Tim den Besten heeft na een tijd in de luwte van zich laten horen. De presentator laat weten dat hij kankervrij is verklaard. Verder geeft hij toe zich schuldig te hebben gemaakt aan identiteitsfraude. Het Openbaar Ministerie heeft de zaak tegen hem geseponeerd.
De 37-jarige presentator maakte eind 2023 bekend dat hij een zeldzame vorm van kanker had. Hij legde direct zijn werk neer. Zo werden de opnames van Timmyland meteen stilgelegd.
"Ik ben heel blij dat ik na series van chemokuren en bestralingen vooralsnog kankervrij ben verklaard", zegt Den Besten in een verklaring. "De artsen en verpleegkundigen in het Erasmus MC en het Antoni van Leeuwenhoek-ziekenhuis ben ik diep dankbaar."
Kort nadat het nieuws over zijn ziekte naar buiten kwam, raakte Den Besten in opspraak. Het Parool publiceerde een artikel waarin de presentator door drie mannen wordt beschuldigd van identiteitsmisbruik. Den Besten zou hun foto's en namen op datingapp Grindr hebben gebruikt om contact met mannen te maken.
"Ik heb heel veel spijt dat ik foto's en gegevens heb gebruikt die niet aan mij toebehoren", zegt de presentator. "Daarmee deed ik mensen pijn en verdriet. Ik schaam mij diep. Bij een mediationgesprek heb ik dit aan de slachtoffers kunnen vertellen en daar ben ik dankbaar voor. Maar het neemt niet weg dat wat ik heb gedaan beschadigend is."
Den Besten liet zich opnemen in kliniek
Na zijn kankerbehandelingen heeft Den Besten zich laten opnemen in een psychotherapeutische kliniek, om te werken aan zijn psychische problemen. "Dat is heel goed voor mij geweest. De komende tijd neem ik de ruimte om verder aan mezelf te werken en om fysiek en mentaal te herstellen. Ik ben al een eind op weg, maar ben er nog niet helemaal."
De VPRO, de omroep waarvoor Den Besten verschillende programma's maakte, laat in een reactie weten blij te zijn dat de presentator aan de beterende hand is.
https://www.nu.nl/media/6(...)2F%2Fforum.fok.nl%2F[ Bericht 17% gewijzigd door Deisyy op 14-02-2025 12:30:02 ]