topic: wat een heks lijkt dat deze Frederiek.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_216783935
Wel grappig. Half Fok! vindt de NPO maar een bastion sneeuwvlokjes. Nou, dat vindt deze mevrouw ook. Ik denk dat ze best een punt heeft hoor. Er is een cultuur ontstaan (zeker in de cultuursector, of bv het gemeentewezen) dat alles grensoverschrijdend is. Zoals "praten met stemverheffing" :') ik denk dat deze mevrouw zich helemaal de tyfus irriteert aan allerlei medewerkers met een meninkje die geen moer doen. En als je ze aanspreekt op hun doelstellingen vs resultaten is het huilen.
pi_216784024
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 17:50 schreef Bugno3 het volgende:
Wel grappig. Half Fok! vindt de NPO maar een bastion sneeuwvlokjes. Nou, dat vindt deze mevrouw ook. Ik denk dat ze best een punt heeft hoor. Er is een cultuur ontstaan (zeker in de cultuursector, of bv het gemeentewezen) dat alles grensoverschrijdend is. Zoals "praten met stemverheffing" :') ik denk dat deze mevrouw zich helemaal de tyfus irriteert aan allerlei medewerkers met een meninkje die geen moer doen. En als je ze aanspreekt op hun doelstellingen vs resultaten is het huilen.
quote:
Ook zou zij "meer denken in termen van vergelding/straffen in plaats van verzoening en mededogen".
Ja dat zal best. :) Soort vrouwelijke Jef Bezos. Op de werkvloer moeten ze angst voelen. Dat is maar het beste.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_216784183
quote:
Ik denk dat je dit alles verkeerd begrijpt. Frederieke is juist zelf een aanjaagster en voorstander van de hele woke cancel-cultuur. Nu wordt ze echter geconfronteerd met de consequenties van haar eigen levensovertuiging.
pi_216787177
quote:
eens bij de big 4 zie ik dit ook.
graag op anoniem
pi_216789788
Leeflang, ook zo'n anti kolonialistische woke activiste.

Oprotten.

Het is tijd voor meer en meer realisme.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_216789980
Wat is er mis met het negeren van collega's?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_216790328
Vrouwen in het bedrijfsleven die een leidinggevende functie hebben proberen zich over het algemeen voor te doen als lompe nietsontziende harde mannelijke managers. Blijft een vreemde gewaarwording.
U MAD?
pi_216790379
Een wijf wat op het woke cancel orgel danst en vervolgens zelf gecanceld wordt en begint te janken.

Karma is een bitch :)
  zaterdag 22 februari 2025 @ 07:31:22 #24
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216790424
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 21:47 schreef KingRoland het volgende:

[..]
eens bij de big 4 zie ik dit ook.
Pfizer, Johnson & Johnson, Novo Nordisk & Abbot?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216790429
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:38 schreef Toine51 het volgende:
Dacht dat het allemaal beter zou worden met vrouwen aan de top..

Die zouden toch veel beter zijn dan die nare, blanke, oude mannen?

Oh, wacht..
:')
Vrouwen bij elkaar is vaak nog een veel ergere slangenkuil.

Wordt maar eens coach van een vrouwenteam eender welke sport.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216790924
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 07:22 schreef Scorpie het volgende:
Een wijf wat op het woke cancel orgel danst en vervolgens zelf gecanceld wordt en begint te janken.

De meeste publieke figuren schuilen achter het wokemasker ómdat ze intens kut zijn. Het zijn allemaal kleine Hitlertjes die net slim genoeg zijn om te begrijpen dat een facade van medelevenheid nodig is om staande te blijven in de omgeving waarin ze verkeren.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_216791160
Huh maar dit kan toch helemaal niet. Bizar! Want alleen oude witte mannen aan de top zijn slecht toch? Hoe kan dit nou? Misschien is er een goede reden voor.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 09:34:37 #28
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216791224
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 07:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Vrouwen bij elkaar is vaak nog een veel ergere slangenkuil.

Wordt maar eens coach van een vrouwenteam eender welke sport.
Bij zogenaamde sociale beroepen tref je het ook nogal eens aan; de zorg of het onderwijs of zo.

Doorgaans veel vrouwen, aan de buitenkant ook nog eens zeer keurig, maar ondertussen.
pi_216791936
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:45 schreef KingRoland het volgende:
Of beter nog, gewoon opdoeken die tent.
-
  zaterdag 22 februari 2025 @ 10:57:43 #30
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216792076
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 09:27 schreef Feola het volgende:
Huh maar dit kan toch helemaal niet. Bizar! Want alleen oude witte mannen aan de top zijn slecht toch? Hoe kan dit nou? Misschien is er een goede reden voor.
In de intersectionele wereld is de "witte hetereoseksuele vrouw" ook gewoon een soort degelijke b-versie van een onderdrukker. Zeg maar het model Saab.

Het begint pas écht interessant te worden bij een neurodivergente queer bicultureel.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 11:56:43 #31
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_216792734
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 07:01 schreef de_boswachter het volgende:
Vrouwen in het bedrijfsleven die een leidinggevende functie hebben proberen zich over het algemeen voor te doen als lompe nietsontziende harde mannelijke managers. Blijft een vreemde gewaarwording.
Geldingsdrang noemen we dat.
pi_216795462
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:56 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Geldingsdrang noemen we dat.
Dan telt feminisme opeens niet meer. Ach.
U MAD?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 12:40:45 #33
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216919593
En dat was dan Frederieke Leeflang bij de NPO. Jan Slagter zal blij zijn.

https://www.bd.nl/show/np(...)tuursstijl~a9786976/
pi_216920015
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 07:22 schreef Scorpie het volgende:

Frederieke ook, blijkbaar!
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  vrijdag 7 maart 2025 @ 12:48:42 #35
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216960527
Frederieke's grootste criticus, Jan Slagter, wordt de volgende in de reeks?

https://www.mediacourant.(...)onveilige-werksfeer/

pi_216960793
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 17:37 schreef BufordTJustice het volgende:

[..]
Bedoel je deze?

Bekijk deze YouTube-video
Wat een kut ringtone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: