abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217294951
Het heeft wat discipline gekost, maar gisteren op tijd naar bed gegaan en vandaag op tijd uit bed gegaan. Nu hopen dat het me lukt om dit vol te houden. Half negen stond ik uiteindelijk naast mijn bed. Vanaf morgen wil ik dat om acht uur hebben. Moet lukken

Vandaag een zeldzame dag waarop ik niet klaag over dat ik moe ben. Sowieso de laatste tijd in een enorme up. Zowel in stemming als in energie.

Nu ook even richten op andere doelen. Beter voor mezelf zorgen... Vind ik erg moeilijk. Alleen wel nodig. Ben zo goed in het mezelf verwaarlozen
Het aanleren van nieuwe gewoontes en ze ook behouden is zo moeilijk.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 5 april 2025 @ 15:34:03 #152
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217295045
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 15:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het heeft wat discipline gekost, maar gisteren op tijd naar bed gegaan en vandaag op tijd uit bed gegaan. Nu hopen dat het me lukt om dit vol te houden. Half negen stond ik uiteindelijk naast mijn bed. Vanaf morgen wil ik dat om acht uur hebben. Moet lukken

Vandaag een zeldzame dag waarop ik niet klaag over dat ik moe ben. Sowieso de laatste tijd in een enorme up. Zowel in stemming als in energie.

Nu ook even richten op andere doelen. Beter voor mezelf zorgen... Vind ik erg moeilijk. Alleen wel nodig. Ben zo goed in het mezelf verwaarlozen
Het aanleren van nieuwe gewoontes en ze ook behouden is zo moeilijk.
Je bent zo te lezen op de goede weg. Het belangrijkste van nieuwe gewoontes aanleren is ermee beginnen en volhouden. Lekker bezig dus. En nu volhouden.
pi_217295090
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 15:34 schreef qltel het volgende:

[..]
Je bent zo te lezen op de goede weg. Het belangrijkste van nieuwe gewoontes aanleren is ermee beginnen en volhouden. Lekker bezig dus. En nu volhouden.
Wat ik nu ga typen is heel gênant: dingen als elke dag douchen, tandenpoetsen is gewoon heel moeilijk voor mij. Wil het wel kunnen, maar ik faal zo vaak ermee. Elke dag koken, ook zo'n ding. Huishouden gaat redelijk. Alleen die dingen vind ik echt super moeilijk. Ik weet ook niet waarom.
  zaterdag 5 april 2025 @ 17:05:39 #154
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217295608
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 15:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Wat ik nu ga typen is heel gênant: dingen als elke dag douchen, tandenpoetsen is gewoon heel moeilijk voor mij. Wil het wel kunnen, maar ik faal zo vaak ermee. Elke dag koken, ook zo'n ding. Huishouden gaat redelijk. Alleen die dingen vind ik echt super moeilijk. Ik weet ook niet waarom.
Ik heb hetzelfde, behalve met koken want ik maak bijna altijd aardappelen, groente, vlees. Maar douchen en tandenpoetsen zijn ronduit moeilijk.
Wees niet te streng voor jezelf. Mijn motto in moeilijke situaties: vallen er dooien als ik dat vandaag niet doe?
pi_217296818
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 17:05 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik heb hetzelfde, behalve met koken want ik maak bijna altijd aardappelen, groente, vlees. Maar douchen en tandenpoetsen zijn ronduit moeilijk.
Wees niet te streng voor jezelf. Mijn motto in moeilijke situaties: vallen er dooien als ik dat vandaag niet doe?
Het geeft me zo'n minderwaardig gevoel :@
  zaterdag 5 april 2025 @ 19:34:49 #156
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217296871
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 19:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Het geeft me zo'n minderwaardig gevoel :@
Het is een strijd…
pi_217296939
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2025 19:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Het is een strijd…
Ja... ik vind het mezelf niet waard om voor te zorgen en als ik het niet doe deug ik niet

Zo moeilijk
pi_217305890
Volgende week wordt weer druk en ik zie weer geen ruimte in mijn agenda (goh... het zal eens niet)

Het belangrijkste is dat ik donderdag bij een vriendin in Utrecht slaap en de volgende dag alleen naar een beurs ga. Die twee dingen wil en doe ik sowieso

En morgen vrijwilligerswerk
En dinsdag clubje
En woensdag bloedprikken (in totaal duurt dat maar een half uur. Alleen in mijn hoofd is dat huge)

Clubje afzeggen is in mijn hoofd een goed idee. Alleen dat wil ik na Pasen ook al doen...
En dat is dan twee keer in een maand tijd...

En door ziekte is er bij mijn vrijwilligerswerk ook extra druk op de ketel. Draai een dienst extra en zo... dat vind ik best wel wat

En ja... het zijn voor anderen kleine afspraken. Bieb is twee uurtjes. Clubje is twee uurtjes. Alleen voor mij is dat een grote investering in energie

Naja... misschien dinsdag toch thuis. Weet het nog niet.

Wat wel goed gaat: ik heb weer een redelijk normaal ritme. Ja het is broos. Alleen om elf uur naar boven. Twaalf uur lamp uit. Om zes uur gaat de eerste wekker en dan snoozen tot een uurtje of acht/half negen
Merk dat het me energie geeft. Desondanks is het wel bikkelen hoor! Gaat niet van harte. Alleen het is wel gezond

Hopelijk lukt het morgen weer... dan kan ik lekker schilderen voor mijn dienst aan
  zondag 6 april 2025 @ 17:28:03 #159
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217306023
Kun je niet de woensdag wat vrijhouden? Dat breekt de week. Doe je gelijk energie op voor donderdag en vrijdag.
pi_217306081
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 17:28 schreef Boca_Raton het volgende:
Kun je niet de woensdag wat vrijhouden? Dat breekt de week. Doe je gelijk energie op voor donderdag en vrijdag.
De bloedprikkers kunnen niet eerder. Al naar gekeken. En het is wel echt erg belangrijk en moet echt wel komende week.
En uiteindelijk duurt dat hooguit vijf minuten... (en twee keer tien minuten fietsen, als ik rustig aandoe)...

En vandaag ben ik gewoon een beetje labiel. Herinneringen schieten door mijn hoofd en die maken me geïrriteerd en zo. Van die domme dingen waarin ik fout gehandeld heb waardoor ik ellende kreeg. En ik weet het wel weg te drukken en in weet me wel oké te voelen. Alleen ik heb mezelf vroeger zoveel ellende op de hals gehaald
  zondag 6 april 2025 @ 18:07:00 #161
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217306416
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 17:35 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
De bloedprikkers kunnen niet eerder. Al naar gekeken. En het is wel echt erg belangrijk en moet echt wel komende week.
En uiteindelijk duurt dat hooguit vijf minuten... (en twee keer tien minuten fietsen, als ik rustig aandoe)...

En vandaag ben ik gewoon een beetje labiel. Herinneringen schieten door mijn hoofd en die maken me geïrriteerd en zo. Van die domme dingen waarin ik fout gehandeld heb waardoor ik ellende kreeg. En ik weet het wel weg te drukken en in weet me wel oké te voelen. Alleen ik heb mezelf vroeger zoveel ellende op de hals gehaald
Oké… :*
pi_217306450
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 18:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Oké… :*
Ach komt wel goed hoor
Moet gewoon even de week "leven". Soms is de gedachte dat het veel is veel en valt de praktijk mee
  zondag 6 april 2025 @ 19:15:59 #163
481998 K21
Cappuccino
pi_217306939
Als ik even mag inhaken op de eerdergenoemde tandenpoetsstruggles. :@ Misschien kennen jullie het al, maar in How to Keep House While Drowning werd daar ook aandacht aan besteed omdat best veel neurodivirgente of depressieve mensen dat lastig vinden. Je hebt van die doosjes met kleine wegwerptandenborstels waar al tandpasta op zit die je dan naast je bed zou kunnen zetten. Als het al klaar voor gebruik binnen handbereik ligt en je niet weer je bed uit moet, naar de kraan, daar je tandenborstel moet pakken, die eerst schoonspoelen en dan de tandpasta erop enz. voor je daadwerkelijk kunt gaan poetsen neemt dat vaak een grote drempel weg.

Dat was het idee althans, en het klonk best aannemelijk.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 6 april 2025 @ 19:19:13 #164
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217306965
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 18:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ach komt wel goed hoor
Moet gewoon even de week "leven". Soms is de gedachte dat het veel is veel en valt de praktijk mee
Ik lees mee en weet vaak niet wat ik moet reageren en dus zeg ik maar niets. Maar veel succes deze week, hopelijk kom je er goed doorheen!
  zondag 6 april 2025 @ 19:31:49 #165
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217307075
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 19:15 schreef K21 het volgende:
Als ik even mag inhaken op de eerdergenoemde tandenpoetsstruggles. :@ Misschien kennen jullie het al, maar in How to Keep House While Drowning werd daar ook aandacht aan besteed omdat best veel neurodivirgente of depressieve mensen dat lastig vinden. Je hebt van die doosjes met kleine wegwerptandenborstels waar al tandpasta op zit die je dan naast je bed zou kunnen zetten. Als het al klaar voor gebruik binnen handbereik ligt en je niet weer je bed uit moet, naar de kraan, daar je tandenborstel moet pakken, die eerst schoonspoelen en dan de tandpasta erop enz. voor je daadwerkelijk kunt gaan poetsen neemt dat vaak een grote drempel weg.

Best confronterend maar zo is het wel. Zelfs die kleine dingen kunnen teveel zijn. Bijzonder dat dat zo zwart op wit staat; wat voor anderen geen enkele moeite is.
Ik heb een electrische tandenbostel en daar hou ik het bij want die gaat als een dolle.
pi_217307113
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 19:15 schreef K21 het volgende:

Oooh die is heel erg slim!
Zo heb ik ook extra meds op mijn nachtkastje. Vergeten dan is het enkel lamp aan en niet weer opstaan
pi_217307125
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 19:19 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik lees mee en weet vaak niet wat ik moet reageren en dus zeg ik maar niets. Maar veel succes deze week, hopelijk kom je er goed doorheen!
Komt goed

Heb al besloten dat ik dinsdag lekker thuis blijf
Bloedprikken heb ik van groot klein gemaakt (ja stom, maar vijf minuutjes)
En donderdag + vrijdag is gewoon erg leuk

Het is behapbaar in mijn hoofd nu

Dit topic is echt ideaal om mijn hoofd op orde te krijgen ;)
pi_217307136
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 19:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Best confronterend maar zo is het wel. Zelfs die kleine dingen kunnen teveel zijn. Bijzonder dat dat zo zwart op wit staat; wat voor anderen geen enkele moeite is.
Ik heb een electrische tandenbostel en daar hou ik het bij want die gaat als een dolle.
Ja idd!

En hier ook elektrisch alleen die is voor dagen dat het wel lukt :) beter wegwerp dan niet
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 6 april 2025 @ 19:49:37 #169
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217307269
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 19:38 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Komt goed

Heb al besloten dat ik dinsdag lekker thuis blijf
Bloedprikken heb ik van groot klein gemaakt (ja stom, maar vijf minuutjes)
En donderdag + vrijdag is gewoon erg leuk

Het is behapbaar in mijn hoofd nu

Dit topic is echt ideaal om mijn hoofd op orde te krijgen ;)
Oh mooi, ik ben blij dat wel helpen, zelfs al doen we helemaal niets.. :)

En bloedprikken maak ik ook altijd heel erg groot. Gewoon omdat ik er doodsbang voor ben. Maar tot nu toe heb ik het overleefd.. :)
pi_217307312
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 19:49 schreef qltel het volgende:

[..]
Oh mooi, ik ben blij dat wel helpen, zelfs al doen we helemaal niets.. :)

En bloedprikken maak ik ook altijd heel erg groot. Gewoon omdat ik er doodsbang voor ben. Maar tot nu toe heb ik het overleefd.. :)
Ja ben er echt blij mee, met jullie O+

Ik ben niet bang. Alleen meestal is het meerdere keren prikken en porren. Moeilijk te prikken en dat doet dan zeer
pi_217322417
Morgen zijn we alweer op de helft van deze week... bloedprikken -O-
Mijn hoofd zoekt excuses om het niet te doen. Alleen het moet echt
Gelukkig pas in de middag

Ben zo bang compleet gesloopt te zijn komend weekend + week

Maar ik kan bijkomende tot volgende week woensdag. Dan heb ik therapie
Ze gaan dan dieper in op mijn stemmen en daar zie ik extreem tegenop. Dat vinden ze niet goed en ik zit wel met de consequenties. Naja...dat leg ik haar dan wel uit

Eerst morgen. Daarna logeren en beurs en dan vier dagen vrij...
pi_217322526
En een G-schema gemaakt

Ik kreeg vandaag helemaal uitgelegd waarom ik anders ben. Ze hadden het telkens over "normale mensen en mensen zoals CotS"
Ze zeiden dat het niet negatief was. Alleen het bevestigd mij zo. Ik hoor er niet bij. Ik ben anders. Ik ben raar. Ik kan me niet aanpassen. Ik ben achterlijk etc etc

En dat heb ik altijd en overal
Groepen vind ik te moeilijk en ik kan het niet :N altijd ben ik vreemd. En ik weet niet wat eraan te doen.

Het lukt me maar niet. Even gevalletje zelfhaat in volle bevestiging
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 9 april 2025 @ 08:16:56 #173
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217324010
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 21:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben zo bang compleet gesloopt te zijn komend weekend + week
quote:
Ja,dat kan ik me voorstellen. Je hebt het er maar druk mee..

Ja leuk, Utrecht! Wat voor beurs ga je naartoe trouwens?

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 22:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik kreeg vandaag helemaal uitgelegd waarom ik anders ben. Ze hadden het telkens over "normale mensen en mensen zoals CotS"
Ze zeiden dat het niet negatief was. Alleen het bevestigd mij zo. Ik hoor er niet bij. Ik ben anders. Ik ben raar. Ik kan me niet aanpassen. Ik ben achterlijk etc etc
Mensen zoals de persoon die je dat uitgelegd heeft, zijn niet zo goed in het uitleggen waarom een mens in elkaar zit zoals hij is.. Normale mensen kunnen dat misschien wel beter. Iedereen is anders. De één heeft dit, de ander heeft dat. Ja, je bent raar, maar dat ligt aan je referentiepunt.. :P Zoals ik je hier meemaak ben je helemaal niet raar. Maar goed, mensen zullen mij misschien ook wel raar vinden.. Maar dan vind ik die mensen raar, want ik ben normaal tenslotte. Tenminste, volgens mijn referentiepunt.

Aanpassen heeft geen zin. Je bent zoals je bent. Je kunt wel proberen om je aan te passen om bij een bepaalde groep mensen te horen, maar dan is er wel weer een andere groep mensen die je raar vind.

Achterlijk? Nee, ik ben geen psych of zo, maar achterlijk ben je absoluut niet. Ik volg je nu al sinds deze reeks bestaat, en je komt op mij over als een intelligent mens, die wel een gebruiksaanwijzing heeft, maar hebben we die allemaal niet?

Nadat ik dit allemaal geschreven heb. Vind je mij raar? :+

quote:
Groepen vind ik te moeilijk en ik kan het niet :N altijd ben ik vreemd. En ik weet niet wat eraan te doen.
Kijk aan, je hoeft je niet aan te passen, want je wilt niet tot een groep horen. En je hebt gelijk, groepen zijn moeilijk, want "groep" komt erop neer dat die mensen allemaal hetzelfde zijn en willen, maar ook in een groep zijn verschillende mensen en meningen.

Ik heb geen problemen om in een groep te functioneren. Maar gelukkig bestaat ook zo'n groep uit allemaal losse individuen, met allemaal hun eigen gewoontes, afwijkingen en ideeën. En dat is maar goed ook, anders zou je in een soort van zombie-groep zitten. Allemaal mensen die hetzelfde zijn, hetzelfde willen en hetzelfde zeggen. Er zijn groepen waarin ik me zelfs heel goed thuis voel. Maar dat zijn dan meestal mensen waarmee ik een overeenkomst heb. Vaak een gemeenschappelijke hobby. En toch, als je dezelfde hobby hebt, heb je (gelukkig) ook dingen die de ander niet heeft of de ander niet doet. Want iedereen is anders. CoTS, qltel, en iedereen hier op FOK!

Nu ik dit nog even nalees, merk ik wel dat ik tot de groep mensen behoor die in de ochtend behoorlijke lappen tekst kunnen afleveren.. :)
  woensdag 9 april 2025 @ 09:32:41 #174
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217324413
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 22:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
En een G-schema gemaakt

Het lukt me maar niet. Even gevalletje zelfhaat in volle bevestiging
Ik vind je anders een pareltje in de FOK!groep. Werkelijk!
pi_217325415
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 08:16 schreef qltel het volgende:

[..]
Ja leuk, Utrecht! Wat voor beurs ga je naartoe trouwens?[/quote]

KreaDoe! Dus vier hallen vol knutselspullen *O*
quote:
[..]
Mensen zoals de persoon die je dat uitgelegd heeft, zijn niet zo goed in het uitleggen waarom een mens in elkaar zit zoals hij is.. Normale mensen kunnen dat misschien wel beter. Iedereen is anders. De één heeft dit, de ander heeft dat. Ja, je bent raar, maar dat ligt aan je referentiepunt.. :P Zoals ik je hier meemaak ben je helemaal niet raar. Maar goed, mensen zullen mij misschien ook wel raar vinden.. Maar dan vind ik die mensen raar, want ik ben normaal tenslotte. Tenminste, volgens mijn referentiepunt.
Klopt. Alleen ik kom maar weinig mensen aan wiens referentiepunt ik voldoe ;)
Komt ook doordat ik bij clubjes zit met oudere vrouwen. Die gewoon voldoen aan de "normale standaarden". Kinderen, man. Het huisje, boompje beestje in traditionele zin. EN tja... zo ben ik niet
quote:
Aanpassen heeft geen zin. Je bent zoals je bent. Je kunt wel proberen om je aan te passen om bij een bepaalde groep mensen te horen, maar dan is er wel weer een andere groep mensen die je raar vind.
Aanpassen gaat ook niet lukken. Weet niet hoe ik fout zit telkens met mijn gedrag. Ik weet niet precies waar het anders zijn inzit. En mensen kunnen het ook niet uitleggen. Krijg dan te horen "ja, maar jij bent typisch CotS". Dat is feedback waar ik weinig mee kan. Al zeggen ze allemaal wel dat ze me leuk en lief vinden.
quote:
Achterlijk? Nee, ik ben geen psych of zo, maar achterlijk ben je absoluut niet. Ik volg je nu al sinds deze reeks bestaat, en je komt op mij over als een intelligent mens, die wel een gebruiksaanwijzing heeft, maar hebben we die allemaal niet?
:*
quote:
Nadat ik dit allemaal geschreven heb. Vind je mij raar? :+
[..]]
Nee, lief eerder ;) O+

quote:
Kijk aan, je hoeft je niet aan te passen, want je wilt niet tot een groep horen. En je hebt gelijk, groepen zijn moeilijk, want "groep" komt erop neer dat die mensen allemaal hetzelfde zijn en willen, maar ook in een groep zijn verschillende mensen en meningen.

Ik heb geen problemen om in een groep te functioneren. Maar gelukkig bestaat ook zo'n groep uit allemaal losse individuen, met allemaal hun eigen gewoontes, afwijkingen en ideeën. En dat is maar goed ook, anders zou je in een soort van zombie-groep zitten. Allemaal mensen die hetzelfde zijn, hetzelfde willen en hetzelfde zeggen. Er zijn groepen waarin ik me zelfs heel goed thuis voel. Maar dat zijn dan meestal mensen waarmee ik een overeenkomst heb. Vaak een gemeenschappelijke hobby. En toch, als je dezelfde hobby hebt, heb je (gelukkig) ook dingen die de ander niet heeft of de ander niet doet. Want iedereen is anders. CoTS, qltel, en iedereen hier op FOK!
Ja...je hebt helemaal gelijk. Alleen tja... mensen mogen mij iig wel. Misschien moet ik me daar meer aan vasthouden. Alleen het is zo'n pijnpunt. Ik ben altijd gepest, buiten gesloten, het 'er niet bij horen'.
En heel mijn leven is mij verteld door mijn moeder dat ik anders ben en dus me moet aanpassen. Alleen hoe dan... en dan zeggen mensen, jij, hier, irl, dat ik mezelf moet zijn. Alleen die zelf wordt vervolgens weer niet oké gevonden, of in het beste geval benoemd. Het liefst zou ik niet meer in groepen komen, alleen dan verstof ik in mijn huis
quote:
Nu ik dit nog even nalees, merk ik wel dat ik tot de groep mensen behoor die in de ochtend behoorlijke lappen tekst kunnen afleveren.. :)
Haha zeker waar!
Sorry voor het korte/slechte/misschien incomplete antwoord. Ik waardeer je bericht enorm O+ Dank ej wel

quote:
1s.gif Op woensdag 9 april 2025 09:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik vind je anders een pareltje in de FOK!groep. Werkelijk!
Moet je horen welke tof mens dat zegt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')