abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216658363
https://www.rtl.nl/boulev(...)er-hurk-75-overleden

quote:
Paragnost Peter van der Hurk, bekend van zijn optredens in diverse tv-shows, is op 75-jarige leeftijd overleden. Dat maakt zijn manager Peter van Terheijden woensdag namens de familie bekend. Hij stierf zaterdag, na een kort ziekbed.

Van der Hurk maakte, net als zijn vader Peter Hurkos, naam als helderziende. In Nederland verwierf hij grote bekendheid als winnaar van het RTL 4-programma Het Zesde Zintuig. Van der Hurk was naar eigen zeggen in staat om met overledenen te communiceren. Zijn demonstratieavonden trokken duizenden bezoekers, en velen raadpleegden hem ook voor privéconsulten.

In 2008 won Peter Het Zesde Zintuig, waarmee hij uitgroeide tot een breed erkende persoonlijkheid. Later werd hij een vaste paragnost in Het Zesde Zintuig - Plaats Delict, waarin helderzienden hun gaven inzetten om cold cases te helpen oplossen.

"Ik ben diep geraakt door het plotselinge overlijden van Peter", aldus Van Terheijden. "Als ik hem zou mogen omschrijven, dan was hij een lieve, zorgzame en bijzondere man."

De vraag blijft: Zag Peter dit aankomen? :blauwoog:

RIP Peter, Nederland heeft veel aan je gehad ;(
pi_216659330
Die had de moord op Nicole met haar Ein Bisschen Friede toch voorspeld?

Zo ken ik nog een heleboel paragnosten uit die tijd, en hun voorspellingen.
  Miss 200.000.000! donderdag 13 februari 2025 @ 06:25:16 #3
367000 roos94
pi_216659425
Dag
pi_216659440
O+
pi_216659479
Kan je nog wel met hem praten?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_216659601
Wie?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_216659705
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 03:21 schreef yessie234 het volgende:

Is die vermoord?

Rust in Vrede.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_216659834
Je ziet nooit dat helderzienden de Lotto winnen of zo :?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 13 februari 2025 @ 08:36:58 #9
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_216659926
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 08:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Is die vermoord?

Rust in Vrede.
Nee hoor. Is nog springlevend ^O^
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_216659975
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 08:29 schreef TLC het volgende:
Dat mag volgens hun beroepsethiek niet.
pi_216660144
quote:
Dat zie je wel eens; maar die kans is net zo groot dat jij of ik hem winnen.

En die mensen zien ook gewoon bitcoinkoersen, lottogetallen of stijgende aandelen maar 'zien' energie.

Fun fact: ik ben de meeste droge/evidence-based gast die je waarschijnlijk ooit gaat tegenkomen. Mijn hele beroep speelt zich af met nullen en eentjes en is simpelweg dichotoom: zwart/wit, goed/fout of waar/niet waar. Op een avond zitten we bij mijn oom en kom ik met hem in gesprek over het paranormale waarop hij aangeeft dat hij ook naar avonden gaat waar mensen samenkomen die dergelijke gaven bezitten.

Aanvankelijk ben je dan natuurlijk ontzettend sceptisch en is mijn eerste gedacht: jeetje; gaat het wel goed met mijn lieve oompje? Maar gaandeweg kom je aan het praten en doet hij een aantal dingen waardoor ik er nu toch wat genuanceerder in ben komen te staan. Mijn oom is niet mijn 'echte' oom (aangetrouwd) en hij wist allemaal specifieke details te benoemen uit mijn eigen jeugd. Zelfs dingen die ik zelf niet wist, maar later geverifieerd heb. Mijn vader sloot aan bij het gesprek en ook bij mijn vader wist hij hele specifieke details te benoemen die eigenlijk niemand kon weten.

Mijn oom is in de basis ook vrij nuchter en hij zei toen dat iedereen signalen doorkrijgt; maar dat de een ze beter kan ontvangen dan de ander. Heb je nooit een deja-vu gehad vroeg hij mij bijvoorbeeld.. Ja natuurlijk wel; dat zijn allemaal dingen die je doorkrijgt op manieren die voor ons nog wat spannend/onbekend zijn.

Ik vond het wel interessant in ieder geval :)
  donderdag 13 februari 2025 @ 09:25:21 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216660451
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 03:21 schreef yessie234 het volgende:

:N
  donderdag 13 februari 2025 @ 09:43:33 #13
37248 BertV
Klei indiaan
pi_216660602
quote:
Paragnost Peter van der Hurk, bekend van zijn optredens in diverse tv-shows, is op 75-jarige leeftijd overleden. Dat maakt zijn manager Peter van Terheijden woensdag namens de familie bekend. Hij stierf zaterdag, na een kort ziekbed.

Van der Hurk maakte, net als zijn vader Peter Hurkos,
Handgemaakt
pi_216661516
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 04:59 schreef bianconeri het volgende:

Maar goed voor familie toch RIP natuurlijk.
Bedankt. Zal het doorgeven aan de rest van de familie.
pi_216670105
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:02 schreef Solispolar het volgende:
Fun fact: ik ben de meeste droge/evidence-based gast die je waarschijnlijk ooit gaat tegenkomen.
Beweer je. En vervolgens gaat alles daarna erover dat je een zwever bent blijkbaar.
Je moet dat soort omes die niet eens een echte oom blijken te zijn gewoon niet geloven. Ook een duidelijke charlatan die beweert "energie" te kunnen zien. Niks anders dan Hurkos en Co.

Wat heeft ie zoal verteld aan pikante details uit jouw jeugd die hij normaal gesproken niet kan weten en die jij "geverifieerd" hebt? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Als je zo nuchter bent als je beweert kun je ook weten dat een "deja vu" niet een "signaal" is uit het dodenrijk of wat die "oom" je ook wil wijsmaken. Dan had je reeds lang "geverifieerd" dat een deja vu een "denkfout" van ons eigen brein is. Dus helemaal juist niet "spannend / onbekend".

En die "oom" van je zou eens gewoon moeten gaan werken in plaats van zijn goedgelovige neefje de kop gek te maken met zijn loze praatjes. Zeg dat maar namens mij tegen hem.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart2002 op 13-02-2025 20:29:51 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_216675748
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 20:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Beweer je. En vervolgens gaat alles daarna erover dat je een zwever bent blijkbaar.
Je moet dat soort omes die niet eens een echte oom blijken te zijn gewoon niet geloven. Ook een duidelijke charlatan die beweert "energie" te kunnen zien. Niks anders dan Hurkos en Co.

Wat heeft ie zoal verteld aan pikante details uit jouw jeugd die hij normaal gesproken niet kan weten en die jij "geverifieerd" hebt? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Als je zo nuchter bent als je beweert kun je ook weten dat een "deja vu" niet een "signaal" is uit het dodenrijk of wat die "oom" je ook wil wijsmaken. Dan had je reeds lang "geverifieerd" dat een deja vu een "denkfout" van ons eigen brein is. Dus helemaal juist niet "spannend / onbekend".

En die "oom" van je zou eens gewoon moeten gaan werken in plaats van zijn goedgelovige neefje de kop gek te maken met zijn loze praatjes. Zeg dat maar namens mij tegen hem.
:D

Ik snap je terughoudenheid Bart; zo stond ik er zelf ook in ;) Even los van wat een deja-vu precies is (want dat weet jij schijnbaar beter dan ik) heeft hij een aantal dingen verteld die ik zelf bij familieleden moest verifiëren; en dat waren vrij specifieke details die hij op geen enkele manier had kunnen weten aangezien het de andere kant van de familie is.

En ik ben hier ook niet om iemand (jou bijvoorbeeld) te overtuigen, ik zou niet weten waarom ik dat zou willen doen. Ik zeg alleen dat deze ervaring mijn perceptie omtrent dit thema wel heeft veranderd :) Het enige logische alternatief is dat mijn halve familie in een complot zit om mij voor de gek te houden; en ik denk niet dat dat het geval is. Hij doet ook wat readings aan huis en ik heb inmiddels van meerdere mensen soortgelijke verhalen gehoord.

Dus wat bart2002 van forum FOK! er dan over zegt is niet zo ontzettend relevant, ik hoop dat je dat begrijpt :)
pi_216675858
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:02 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Dat zie je wel eens; maar die kans is net zo groot dat jij of ik hem winnen.

En die mensen zien ook gewoon bitcoinkoersen, lottogetallen of stijgende aandelen maar 'zien' energie.

Fun fact: ik ben de meeste droge/evidence-based gast die je waarschijnlijk ooit gaat tegenkomen. Mijn hele beroep speelt zich af met nullen en eentjes en is simpelweg dichotoom: zwart/wit, goed/fout of waar/niet waar. Op een avond zitten we bij mijn oom en kom ik met hem in gesprek over het paranormale waarop hij aangeeft dat hij ook naar avonden gaat waar mensen samenkomen die dergelijke gaven bezitten.

Aanvankelijk ben je dan natuurlijk ontzettend sceptisch en is mijn eerste gedacht: jeetje; gaat het wel goed met mijn lieve oompje? Maar gaandeweg kom je aan het praten en doet hij een aantal dingen waardoor ik er nu toch wat genuanceerder in ben komen te staan. Mijn oom is niet mijn 'echte' oom (aangetrouwd) en hij wist allemaal specifieke details te benoemen uit mijn eigen jeugd. Zelfs dingen die ik zelf niet wist, maar later geverifieerd heb. Mijn vader sloot aan bij het gesprek en ook bij mijn vader wist hij hele specifieke details te benoemen die eigenlijk niemand kon weten.
Een vriend van mij is ook altijd enorm bezig over vorige levens en dan zijn het vaak de meest enorme verhalen. Nooit een verhaal over boer Kees in 1734, maar het gaat altijd over zijn vorige levens als sleutelfiguur in de geschiedenis.

Wanneer het iemand is die allerlei details weet te benoemen die je anders nóóit zou kunnen weten, dan neem ik dat veel serieuzer dan iemand die vooral allerlei grandioze theater-verhalen wil vertellen over het paranormale.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_216676516
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 09:20 schreef Solispolar het volgende:
Dus wat bart2002 van forum FOK! er dan over zegt is niet zo ontzettend relevant, ik hoop dat je dat begrijpt
Dat is sowieso een feit. :) Dus alle begrip hoor.
pi_216676626
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 09:30 schreef Stoney3K het volgende:
Wanneer het iemand is die allerlei details weet te benoemen die je anders nóóit zou kunnen weten
De vraag is dan vooral hoe betrouwbaar je _eigen_ uitgangspunt is dat "die ander dat nooit had kunnen weten"...

er zijn genoeg voorbeelden van paranormale of religieuze 'manipulatie' die sterk erop inspelen dat een medium plots allemaal bijzondere kennis weet te vertellen...
soms zijn het heel handig opgezette trucs, waarbij medewerkers vooraf informatie over mensen opzoeken (die dus wel best vindbaar is) en daarna een bijzondere positie claimen omdat ze zoveel weten.

(goed voorbeeld: genverbrander .. er was enige jaren terug een nederlandse paranormale entertainer die ook zulke trucjes deed als allemaal informatie opsommen over iemand in korte tijd, die hij eigenlijk nooit had kunnen weten... hij viel door de mand toen hij over iemand vertelde dat zijn voorvader 'genverbrander' was... nadat men dat napluisde bleek dat er een website over die persoon en zn voorvaderen bestond en daarop was een spelfout gemaakt, van de oorspronkelijke 'geneververbrander' werd per abous 'genverbrander'geschreven; Het bleek dat deze 'paragnost' een oortje in had en in verbinding stond met iemand anders die online heel snel allemaal informatie opzocht en hem doorvertelde)

Het verhaal over die oom "die dat nooooit had kunnen weten, omdat hij niet echt deel van de familie was" is al enigszins twijfelachtig omdat de kans dat hij wel wat meer wist helemaal niet zo eenvoudig uit te sluiten is...
maar de verteller lijkt dat al als een absoluut dogma te stellen, waaraan niet getwijfeld mag worden...

Dat komt op mij niet echt over alsof die persoon werkelijk een objectieve en logische redenering navolgt, maar eerder zeer subjectief en emotioneel redeneert hierover (misschien omdat het over emotionele familie-zaken, niet voor niks zijn dat terrreinen waar paragnosten erg veel succes kunnen hebben, veel mensen laten dan hun logische redenering snel achter zich)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_216676688
Iedereen kan met de doden praten.

Als de doden gaan antwoorden, dan wordt het wel tijd dat je een afspraak maakt met de huisarts...
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 14 februari 2025 @ 10:50:15 #21
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216676857
Integere man.
pi_216676892
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 10:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Integere man.
In- en integer inderdaad. :)
  Redactie Frontpage vrijdag 14 februari 2025 @ 10:57:27 #23
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_216676926
Zag hij niet aankomen zeker?
Ta mčre
El Cońo
ウイスキー
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 14 februari 2025 @ 10:59:02 #24
485843 crew  Jippie
pi_216676938
Nou, nou het kan wel wat minder met de grappen en grollen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 14 februari 2025 @ 11:00:27 #25
485843 crew  Jippie
pi_216676958
En ja ik vond het wel een sympathieke gast op tv, en een stuk geloofwaardiger dan een Char toendertijd.
pi_216686410
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 09:25 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
:N
99 Luftballons, altijd klopt er wel iets, als je met de helm op geboren bent....

Bekijk deze YouTube-video

Gaaf die video uit Soesterberg, cold reading van AI. Moet je natuurlijk wel meerdere van de(r) Hurks kennen voor een beetje cold reading. Maar daar heb je geheugen voor nodig, en veel koelwater.

[ Bericht 4% gewijzigd door yessie234 op 14-02-2025 22:22:26 ]
  vrijdag 14 februari 2025 @ 22:35:25 #27
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216686803
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 22:11 schreef yessie234 het volgende:

[..]
99 Luftballons, altijd klopt er wel iets, als je met de helm op geboren bent....

Bekijk deze YouTube-video

Gaaf die video uit Soesterberg, cold reading van AI. Moet je natuurlijk wel meerdere van de(r) Hurks kennen voor een beetje cold reading. Maar daar heb je geheugen voor nodig, en veel koelwater.
Je roept maar wat, geloof ik. Ik kan hier geen touw aan vastknopen.
pi_216687486
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 22:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Je roept maar wat, geloof ik. Ik kan hier geen touw aan vastknopen.
Hoeveel van der hurken ken jij?

Met de helm op geboren zijn is een oude term voor helderziendheid en paranormale geestesseances.

Gelukkig hebben mensen geen kennis of geheugen meer nodig, gewoon prompten in je AI.

Ik had een keer een gesprek met een misdaadverslaggever over van der Hurk. Heb ik voor de zekerheid maar even opgenomen want het vloog alle kanten op, dat gesprek.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 23:17:22 #29
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216687567
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 23:13 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Hoeveel van der hurken ken jij?

Met de helm op geboren zijn is een oude term voor helderziendheid en paranormale geestesseances.

Gelukkig hebben mensen geen kennis of geheugen meer nodig, gewoon prompten in je AI.

Ik had een keer een gesprek met een misdaadverslaggever over van der Hurk. Heb ik voor de zekerheid maar even opgenomen want het vloog alle kanten op, dat gesprek.
Nicole en Peter.
Op mij kwam hij integer over. Dat is eigenlijk alles wat ik er over kan zeggen. Recht voor zijn raap ook.
pi_216687608
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 23:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nicole en Peter.
Op mij kwam hij integer over. Dat is eigenlijk alles wat ik er over kan zeggen. Recht voor zijn raap ook.
Yvonne, is ook een bekende, speelde in pleidooi mee.

Cold reading is een NLP -psychologisch foefje, maar gespreksverwarring zaaien ook.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 23:21:01 #31
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216687622
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 23:19 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Yvonne, is ook een bekende, speelde in pleidooi mee.

Cold reading is een NLP -psychologisch foefje, maar gespreksverwarring zaaien ook.
Char vond ik een voorbeeld van cold reading, deze man niet.
pi_216687705
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 23:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Char vond ik een voorbeeld van cold reading, deze man niet.
Keertje een samenvatting over gezien, maar die was idd heel obvious bezig.

Maar mijn gesprekspartner ook. Misschien om van der Hurk in kwaad daglicht te stellen.

Veel nabestaanden zoek hun toevlucht tot paragnosten om -als politie het laat afweten- iets over gemiste of vermiste dierbaren te weten te komen. Is in de serie Vuurzee ook nog iets meegedaan (gaat zoeken of die van der Hurk daar ook een rolletje in speelde....deed ze in Wie is de Mol ook)

[ Bericht 1% gewijzigd door yessie234 op 15-02-2025 00:16:29 ]
pi_216688367
quote:
Ook niet in bitcoin investeren.
pi_216688442
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:16 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ook niet in bitcoin investeren.
https://crime-nieuws.nl/h(...)-overvallers-in-rs6/

Totdat een echt arrestatieteam op hun stoep staat vanwege "investeringen". Iets waar van der Hurk volgens mij veel te beschaafd voor was itt tot veel bitcoineigenaars.
pi_216688519
Waardeloze waarzegger. Zag zijn eigen dood niet eens aankomen. Wat heb je dan aan dat hele waarzegger gebeuren.
pi_216688796
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 00:29 schreef oheng het volgende:
Waardeloze waarzegger. Zag zijn eigen dood niet eens aankomen. Wat heb je dan aan dat hele waarzegger gebeuren.
De persoon Peter van der Hurk hoeft niet als waardeloos afgeserveerd te worden om deze reden.

Als hij mensen werkelijk geholpen heeft iets van hoop en geloof terug te vinden.

Iedereen ziet zijn eigen dood toch aankomen, of jij niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')