https://www.rtl.nl/nieuws(...)niet-vrijkomen-vindtquote:Utrechtse serieverkrachter kan voorlopig nog niet vrijkomen, vindt OM
Door RTL Nieuws ·3 uur geleden·Aangepast: 2 uur geleden
© ANP/oude tekeningUtrechtse serieverkrachter kan voorlopig nog niet vrijkomen, vindt OM
Serieverkrachter Gerard T. mag niet na het uitzitten van twee derde van zijn celstraf vrijkomen, vindt het Openbaar Ministerie. T., veroordeeld voor vier gewelddadige verkrachtingen, komt in aanmerking voor voorwaardelijke invrijheidstelling, maar het OM vindt dat T. eerst nog opgenomen moet worden in een kliniek.
Dat bleek vanochtend tijdens een zitting over de vraag of T. eerder vrijkomt. Volgens de officier van justitie moet voor hem een plek vrijkomen in een forensisch-psychiatrische kliniek (FPK) waar veel beveiliging is. Op dit moment is daar nog geen plek, dus zou T. minimaal 180 dagen langer vast moeten blijven zitten.
Dit jaar vrij
T., die inmiddels 61 jaar oud is, werd schuldig bevonden aan drie verkrachtingen in 1995 en één in 2001. Hij werd in 2017 veroordeeld tot zestien jaar celstraf, maar zit al sinds 2014 vast.
Omdat hij vóór 2021 is veroordeeld, komt hij in aanmerking voor de inmiddels verouderde 'voorwaardelijke invrijheidstelling' (v.i.). Dat houdt in dat hij na het uitzitten van twee derde van zijn celstraf kan vrijkomen. Dit jaar zit hij ruim tien jaar in de cel. Hij kan 14 maart vervroegd vrijkomen. Het OM pleit ervoor dit minimaal een halfjaar uit te stellen. Een rechter gaat zich hierover uitspreken.
Kliniek
Dat T. eerst in een FPK moet wonen, verraste hem en zijn advocaat Leon Klewer: eerder werd hij aangenomen voor begeleid wonen. Inmiddels denkt het OM dat deze woonvorm te snel komt en dat hij dus eerst moet worden opgenomen in een kliniek.
Volgens het OM kleven er te veel risico's aan eerder vrijkomen. Dat komt doordat hij volgens onderzoek kampt met een antisociale persoonlijkheidsstoornis en in zijn eentje onvoldoende kan omgaan met spanning. T. was verslaafd aan cocaïne en gaat naar eigen zeggen al zeven à acht jaar naar de AA (Anonieme Alcoholisten).
Het risico bestaat dat hij een terugval krijgt als hij vrijkomt. T. denkt zelf hij, als hij hulp blijft krijgen, nee kan blijven zeggen tegen de middelen.
Beter nog hun hoofd. Opzouten met dat soort uitschot.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 18:07 schreef gwn_een_user het volgende:
verkrachters moeten gwn hun piemel verliezen
Desinformatie.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 17:46 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Hè, wat jammer nu.
Je hebt een groot aantal vrouwen levenslang gegeven d.m.v een trauma en daarmee hun levens verwoest en daarna mag je niet vrij.
Gelukkig maar dat ie zo'n futiele kutstraf heeft gekregen (we kennen het Nederlandse rechtssysteem niet anders) in vergelijking met zijn daden. Zodat ie binnen niet afzienbare tijd (mensen wachten langer met het kopen van een tweede auto of het bouwen van een schuurtje) gelukkig weer van zijn vrijheid kan genieten.
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)niet-vrijkomen-vindt
Bron: https://x.com/SaskiaBellemanquote:De rechtbank doet uitspraak op dinsdag 4 maart om 13.00.
quote:Op dinsdag 18 februari 2025 18:16 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Hij schijnt het laatste seizoen van Game of Thrones te hebben geschreven.
Als je vindt dat hij niet zwaar genoeg gestraft is, dan moet je in dit geval niet over de rechters klagen maar over de wetgever, want hij heeft wel de maximum straf gekregen die volgens het Wetboek van Strafrecht voor verkrachting opgelegd kan worden.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 17:46 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Gelukkig maar dat ie zo'n futiele kutstraf heeft gekregen (we kennen het Nederlandse rechtssysteem niet anders) in vergelijking met zijn daden.
Als zij dat ook wilde zie ik daar helemaal geen problemen mee.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 18:57 schreef Marsenal het volgende:
Dankzij deze man heb ik eens een meisje met enorme borsten gevingerd, omdat ik verplicht werd met een meisje helemaal naar Zeist te fietsen omdat haar ouders bang waren voor deze serieverkrachter. Eenmaal bij haar thuis nog even haar kamertje in geweest en flink gebruik gemaakt van de massahysterie van halverwege de jaren 90 in de regio de Bilt.
Nee, is natuurlijk helemaal oke. Maar als die serieverkrachter er niet was geweest had ik niet zo vaak meisjes naar huis hoeven brengen dus als de serieverkrachter hier meeleest:(redelijke kans dat het een fok!ker is) Bedankt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:27 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Als zij dat ook wilde zie ik daar helemaal geen problemen mee.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 18 februari 2025 18:02 schreef Joopklepzeiker het volgende:
In Amerika duw je zo'n vent gewoon tussen de "general population", geef je een seintje, kijkt ff de andere kant op en laat de natuur zijn gang gaan...
[ afbeelding ]
Maar dat was ook gewoon zo, dan waren ze wel zelf gegaan and was ik bij de bilt linksaf gegaan. Nu moest ik er nog 20 minuten naast fietsen, de hele utrechtseweg af, en kreeg ik thuis bij hun altijd nog wel wat te drinken omdat ik daarna weer midden in de nacht 20 minuten naar mn eigen huis moest fietsen. Dat heeft de serieverkrachter mooi mogelijk gemaakt, bij een hele hoop jongens in mijn omgeving.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Op een of andere manier krijg ik toch een raar gevoel alsof het van hun kant niet helemaal vrijwillig was.
Je presenteert het ook een beetje zo dat het vanwege de serieverkrachter was dat je vaak meisjes naar huis moest brengen, alsof dat nooit was gebeurd als er geen serieverkrachter was.
Werkte toen ook al niet, die Amerikaanse aanpak.quote:
De serieverkrachter werd verdacht van 22 verkrachtingen, maar werd uiteindelijk maar voor vier verkrachtingen aangeklaagd en veroordeeld. Dus misschien zijn al die andere verkrachtingen wel gepleegd door die copycats.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 19:55 schreef yessie234 het volgende:
Toen in het nieuws kwam dat in Utrecht een serieverkrachter actief was, barstte het van de copycats in de duistere parkjes en afgelegen parkeerplaatsen van Utrecht.
Die hebben ze nooit gepakt, voor zover ik weet.
Klopt, het prostitutie netwerk van Bik en Bres hun banden met de Amsterdamse bordeelbelangen is in verband gebracht met deze verkrachtingen van "onwillige meisjes", en een concurrent van het Zandpad.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 20:10 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De serieverkrachter werd verdacht van 22 verkrachtingen, maar werd uiteindelijk maar voor vier verkrachtingen aangeklaagd en veroordeeld. Dus misschien zijn al die andere verkrachtingen wel gepleegd door die copycats.
Als je de (oude) rechtbanktekeningen bekijkt lijkt ie er voor geen meter op.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 20:21 schreef 111210 het volgende:
Kan mij die compositie tekening die op het nieuws kwam nog goed herinneren, engnek.
[ afbeelding ]
Ken alleen die nieuwe, maar die zijn dan ook dik 20 jaar later dan deze tekeningquote:Op dinsdag 18 februari 2025 20:22 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Als je de (oude) rechtbanktekeningen bekijkt lijkt ie er voor geen meter op.
Bizar is dat. In een zekere context getoond, en dan die associatie met toen weer hebben. Maar hij leek er niet eens op.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 20:21 schreef 111210 het volgende:
Kan mij die compositie tekening die op het nieuws kwam nog goed herinneren, engnek.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |