De vraag blijft: Zag Peter dit aankomen?quote:Paragnost Peter van der Hurk, bekend van zijn optredens in diverse tv-shows, is op 75-jarige leeftijd overleden. Dat maakt zijn manager Peter van Terheijden woensdag namens de familie bekend. Hij stierf zaterdag, na een kort ziekbed.
Van der Hurk maakte, net als zijn vader Peter Hurkos, naam als helderziende. In Nederland verwierf hij grote bekendheid als winnaar van het RTL 4-programma Het Zesde Zintuig. Van der Hurk was naar eigen zeggen in staat om met overledenen te communiceren. Zijn demonstratieavonden trokken duizenden bezoekers, en velen raadpleegden hem ook voor privéconsulten.
In 2008 won Peter Het Zesde Zintuig, waarmee hij uitgroeide tot een breed erkende persoonlijkheid. Later werd hij een vaste paragnost in Het Zesde Zintuig - Plaats Delict, waarin helderzienden hun gaven inzetten om cold cases te helpen oplossen.
"Ik ben diep geraakt door het plotselinge overlijden van Peter", aldus Van Terheijden. "Als ik hem zou mogen omschrijven, dan was hij een lieve, zorgzame en bijzondere man."
Is die vermoord?quote:Op donderdag 13 februari 2025 03:21 schreef yessie234 het volgende:
Die had de moord op Nicole met haar Ein Bisschen Friede toch voorspeld?
Zo ken ik nog een heleboel paragnosten uit die tijd, en hun voorspellingen.
Nee hoor. Is nog springlevendquote:Op donderdag 13 februari 2025 08:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Is die vermoord?
Rust in Vrede.
Dat mag volgens hun beroepsethiek niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:29 schreef TLC het volgende:
Je ziet nooit dat helderzienden de Lotto winnen of zo
Dat zie je wel eens; maar die kans is net zo groot dat jij of ik hem winnen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:29 schreef TLC het volgende:
quote:Op donderdag 13 februari 2025 03:21 schreef yessie234 het volgende:
Die had de moord op Nicole met haar Ein Bisschen Friede toch voorspeld?
Zo ken ik nog een heleboel paragnosten uit die tijd, en hun voorspellingen.
quote:Paragnost Peter van der Hurk, bekend van zijn optredens in diverse tv-shows, is op 75-jarige leeftijd overleden. Dat maakt zijn manager Peter van Terheijden woensdag namens de familie bekend. Hij stierf zaterdag, na een kort ziekbed.
Van der Hurk maakte, net als zijn vader Peter Hurkos,
Bedankt. Zal het doorgeven aan de rest van de familie.quote:Op donderdag 13 februari 2025 04:59 schreef bianconeri het volgende:
Maar goed voor familie toch RIP natuurlijk.
Beweer je. En vervolgens gaat alles daarna erover dat je een zwever bent blijkbaar.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:02 schreef Solispolar het volgende:
Fun fact: ik ben de meeste droge/evidence-based gast die je waarschijnlijk ooit gaat tegenkomen.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Beweer je. En vervolgens gaat alles daarna erover dat je een zwever bent blijkbaar.
Je moet dat soort omes die niet eens een echte oom blijken te zijn gewoon niet geloven. Ook een duidelijke charlatan die beweert "energie" te kunnen zien. Niks anders dan Hurkos en Co.
Wat heeft ie zoal verteld aan pikante details uit jouw jeugd die hij normaal gesproken niet kan weten en die jij "geverifieerd" hebt? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Als je zo nuchter bent als je beweert kun je ook weten dat een "deja vu" niet een "signaal" is uit het dodenrijk of wat die "oom" je ook wil wijsmaken. Dan had je reeds lang "geverifieerd" dat een deja vu een "denkfout" van ons eigen brein is. Dus helemaal juist niet "spannend / onbekend".
En die "oom" van je zou eens gewoon moeten gaan werken in plaats van zijn goedgelovige neefje de kop gek te maken met zijn loze praatjes. Zeg dat maar namens mij tegen hem.
Een vriend van mij is ook altijd enorm bezig over vorige levens en dan zijn het vaak de meest enorme verhalen. Nooit een verhaal over boer Kees in 1734, maar het gaat altijd over zijn vorige levens als sleutelfiguur in de geschiedenis.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat zie je wel eens; maar die kans is net zo groot dat jij of ik hem winnen.
En die mensen zien ook gewoon bitcoinkoersen, lottogetallen of stijgende aandelen maar 'zien' energie.
Fun fact: ik ben de meeste droge/evidence-based gast die je waarschijnlijk ooit gaat tegenkomen. Mijn hele beroep speelt zich af met nullen en eentjes en is simpelweg dichotoom: zwart/wit, goed/fout of waar/niet waar. Op een avond zitten we bij mijn oom en kom ik met hem in gesprek over het paranormale waarop hij aangeeft dat hij ook naar avonden gaat waar mensen samenkomen die dergelijke gaven bezitten.
Aanvankelijk ben je dan natuurlijk ontzettend sceptisch en is mijn eerste gedacht: jeetje; gaat het wel goed met mijn lieve oompje? Maar gaandeweg kom je aan het praten en doet hij een aantal dingen waardoor ik er nu toch wat genuanceerder in ben komen te staan. Mijn oom is niet mijn 'echte' oom (aangetrouwd) en hij wist allemaal specifieke details te benoemen uit mijn eigen jeugd. Zelfs dingen die ik zelf niet wist, maar later geverifieerd heb. Mijn vader sloot aan bij het gesprek en ook bij mijn vader wist hij hele specifieke details te benoemen die eigenlijk niemand kon weten.
Dat is sowieso een feit.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:20 schreef Solispolar het volgende:
Dus wat bart2002 van forum FOK! er dan over zegt is niet zo ontzettend relevant, ik hoop dat je dat begrijpt
De vraag is dan vooral hoe betrouwbaar je _eigen_ uitgangspunt is dat "die ander dat nooit had kunnen weten"...quote:Op vrijdag 14 februari 2025 09:30 schreef Stoney3K het volgende:
Wanneer het iemand is die allerlei details weet te benoemen die je anders nóóit zou kunnen weten
In- en integer inderdaad.quote:
99 Luftballons, altijd klopt er wel iets, als je met de helm op geboren bent....quote:
Je roept maar wat, geloof ik. Ik kan hier geen touw aan vastknopen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:11 schreef yessie234 het volgende:
[..]
99 Luftballons, altijd klopt er wel iets, als je met de helm op geboren bent....
Bekijk deze YouTube-video
Gaaf die video uit Soesterberg, cold reading van AI. Moet je natuurlijk wel meerdere van de(r) Hurks kennen voor een beetje cold reading. Maar daar heb je geheugen voor nodig, en veel koelwater.
Hoeveel van der hurken ken jij?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je roept maar wat, geloof ik. Ik kan hier geen touw aan vastknopen.
Nicole en Peter.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 23:13 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Hoeveel van der hurken ken jij?
Met de helm op geboren zijn is een oude term voor helderziendheid en paranormale geestesseances.
Gelukkig hebben mensen geen kennis of geheugen meer nodig, gewoon prompten in je AI.
Ik had een keer een gesprek met een misdaadverslaggever over van der Hurk. Heb ik voor de zekerheid maar even opgenomen want het vloog alle kanten op, dat gesprek.
Yvonne, is ook een bekende, speelde in pleidooi mee.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 23:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nicole en Peter.
Op mij kwam hij integer over. Dat is eigenlijk alles wat ik er over kan zeggen. Recht voor zijn raap ook.
Char vond ik een voorbeeld van cold reading, deze man niet.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 23:19 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Yvonne, is ook een bekende, speelde in pleidooi mee.
Cold reading is een NLP -psychologisch foefje, maar gespreksverwarring zaaien ook.
Keertje een samenvatting over gezien, maar die was idd heel obvious bezig.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 23:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Char vond ik een voorbeeld van cold reading, deze man niet.
Ook niet in bitcoin investeren.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:29 schreef TLC het volgende:
https://crime-nieuws.nl/h(...)-overvallers-in-rs6/quote:Op zaterdag 15 februari 2025 00:16 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ook niet in bitcoin investeren.
De persoon Peter van der Hurk hoeft niet als waardeloos afgeserveerd te worden om deze reden.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 00:29 schreef oheng het volgende:
Waardeloze waarzegger. Zag zijn eigen dood niet eens aankomen. Wat heb je dan aan dat hele waarzegger gebeuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |