Ik heb het al heel vaak gepost in deze topics maar: aantallen, aantallen, aantallen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die les is wel een beetje getrokken in Nederland heb ik het idee. Leuk, om mensen op humanitaire gronden asiel te verlenen. Ze worden echter niet gelukkig laat staan productief als ze in een flatje 9 hoog achter in een pauper buurt worden geplaatst. Al helemaal niet als dat zich ophoopt.
Zolang er mensen zijn die dit gelaten accepteren als ware het een natuurverschijnsel, blijft het maar behelpen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb het al heel vaak gepost in deze topics maar: aantallen, aantallen, aantallen.
Als je het behapbaar houdt dan kun je de mensen die je wel binnenlaat ook veel beter screenen, begeleiden, helpen etc. Dan hebben die mensen zelf ook meer drang om moeite te doen om zich aan te passen want ze kunnen niet zomaar verdwijnen in een parallelle samenleving. En dan leg je ook nog eens minder druk op de woningmarkt, de zorg, het onderwijs, politie enzovoorts.
Deze aantallen asielzoekers in relatief korte tijd, zeker in Duitsland, dat is gewoon niet te doen.
Helemaal mee eens. Ik ben inmiddels zo ver dat, als het überhaupt kon, een tijdelijke asiel stop voor Nederland heel goed zou zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb het al heel vaak gepost in deze topics maar: aantallen, aantallen, aantallen.
Als je het behapbaar houdt dan kun je de mensen die je wel binnenlaat ook veel beter screenen, begeleiden, helpen etc. Dan hebben die mensen zelf ook meer drang om moeite te doen om zich aan te passen want ze kunnen niet zomaar verdwijnen in een parallelle samenleving. En dan leg je ook nog eens minder druk op de woningmarkt, de zorg, het onderwijs, politie enzovoorts.
Deze aantallen asielzoekers in relatief korte tijd, zeker in Duitsland, dat is gewoon niet te doen.
Wat je als minste moet doen als regering is denk ik de ambitie uit te spreken om het asiel recht in Europees verband af te schaffen. En dat je tot het zover is je uiterste best gaat doen om de randen van wat juridisch mogelijk is op te zoeken om de instroom te beperken, statussen tijdelijk en kort te houden, opvang sober en geen verplichting voor gemeenten om woonruimte te regelen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik ben inmiddels zo ver dat, als het überhaupt kon, een tijdelijke asiel stop voor Nederland heel goed zou zijn.
Afschaffen gaat te ver, je wil een handvest hebben om die mensen humaan en correct te behandelen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:24 schreef nixxx het volgende:
[..]
Wat je als minste moet doen als regering is denk ik de ambitie uit te spreken om het asiel recht in Europees verband af te schaffen. En dat je tot het zover is je uiterste best gaat doen om de randen van wat juridisch mogelijk is op te zoeken om de instroom te beperken, statussen tijdelijk en kort te houden, opvang sober en geen verplichting voor gemeenten om woonruimte te regelen.
Je hoeft het niet helemaal af te schaffen, maar gewoon terug naar waar het ooit voor bedoeld was: aantoonbaar (politiek) vervolgden. Dus niet complete volksverhuizingen van duizenden kilometers ver omdat het weer eens (economisch) kut is in een bepaalde regio.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:24 schreef nixxx het volgende:
[..]
Wat je als minste moet doen als regering is denk ik de ambitie uit te spreken om het asiel recht in Europees verband af te schaffen. En dat je tot het zover is je uiterste best gaat doen om de randen van wat juridisch mogelijk is op te zoeken om de instroom te beperken, statussen tijdelijk en kort te houden, opvang sober en geen verplichting voor gemeenten om woonruimte te regelen.
Dat is alleen voor de autochtone bevolking goed genoeg.quote:Op donderdag 13 februari 2025 14:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat is er mis met een flatje 9 hoog achter? We hebben er toch ook geen enkel probleem mee de witte autochtone bevolking daar te laten zitten? En die moet er nog zelf voor betalen ook.
Elke vorm van recht op asiel houdt in dat je mensen niet eens aan de grens kunt weigeren omdat je dan verplicht bent om hun verzoek te bestuderen. Dus wat mij betreft, geen recht op asiel, alleen asiel verlening als gunst. Dat lijkt me de enige manier voor een ontvangend land om mensen buiten de deur en buiten slepende juridische procedures te houden.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Afschaffen gaat te ver, je wil een handvest hebben om die mensen humaan en correct te behandelen.
Alleen moet dat wel bij de huidige tijd en situatie passen.
Niet per definitie hoor. De invulling is die wij er aan willen geven.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:31 schreef nixxx het volgende:
[..]
Elke vorm van recht op asiel houdt in dat je mensen niet eens aan de grens kunt weigeren omdat je dan verplicht bent om hun verzoek te bestuderen. Dus wat mij betreft, geen recht op asiel, alleen asiel verlening als gunst. Dat lijkt me de enige manier voor een ontvangend land om mensen buiten de deur en buiten slepende juridische procedures te houden.
quote:Verdachte plaatste vooraf radicaalislamitische boodschappen op sociale media
De verdachte is bekend bij de politie voor winkeldiefstal en overtredingen rond drugs. Vooraf aan de mogelijke aanslag plaatste hij waarschijnlijk radicaalislamitische boodschappen op sociale media. Dat meldt het Duitse weekblad Der Spiegel. De man reed van achteren in op een groep actievoerders van de vakbond Verdi. De politie schoot op het voertuig om de bestuurder tot stoppen te dwingen. Onder de zeker 28 gewonden zijn ook kinderen. Het is onduidelijk om hoeveel minderjarigen het gaat. Meerdere slachtoffers zijn ernstig gewond. In sommige gevallen zou mogelijk sprake zijn van levensbedreigend letsel
In München werd gestaakt door personeel van kinderdagverblijven, ziekenhuizen, zwembaden en de stadsreiniging. Ze willen meer loon en meer vrije tijd. Na het incident is de betoging afgelast. De omgeving van de straat in het noordwesten van het centrum van München is breed afgezet. In de stad begint vrijdag een belangrijke conferentie over internationale veiligheid. Dan worden er tal van wereldleiders verwacht in de Duitse stad. De autoriteiten gaan op dit moment niet uit van een verband tussen de mogelijke aanslag en de conferentie in München.
Ach, onze wereldverbeteraar en knuffelaar van de zwakkeren heeft gezegd 🙃quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet per definitie hoor. De invulling is die wij er aan willen geven.
Een voorbeeld is vreemdelingen detentie. Kunnen we niks meer mee omdat het ook menselijk is mensen in ok te sluiten zonder uitzicht op uitzetting. Illegaliteit is niet strafbaar. Ga zo maar door.
We maken het onszelf onmogelijk dit aan te pakken. Laat staan humaan en met zorg
Je verwacht het niet.quote:
Je kent mijn houding en mening op dit gebied niet eens volledig. Je baseert deze complete hersenstront op het feit dat ik mensen niet als ongedierte wil behandelen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:46 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ach, onze wereldverbeteraar en knuffelaar van de zwakkeren heeft gezegd 🙃
Mild shockquote:
Grenzen dicht -> geen nieuwe moslims er meer in.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat kan AfD er dan precies aan doen om dit soort aanslagen te stoppen?
Eens hoor, van mij part stopt de migratie, maar waarom daar stoppen? Als je generalisaties durft te maken, kun je stellen dat een hoop mannen voor heel veel problemen zorgen. Dat neemt niet weg dat dit soort geweld uiteraard misselijkmakend is.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:54 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Grenzen dicht -> geen nieuwe moslims er meer in.
Remigratie stimuleren -> minder moslims in het land.
Illegalen uitzetten -> nog minder moslims in het land.
Minder moslims = minder aanslagen.
Het is allemaal niet zo moeilijk als je eerst de generalisaties durft te maken.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Eens hoor, van mij part stopt de migratie, maar waarom daar stoppen? Als je generalisaties durft te maken, kun je stellen dat een hoop mannen voor heel veel problemen zorgen. Dat neemt niet weg dat dit soort geweld uiteraard misselijkmakend is.
Wat houdt "grenzen dicht" in? Uit de EU? Overal grenswachten? Hoe ga je 3.700km aan grenzen dichthouden?quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:54 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Grenzen dicht -> geen nieuwe moslims er meer in.
Hoe ga je dat stimuleren? Waar gaan ze heen? Nederland?quote:Remigratie stimuleren -> minder moslims in het land.
In de praktijk blijkt daar weinig van terecht te komen. Ze duiken gewoon onder tot de strenge controles in hun regio weer voorbij zijn. Zie je in de US nu ook gebeuren.quote:Illegalen uitzetten -> nog minder moslims in het land.
quote:Het is allemaal niet zo moeilijk als je eerst de generalisaties durft te maken.
Tja wat moet ik hier op zeggen. Toch weer moslimproblematiek aan het bagatelliseren door tegelijkertijd een volstrekt idiote vergelijking te maken met 50% van de wereldbevolking. Wat wil je nou eigenlijk zelf hiermee zeggen?quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Eens hoor, van mij part stopt de migratie, maar waarom daar stoppen? Als je generalisaties durft te maken, kun je stellen dat een hoop mannen voor heel veel problemen zorgen. Dat neemt niet weg dat dit soort geweld uiteraard misselijkmakend is.
Wist niet dat Afghanistan lid is van de EU.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat houdt "grenzen dicht" in? Uit de EU? Overal grenswachten? Hoe ga je 3.767km aan grenzen dichthouden?
[..]
Ze hebben niks te willen. Terug naar Afghanistan, hoe moeilijk kan het zijn.quote:Hoe ga je dat stimuleren? Waar gaan ze heen? Nederland?
En wat als ze niet willen?
[..]
Dan stuur je ze weer terug.quote:In de praktijk blijkt daar weinig van terecht te komen. Ze duiken gewoon onder tot de strenge controles in hun regio weer voorbij zijn. Zie je in de US nu ook gebeuren.
[..]
Kijk, daar ga je al.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |