Lijkt me wel een beetje grijs gebied dit. Natuurlijk kun je afspreken dat je niet naakt op de bar mag dansen, of stoer met je geslachtsdeel mag pronken, maar in een bikini over straat zou wat mij betreft moeten mogen.quote:Populaire Portugese badplaats voert bikiniverbod in tegen té naakte toeristen op straat: boetes tot 1500 euro
Nog voor de zomervakantie voert Albufeira, de populairste vakantiebestemming in de Algarve in Portugal, een verbod in op bikini’s en zwembroeken. Niet op het strand uiteraard, wel in de stad. Wie al té naakt betrapt wordt, riskeert een boete die kan oplopen tot 1500 euro. De badplaats wil daarmee optreden tegen wangedrag van vakantiegangers. Zo stonden Britse jongeren afgelopen zomer overdag naakt op een bar te dansen.
De Algarve in Portugal trekt jaarlijks ongeveer vijf miljoen toeristen en heeft al langer te kampen met overlast, vooral van Duitse en Britse toeristen. Met het bikiniverbod wil Albufeira haar imago verbeteren. Al in april vorig jaar maakte burgemeester José Carlos Martins Rolo bekend dat de stad van de kwalijke reputatie als hotspot voor massatoerisme af wil en duurzamer wilde worden.
Onder de maatregelen valt ook het verbod op het laten zien van geslachtsdelen, het nadoen van seksuele handelingen, alcohol drinken en slapen en plassen op straat. Britse jongeren stonden in juni overdag naakt op een bar te dansen. Een filmpje van het tafereel verscheen online, waarna de politie de Britten arresteerde.
De nieuwe gedragscode is al aangenomen door de gemeenteraad. Nu mogen ook nog de inwoners hun zegje doen. Zoals de Portugese krant Correio da Manhã meldt, zijn de regels bedoeld om ‘excessief gedrag’ aan banden te leggen, vooral in drukke stadscentra en op plekken met veel gezinnen. Als er niet tegen wordt opgetreden, worden de nieuwe kledingregels nog voor de zomer ingevoerd.
Barcelona
Albufeira is niet de eerste vakantiebestemming in Portugal die strenge maatregelen neemt. Ook in Barcelona en Palma de Mallorca zijn bikini’s en zwembroeken al lang verboden in winkels en restaurants. Daar riskeer je een boete van 300 euro. In Kroatië moeten toeristen in Split of Dubrovnik tot wel 150 euro betalen als ze in badkleding over straat lopen. In de Italiaanse stad Sorrento bedraagt de prijs hiervoor 500 euro.
Ook aan de Belgische kust gelden al enkele jaren strengere regels, onder meer in De Panne, Blankenberge en Knokke-Heist.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-1500-euro~a94bba37/
Och grutjes toch. Waar gaat het tegenwoordig ook heen met deze ooit zo kuise wereld.quote:Zo stonden Britse jongeren afgelopen zomer overdag naakt op een bar te dansen.
Sorry hoor... maar dat wil ik ook niet zien. Een boete daarvoor is niet genoeg, standrechtelijke executie eerder.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Och grutjes toch. Waar gaat het tegenwoordig ook heen met deze ooit zo kuise wereld.
Britse toeristen zijn lelijk, maar het staat je vrij om de andere kant uit te kijken.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sorry hoor... maar dat wil ik ook niet zien. Een boete daarvoor is niet genoeg, standrechtelijke executie eerder.
Een naakte britse toerist zien krijg je nooit meer uit je ogen man. Trauma's, ptss, 1000yard stares, hulphonden, jaren lange therapie in instellingen. Weet je hoeveel dat de maatschappij kost?
Watte?quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sorry hoor... maar dat wil ik ook niet zien. Een boete daarvoor is niet genoeg, standrechtelijke executie eerder.
Een naakte britse toerist zien krijg je nooit meer uit je ogen man. Trauma's, ptss, 1000yard stares, hulphonden, jaren lange therapie in instellingen. Weet je hoeveel dat de maatschappij kost?
Je weet toch wel wat de 1000yard stare is.... ?quote:
Ah, dat zal dit zijn geweest.quote:Britse jongeren stonden in juni overdag naakt op een bar te dansen. Een filmpje van het tafereel verscheen online, waarna de politie de Britten arresteerde.
https://www.dailymail.co.(...)ce-police-probe.htmlquote:Partying group of naked British men spark fury in Algarve resort after video shows them slapping each other's bare backsides in 'human centipede' crawl on bar top as raucous group face police probe
Niet als je dronken bent.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:54 schreef KingRadler het volgende:
Ik dacht dit normaal was als je de stad in gaat gewoon netjes kleed.
Tegenwoordig loopt bijna iedereen er als een pauper bij.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:54 schreef KingRadler het volgende:
Ik dacht dit normaal was als je de stad in gaat gewoon netjes kleed.
Heerlijk. Lekker warm ook in de winter. Zit al dagenlang strak in 't pak. Zodra ik vrij ben gaan de sneakers en donsjas aan.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:04 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Tegenwoordig loopt bijna iedereen er als een pauper bij.
Huidige trend zijn van die dwergen met donsjassen tot ruim over de knie, joggingbroek eronder met sneakers. Wat een armoede.
Meedoen aan de naakte menselijke duizendpoot van romige jongemannen laat je aan je voorbijgaan?quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Hele goede ontwikkeling. Hier ben ik nou echt fier over. Je wordt als man in je ogen aangerand zo wat.²
Scheelt je ook weer wat onderbroekenquote:Op woensdag 19 februari 2025 17:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Hele goede ontwikkeling. Hier ben ik nou echt fier over. Je wordt als man in je ogen aangerand zo wat.²
Deze moet je uitleggen? Krijg je buikloop van wat kolfdevices?quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Scheelt je ook weer wat onderbroeken
Niks nieuws was in 1999 ook al zoquote:Op woensdag 19 februari 2025 17:04 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Tegenwoordig loopt bijna iedereen er als een pauper bij.
Huidige trend zijn van die dwergen met donsjassen tot ruim over de knie, joggingbroek eronder met sneakers. Wat een armoede.
Hoezo, eigenlijk?quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Scheelt je ook weer wat onderbroeken
Vroeg ik 'm ook al. 2 opties:quote:
Draait dat hele oord niet op die "bepaalde doelgroep"?quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:12 schreef Hexagon het volgende:
Denk dat ze vooral een bepaalde doelgroep het liefst daar niet meer hebben.
Minder romig is altijd prettigquote:Op woensdag 19 februari 2025 18:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Deze moet je uitleggen? Krijg je buikloop van wat kolfdevices?²
Google is your friend mate.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:01 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Nee.
Waar zou ik dat van moeten kennen?
Nee, geen bontkraagjes of nektasjes.quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:09 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Niks nieuws was in 1999 ook al zo
[ afbeelding ]
Plaatje zal wel meer dan 20 jaar oud zijn
Joh...quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat café (die van de naakte mannen) draait op die doelgroep, mega cocktailkaart, paaldanspodium en schaars geklede vrouwen op de bar.quote:Op woensdag 19 februari 2025 19:24 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Draait dat hele oord niet op die "bepaalde doelgroep"?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |