abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216698952
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 06:15 schreef derLudolf het volgende:
Waarom wil iedereen overstappen naar proton mail?
Wil ik helemaal niet.
Heb ik al bijna 8 jaar.
Met ongelimiteerde onzinnige nep adressen van simplelogin voor shit waar ze een account willen om me te geven wat ik liever gratis krijg O+

Maar het is denk ik vergelijkbaar met de grote oversteek naar signal van de laatste tijd. Er gaat amper een dag voorbij of ik krijg wel weer een 'pietje is bereikbaar via signal' of twee.

Ik krijg de mail van mijn eigen domein ook via proton binnen trouwens.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216698968
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 08:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge

Gefeliciteerd @:sarabi *O* hier is het een zonnige dag, hopelijk bij jpu ook
Dankjewel O+ Hier ook mooi zonnig. Hopelijk de rest van de dag ook in de Efteling :D
En dan vanavond voor het eerst naar het theater daar.
pi_216699178
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 22:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Productief zeg. Ik ben hier ook nog steeds bezig met de digitale opruiming. Ik wil het voor 2026 af hebben en mail staat natuurlijk ook op de to do-lijst.
[..]
Wij hebben hier software draaien die dat ook doet. Mijn hart maakt nog altijd een sprongetje van zo'n lollig moment.
Wat voor dingen staan er op de lijst voor digitale opruiming? Ik zou ook wel kunnen opruimen en ben benieuwd wat er op te ruimen valt O+
  zondag 16 februari 2025 @ 10:04:50 #129
63722 z80
I fink you freaky
pi_216699587
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 21:04 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ben er ook mee bezig. Verdwijnt het niet van selluf? Zakt het niet zo ver weg, dat het voor niemand op te graven is.
Heeft ziggo ( wij dan) geen migratiedienst oid?

@:sigme uitzoeken proton heb ik overgedragen. Wij bespraken het net nog aan tafel.
Zit er een beperking op dan?

Goeie tip verder van @:Vanyel…
Thunderbird installeren op een pc/laptop/tablet.
Daar ziggo op toevoegen en de hele mailbox komt naar je toe.
Dan heb je alles lokaal op jou apparaat staan waar je gewoon zonder internet bij kunt.
Wel even opletten met het instellen van het mail account. Dat er een copy op de server blijft staan.
Ander heb je alles lokaal, maar kun je vanaf je andere apparaten niet mer bij de mail.

En hel mooie hier van is. Je kunt ook andere mailboxen toevoegen.
Dus ook de Proton mail, gmail, outlook, nieuwe internet provider.
Alles bij elkaar. En alle mail lokaal. Dus ook geen gezeur indien internet niet beschikbaar is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 16 februari 2025 @ 10:07:44 #130
63722 z80
I fink you freaky
pi_216699627
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 01:25 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ik win, ruim *O*

OnTopic:
[ afbeelding ]

Gezellig, LHO op bezoek hier :D

En door dat gekut met FOK! vandaag, ben ik uitgelogd op mijn mobiel en ik weet geen wachtwoord meer en mijn emailadres klopt niet volgens FOK! Vanavond maar even uitzoeken, nu eerst eten (empanadas, want geen zin in koken).
Aangezien je nu nog een apparaat hebt dat wel ingelogd is, kun je daar het wachtwoord bekijken.
Heb je nog een beetje mazzel.
pi_216699999
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 09:29 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wat voor dingen staan er op de lijst voor digitale opruiming? Ik zou ook wel kunnen opruimen en ben benieuwd wat er op te ruimen valt O+
Ik ben begonnen met mijn recepten app. Alles er uit dat ik toch niet meer maak en mijn tags gestructureerd.

Daarna de zakelijke administratie. Daarna met alle foto's, aangezien daar veel foto's van zakelijke bonnetjes in staan en ik daarna pas de zakelijke administratie af kan maken. De privé admin moet ook nog maar dat is niet zo heel veel werk.

Naar aanleiding van de opgeruimde foto's en diverse stapeltjes papier, ga ik een beschrijvinkje van de diverse dagjes weg en vakanties maken als een soort kort dagboek.

Als de foto's opgeruimd zijn, kan ik de OneDrive van mijn kruidenbedrijf goed op gaan ruimen. Ik heb daar laatst ook bijna alle productfoto's van opgeruimd.

Verder komen mijn OneNote met honderden pagina's, mijn 1200 favorieten in Brave browser, mijn vele tienduizenden mails en mijn foto's op Imgur nog aan de beurt. Dropbox is al verwijderd, PhotoBucket ook.

In principe doe ik dit voor overzicht en om niet meer zo veel nutteloze troep in energieverslindende datacenters te hebben.
Spoilers!
pi_216700024
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:04 schreef z80 het volgende:

[..]
Dan heb je alles lokaal op jou apparaat staan waar je gewoon zonder internet bij kunt.
Wel even opletten met het instellen van het mail account. Dat er een copy op de server blijft staan.
Ander heb je alles lokaal, maar kun je vanaf je andere apparaten niet mer bij de mail.

Alles bij elkaar. En alle mail lokaal. Dus ook geen gezeur indien internet niet beschikbaar is.
En ook dit wordt doorgestuurd.👍🏼

quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:07 schreef z80 het volgende:

[..]
Aangezien je nu nog een apparaat hebt dat wel ingelogd is, kun je daar het wachtwoord bekijken.
Heb je nog een beetje mazzel.
Gut, dat dacht ik ook. Ms was het al laat bij flipsen?
Het ww heb ik ook wel eens moeten opvragen bij adm.

Brengt mij op een vraag …loggen jullie dan iedere keer in en uit dan op fok?
Ikke niet >:) Alle andere sites, die ik bezoek of shop wèl 8)7
pi_216700146
Ik heb heel lang Signal op mijn telefoon gehad maar niemand gebruikte het. Is dan nu eindelijk te tijd dat het doorzet?
Spoilers!
  zondag 16 februari 2025 @ 10:51:42 #134
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216700219
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb heel lang Signal op mijn telefoon gehad maar niemand gebruikte het. Is dan nu eindelijk te tijd dat het doorzet?
het is een " ik wil geen meta want trump, zuckerberg en musk " beweging die gaande is..
heeft verder niks met signal te maken :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator zondag 16 februari 2025 @ 11:02:09 #135
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216700413
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
In principe doe ik dit voor overzicht en om niet meer zo veel nutteloze troep in energieverslindende datacenters te hebben.
Ik heb het altijd al onzin gevonden.
Heb wat handige dingen op Google Drive en in mn mailbox, foto's op dit forum en dan nog wat fotografiewerk op Flickr. Valt best mee. Heb geen uren durende(staande :( ) 4K videos van een concert die je in niet meer terugkijkt in de wolken ofzo.

Netflix en co stoten meer uit dan de hele luchtvaartindustrie las ik vorige week ergens. Ik gebruik nog minder uren Netflix, Videoland en wat al niet meer dan het aantal vlieguren dat ik heb.

Wat conservatief zijn kan ook best duurzaam zijn :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_216700494
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:04 schreef z80 het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar dat wil ik dus niet. Ik wil de mail juist *wel* online.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 16 februari 2025 @ 11:10:50 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216700538
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 11:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik heb het altijd al onzin gevonden.
Heb wat handige dingen op Google Drive en in mn mailbox, foto's op dit forum en dan nog wat fotografiewerk op Flickr. Valt best mee. Heb geen uren durende(staande :( ) 4K videos van een concert die je in niet meer terugkijkt in de wolken ofzo.

Netflix en co stoten meer uit dan de hele luchtvaartindustrie las ik vorige week ergens. Ik gebruik nog minder uren Netflix, Videoland en wat al niet meer dan het aantal vlieguren dat ik heb.

Wat conservatief zijn kan ook best duurzaam zijn :P
Conservatief als in niet gedigitaliseerd?

Secundair energieverbruik voor datageneratie en -opslag wordt echt nooit meegerekend bij bijvoorbeeld elektrische auto's valt me vaak op
En dat zijn echt datakanonnen

Zelfde geldt voor systemen die het leven veiliger, makkelijker, beter etc zou moeten maken (alles met sensoren, op afstand bewaking en nog veel meer)

Duurzaamheid prima, maar dan wel het zuivere, hele verhaal
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 16 februari 2025 @ 11:17:17 #138
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216700600
ohh.. ik heb alles online, heb geen vliegangst, de katten lopen rond met trackers en ik stook op hout..
bite me :P

oh wacht ik vergat dat ik in de O&G werk(te) en dat ik een dikke V70 voor de deur heb staan :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 16 februari 2025 @ 11:35:54 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216700811
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 11:17 schreef Barreltje het volgende:
ohh.. ik heb alles online, heb geen vliegangst, de katten lopen rond met trackers en ik stook op hout..

oh wacht ik vergat dat ik in de O&G werk(te) en dat ik een dikke V70 voor de deur heb staan :+
Nog steeds helemaal happy in je nieuwe thuisland? *O*

Ik zit komende jaren ook weer vaker in de noordelijke landen (werk/studie), heerlijk daar man _O_

Zit er wel meteen even aan te denken dat ik mijn banden weer eens moet oppompen, beetje zachte voorbandjes op mijn waggie :')
pi_216700897
Ik ruim meestal alles meteen op van alles messenger, insta prive, en eens per jaar leeg ik whatsapp en mail dat ik niet nodig heb.
Soms net ff iets te veel :+

Verder merk ik qua metagedoe dat ik bijna op de 44.000 leden zat met mijn Utregse fb groep en dat loopt nu hard terug. Paar jaar geleden was dat ook zo na nieuws over meta en privacy.

[ Bericht 7% gewijzigd door Blues op 16-02-2025 11:51:30 ]
  zondag 16 februari 2025 @ 11:42:26 #141
63722 z80
I fink you freaky
pi_216700936
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 11:17 schreef Barreltje het volgende:

Online staat alleen mijn mail.
Maar er draait wel 24/7 een firewall bij mij thuis. Staat er een gasketel uit 2000, gewoon gasvlam onder een blok gietijzer waar water doorheen gaat. Stook ik Diesel in mij auto. En heb ik geen enkele moeit om in een vliegtuig naar ver weg te stappen.

Sloot koffie en wat brood achter de kiezen.
Even een ton was terug de kast in werken en een rondje met de fiets. En bedenken wat of waar eten.
  Moderator zondag 16 februari 2025 @ 11:47:59 #142
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216701024
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 11:10 schreef Molo het volgende:

[..]
Conservatief als in niet gedigitaliseerd?

Secundair energieverbruik voor datageneratie en -opslag wordt echt nooit meegerekend bij bijvoorbeeld elektrische auto's valt me vaak op
En dat zijn echt datakanonnen
Nou ja, ik hang best veel online rond en verdien mn geld ook met het staren naar het scherm. Maar meer dan dat hoeft voor mij niet.

Die enorme hoeveelheid data is denk ik voor alle nieuwe auto's zo, niet enkel elektrisch. Mijn ouders hebben vorige jaar een nieuwe auto gekocht. Leuk dat je middenconsole kunt openen door er overheen te wrijven maar ja, dat is een weer een chippie en zo een kan enkel maar kapot.
pi_216701064
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 11:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nou ja, ik hang best veel online rond en verdien mn geld ook met het staren naar het scherm. Maar meer dan dat hoeft voor mij niet.

Die enorme hoeveelheid data is denk ik voor alle nieuwe auto's zo, niet enkel elektrisch. Mijn ouders hebben vorige jaar een nieuwe auto gekocht. Leuk dat je middenconsole kunt openen door er overheen te wrijven maar ja, dat is een weer een chippie en zo een kan enkel maar kapot.
der - nostalgia - Ludolf O+
pi_216701169
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]
het is een " ik wil geen meta want trump, zuckerberg en musk " beweging die gaande is..
heeft verder niks met signal te maken :P
Dat heeft toch een heleboel met signal te maken, als kansrijkste alternatief?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_216701192
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 11:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ook niks voor mij idd.

Wij hebben een Punto en toen we die kochten zat er een reuze handy start/stop systeem in.
Doet het niet meer :D Ook een overbodig ding als je het mij vraagt. Reparatie gaat veel geld kosten dus lama!
pi_216701259
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 11:58 schreef Blues het volgende:

[..]
Ook niks voor mij idd.

Wij hebben een Punto en toen we die kochten zat er een reuze handy start/stop systeem in.
Doet het niet meer :D Ook een overbodig ding als je het mij vraagt. Reparatie gaat veel geld kosten dus lama!
Met een nieuwe accu was het probleem van een kapotte start stop niet opgelost?
  Moderator zondag 16 februari 2025 @ 12:07:30 #147
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216701287
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 12:04 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Met een nieuwe accu was het probleem van een kapotte start stop niet opgelost?
Een accu die het veelvoud kost van een gewone, voor ¤80 heb je een accu die mans genoeg is voor een Punto, zeker op benzine.

Als ik in een auto met start/stop zit is dat uitschakelen het eerste dat ik doe na het systeem.

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 16-02-2025 12:12:34 ]
  zondag 16 februari 2025 @ 12:11:43 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_216701351
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 12:07 schreef derLudolf het volgende:
voor ¤80 heb je een abonnement die mens genoeg is voor een Punto,
wat staat hier :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 16 februari 2025 @ 12:12:51 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216701363
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
wat staat hier :?
Oops :+
  zondag 16 februari 2025 @ 12:14:30 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216701387
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 11:40 schreef Blues het volgende:
Ik ruim meestal alles meteen op van alles messenger, insta prive, en eens per jaar leeg ik whatsapp en mail dat ik niet nodig heb.
Soms net ff iets te veel :+

Verder merk ik qua metagedoe dat ik bijna op de 44.000 leden zat met mijn Utregse fb groep en dat loopt nu hard terug. Paar jaar geleden was dat ook zo na nieuws over meta en privacy.
Ik ben een hele slechte en luie opruimert :D
Goed dat je dat bijhoudt, die vaardigheid en echte gevoel voor urgentie het aan te leren ontbreken bij mij totaal vrees ik :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')