Onze buren bij GoT zijn een jaartje bezig geweest met wat 3D animatie. Onderstaande link kan je het resultaat in een filmpje zien.
DIVX 5.03 IS BENODIGD
Download hier de DivX 5.03 'free' bundle, zonder spyware dus:
http://mirror.mindconnect.nl/3dtrein/DivX503Bundle.exe
Het filmpje is hier te downloaden, veel kijkplezier
http://mirror.mindconnect.nl/3dtrein/de-trein-film.avi
Ik moet zeggen:
Erg gaaf gedaan door die jongens!
quote:Grap ?
Op donderdag 20 februari 2003 23:09 schreef GizartFRL het volgende:
LOOOOL!wat een grap!
quote:Dat numemr van I'm a train draait terwijl het GOT logo in beeld staat.
Op donderdag 20 februari 2003 23:10 schreef beany het volgende:[..]
Grap ?
ik vond em wel grappig...
quote:Heb je die DIVX ook geinstalleerd? Laatste Windows Media Player?
Op donderdag 20 februari 2003 23:13 schreef mabit het volgende:
hij doet ut niet
quote:Krijg je de rest van het filmpje niet te zien dan????
Op donderdag 20 februari 2003 23:14 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Dat numemr van I'm a train draait terwijl het GOT logo in beeld staat.
ik vond em wel grappig...
quote:jup, maar hij kan niet connecten met de server ofsow...
Op donderdag 20 februari 2003 23:14 schreef beany het volgende:[..]
Heb je die DIVX ook geinstalleerd? Laatste Windows Media Player?
quote:wat denk je zelf als je mijn reacties zo leest?
Op donderdag 20 februari 2003 23:15 schreef beany het volgende:[..]
Krijg je de rest van het filmpje niet te zien dan????
quote:lol
Op donderdag 20 februari 2003 23:17 schreef GizartFRL het volgende:[..]
wat denk je zelf als je mijn reacties zo leest?
Hmm, sorry. Het filmpje is echt gaaf. Je mist wel wat...
en bestaat als zolang als ik op got kom
quote:ipv eindeloos in de ruimte lullen beetje creatief zijn in je vrije tijd? Ik vind het best wel een prestatie dat een groepje op een forum er 1 jaar aan werkt, en nog een mooi eindresultaat neerzet ook!
Op donderdag 20 februari 2003 23:17 schreef Lexie het volgende:
Mooi gemaakt, maar wat is het doel nu precies geweest?
quote:Ja, ok. Maar op zich had er meer over tweakers in kunnen zitten. Zoals verwijzingen naar bepaalde users en mods. Of mis ik die dingen omdat ik nooit op tweakers kom, en ze gewoon niet herken?
Op donderdag 20 februari 2003 23:19 schreef beany het volgende:[..]
ipv eindeloos in de ruimte lullen beetje creatief zijn in je vrije tijd? Ik vind het best wel een prestatie dat een groepje op een forum er 1 jaar aan werkt, en nog een mooi eindresultaat neerzet ook!
Ach ja, ik moet niet zo zeuren, het is gewoon mooi gemaakt
edit:
had divx 5.0.2 en toen speelde het muziekje wel af, maar het beeld bleef stil staan.
Knap gemaakt!
[Dit bericht is gewijzigd door RaTz op 21-02-2003 14:00]
quote:Zitten er geloof ik ook niet in. Op het einde rijd die trein een tunnel in, wat lijkt op een Grieks gebouw. Een server van tweakers.net heet Athena geloof ik, dus dat is wel een leuke verwijzing.
Op donderdag 20 februari 2003 23:22 schreef Lexie het volgende:[..]
Ja, ok. Maar op zich had er meer over tweakers in kunnen zitten. Zoals verwijzingen naar bepaalde users en mods. Of mis ik die dingen omdat ik nooit op tweakers kom, en ze gewoon niet herken?
Verders vind ik de laatste wagon die, als je hem van achter bekijkt, het logo van GoT is wel erg stoer gedaan.
quote:
Ach ja, ik moet niet zo zeuren, het is gewoon mooi gemaakt
Op zo'n moment is het best jammer dat je geen tweakurt bent
[Dit bericht is gewijzigd door EdSchouten op 20-02-2003 23:32]
maar voor een jaar werk mag dit ook wel he
Errug leuk gemaakt!
omg complete ownage!
alleen jammer dat ze de totale rendertijd niet hebben vermeld
[Dit bericht is gewijzigd door G33rt op 20-02-2003 23:53]
Maar goed, wel een tof filmpje op zich
Gaan ze nu met z'n allen aan de volgende Transport Tycoon werken ofzo?
respect hoor, zeker als je weet hoe het werkt als je moet samenwerken aan een gezamenlijk project via een forum met relatief onbekenden....
hell of a job, meeste projecten lopen dood, maar erg mooi gedaan
quote:De totale rendertijd was ongeveer 117 uur.. hehe
Op donderdag 20 februari 2003 23:47 schreef G33rt het volgende:
down em nuomg complete ownage!
alleen jammer dat ze de totale rendertijd niet hebben vermeld
Het is met 15 users gerenderd, zie hier een overzichtje: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/17030337#17030337
Vooral het laatste deel waarbij de GoT "henkie" ineens in elkaar valt uit losse onderdelen is stoer. Jammer dat het filmpje hapert op de brug en de boot geen zog trekt.
Ziet er echt heel goed uit, hier zit echt heel veel werk in.
Knap gemaakt van die Tweakers.
quote:Bij mijn hapert ie niet...
Op vrijdag 21 februari 2003 00:55 schreef Furby het volgende:
Iemand een idee of ze wel rechten hebben betaald over het muziek nummer en de disney-tijger ?Vooral het laatste deel waarbij de GoT "henkie" ineens in elkaar valt uit losse onderdelen is stoer. Jammer dat het filmpje hapert op de brug en de boot geen zog trekt.
Maarreuh, respect voor een Tweakurt? Nah
Filmpje ga ik even aan mijn leraar animaties laten zien. Hij vindt het vast cool om te zien.
Super cool om te zien!
toch maar eens een nieuwe computer kopen
Alleen af en toe vind ik de cam net effies te snel en abrubt bewegen, maar ik doe het ze niet na hoor! heet geloof ik positief commentaar en is zeker niet lullig bedoelt (zo mezelf effies ingedekt)
Maar voor de rest
quote:Waar wacht je op dan
Op vrijdag 21 februari 2003 10:06 schreef Flaman het volgende:
Ik denk dat de minder bedeelden het wel op prijs zouden stellen als er wat screenshotjes zouden zijn
En de grote versie
En de grote versie
En de grote versie
En de grote versie
En de grote versie
Gemaakt door Oogst, van GoT. Ook degene die het hele filmpje in elkaar heeft gezet. Ben maar even zo vrij geweest om het hier te posten
quote:Als de camera schakeld van vanaf wijdweg naar close-up op de brug hapert het beeld heel even maar de muziek gaat door. Lijkt me toch in het filmke te zitten.
Op vrijdag 21 februari 2003 07:43 schreef Notorious_Roy het volgende:Bij mijn hapert ie niet...
quote:bij mij ook nie hoor
Op vrijdag 21 februari 2003 12:53 schreef Furby het volgende:[..]
Als de camera schakeld van vanaf wijdweg naar close-up op de brug hapert het beeld heel even maar de muziek gaat door. Lijkt me toch in het filmke te zitten.
quote:Hier wel
Op vrijdag 21 februari 2003 13:04 schreef Erosjuhhh het volgende:[..]
bij mij ook nie hoor
laat me raden, 3D Max?
filmwerk was trouwens ook erg matig.
quote:93
Op vrijdag 21 februari 2003 13:29 schreef Koolmeesje het volgende:
erg basic 3D-filmpje, in 1993 was ik misschien nog onder de indruk geweest maar nu niet echt.laat me raden, 3D Max?
quote:En jij maakt dit zeker in je vrije weekend
erg basic 3D-filmpje, in 1993 was ik misschien nog onder de indruk geweest maar nu niet echt.laat me raden, 3D Max?
quote:bij mij ook
Op vrijdag 21 februari 2003 13:04 schreef Erosjuhhh het volgende:[..]
bij mij ook nie hoor
quote:Nou dan maak jij toch ff zo'n soort filmpje van trucks en wat sportwagentjes met het FOK!Forum logo! Zet morgen maar hier neer ofzo...
Het filmpje is gerenderd op 640 * 360 pix, en vervolgens ook nog gecomprimeerd met DivX. Enigzins last van kwaliteitsverlies, maar anders was het niet te doen... het filmpje zou te groot worden (qua MB) en het zou veel te veel tijd kosten om het allemaal te renderen...
Nu is het filmpje maar 25 mb, renderen ging lekker snel met zn 15en, en het resultaat mag er ook zijn
Ter illustratie:
Die grote foto's zijn gemiddeld zo'n 240 kb groot. Het filmpje bestaat uit 4060 frames, wat betekend dat je totale filmpje dus 240 * 4060 = 974 MB word
Afgezien van de rendertijd die dit gaat opleveren, snap je ook wel dat het niet echt reel is...
[Dit bericht is gewijzigd door Zoefff op 21-02-2003 15:50]
quote:Toen ik 7 was, zoals jij in 1993, was ik onder de indruk van de fabeltjeskrant
What`s your point ?
Obligatory: Doe het dan zelf beter
quote:Yup, dat is een bekende fout.. De camera gaat daar ff dwars door de wagon heen...De "knipper" die je zit, is dus 1 van de blauwe wanden van de wagon.. Oogst had geen zin meer om het aan te passen
Op vrijdag 21 februari 2003 16:00 schreef Furby het volgende:
Ik heb het filmke nog eens gedowned. Bij de brug hapert hij ff en op 2 minuten als de camera door de blauwe wagon gaat knippert aan de rechterkant (buiten de wagon dus) het beeld.
quote:Ben meer geinteresseerd wat er in die grijze wagon zit, met die ramen. Je kan niet goed zien wat er in zit...
