abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 februari 2025 @ 15:08:06 #201
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_216665506
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 14:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Die les is wel een beetje getrokken in Nederland heb ik het idee. Leuk, om mensen op humanitaire gronden asiel te verlenen. Ze worden echter niet gelukkig laat staan productief als ze in een flatje 9 hoog achter in een pauper buurt worden geplaatst. Al helemaal niet als dat zich ophoopt.
Ik heb het al heel vaak gepost in deze topics maar: aantallen, aantallen, aantallen.

Als je het behapbaar houdt dan kun je de mensen die je wel binnenlaat ook veel beter screenen, begeleiden, helpen etc. Dan hebben die mensen zelf ook meer drang om moeite te doen om zich aan te passen want ze kunnen niet zomaar verdwijnen in een parallelle samenleving. En dan leg je ook nog eens minder druk op de woningmarkt, de zorg, het onderwijs, politie enzovoorts.

Deze aantallen asielzoekers in relatief korte tijd, zeker in Duitsland, dat is gewoon niet te doen.
  donderdag 13 februari 2025 @ 15:11:28 #202
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216665532
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 15:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik heb het al heel vaak gepost in deze topics maar: aantallen, aantallen, aantallen.

Als je het behapbaar houdt dan kun je de mensen die je wel binnenlaat ook veel beter screenen, begeleiden, helpen etc. Dan hebben die mensen zelf ook meer drang om moeite te doen om zich aan te passen want ze kunnen niet zomaar verdwijnen in een parallelle samenleving. En dan leg je ook nog eens minder druk op de woningmarkt, de zorg, het onderwijs, politie enzovoorts.

Deze aantallen asielzoekers in relatief korte tijd, zeker in Duitsland, dat is gewoon niet te doen.
Zolang er mensen zijn die dit gelaten accepteren als ware het een natuurverschijnsel, blijft het maar behelpen.

Het is gewoon een industrie.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Forum Admin donderdag 13 februari 2025 @ 15:13:05 #203
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216665550
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 15:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik ben inmiddels zo ver dat, als het überhaupt kon, een tijdelijke asiel stop voor Nederland heel goed zou zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 13 februari 2025 @ 15:24:49 #204
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216665705
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 15:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Ik ben inmiddels zo ver dat, als het überhaupt kon, een tijdelijke asiel stop voor Nederland heel goed zou zijn.
Wat je als minste moet doen als regering is denk ik de ambitie uit te spreken om het asiel recht in Europees verband af te schaffen. En dat je tot het zover is je uiterste best gaat doen om de randen van wat juridisch mogelijk is op te zoeken om de instroom te beperken, statussen tijdelijk en kort te houden, opvang sober en geen verplichting voor gemeenten om woonruimte te regelen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Forum Admin donderdag 13 februari 2025 @ 15:26:36 #205
pi_216665734
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 15:24 schreef nixxx het volgende:

[..]
Wat je als minste moet doen als regering is denk ik de ambitie uit te spreken om het asiel recht in Europees verband af te schaffen. En dat je tot het zover is je uiterste best gaat doen om de randen van wat juridisch mogelijk is op te zoeken om de instroom te beperken, statussen tijdelijk en kort te houden, opvang sober en geen verplichting voor gemeenten om woonruimte te regelen.
Afschaffen gaat te ver, je wil een handvest hebben om die mensen humaan en correct te behandelen.

Alleen moet dat wel bij de huidige tijd en situatie passen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 13 februari 2025 @ 15:28:17 #206
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_216665751
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 15:24 schreef nixxx het volgende:

[..]
Je hoeft het niet helemaal af te schaffen, maar gewoon terug naar waar het ooit voor bedoeld was: aantoonbaar (politiek) vervolgden. Dus niet complete volksverhuizingen van duizenden kilometers ver omdat het weer eens (economisch) kut is in een bepaalde regio.
  donderdag 13 februari 2025 @ 15:30:39 #207
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216665797
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2025 14:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Wat is er mis met een flatje 9 hoog achter? We hebben er toch ook geen enkel probleem mee de witte autochtone bevolking daar te laten zitten? En die moet er nog zelf voor betalen ook.
Dat is alleen voor de autochtone bevolking goed genoeg.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 13 februari 2025 @ 15:31:40 #208
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216665811
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 15:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Afschaffen gaat te ver, je wil een handvest hebben om die mensen humaan en correct te behandelen.

Alleen moet dat wel bij de huidige tijd en situatie passen.
Elke vorm van recht op asiel houdt in dat je mensen niet eens aan de grens kunt weigeren omdat je dan verplicht bent om hun verzoek te bestuderen. Dus wat mij betreft, geen recht op asiel, alleen asiel verlening als gunst. Dat lijkt me de enige manier voor een ontvangend land om mensen buiten de deur en buiten slepende juridische procedures te houden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Forum Admin donderdag 13 februari 2025 @ 15:35:12 #209
pi_216665854
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 15:31 schreef nixxx het volgende:

[..]
Elke vorm van recht op asiel houdt in dat je mensen niet eens aan de grens kunt weigeren omdat je dan verplicht bent om hun verzoek te bestuderen. Dus wat mij betreft, geen recht op asiel, alleen asiel verlening als gunst. Dat lijkt me de enige manier voor een ontvangend land om mensen buiten de deur en buiten slepende juridische procedures te houden.
Niet per definitie hoor. De invulling is die wij er aan willen geven.

Een voorbeeld is vreemdelingen detentie. Kunnen we niks meer mee omdat het onmenselijk is mensen in op te sluiten zonder uitzicht op uitzetting. Illegaliteit is niet strafbaar. Ga zo maar door.

We maken het onszelf onmogelijk dit aan te pakken. Laat staan humaan en met zorg

[ Bericht 0% gewijzigd door Straatcommando. op 13-02-2025 15:53:26 ]
pi_216665874
quote:
Verdachte plaatste vooraf radicaalislamitische boodschappen op sociale media
De verdachte is bekend bij de politie voor winkeldiefstal en overtredingen rond drugs. Vooraf aan de mogelijke aanslag plaatste hij waarschijnlijk radicaalislamitische boodschappen op sociale media. Dat meldt het Duitse weekblad Der Spiegel. De man reed van achteren in op een groep actievoerders van de vakbond Verdi. De politie schoot op het voertuig om de bestuurder tot stoppen te dwingen. Onder de zeker 28 gewonden zijn ook kinderen. Het is onduidelijk om hoeveel minderjarigen het gaat. Meerdere slachtoffers zijn ernstig gewond. In sommige gevallen zou mogelijk sprake zijn van levensbedreigend letsel

In München werd gestaakt door personeel van kinderdagverblijven, ziekenhuizen, zwembaden en de stadsreiniging. Ze willen meer loon en meer vrije tijd. Na het incident is de betoging afgelast. De omgeving van de straat in het noordwesten van het centrum van München is breed afgezet. In de stad begint vrijdag een belangrijke conferentie over internationale veiligheid. Dan worden er tal van wereldleiders verwacht in de Duitse stad. De autoriteiten gaan op dit moment niet uit van een verband tussen de mogelijke aanslag en de conferentie in München.
  donderdag 13 februari 2025 @ 15:46:03 #211
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_216666015
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Niet per definitie hoor. De invulling is die wij er aan willen geven.

Een voorbeeld is vreemdelingen detentie. Kunnen we niks meer mee omdat het ook menselijk is mensen in ok te sluiten zonder uitzicht op uitzetting. Illegaliteit is niet strafbaar. Ga zo maar door.

We maken het onszelf onmogelijk dit aan te pakken. Laat staan humaan en met zorg
Ach, onze wereldverbeteraar en knuffelaar van de zwakkeren heeft gezegd 🙃
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 februari 2025 @ 15:46:44 #212
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_216666024
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 15:36 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Voor @RamboDirk hier weer blij gaat zitten doen.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 13 februari 2025 @ 15:48:12 #213
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_216666039
Toevallig zie ik ook een nieuwsbericht voorbijkomen over die Afghaan die in Mannheim een politieagent doodstak en voor de rechter staat.

Gaat lekker in Duitsland.
pi_216666046
Stukje Merkel.
U MAD?
  Moderator / Redactie FP donderdag 13 februari 2025 @ 15:48:38 #215
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_216666048
quote:

[..]

Je verwacht het niet.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Forum Admin donderdag 13 februari 2025 @ 15:49:42 #216
pi_216666066
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 15:46 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ach, onze wereldverbeteraar en knuffelaar van de zwakkeren heeft gezegd 🙃
Je kent mijn houding en mening op dit gebied niet eens volledig. Je baseert deze complete hersenstront op het feit dat ik mensen niet als ongedierte wil behandelen.

Dat zegt niet veel over mij, maar wel heel veel over jou.
  donderdag 13 februari 2025 @ 15:50:12 #217
459912 FlippingCoin
pi_216666073
quote:

[..]

Mild shock
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_216666141
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 12:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat kan AfD er dan precies aan doen om dit soort aanslagen te stoppen?
Grenzen dicht -> geen nieuwe moslims er meer in.
Remigratie stimuleren -> minder moslims in het land.
Illegalen uitzetten -> nog minder moslims in het land.

Minder moslims = minder aanslagen.

Het is allemaal niet zo moeilijk als je eerst de generalisaties durft te maken.
  donderdag 13 februari 2025 @ 16:02:14 #219
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216666247
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 15:54 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Minder moslims = minder aanslagen.

Eens hoor, van mij part stopt de migratie, maar waarom daar stoppen? Als je generalisaties durft te maken, kun je stellen dat een hoop mannen voor heel veel problemen zorgen. Dat neemt niet weg dat dit soort geweld uiteraard misselijkmakend is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 13 februari 2025 @ 16:04:10 #220
459912 FlippingCoin
pi_216666276
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 16:02 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Eens hoor, van mij part stopt de migratie, maar waarom daar stoppen? Als je generalisaties durft te maken, kun je stellen dat een hoop mannen voor heel veel problemen zorgen. Dat neemt niet weg dat dit soort geweld uiteraard misselijkmakend is.
:')

Gooi jezelf weg
pi_216666279
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 15:54 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Wat houdt "grenzen dicht" in? Uit de EU? Overal grenswachten? Hoe ga je 3.700km aan grenzen dichthouden?

quote:
Hoe ga je dat stimuleren? Waar gaan ze heen? Nederland?
En wat als ze niet willen?

quote:
In de praktijk blijkt daar weinig van terecht te komen. Ze duiken gewoon onder tot de strenge controles in hun regio weer voorbij zijn. Zie je in de US nu ook gebeuren.

quote:
pi_216666280
Waarom roepen we dit over onszelf af, waarom? :'(
pi_216666286
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 16:02 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Tja wat moet ik hier op zeggen. Toch weer moslimproblematiek aan het bagatelliseren door tegelijkertijd een volstrekt idiote vergelijking te maken met 50% van de wereldbevolking. Wat wil je nou eigenlijk zelf hiermee zeggen?
pi_216666304
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 16:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat houdt "grenzen dicht" in? Uit de EU? Overal grenswachten? Hoe ga je 3.767km aan grenzen dichthouden?
[..]
Wist niet dat Afghanistan lid is van de EU.

quote:
Hoe ga je dat stimuleren? Waar gaan ze heen? Nederland?
En wat als ze niet willen?
[..]
Ze hebben niks te willen. Terug naar Afghanistan, hoe moeilijk kan het zijn.

quote:
In de praktijk blijkt daar weinig van terecht te komen. Ze duiken gewoon onder tot de strenge controles in hun regio weer voorbij zijn. Zie je in de US nu ook gebeuren.
[..]

Dan stuur je ze weer terug.
pi_216666306
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 13:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Islam is prima
Kijk, daar ga je al.
Kritisch zijn/kritiek hebben op de negatieve culturele impact van de islam kan wel, kritisch zijn/kritiek hebben op de islamitische ideologie zelf kan weer niet, want; "islam is prima".

Jouw "oplossing" om flink (en meer, meer, meer) te blijven dweilen terwijl de kokende pan steeds meer overloopt is een wanhopige poging voor een gebed zonder einde.

En zolang jijzelf niet direct betrokken raakt bij de negatieve culturele impact van de islamitische ideologie, is het lekker makkelijk om met de vingers in de oren de andere kant op te blijven kijken. En dan gaat het hier dus om de geheime diensten die er maar druk mee zijn om de illusie van die veilige wereld van jou in stand te houden, tot mensen die er wel direct te maken hebben/krijgen zoals dreigementen, uithuwelijken, kinder mutilatie, eerwraak en terreur en al die andere gestoorde onzin uit naam Allah.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')