abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216660020
Voortzetting van de discussie in irritaties op de weg die door moderators is afgekapt.

Op wegen met 3 of meer rijstroken kan je beter 105 km/u rijden (vmax 100) op de middelste baan. Dat zorgt voor een rustiger wegbeeld. Ook wordt het dan moeilijker voor tokkies om de maximumsnelheid te overschrijden hetgeen verboden is.

Bij wegen met maar 2 rijstroken per richting houd je wel zoveel mogelijk rechts anders kan niemand er langs. Daar is ook minder vaak traject controle. Hier in de randstad hebben de meeste A wegen 3 of meer rijstroken per richting.

Eens , oneens , licht toe.

[ Bericht 6% gewijzigd door pedaalemmerzak op 13-02-2025 09:23:47 ]
  donderdag 13 februari 2025 @ 08:59:31 #2
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_216660115
Je moet zoveel mogelijk rechts rijden, ongeacht je snelheid.
Tics van je petten.
pi_216660184
Dan ben je zelf de tokkie die de maximumsnelheid overschrijdt.
En wat Nattermann zegt.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  Moderator donderdag 13 februari 2025 @ 09:08:27 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_216660219
Gewoon opflikkeren naar rechts. Links rijden doe je maar in Ierland
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_216660243
quote:
2s.gif Op donderdag 13 februari 2025 00:08 schreef Tijn het volgende:

[..]
In plaats van alleen traag verkeer op de rechterstrook, heb je dan traag verkeer op elke strook. Dus als je een beetje normaal door wil rijden, moet je zigzaggen als een malle. Gaat echt nergens over.
Hoezo moet je per se zo hard rijden zeker als je op vakantie bent in de vs
pi_216660249
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:58 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat ook ja. Bijna goed.

Maar "Two three wrongs don't make a right"
En als jij gewoon rechts houdt, zul je van die tweede overtreding weinig last hebben.
En als jij je aan de maximumsnelheid houdt hoef je niet rechts in te halen of zelfs helemaal niet in te halen.
pi_216660256
quote:
2s.gif Op donderdag 13 februari 2025 08:59 schreef nattermann het volgende:
Je moet zoveel mogelijk rechts rijden, ongeacht je snelheid.
Op brede snelwegen zijn er altijd vrachtwagens op de meest rechter baan, vandaar de meer linker banen maar nooit de meest linkse baan.
pi_216660266
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:08 schreef Plompzakker het volgende:
Gewoon opflikkeren naar rechts. Links rijden doe je maar in Ierland
2e baan vanaf rechts gezien van de in totaal 5 banen vind ik rechts zat.
pi_216660305
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 04:23 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Even voor de duidelijkheid:
[ afbeelding ]
Om maar het verschil tussen strook en baan aan te geven.
De rijstrooknummering begint voor iedere eigen rijbaan van links naar rechts. Rijstrook 1 is dus voor de stoere meneren die daar graag willen blijven hangen, rijstrook n is voor de vrachtauto's en langzame slakken. En alles daartussen zal ook wel een naampje krijgen.

Even los van dit leermoment (heb je dat niet bij je theorie B verkeer gehad?), je hebt geen idee waar jij het over hebt. Dat je Vmax rijdt wil niet zeggen dat je passief op strook n-1 kunt blijven hangen. Vooral op de wegen met twee rijstroken is dat geen briljant plan.
Niet iedereen is een wegenautist, mensen tellen meestal de rijstroken (die ze vaak banen noemen) vanaf de rechterkant. Anders weet je nooit of 'strook 1' helemaal aan de linkerkant van een asfaltzee is zoals de A2, of gewoon de linkerrijstrook op een normale snelweg met 2 rijstroken. Op die laatste houd je zoveel mogelijk rechts.
pi_216660316
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 01:48 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Keep Your Lane is een Nederlandse term en is in Amerika geen ding. In de meeste staten hoor je gewoon rechts te houden en is de linkerbaan om in te halen (passing lane). Het is meestal gewoon onnodig linksrijden als je een ander verkeersbeeld ziet.

Het zorgt niet voor een rustiger verkeersbeeld, omdat de mensen die sneller willen, zich nu laverend door het verkeer bewegen. Rechts inhalen is echter niks veiliger dan bij ons. Her blijft immers een grote, dode hoek.

In Amerika hebben vrachtwagens geen snelheidsbegrenzer en (in de meeste staten) geen eigen maximumsnelheid. Een vrachtwagen met zo'n 130 in de linkerbaan, kan dus prima legaal zijn (al wordt dat bij de meeste vervoersbedrijven niet van hun chauffeurs geaccepteerd)
Bron dat Keep Your Lane Nederlands is? Het is immers in het engels.
pi_216660352
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:04 schreef gianni61 het volgende:
Dan ben je zelf de tokkie die de maximumsnelheid overschrijdt.
En wat Nattermann zegt.
Als ik precies 100 rijd op de middelste baan gaan ze echt toeteren en seinen, dat vind ik hinderlijk want het kan afleiden van een mogelijk daadwerkelijk gevaar. Dus dan heb ik 105 op de teller als compromis, en de teller laat meestal een hogere snelheid zien dan wat je daadwerkelijk rijdt. Dus de kans op een boete is dan echt nihil. In trajectcontroles ga ik wel echt precies 100 of zelfs langzamer ook op de teller , dit geeft flitsmeister aan 'trajectcontrole'.
pi_216660488
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 00:40 schreef APK het volgende:
Jeetje, deze reeks begint wel een beetje de one man show van een beginnend chauffeur te worden.
Mag wat mij betreft wel een tandje minder, discussie is leuk en ook nodig op een forum, maar je hoeft niet op alles te reageren en dan ook nog met de wijsheid in pacht terwijl je net mag sturen.
En vanaf wanneer mag je volgens jou wél reageren? Want zodra ik 5 jaar mijn rijbewijs heb is het weer van 'nee maar ik heb hem inmiddels al 20 jaar'.
  donderdag 13 februari 2025 @ 09:32:48 #13
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_216660509
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:11 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Op brede snelwegen zijn er altijd vrachtwagens op de meest rechter baan, vandaar de meer linker banen maar nooit de meest linkse baan.
Dan ga je die links voorbij en daarna weer naar rechts.
Tics van je petten.
pi_216660582
Het is beter helemaal niet te rijden als je te beroerd bent om rechts te rijden en in te halen als dat nodig is.

Al die figuren die in het midden blijven rijden omdat ze het moeilijk of eng vinden in te halen moeten ze direct hun rijbewijs afpakken.

Als ik wel gewoon rechts rijd dan moet ik 2 banen naar links opschuiven om zo'n middenbaanplakker in te halen en vervolgens weer 2 banen naar rechts.
En dat overkomt me vrijwel iedere keer dat ik op de spitsstrook rijd, en die is vrijwel altijd open, dus het overkomt me vrijwel iedere keer als ik met de auto weg ben.

Echt, totaal achterlijk schijtvolk is dat, als je niet kunt rijden, doe het dan niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 februari 2025 @ 09:45:29 #15
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216660620
vreselijk irritant die sufkutten die links blijven rijden met een bejaardensnelheid
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_216660667
quote:
16s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:45 schreef FlippingCoin het volgende:
vreselijk irritant die sufkutten die links blijven rijden met een bejaardensnelheid
De maximumsnelheid is geen bejaarden snelheid.
  donderdag 13 februari 2025 @ 09:50:17 #17
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216660677
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:49 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
De maximumsnelheid is geen bejaarden snelheid.
dat maak ik godverdomme zelf wel uit lamme tak!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_216660694
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:40 schreef Leandra het volgende:
Het is beter helemaal niet te rijden als je te beroerd bent om rechts te rijden en in te halen als dat nodig is.

Al die figuren die in het midden blijven rijden omdat ze het moeilijk of eng vinden in te halen moeten ze direct hun rijbewijs afpakken.

Als ik wel gewoon rechts rijd dan moet ik 2 banen naar links opschuiven om zo'n middenbaanplakker in te halen en vervolgens weer 2 banen naar rechts.
En dat overkomt me vrijwel iedere keer dat ik op de spitsstrook rijd, en die is vrijwel altijd open, dus het overkomt me vrijwel iedere keer als ik met de auto weg ben.

Echt, totaal achterlijk schijtvolk is dat, als je niet kunt rijden, doe het dan niet.
Dan had je misschien niet moeten stemmen op politieke partijen die op het OV hebben bezuinigd. Een auto is nu noodzakelijk op de meeste plekken in Nederland.

Dus groetjes vanaf de middelste baan Leandra :W

Spitsstrook vind ik vervelend om te rijden omdat je steeds over die strepen moet. Vind ik eng. :r
pi_216660711
quote:
16s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
dat maak ik godverdomme zelf wel uit lamme tak!
Hooi het er lekker uit meid, lucht je hart.

Zolang je maar niet gaat racen op de A2. De maximumsnelheid bedraagt tussen 6 uur 's ochtends en 19 uur 's avonds 100 km/u
pi_216660718
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:51 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dan had je misschien niet moeten stemmen op politieke partijen die op het OV hebben bezuinigd. Een auto is nu noodzakelijk op de meeste plekken in Nederland.

Dus groetjes vanaf de middelste baan Leandra :W

Spitsstrook vind ik vervelend om te rijden omdat je steeds over die strepen moet. Vind ik eng. :r
Ja, want asogedrag op de middenbaan heeft wat te maken met de politiek?
Wat een gelul.

Maar goed, als je een boete krijgt voor je asogedrag op de middenbaan is die ook gewoon verdiend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_216660723
quote:
2s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:32 schreef nattermann het volgende:

[..]
Dan ga je die links voorbij en daarna weer naar rechts.
Je moet anticiperen, het heeft weinig zin om helemaal naar rechts te gaan als je al een vrachtwagen ziet daar
pi_216660735
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, want asogedrag op de middenbaan heeft wat te maken met de politiek?
Wat een gelul.

Maar goed, als je een boete krijgt voor je asogedrag op de middenbaan is die ook gewoon verdiend.
Met de maximumsnelheid rijden op de middenbaan is geen aso gedrag

En als jij een boete krijgt wegens het overschrijden van de maximumsnelheid is die ook gewoon verdiend
pi_216660756
Oh wat een heerlijk huiliehuilie topic _O-

De tranen van genot blijven nog lang komen
pi_216660757
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:14 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Niet iedereen is een wegenautist, mensen tellen meestal de rijstroken (die ze vaak banen noemen) vanaf de rechterkant. Anders weet je nooit of 'strook 1' helemaal aan de linkerkant van een asfaltzee is zoals de A2, of gewoon de linkerrijstrook op een normale snelweg met 2 rijstroken. Op die laatste houd je zoveel mogelijk rechts.
Deze wegenautist vindt het gewoon wat makkelijker om de juiste termen te gebruiken. Een beetje uniform taalgebruik is sowieso handig.

Om je stelling in de tt te beantwoorden: Als je 105 rijdt op iedere andere rijstrook dan volledig rechts onder het mom van lekker makkelijk en je mag toch niet sneller, dan hinder je sowieso het overige verkeer.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_216660765
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Met de maximumsnelheid rijden op de middenbaan is geen aso gedrag

En als jij een boete krijgt wegens het overschrijden van de maximumsnelheid is die ook gewoon verdiend
Als je dan nog rechts ingehaald kunt worden of mensen via de linkerbaan om je heen moeten om weer op de rechterbaan verder te rijden ben je gewoon een aso op de middenbaan die in overtreding is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')