abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216660020
Voortzetting van de discussie in irritaties op de weg die door moderators is afgekapt.

Op wegen met 3 of meer rijstroken kan je beter 105 km/u rijden (vmax 100) op de middelste baan. Dat zorgt voor een rustiger wegbeeld. Ook wordt het dan moeilijker voor tokkies om de maximumsnelheid te overschrijden hetgeen verboden is.

Bij wegen met maar 2 rijstroken per richting houd je wel zoveel mogelijk rechts anders kan niemand er langs. Daar is ook minder vaak traject controle. Hier in de randstad hebben de meeste A wegen 3 of meer rijstroken per richting.

Eens , oneens , licht toe.

[ Bericht 6% gewijzigd door pedaalemmerzak op 13-02-2025 09:23:47 ]
  donderdag 13 februari 2025 @ 08:59:31 #2
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_216660115
Je moet zoveel mogelijk rechts rijden, ongeacht je snelheid.
Tics van je petten.
pi_216660184
Dan ben je zelf de tokkie die de maximumsnelheid overschrijdt.
En wat Nattermann zegt.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  Moderator donderdag 13 februari 2025 @ 09:08:27 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_216660219
Gewoon opflikkeren naar rechts. Links rijden doe je maar in Ierland
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_216660243
quote:
2s.gif Op donderdag 13 februari 2025 00:08 schreef Tijn het volgende:

[..]
In plaats van alleen traag verkeer op de rechterstrook, heb je dan traag verkeer op elke strook. Dus als je een beetje normaal door wil rijden, moet je zigzaggen als een malle. Gaat echt nergens over.
Hoezo moet je per se zo hard rijden zeker als je op vakantie bent in de vs
pi_216660249
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:58 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat ook ja. Bijna goed.

Maar "Two three wrongs don't make a right"
En als jij gewoon rechts houdt, zul je van die tweede overtreding weinig last hebben.
En als jij je aan de maximumsnelheid houdt hoef je niet rechts in te halen of zelfs helemaal niet in te halen.
pi_216660256
quote:
2s.gif Op donderdag 13 februari 2025 08:59 schreef nattermann het volgende:
Je moet zoveel mogelijk rechts rijden, ongeacht je snelheid.
Op brede snelwegen zijn er altijd vrachtwagens op de meest rechter baan, vandaar de meer linker banen maar nooit de meest linkse baan.
pi_216660266
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:08 schreef Plompzakker het volgende:
Gewoon opflikkeren naar rechts. Links rijden doe je maar in Ierland
2e baan vanaf rechts gezien van de in totaal 5 banen vind ik rechts zat.
pi_216660305
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 04:23 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Even voor de duidelijkheid:
[ afbeelding ]
Om maar het verschil tussen strook en baan aan te geven.
De rijstrooknummering begint voor iedere eigen rijbaan van links naar rechts. Rijstrook 1 is dus voor de stoere meneren die daar graag willen blijven hangen, rijstrook n is voor de vrachtauto's en langzame slakken. En alles daartussen zal ook wel een naampje krijgen.

Even los van dit leermoment (heb je dat niet bij je theorie B verkeer gehad?), je hebt geen idee waar jij het over hebt. Dat je Vmax rijdt wil niet zeggen dat je passief op strook n-1 kunt blijven hangen. Vooral op de wegen met twee rijstroken is dat geen briljant plan.
Niet iedereen is een wegenautist, mensen tellen meestal de rijstroken (die ze vaak banen noemen) vanaf de rechterkant. Anders weet je nooit of 'strook 1' helemaal aan de linkerkant van een asfaltzee is zoals de A2, of gewoon de linkerrijstrook op een normale snelweg met 2 rijstroken. Op die laatste houd je zoveel mogelijk rechts.
pi_216660316
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 01:48 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Keep Your Lane is een Nederlandse term en is in Amerika geen ding. In de meeste staten hoor je gewoon rechts te houden en is de linkerbaan om in te halen (passing lane). Het is meestal gewoon onnodig linksrijden als je een ander verkeersbeeld ziet.

Het zorgt niet voor een rustiger verkeersbeeld, omdat de mensen die sneller willen, zich nu laverend door het verkeer bewegen. Rechts inhalen is echter niks veiliger dan bij ons. Her blijft immers een grote, dode hoek.

In Amerika hebben vrachtwagens geen snelheidsbegrenzer en (in de meeste staten) geen eigen maximumsnelheid. Een vrachtwagen met zo'n 130 in de linkerbaan, kan dus prima legaal zijn (al wordt dat bij de meeste vervoersbedrijven niet van hun chauffeurs geaccepteerd)
Bron dat Keep Your Lane Nederlands is? Het is immers in het engels.
pi_216660352
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:04 schreef gianni61 het volgende:
Dan ben je zelf de tokkie die de maximumsnelheid overschrijdt.
En wat Nattermann zegt.
Als ik precies 100 rijd op de middelste baan gaan ze echt toeteren en seinen, dat vind ik hinderlijk want het kan afleiden van een mogelijk daadwerkelijk gevaar. Dus dan heb ik 105 op de teller als compromis, en de teller laat meestal een hogere snelheid zien dan wat je daadwerkelijk rijdt. Dus de kans op een boete is dan echt nihil. In trajectcontroles ga ik wel echt precies 100 of zelfs langzamer ook op de teller , dit geeft flitsmeister aan 'trajectcontrole'.
pi_216660488
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 00:40 schreef APK het volgende:
Jeetje, deze reeks begint wel een beetje de one man show van een beginnend chauffeur te worden.
Mag wat mij betreft wel een tandje minder, discussie is leuk en ook nodig op een forum, maar je hoeft niet op alles te reageren en dan ook nog met de wijsheid in pacht terwijl je net mag sturen.
En vanaf wanneer mag je volgens jou wél reageren? Want zodra ik 5 jaar mijn rijbewijs heb is het weer van 'nee maar ik heb hem inmiddels al 20 jaar'.
  donderdag 13 februari 2025 @ 09:32:48 #13
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_216660509
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:11 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Op brede snelwegen zijn er altijd vrachtwagens op de meest rechter baan, vandaar de meer linker banen maar nooit de meest linkse baan.
Dan ga je die links voorbij en daarna weer naar rechts.
Tics van je petten.
pi_216660582
Het is beter helemaal niet te rijden als je te beroerd bent om rechts te rijden en in te halen als dat nodig is.

Al die figuren die in het midden blijven rijden omdat ze het moeilijk of eng vinden in te halen moeten ze direct hun rijbewijs afpakken.

Als ik wel gewoon rechts rijd dan moet ik 2 banen naar links opschuiven om zo'n middenbaanplakker in te halen en vervolgens weer 2 banen naar rechts.
En dat overkomt me vrijwel iedere keer dat ik op de spitsstrook rijd, en die is vrijwel altijd open, dus het overkomt me vrijwel iedere keer als ik met de auto weg ben.

Echt, totaal achterlijk schijtvolk is dat, als je niet kunt rijden, doe het dan niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 februari 2025 @ 09:45:29 #15
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216660620
vreselijk irritant die sufkutten die links blijven rijden met een bejaardensnelheid
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_216660667
quote:
16s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:45 schreef FlippingCoin het volgende:
vreselijk irritant die sufkutten die links blijven rijden met een bejaardensnelheid
De maximumsnelheid is geen bejaarden snelheid.
  donderdag 13 februari 2025 @ 09:50:17 #17
459912 FlippingCoin
pi_216660677
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:49 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
De maximumsnelheid is geen bejaarden snelheid.
dat maak ik godverdomme zelf wel uit lamme tak!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_216660694
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:40 schreef Leandra het volgende:
Het is beter helemaal niet te rijden als je te beroerd bent om rechts te rijden en in te halen als dat nodig is.

Al die figuren die in het midden blijven rijden omdat ze het moeilijk of eng vinden in te halen moeten ze direct hun rijbewijs afpakken.

Als ik wel gewoon rechts rijd dan moet ik 2 banen naar links opschuiven om zo'n middenbaanplakker in te halen en vervolgens weer 2 banen naar rechts.
En dat overkomt me vrijwel iedere keer dat ik op de spitsstrook rijd, en die is vrijwel altijd open, dus het overkomt me vrijwel iedere keer als ik met de auto weg ben.

Echt, totaal achterlijk schijtvolk is dat, als je niet kunt rijden, doe het dan niet.
Dan had je misschien niet moeten stemmen op politieke partijen die op het OV hebben bezuinigd. Een auto is nu noodzakelijk op de meeste plekken in Nederland.

Dus groetjes vanaf de middelste baan Leandra :W

Spitsstrook vind ik vervelend om te rijden omdat je steeds over die strepen moet. Vind ik eng. :r
pi_216660711
quote:
16s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
dat maak ik godverdomme zelf wel uit lamme tak!
Hooi het er lekker uit meid, lucht je hart.

Zolang je maar niet gaat racen op de A2. De maximumsnelheid bedraagt tussen 6 uur 's ochtends en 19 uur 's avonds 100 km/u
pi_216660718
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:51 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dan had je misschien niet moeten stemmen op politieke partijen die op het OV hebben bezuinigd. Een auto is nu noodzakelijk op de meeste plekken in Nederland.

Dus groetjes vanaf de middelste baan Leandra :W

Spitsstrook vind ik vervelend om te rijden omdat je steeds over die strepen moet. Vind ik eng. :r
Ja, want asogedrag op de middenbaan heeft wat te maken met de politiek?
Wat een gelul.

Maar goed, als je een boete krijgt voor je asogedrag op de middenbaan is die ook gewoon verdiend.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_216660723
quote:
2s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:32 schreef nattermann het volgende:

[..]
Dan ga je die links voorbij en daarna weer naar rechts.
Je moet anticiperen, het heeft weinig zin om helemaal naar rechts te gaan als je al een vrachtwagen ziet daar
pi_216660735
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, want asogedrag op de middenbaan heeft wat te maken met de politiek?
Wat een gelul.

Maar goed, als je een boete krijgt voor je asogedrag op de middenbaan is die ook gewoon verdiend.
Met de maximumsnelheid rijden op de middenbaan is geen aso gedrag

En als jij een boete krijgt wegens het overschrijden van de maximumsnelheid is die ook gewoon verdiend
pi_216660756
Oh wat een heerlijk huiliehuilie topic _O-

De tranen van genot blijven nog lang komen
pi_216660757
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:14 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Niet iedereen is een wegenautist, mensen tellen meestal de rijstroken (die ze vaak banen noemen) vanaf de rechterkant. Anders weet je nooit of 'strook 1' helemaal aan de linkerkant van een asfaltzee is zoals de A2, of gewoon de linkerrijstrook op een normale snelweg met 2 rijstroken. Op die laatste houd je zoveel mogelijk rechts.
Deze wegenautist vindt het gewoon wat makkelijker om de juiste termen te gebruiken. Een beetje uniform taalgebruik is sowieso handig.

Om je stelling in de tt te beantwoorden: Als je 105 rijdt op iedere andere rijstrook dan volledig rechts onder het mom van lekker makkelijk en je mag toch niet sneller, dan hinder je sowieso het overige verkeer.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_216660765
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]

En als jij een boete krijgt wegens het overschrijden van de maximumsnelheid is die ook gewoon verdiend
Als je dan nog rechts ingehaald kunt worden of mensen via de linkerbaan om je heen moeten om weer op de rechterbaan verder te rijden ben je gewoon een aso op de middenbaan die in overtreding is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 13 februari 2025 @ 10:00:52 #26
459912 FlippingCoin
pi_216660791
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Hooi het er lekker uit meid, lucht je hart.

Zolang je maar niet gaat racen op de A2. De maximumsnelheid bedraagt tussen 6 uur 's ochtends en 19 uur 's avonds 100 km/u
het regent dan ga je toch niet hooien :?
pi_216660800
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:58 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Deze wegenautist vindt het gewoon wat makkelijker om de juiste termen te gebruiken. Een beetje uniform taalgebruik is sowieso handig.

Om je stelling in de tt te beantwoorden: Als je 105 rijdt op iedere andere rijstrook dan volledig rechts onder het mom van lekker makkelijk en je mag toch niet sneller, dan hinder je sowieso het overige verkeer.
Waarmee hinder je het overige verkeer? Het is immers verboden de maximumsnelheid te overschrijden.
pi_216660803
Niet geheel oneens met TS. Ik hou meestal de 'tien seconden regel' aan, komt er binnen 10 seconden weer een vrachtwagen rechts, dan lekker links blijven.
Eventueel wat gas los om die enkele arme ziel die tussen twee vrachtwagens rijdt er tussen te laten.
pi_216660813
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 10:01 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Waarmee hinder je het overige verkeer? Het is immers verboden de maximumsnelheid te overschrijden.
Als men op de rechterbaan harder gaat dan degene die op de middenbaan blijft plakken hinder je het overige verkeer.

En als je zo graag de politieagent wilt uithangen met je "je mag toch niet harder dan de maximumsnelheid" dan vergeet je kennelijk dat onnodig links rijden ook boetewaardig is.

Die boete is overigens ¤ 270, dus dat is een bedrag dat beduidend hoger is dan voor een paar km te hard.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_216660827
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als je dan nog rechts ingehaald kunt worden of mensen via de linkerbaan om je heen moeten om weer op de rechterbaan verder te rijden ben je gewoon een aso op de middenbaan die in overtreding is.
Hoe kan je iemand inhalen die reeds de maximumsnelheid rijdt?
pi_216660843
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 10:04 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als men op de rechterbaan harder gaat dan degene die op de middenbaan blijft plakken hinder je het overige verkeer.

En als je zo graag de politieagent wilt uithangen met je "je mag toch niet harder dan de maximumsnelheid" dan vergeet je kennelijk dat onnodig links rijden ook boetewaardig is.

Die boete is overigens ¤ 270, dus dat is een bedrag dat beduidend hoger is dan voor een paar km te hard.
Ik heb nog geen boete gehad. Misschien zie ik er eind deze maand een paar in de brievenbus dan?
pi_216660860
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 10:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Door harder te rijden, maar kennelijk denk jij dat je ook voor andere mensen mag bepalen dat zij niet harder mogen dan jij.

Ik heb liever een boete voor 10 km te hard dan voor onnodig links rijden.
Sterker nog: je kunt ruim 20 km te hard rijden voor de boete net zo hoog is als voor onnodig links rijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_216660939
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 10:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ga jij bepalen hoe anderen moeten rijden, wannabe politieagent?

Typische uitspraak van een newbie. Welcome to the real world.

Overigens, als je van de weg wordt geplukt door de echte politie, vertel je ze dan ook dat je niet rechts blijft rijden omdat je toch al de maximumsnelheid rijdt?
Ik zou zeggen, doen, als je benieuwd bent naar de uitkomst.
pi_216660946
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]

En als jij boetes gaat krijgen voor onnodig links rijden zijn die ook gewoon dubbel en dwars verdiend. _O-
pi_216660955
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 10:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Door harder te rijden, maar kennelijk denk jij dat je ook voor andere mensen mag bepalen dat zij niet harder mogen dan jij.

Ik heb liever een boete voor 10 km te hard dan voor onnodig links rijden.
Sterker nog: je kunt ruim 20 km te hard rijden voor de boete net zo hoog is als voor onnodig links rijden.
Maar er zijn geen trajectcontroles voor links rijden, dat moet toch door een agent worden vastgesteld?
pi_216660962
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 10:12 schreef Ridocar het volgende:

Ga jij bepalen hoe anderen moeten rijden, wannabe politieagent?

Typische uitspraak van een newbie. Welcome to the real world.
Dat bepaal ik niet, dat bepaalt de wet
pi_216660968
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 10:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En als jij boetes gaat krijgen voor onnodig links rijden zijn die ook gewoon dubbel en dwars verdiend. _O-
Net als jouw boetes wegens het overschrijden van de maximumsnelheid of rechts inhalen
pi_216661013
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 10:13 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dat bepaal ik niet, dat bepaalt de wet
"De wet" bepaalt ook dat je zoveel mogelijk rechts moet rijden.

Het verschil zit 'm in de hinder die je veroorzaakt. Als iemand te snel rijdt dan is dat zijn (m/v) eigen keuze, als iemand besluit om links te gaan rijden dan beperk je de keuze van iemand die in wilt halen, ongeacht de overschrijding van de Vmax.
pi_216661051
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 10:13 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Net als jouw boetes wegens het overschrijden van de maximumsnelheid of rechts inhalen
Wat een assumpties toch weer dat ik dat zou doen dit topic open je toch echt zelf met geneuzel over regels overtreden vanwege niet rechts willen rijden..
pi_216661087
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 10:17 schreef Ridocar het volgende:

[..]
"De wet" bepaalt ook dat je zoveel mogelijk rechts moet rijden.
Ja, en als er veel vrachtwagens op de meest rechtse baan rijden dan is de 2e baan vanaf rechts gezien zo veel mogelijk rechts.
pi_216661093
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 10:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Wat een assumpties toch weer dat ik dat zou doen dit topic open je toch echt zelf met geneuzel over regels overtreden vanwege niet rechts willen rijden..
Als je gewoon de maximumsnelheid rijdt op de middelste baan moet je wel de maximumsnelheid overschrijden om in te halen natuurlijk.
pi_216661107
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 10:20 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Als je gewoon de maximumsnelheid rijdt op de middelste baan moet je wel de maximumsnelheid overschrijden om in te halen natuurlijk.
En als er ruimte is op de rechterbaan moet je op de rechterbaan rijden
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_216661184
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 10:22 schreef gianni61 het volgende:

[..]
En als er ruimte is op de rechterbaan moet je op de rechterbaan rijden
Dat is er op de A2 of op de A4 niet vaak. Als het echt abnormaal rustig is kom ik heus wel op de rechterbaan.
pi_216661249
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 10:25 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dat is er op de A2 of op de A4 niet vaak. Als het echt abnormaal rustig is kom ik heus wel op de rechterbaan.
Ook met 105?
En wat doe je dan met het volk dat je in wilt halen? Gooi je 'm er dan voor ofzo?
pi_216661389
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 10:29 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Ook met 105?
En wat doe je dan met het volk dat je in wilt halen? Gooi je 'm er dan voor ofzo?
Deze snap ik even niet zo goed. Als ik van rijstrook wissel (hetgeen ik probeer te vermijden maar dat moet natuurlijk zo nu en dan) doe ik buitenspiegel schouder, knipper, buitenspiegel schouder. Dan kan je dus geen aanrijding krijgen.
pi_216662452
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 08:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Voortzetting van de discussie in irritaties op de weg die door moderators is afgekapt.
Het ziet er naar uit dat dat andere topic al weer is geopend.
pi_216662604
En om ook maar even mijn mening te geven, ik ben het tot op zekere hoogte gewoon met TS eens.

Als de verkeerssituatie het toelaat zie ik het probleem niet als je op een weg met vier of vijf rijstroken per richting de tweede rijstrook van rechts volgt.
pi_216663348
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:15 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Bron dat Keep Your Lane Nederlands is?
Die kun je ook zelf opzoeken.
pi_216663670
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 11:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
En om ook maar even mijn mening te geven, ik ben het tot op zekere hoogte gewoon met TS eens.

Als de verkeerssituatie het toelaat zie ik het probleem niet als je op een weg met vier of vijf rijstroken per richting de tweede rijstrook van rechts volgt.
Gelukkig ziet de wetgever het probleem wel :6
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_216663823
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 13:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Gelukkig ziet de wetgever het probleem wel :6
En hoe vaak worden er boetes uitgedeeld aan mensen die op baan 2 van rechts gezien gewoon rond de maximumsnelheid hun route afleggen denk je?

Een niet handhaafbare wet is geen wet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')