Op vrijdag 21 februari 2003 15:45 schreef DJKoster het volgende:
Mooi filmpjeMaar wat staat er bovenop de blauwe wagon?
...
Er zijn wat mensen die kritiek geven. Dat is hun goed recht. Maar het is beetje flauw om Shrek of Final Fantasy kwaliteit te verwachten! Dit is hobby matig gemaakt, door mensen die elkaar ontmoeten op een forum met gewone PC's(Shrek hebben ze gebakken met een render-farm, paar 100 computers die dag en nacht staan te rammelen)
Bedenk dit goed voordat je afbrekende kritiek geef
btw is het niet leuk om met wat 3d maxende fokkers ook zo'n project te doen, ik heb namelijk nog wel een beetje tijd over, dus
quote:ze zijn met dit filmpje van 3 minuten ruim een jaar mee bezig geweest.....
Op vrijdag 21 februari 2003 19:17 schreef afraidtech het volgende:
weet hoe gvd moeilijk 3dmax is, zoiets maak je niet in een weekend... en weet hoe duur max is dat kan jij als 17 jarig jongentje niet betalen...btw is het niet leuk om met wat 3d maxende fokkers ook zo'n project te doen, ik heb namelijk nog wel een beetje tijd over, dus
En toch moet me iets van 't hart. Wellicht moet te persoon die de loc gemaakt heeft zich wat meer verdiepen in hoe zo'n ding werkt Desondanks mooi gedaan.
quote:inderdaad volgde het zelf ook al een tijdje (ookal post ik daar niet) en het resultaat mag er wezen hoor
Op vrijdag 21 februari 2003 13:50 schreef hicham het volgende:
Ben nu aan het downloaden
wel leuk dat het topic nog steeds bestaat, volgde het een hele tijd
quote:en wat wil je daar mee zeggen dan?
Op vrijdag 21 februari 2003 19:22 schreef mabit het volgende:[..]
ze zijn met dit filmpje van 3 minuten ruim een jaar mee bezig geweest.....
quote:Het project is ruim een jaar geleden gestart ja. We zijn er echter absoluut geen jaar mee bezig geweest. De meesten van ons hebben ook nog een sociaal leven enzo (ondenkbaar misschien), en moeten naar school/werk
Op vrijdag 21 februari 2003 19:22 schreef mabit het volgende:[..]
ze zijn met dit filmpje van 3 minuten ruim een jaar mee bezig geweest.....
Bovendien heeft het ook maanden stil gelegen, simpelweg omdat er niemand tijd voor had...
quote:Blijft gewoon een superleuk initiatief en ik blijft het tof vinden. (ook mijn visite was onder de inruk hedenavond)
Op zaterdag 22 februari 2003 00:37 schreef Zoefff het volgende:[..]
Het project is ruim een jaar geleden gestart ja. We zijn er echter absoluut geen jaar mee bezig geweest. De meesten van ons hebben ook nog een sociaal leven enzo (ondenkbaar misschien), en moeten naar school/werk
Bovendien heeft het ook maanden stil gelegen, simpelweg omdat er niemand tijd voor had...
quote:Des te knapper het is dat dit project is afgerond! Meestal is het de doodsteek voor een project als het een paar maanden stil ligt.
Op zaterdag 22 februari 2003 00:37 schreef Zoefff het volgende:[..]
Het project is ruim een jaar geleden gestart ja. We zijn er echter absoluut geen jaar mee bezig geweest. De meesten van ons hebben ook nog een sociaal leven enzo (ondenkbaar misschien), en moeten naar school/werk
Ik las dat er alweer een volgend project in aantocht is
Op een andere site (maxforums.org) waren ze ook met een gezamelijk project bezig, en dat noemden ze Maxville.
De bedoeling was dat iedereen een stukje land kreeg (van te voren bepaalde omgeving, dus met water, etc) en daar hun eigen huis op kon modellen, en dat er dan later een complete stad samengesteld werd.
Erg leuk initiatief, alleen jammer dat het nu al een flinke tijd stilligt, vooral omdat op die site echt mensen zitten die het voor hun beroep doen.
Misschien Fok!ville?
quote:Yep, zelfde hier
Op vrijdag 21 februari 2003 12:53 schreef Furby het volgende:[..]
Als de camera schakeld van vanaf wijdweg naar close-up op de brug hapert het beeld heel even maar de muziek gaat door. Lijkt me toch in het filmke te zitten.
Overigens respect @ GoT
quote:Die persoon weet dat heus wel hoor
Op vrijdag 21 februari 2003 20:28 schreef TimberWolf het volgende:
Geweldig filmpje! Precies de goede muziek, vreselijk mooi gemaakt. Ik ben diep onder de indruk.En toch moet me iets van 't hart. Wellicht moet te persoon die de loc gemaakt heeft zich wat meer verdiepen in hoe zo'n ding werkt
Desondanks mooi gedaan.
Hij heeft zich alleen enige artistieke vrijheid aangemeten
(en ja, ik kan dat weten)
Mooi gemaakt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |